Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

laki72":2u3k8wzg je napisao(la):
@spatio
E vidis upravo cu to da ti kazem. Ne da bih terao inat, vec zato sto ako se funkcionalno nista ne gubi, a moze da se ustedi recimo 15% to na ukupnu sumu (tvoja procena 2 milijarde) iznosi 300miliona €
Mozda je za Pariz, London, Berlin to sica, ali za Beograd je to ogromna lova. Eto, za primer, od te love mogao bi se napraviti jos jedan most na Dunavu, zar ne? Ili deo metro linije???



Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2

Uz duzno postovanje, ovo sto si napisao je potpuno netacno.

Prvo, nije sam most kostao 300 miliona evra.
I nije usteda 15% jer ako ovaj most sto je izgradjen kosta 180 miliona sa pilonom od 200m a obican most recimo 120 miliona, usteda je nekih 60 miliona evra, a to na 2 milijarde je zapravo 3%!

Ti si skinuo ovih 300 miliona sa ukupne cene UMP-a a zaboravio si da dodas cenu normalnog mosta pa si dobio racunicu od 15%
 
Ja kopam tunel a ne saobracajniccu u nivou sta me briga sta je na zemlji idem ispod
 
Мислиш - као наставак од Прокопа: Тунел Делиградска - Вуков споменик? То је скроз нова идеја.
 
To je da se spasi sto se spaisiti moze ,ali to ce sacekti ,jer nema vise suske,sad da zavrse ovo do tosinog bunara
 
Пантограф":2b812j4t je napisao(la):
Мислиш - као наставак од Прокопа: Тунел Делиградска - Вуков споменик? То је скроз нова идеја.


Malo da spustim loptu:

sinoć čekam na semaforu u Ruzveltovoj da skrenem levo u Bulevar pa u Golsvortijevu, i sve se mislim:
kakav je bre ovo grad kada se dozvolilo da ovoliko široka i dugačka ulica, koja i izlazi na jedan most, završava pred - zgradom?
 
Glavni grad siromašne i neorganizovane države.

EDIT: Koliko shvatam, pošto su od transverzale odustali, planiraju da bolje spoje Ruzveltovu sa (proširenom) Ulicom Maksima Gorkog, ali i za takvu rekonstrukciju treba dosta para i još više vremena.
 
Пантограф":upd1dqrp je napisao(la):
Glavni grad siromašne i neorganizovane države.

не слажем се. у време када су трасиране Рузвелтова и Голсовртијева није било Панчевачког моста. а и када је направљен, завршавао се испод Богословије (у Булевару Деспота Стефана, што се види на овој слици, где се види и како је трасиран Северни булевар, који је требао да буде главна веза између Булевара и Панчевца)
 
relja":3b7jedfb je napisao(la):
Пантограф":3b7jedfb je napisao(la):
Мислиш - као наставак од Прокопа: Тунел Делиградска - Вуков споменик? То је скроз нова идеја.


Malo da spustim loptu:

sinoć čekam na semaforu u Ruzveltovoj da skrenem levo u Bulevar pa u Golsvortijevu, i sve se mislim:
kakav je bre ovo grad kada se dozvolilo da ovoliko široka i dugačka ulica, koja i izlazi na jedan most, završava pred - zgradom?

Bio je planiran nastavak tog bulevara od Vukovog Spomenika do Hrama svetog Save. Odustalo se od toga zbog cene eksproprijacije.
 
Jesi ti u pravu JohnnyLee, što se tiče Mosta kralja Petra II, ali ja pričam o "početku" ulice, kod raskrsnice sa Bulevarom - u pitanju je saobraćajni pravac za koji ne mora da se objašnjava koliko bi značio Beogradu, bez obzira kako se on povezuje na most za Pančevo.

Kako bi Beograd izgledao da današja Ruzveltova seče Bulevar i da imamo u kontinuitetu ulicu koja izlazi na Slaviju, Nemanjinu, ili na Bulevar Oslobođenja i sl i dalje ka Savi...?


Edit - sad vidim da si i ti izmenio poruku.
 
Пантограф":sl3z0zb2 je napisao(la):
Није могло да се уштеди 300 милиона, већ евентуално 30, са јефтинијим мостом на истој локацији. Зашто услед померања моста на другу локацију не би било уштеде, напротив, објаснио сам у претходном посту.
Није тачно. Да се ишло на два пилона уштеда би била 25-30% а не 30 милиона.Тако рекоше инжењери.А да се ишло на пар стубова у води тј континуалну греду уштеда би била још већа.
Пантограф":sl3z0zb2 je napisao(la):
Да, али не можеш да наставиш транзверзалу до Вуковог споменика, јер би морао да порушиш пола Врачара, па је то избрисано из планова и на траси су већ сазидане вишеспратнице.
Опет нетачно.Те вишеспратнице на Врачару су управо планиране у склопу подземне денивелације испод тог врачарског гребена.Тако рече пројектант истих а и њему ћу пре веровати.
 
