Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Leković Đorđije":1knhemoy je napisao(la):
Nešto sam razmišljao ovih dana,koliko most na adi ima "češljeva",u poređenju sa mostom Zemun-Borča,i u poređenju sa pančevačkim mostom?Koliko sam ja pratio,most na adi ima samo dva češlja,na početku i na kraju,ne računajući pristupne saobraćajnice.Most Zemun-Borča,će imati 7 ako sam dobro izbrojao(6 do nasipa),a Pančevački most ima,ne zna im se broj češljeva.Iz ovoga izvlačim zakjučak,da je most na adi,mnogo bolji od mosta Zemun-Borča(protiv koga nemam ništa,i jedva čekam da se završi.Uzmimo najgori most,pančevac,preko koga je prelazak noćna mora(i danju i noću).Na njemu je toliko drndanje po češljevima,da ti se smuči život,i da se kaješ,što si se rodio.Manje češljeva produžava vek trajanja asfalta,daleko je jednostavnija zamena istog,nema pucanja češljeva,koje je neminovno usled neodržavanja.Tako da sam zaključio,da je most na adi,bolji od mosta Zemun-Borča,i ako mi je most Zemu-Borča draži,jer mi rešava više problema.
Toliko o parama,i o koštanju mostova.Naravno da bolji most,mora da košta više.

па не оправљају се само чешљеви....

овде имаш каблове, те дампере, те анкере итд...


него ја не знам у чему се ви возите или сте ви нешто супер осетљиви али ја заиста немам неки проблем са панчевцем. јесте најгори у граду али заиста немам никакве проблеме са чешљевима. у доласку у центар су гори али ништа посебно увек возим ~70-80. де ћеш више.

едит: гори ми је зелени савски мост јер су шине тако распоређене а и толико је сам мост широк да морам једном гумом да будем на шини ако не желим да будем у супротној траци. а то је врло незгодно за вожњу..
 
Hoćeš da kažeš,da nikada nisi imao problem,kada pukne češalj,pa se napravi takvo zakrčenje,sa kolonama,do Sebeša.I to traje danima.Na kom se još to mostu dešava?Koliko je trajala poslednja popravka puknutog češlja,i kolaps saobraćaja(u nedeljama)?
 
Leković Đorđije":3pitwxyi je napisao(la):
Most Zemun-Borča,će imati 7 ako sam dobro izbrojao(6 do nasipa)

Na koji nacn si to izabrojao? Ako su racunali da srednja tri glavna raspona budu nezavisna konstrukcija onda imas ukuono 4 dilatacije, u sta sumnjam. Najverovatnije je ceo gornji stroj jedna kontinualna greda, pa cemo tako imati samo 2 (krajnje) dilatacije - isto kao i kod mosta na adi.
 
Lord":31acfe7v je napisao(la):
Leković Đorđije":31acfe7v je napisao(la):
Most Zemun-Borča,će imati 7 ako sam dobro izbrojao(6 do nasipa)

Na koji nacn si to izabrojao? Ako su racunali da srednja tri glavna raspona budu nezavisna konstrukcija onda imas ukuono 4 dilatacije, u sta sumnjam. Najverovatnije je ceo gornji stroj jedna kontinualna greda, pa cemo tako imati samo 2 (krajnje) dilatacije - isto kao i kod mosta na adi.


Rekao bih da je Đorđije u pravu.

Prvi stub na kome je dilatacija je stub broj 1 (spojni stub mosta sa pristupnom saobraćajnicom sa zemunske strane):

6njf.jpg



Drugi stub je stub broj 3 (stub na koji se oslanja bočni raspon sa zemunske strane):

ddxq.jpg



Treći stub je stub broj 6 (stub na koji se oslanja bočni raspon sa borčanske strane:

386572_most1-fonet_origh.jpg



Četvrti i peti su stubovi broj 11 i 16. Od stuba broj 6 pa do stuba broj 21 gornja konstrukcija se radi metodom pokretne skele. Svi stubovi osim stubova 11 i 16 izgledaju kao na sledećoj slici i imaju jedinstvene oslonce za gornju konstrukciju:

17.jpg



Stubovi 11 i 16 imaju proširenje i nezavisne oslonce za gornju konstrukciju:

23.jpg



Šesti stub na kome je dilatacija je stub broj 21 (stub na kome se spaja deo gornje konstrukcije mosta koji se radi metodom pokretne skele sa delom koji se radi pomoću prefabrikovanih greda):

P5090037.jpg



I konačno sedmi stub je stub broj 30 (spojni stub mosta sa pristupnom saobraćajnicom sa borčanske strane):

130718-STNG-41.jpg



Sasvim je moguće da bude još neka dilataciona spojnica na delu mosta od stuba 21 do stuba 30 (gradi se pomoću prefabrikovanih betonskih greda), obzirom da na ovom delu postoji devet raspona gornje konstrukcije između stubova, a na svakom su nezavisni oslonci za segmente gornje konstrukcije:

20131223143446.jpg



Korišćene su slike koje su korisnici postavljali na ovoj temi.
 
Lorde,I ja bih voleo da je tako,ali mi se čini da nije.Evo načina na koji sam ja to izbrojao:
Prvi češalj na zemunskom brdu.Sledi konstrukcija od 100-tinak metara,pa drugi češalj.Onda ide glavni raspon od oko360 metara,pa treći češalj.Preostaje od glavnog raspona do nasipa 15 stubova.Tih 15 stubova je podeljeno na tri segmenta od po pet stubova.Svaki segment je dužine oko240 metara.Znači do nasipa imamo četvrti,peti i šesti češalj.Od nasipa do spajanja sa putem tek treba da se izlije ploča,na postavljenim prenapregnutim gredama.Nadam se da će taj deo biti izliven izjedna kao jedan segment.Onda sledi sedmi češalj na priključku sa asfaltnim putem sa borčanske strane.Ovaj poslednji segment možemo da smatramo kao priključak, na most,tako da bi sam most,iznad vode imao 6 češljeva,jer sam i za most na adi računao samo češljeve na samom mostu,a ne i za priključke.
Edit:
Blagoje me preduhitrio.Dok sam kliknuo na dugme"pošalji",pojavio se Blagojev post pre mog.
 
A pa dobro, moja greska, zaboravio sam na to koliko je dugacak taj deo od glavnog raspona do nasipa. U svakom slucaju dilatacije na cca 240 metarskim segmentima su sasvim zadovoljavajuce, s obzirom da ne prelaze granicu za koju treba da se koriste skupe dilatacije za jako velika pomeranja, kada su segmenti preko 300m.
 
Мост коштао 360 милиона евра
С. Ј. МАТИЋ | 10. фебруар 2014. 22:45 | Коментара: 0
Коначно познати трошкови грађевинске лепотице са свим петљама и приступним саобраћајницама. Град извођачима дугује још 27 милиона евра, код петље Хиподром није урађена канализација
ПОСЛЕ силних полемика колико је коштао Мост на Ади, коначно су срачунати и обелодањени сви трошкови. Цена ове грађевине са свим приступним саобраћајницама је - 360 милиона евра.



Сам мост преко реке је коштао 161,2 милиона евра. Првобитно је 2008. године уговорена његова изградња за 124,5 милиона, али су трошкови током градње значајно нарасли. Тако је три године касније коригован уговор како би за мост било исплаћено 35 милиона евра више од планираног. На основу података које смо добили, до сада је извођачима радова на изградњи плаћено 157,2 милиона евра, а преостало је да се плате још четири милиона.