Добро, уштедело би се 70-90 милиона. Мост би коштао као реконструкција Газеле, или мало мање.

Мислим на нове вишеспратнице на Врачару, од 2000. на овамо, када се званично и одустало од трансверзале. Јовин је ту саобраћајницу и пројектовао, па сигурно зна о чему прича.
 
Ок.

Иначе још један трагикомични детаљ. Вукан Вучић је својевремено правдао његов преврат "трамвајем у 21. век" великим потенцијалом топчидерске долине. :D Да ствар буде надреалнија из исте кухиње имамо два последња гуп-а која експлицитно забрањују било какав развој тог дела града а паралелно са тим се наставља највеће улагање у ту локацију. Као резултат тога имамо случај да је највећи део саобраћајне инфраструктуре два највећа пројекта у Београду последњих 30 година (фртаљ умп-а,трамвај за 21 век) скрцан у ту рупу са нула становника и нула грађевинских парцела. Притом оба пројекта су се показала као безуспеша и трпе маћехински однос њихових твораца па чак није ни покушано да се спаси шта се спасити може.
 
ALO!
nisam nigde ni rekao da bi se ustedelo 300 miliona na mostu ! :shock:
Ali postoji neka analogija. Skloni smo da trosimo vise nego sto mozemo. Narodski, da se kurcimo.
Pisao sam o ustedi od 15 %.
Spatio, pa ti si izneo procenu o celom UMP od 2 milijarde, ja sam samo primenio potencijalnu ustedu na ceo projekat.
Necu da licitiram, pricam o opstim tendencijama. LJudi, niste deca, probudite se.
Da zanemarimo `estetski faktor`, slazemo li se da je `betonska greda` jeftinija od ovog resenja koje smo izabrali?
Slazemo li se da se mogao praviti most sa 2 pilona, manjim rasponom i da bi i takvo resenje bilo jeftinije?
Znaci mesta za ustedu je bilo.
Imamo li duplirano ukljucenje od Sajma ka NBG i iskljucenje sa NBG ka B. Brdu ???
Zar tu nije moglo da se ustedi?
E tako, analogno tome, bice i sa tunelom kada se bude gradio (a vec je produzen u odnosu na prethodni DUP), tako ce biti i sa ukrstanjem kod autokomande....
E sad ako vama usteda od minimum 15% nije bitna, meni je onda drago zbog vas, jer to samo moze da govori o tome da nikad niste bili materijalno ugrozeni ili u ikakvoj oskudaciji, pa zato ne razumete u kakvom se stanju nalazi nas grad.
Ali se onda nemojte cuditi zasto smo stalno bez novca a cekaju nas u svakom trenutku nekoliko kapitalnih projekata neophodnih gradu.
 
То су већ категорије о којима се може разговарати, али, што више тонемо у Европолисе, Прокопе, обилазнице око Старчева и у сличне фатаморгане из светле прошлости, овај мост ми постаје дражи. Имао сам замерке на њега, али сада га већ волим.
 
Видим да га волиш.Но све је то продукт твоје наивности која ме,искрен да будем чуди јер поседујеш обиље информација поред тога што си озбиљан човек.Ево на једној другој теми се позиваш на изјаву Весића (оно као новинар си човече па знаш ко је он) који тврди да град улази у неке велике пројекте те да зато није презадужен. А шта ћемо са тим да сам овде давно најавио да ће сви дебилни пројекти укључујући и вуканов/ежисов трамвај на стероидима остати на снази по промени власти? Да мижда зато ипак "нисмо презадужени"? Шта ћемо са тим што нас је Ћоки поново зајахао са својим паркинг сервисом и најавио градњу нових гаража по центру?

Ја ипак не бих веровао Весићу и другим осведоченим лоповима и лажовима већ школованим економистима. Ова држава и овај град су давно банкротирали само се то другачије назива. Видиш,кад држава у једном тренутку нема паре да исплати плате или пензије то је банкрот. Када држава нема да врати своје дугове то се зове банкрот.Када држава нема паре да исплати изграђене пројекте то се зове банкрот.Када држава узима кредит да попуни рупчагу у буџету то се зове банкрот...