Како би овај мост са косим затегама без приступних саобраћајница био само туристичка атракција града, тако су трошкови градње његових прилаза нераскидиви део целине моста. Петља Радничка коштала је 75,1 милион евра. Радови су новембра 2011. првобитно били уговорени за 67,9 милиона евра са роком завршетка до краја јануара 2013. године. Међутим, због имовинско-правних проблема са "Југопетролом", додатних радова, великих кашњења у плаћању извођачу, радови су продужени за 305 дана. Самим тим порасли су и трошкови и то за 7,2 милиона евра. Извођачу "Пору" до сада је плаћено 65,7 милиона евра. На петљи Радничка треба још да се уреди терен испод конструкције и очекује се почетак техничког прегледа.

КРЕДИТ
За изградњу моста и приступних путева град је са Европском банком за обнову и развој и Европском инвестиционом банком уговорио кредите од укупно 289 милиона евра. Од тог износа до сада је потрошено 251.912.852. Остала потрошена средства издвојена су из буџета града.
Петља са новобеоградске стране је била доста јефтинија, али и мање грађевински компликована. Њена цена је износила 40,8 милиона евра. Због стечаја словеначких фирми, прво СЦТ, а онда и "Приморја", које је одрадило четвртину посла, изградњу је даље по истој цени наставио "Пор". Радови су завршени два и по месеца касније од планираног, а извођачу је до сада плаћено 37,2 милиона евра. Остало је још да се уреди терен и обави технички преглед.

Цена петље Хиподром, која је и прва изграђена, на крају је стала на 63 милиона евра. Извођачу "Ратку Митровићу" Дирекција за грађевинско земљиште остала је дужна још око десет милиона евра. Међутим, овај пројекат није у потпуности завршен, јер је остало да се изграде канализација у Пожешкој и Паштровићевој улици и заврше зидови против буке. Кишна и фекална канализација нису могле да се изграде по одобреном пројекту, па се сада прави нови, а све би требало да се заврши до јуна.



ЈОШ БЕЗ ВРХА, АЛИ И ДОЗВОЛЕ

Технички преглед Моста на Ади је у завршној фази, тако да овај објекат још није добио употребну дозволу. Разлог за то је што је измењен пројекат моста, пошто је бетонски део продужен за још један распон од 36 метара и изграђена су три лифта и декоративно осветљење. Такође ни на пилон моста није постављен врх од седам метара. Он није ни био предмет уговора са "Пором", а неколико покушаја Војске Србије да га угради били су неуспешни.



ОД БУВЉАКА ДО ТОШИНОГ БУНАРА

Мост преко Аде и његови прилази су део прве фазе изградње Унутрашњег магистралног полупрстена (УМП), који би требало да се протеже од Кванташке пијаце до Панчевачког моста. Да би она била завршена потребно је још направити деоницу пута од бувљака до Тошиног бунара која ће коштати око 20 милиона евра. Међутим, пре почетка изградње потребно је са трасе раселити ромске породице које живе у дашчарама и за њих изградити социјалне станове у насељима Орловско и Јабучки рит. Копање темеља се очекује у априлу.



ТУНЕЛОМ КРОЗ ТОПЧИДЕРСКО БРДО

ЗА тунел кроз Топчидерско брдо и ауто-пут од Партизановог стадиона до чворишта Шумице, где се улази у нови тунел, урађени су идејни пројекти. Траса даље иде улицама Грчића Миленка и Поп Стојановом до Булевара краља Александра, преко Северног булевара и Богословије до Панчевачког моста.

Пре десетак година процењивано је да ће његова цена бити око милијарду евра. Укупна дужина је 17 километара од чега 3,3 километра у тунелима и 5,4 километра на мостовским конструкцијама.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%80%D0%B0
 
+ Direktore
161+pdv je odprilike upravo ono što je Držvani revizor i objavio - oko 190 (s tim što smo imali i promenu stope sa 18 na 20 u jednom trenutku).
Kako god,daleko od od početnih 88 za koliko je "prodat" idejni projekat.
Šta je, tu je. Nek završe prugu, IV bulevar i prošire Tošin bunar.
 
Po logici naslova "Мост коштао 360 милиона евра", u cenu mosta Gazela treba uračunati i petlju Autokomanda, a u završni račun izgradnje Brankovog mosta i raskrsnicu ulica Pariske komune i Tošin bunar.
Tekst je, inače, moja drugarica Slađa profesionalno napisala.
 
Ne bih preterivao po tom pitanju.
Svakako da most bez priatupnih puteva sa obe strane nema nikakvu funkciju, tako da u tom smislu i treba gledati cenu. Po toj logici petlje radnicka i J. Gagarina je iako zasebni objekati, logicno gledano deo koji je neophodan za pustanje mosta u funkciju. Sa druge strane (rask)petlja Hipodrom je vise potrebna UMP-u, poput Autokomande na ukrstanju autoputa i Bulevara Oslobodjenja, Juznog i Ustanicke.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
А и надвожњак од 3+3 траке на петљи Радничка је део значајнијег саобраћајног тока од Моста на Ади, па онда и то вероватно треба засебно рачунати... као и рампу на истој петљи која повезује правац ка Раковици са Радничком улицом. Итд. Колика је онда цена "моста"?
То је терање мака на конац без икакве поенте, али волим да доводим ствари до апсурда, посебно у време таблоидне предизборне кампање.
 
Апсурд је што о томе уопште дискутујете.Апсолутно је небитно шта је по коме мост а шта није.Једини битан податак је тај да нас је 3-4км денивелисаног булевара са мостом коштало око 400 милиона евра а са каматама то ће изаћи и много више.
 
Ja na to gledam ovako, most dnevno predje siguro 40000 vozila, verovatno i vise ali ja sam zapamtio da je u jednom trenutku bilo toliko, pre zavrsetka "Radnicke". Danas vise nema "kreni-stani" pored sajma a i guzve na Gazeli su smanjene. Po nekoj mojoj pausalnoj proceni bar 100000 vozila dnevno stedi 1euro goriva zahvaljujuci ovom projektu. Ako se setim postova nekih ljudi siguran sam da da je usteda i veca od 100000eura dnevno. Al nek bude toliko. To znaci da je 770 dana od kad je most pusten ustedjeno bar 77 miliona eura na gorivu ili 20% vrednosti projekta. Ja licno verujem da je usteda mozda i duplo veca, ali sam navodio podatke koje nadam se niko ne moze da spori.
 
А апсурд вишег реда је што у време повампирења прометејских, Шехерезадиних пројеката за 1001 годину типа БЖЧ по варијанти "Прокоп", аутопутева кроз брда за неколико хиљада возила дневно, Европолиса и сл. ми још дискутујемо о овоме што је заиста и изграђено, и од чега више стотина хиљада грађана има користи сваки дан. Смешно, као и медији, као и цела земља.
 
Ili:
pažnju poklanjamo onome što je zaista građeno i završeno, jer zalužuje pažnju. Jep postoji, i treba izvući pouke.

Ja uopšte ne razumem zašto se razmahala tema o "Beogradu na vodi". Mislim da ta iluzija to ne zaslužuje.
 
Таквом илузионизму посредно се даје право грађанства пљувачином по пројектима друге врсте - тј. по остваривим, реализованим и корисним пројектима. То је спиновање које је могао да смисли неталентовани колега Дејвида Коперфилда и које се управо десило у Београду. А баш у Београду то није смело да се деси, јер смо између реализације аутопута са Газелом и Моста на Ади, током готово 40 година, имали само илузионизам од капиталног градитељства. Прорадила носталгија, очигледно...
 
@ivandr6889

Мислим, реално, да си додао једну нулу, јер је смањење потрошње пре 0,1 литар него цео литар, али суштину си погодио. Мост и петља Радничка нам стварају уштеде и доприносе расту БДП-а, не само кроз уштеду у гориву. Неразвијен град је и сиромашан град. Просто ко пасуљ.
 