А друга је ствар што се то у сарадњи са ММФ-ом и западним пријатељима ради продужења наше агоније формулише фенси терминима као што су "Репрограм дуга" или "успорена исплата доприноса" или "Кредит за санирање последица светске кризе"...
 
Ма, какав црни Весић, ко му верује?! Али, да ли да му не верујем кад каже да је град пред банкротом, или када тврди да ће бити пара за метро? Пошто знам да ће тих пара бити овако или онако, штавише, да ће нас Французи, овако радикалски еврофанатичне, натерати да обезбедимо те паре како знамо и умемо, онда му верујем ово друго.

Држава нам сигурно није пропала због тог моста, то нема везе. Али од њега људи на Чукарици бар удобније живе.
 
Kao neko ko živi na Čukarici, rećiću vam svoje mišljenje o mostu i pristupnim saobraćajnicama.

Pre izgradnje mosta na Adi, u idealnim okolnostima, do posla mi je trebalo najmanje sat vremena, dešavalo se da bude i dosta više. Danas u najgorem špicu do posla stižem za najviše 30 minuta.

Iz Žarkova do Novog Beograda potrebno mi je oko 12 minuta, do centra mi je potrebno oko 16 minuta.

Za mene i za ljude koji žive na Čukarici, gužve su davna prošlost. Verujem da će slična situacija biti i sa ljudima koji žive u Rakovici, kao i sa svima ostalima koji svakodnevno koriste blagodeti novoizgrađenog mosta.

Ako stavim uštedu novca na stranu, najveća dobit od mosta je ušteda u vremenu. Ja svakog dana imam bar sat vrmena više za sebe i svoju porodicu. Mislim da je to resurs kojeg najmanje imam i koji mi je najdragoceniji.

Možda je most prekup, možda se neko tu ugradio, možda je to 10%, 20%, 50%,... 100% (tako kaže Делија), možda, stvarno ne znam. Ako je neko prekršio zakon treba da odgovara.

Ja samo želim da kažem, prelazeći svakodnevno preko mosta i bulevarom Vojvode Mišića, kad god vidim most, osećam se dobro, srećan sam jer znam da ću vreme koje bi proveo u automobili ili u autobusu, provesti sa sebi dragim ljudima. :)
 
Delija":1vb67e1q je napisao(la):
Дакле Стф,разлика је у томе што су у време СФРЈ скоро све лоше урбанистичке одлуке доношене од стране политичара и лобиста а у сукобу са тадашњом струком док је данас сва градска саобраћајна "струка" заједно са политичарима и лобистима стала иза фртаља умп-а. И ти ово врло добро знаш па не знам зашто си написао ово горе.
Kakve mi danas imamo koristi od te super struke iz vremena SFRJ koja se toliko diže u nebesa? Kad se ništa nisu pitali, očigledno?

Paralele radi, kakve će Beograd koristi imati od ovog foruma, kada ga niko ne zarezuje 2%?

Sve su to priče ŠBBKBB, a realne koristi nigde. Urbanizam je kombinacija politike i struke, jednostavno je nemoguće to posmatrati odvojeno. A greške Urbanizma su bile ogromne i za vreme SFRJ a identične se ponavljaju i danas, nisu ni malo lošije ...

Prema tome, ne kontam to za demagogiju, valjda su očigledno svi demagozi koji se ne slažu u zarez sa nekom zamišljenom svetom kravom...
 
stf":7gta509m je napisao(la):
Kakve mi danas imamo koristi od te super struke iz vremena SFRJ koja se toliko diže u nebesa? Kad se ništa nisu pitali, očigledno?

Па питали су се довољно да нам у наслеђе оставе:

- НБГ са практично завршеном инфраструктуром за дугорочни развој (Да га није било ни оно мало развоја до 2007е не бисмо окусили)
- Савски кеј
- Земунски кеј
- Кнез Михаилову
- Одлично испланирана насеља као што су Видиковац и Церак
- Читав низ других добрих пројеката који су саботирани па с тога још нису завршени као што је нови железнички чвор.
 
Ako treba zaliti neke stručnjake, arhitekte ili neko vreme, to je onda definitivno kraljevina.
Realno SFRJ ne može da joj pridje.


Envoyé de mon iPhone à l'aide de Tapatalk
 
Делија,

Не спорим достигнућа урбанизма СФРЈ, али имајмо у виду услове у којима су ти урбанисти стварали.