@Pantograf

Mislim da si prevideo da sam ja pomenuo 1euro ustede u gorivu, ne 1litar goriva. Sto je recimo negde oko 0,7l u potrosnji. Od tacke A u Radnickoj do tacke B na NBG preko novog mosta ima oko 3,5 km manje nego preko Gazele. Bavim se automobilima i znam da svaki u uslovima kreni stani voznje trosi i duplo vise nego na otvorenom. Slozices se da se pre otvaranja mosta bulevarom V. Misica i Gazelom najcesce vozilo u tom rezimu. Ako uzmemo u obzir da bulevarom prolazi ogroman broj autobusa koji su jos oseljiviji na takvu voznju i da Gazelom takodje prelazi jako puno vozila lako cemo doci do 100000 eura dnevne ustede u gorivu.
 
Ја сам ти само увек скептичан у проценама, па то ти је. Није баш током целог дана било стани-крени (нпр. ноћу), а и некима је скраћење знатно мање од 3,5 км. Да уштеде постоје и да су велике, то да.
ГСП, "Ласта" и приватни превозници су међу највећим добитницима целе приче, јер сада нема ниједног уског грла на више хиљада дневних полазака Булеваром војводе Мишића, али то нико жив не спомиње.
 
Ustede su ogromne, kako u gorivu, a ponajvise u vremenu koje smo godinama tracili u prevozu.
UMP je odlican projekat, preko potreban Beogradu ciji ce benefeit tek biti vidljiv i koji ce svakako biti nastavljen. Fazno i mozda ne tako brzo kako je planirano ali svakako hoce.
 
Vrednost UMP-a i mosta na adi mogu razumeti samo stanovnici kojima je resen saobracajni problem. Meni je on resio mnogo saobracajnih problema bez ikakve dileme, i nema tog forumasa koji me moze ubediti u suprotno kada se setim kolona vozila od gospodarske mehane do sredine pozeske i pesacenja duz pozeske, kirovljeve do ade da se kao skrati guzva.

Isto tako ja ne poznajem lokalnu saobracajnu situaciju u borci i tom kraju i ne smatram da sam dovoljno kometentan kao gradjanin da dajem misljenje o znacaju severne tangente za taj kraj. Mislim da je to jedini fer i posten nacin razmisljanja koji primenjujem u diskusiji na forumu
 
Mislim da nije tako jednostavno samo reci da li je nesto pomoglo ili ne.
Ovde se bavimo dubljom analizom a to je da li je nesto moglo za manju sumu da se uradi. Misljenja su razlicita po tom pitanju.
Moje licno je da bi i sa manjim i jeftinijim mostom moglo da se postigne isto sto se postiglo i sa ovim. Isti efkeat na smanjenje guzvi.
A zasto je bitna dublja analiza, pa da neko ko ovo cita ne donese kasnije istu losu odluku (ukoliko lose odluke i ima)
 
Galeks":btkicju1 je napisao(la):
Ovde se bavimo dubljom analizom a to je da li je nesto moglo za manju sumu da se uradi.
Da je moglo - moglo je.

Isto kao što je moglo manje novca da se da za zdanje Skupštine. Za manje novca mogla je da se uradi Palata federacije. Za manje novca je mogao da se uradi autoput koz Beograd. Za manje novca je i petlja Mostar mogla da se uradi.

Da je planiran skromnije, možda bismo iali više kilometara UMP-a. Da je planiran skromnije, možda bismo imali završen BG železnički čvor. Da je planiran skromnije, možda bismo imali gotov autoput kroz Beograd. Da je planirana skromnije, možda bismo imali gotovu obilaznicu. Da je planiran skromnije, možda bismo imali i metro ... da je planiran skromnije, Hram Sv.Save bi možda bio gotov ...

itd, itd, itd ...
 
Vrh