Најбитнија ставка коју су тада урбанисти имали као олакшавајућу околност а предратним урбанистима је то био готово несавладив проблем, као и постСФРЈ екипама - национализација, тј. пре и после СФРЈ - експропријација.

Када ти као урбаниста не мораш да мислиш о томе колико ће експропријација да кошта, онда и можеш да планираш мегаломанске и урбанистички савршене пројекте, јер ће држава доћи и једноставно - узети земљиште. СФРЈ урбанисти се тим, заиста великим и битним ставкама у цени проеката - уопште нису бавили. Зато су, примера ради, планирали заиста феноменалан Савски амфитеатар са много зеленила. Једноставно, становницима на НБГ страни СА би били дати полуквалитетни станови на неком од пилећих брда, хтели они или не. Багери долазе и руше, нема ту спорова и приче, или идеш на Петлово брдо, или нестани из Београда. Твоја кућа се руши - крај!


Могу ти рећи да уопште није тешко стварати добре пројекте када се не бавиш најтежим проблемом урбанизма. И поред те, невероватне предности, СФРЈ урбанисти опет нису остварили , тј. завршили, буквално, НИ ЈЕДАН ЈЕДИНИ пројекат до краја....

...можеш покушати да их оправдаш неким злим силама и тајним опструкцијама, али они нису успели да убеде политичаре у своје пројекте и то је цела филозофија. Политичари су увек били исти. Симпатична је она Јовинова опаска "Колико кила јабука се може купити ..." али тако се са политичарима не разговара. Они су сујетни и "најпаметнији". Заиста не видим зашто икога чуди што је Јовин одстрањен. Ко зна коме се Добровић замерио и шта је некоме рекао ... И урбанисти СФРЈ и политичари су прштали од сујете, али је велика разлика у томе ко је држао реалну моћ у шакама. Својим сујетним понашањем су СФРЈ урбанисти више опструисали пројекте него политичари.

Рецимо, на примеру УМП-а, колико је проблема направила једна једина парцела за експроријацију (НИС) ... а колико би проблема било да је остао мост преко превлаке који удара директно у формирано урбано ткиво Бановог брда ...
 
Дедер немој да нас вртиш у круг.Да није било Јовина и Бране Пешића данас бисмо имали полуатопут кроз центар Београда. То су постигли управо добром комуникацијом са политичарима.То што је Јовин изјавио изјавио је 1982. године када је видео да је све отишло у три лепе.До тада је имао успешну комуникацију са политичарима о чему и сведоче пројекти иза њега. Разлика је што си у СФРЈ имао Добровића и добре планове али и политичаре који су их понекад спутавали.Данас имаш "струку" која је у спрези са политичарима који се притом ништа не питају јер све долази споља.Као што си и сам приметио,током ове три најнестабилније деценије једино је БЕТРАС стабилан и непроменљив што доста говори.

Ја не знам што ме спрдаш овде причом о злим силама и тајним опструкцијама кад и сам знаш како је било? Притом твој коментар за померање луке узводно од панчевца је био: "Хрватски Лоби". :wink: Не можеш да мењаш став од ситуације до ситуације како теби одговара да би придобио који плус у овом тамном вилајету форума.
 
Delija":h9uaubjj je napisao(la):
Да није било Јовина и Бране Пешића данас бисмо имали полуатопут кроз центар Београда. То су постигли управо добром комуникацијом са политичарима.

Ok moram priznati da je autoput kroz grad veoma praktican kad imas kola da stignes sa jednog kraja grada na drugi. Ja ga prvi maksmalno koristim kad god mogu.

Ali sa urbanisticke tacke gledista, imati autoput koji prolazi kroz (maltene) centralnu zonu grada je totalno suludo.
Taj autoput je bukvalno prepolovio grad na 2 dela i stvara fizicku barijeru. Da ne pricam o sadrzaju koji se nalazi u njegovoj neposrednoj blizini, ruglo u svakom pogledu.

Trebalo bi ukinuti taj autoput ili bar napraviti gradsku saobracajnicu u vidu 3x3 sa tramvajem koji prolazi kroz sredinu.
Ali to niko ne bi prihvatio jer su se navikli na njega zato sto stvara brzu vezu istok zapad.
 
Ja sam mnogo više za praktičnost nego za lepotu. Da ima više prelaza preko njega bilo bi mnogo bolje. NBG je progledao sa ona dva kružna toka kod Arene. a neki tramvaj da ide celom dužinom i ne bi bio loš, ja bih se zadovoljio trolejbusom.
 
Vrh