Мост коштао 360 милиона евра
С. Ј. МАТИЋ | 10. фебруар 2014. 22:45 | Коментара: 0
Коначно познати трошкови грађевинске лепотице са свим петљама и приступним саобраћајницама. Град извођачима дугује још 27 милиона евра, код петље Хиподром није урађена канализација
ПОСЛЕ силних полемика колико је коштао Мост на Ади, коначно су срачунати и обелодањени сви трошкови. Цена ове грађевине са свим приступним саобраћајницама је - 360 милиона евра.
Сам мост преко реке је коштао 161,2 милиона евра. Првобитно је 2008. године уговорена његова изградња за 124,5 милиона, али су трошкови током градње значајно нарасли. Тако је три године касније коригован уговор како би за мост било исплаћено 35 милиона евра више од планираног. На основу података које смо добили, до сада је извођачима радова на изградњи плаћено 157,2 милиона евра, а преостало је да се плате још четири милиона.
Како би овај мост са косим затегама без приступних саобраћајница био само туристичка атракција града, тако су трошкови градње његових прилаза нераскидиви део целине моста. Петља Радничка коштала је 75,1 милион евра. Радови су новембра 2011. првобитно били уговорени за 67,9 милиона евра са роком завршетка до краја јануара 2013. године. Међутим, због имовинско-правних проблема са "Југопетролом", додатних радова, великих кашњења у плаћању извођачу, радови су продужени за 305 дана. Самим тим порасли су и трошкови и то за 7,2 милиона евра. Извођачу "Пору" до сада је плаћено 65,7 милиона евра. На петљи Радничка треба још да се уреди терен испод конструкције и очекује се почетак техничког прегледа.
КРЕДИТ
За изградњу моста и приступних путева град је са Европском банком за обнову и развој и Европском инвестиционом банком уговорио кредите од укупно 289 милиона евра. Од тог износа до сада је потрошено 251.912.852. Остала потрошена средства издвојена су из буџета града.
Петља са новобеоградске стране је била доста јефтинија, али и мање грађевински компликована. Њена цена је износила 40,8 милиона евра. Због стечаја словеначких фирми, прво СЦТ, а онда и "Приморја", које је одрадило четвртину посла, изградњу је даље по истој цени наставио "Пор". Радови су завршени два и по месеца касније од планираног, а извођачу је до сада плаћено 37,2 милиона евра. Остало је још да се уреди терен и обави технички преглед.
Цена петље Хиподром, која је и прва изграђена, на крају је стала на 63 милиона евра. Извођачу "Ратку Митровићу" Дирекција за грађевинско земљиште остала је дужна још око десет милиона евра. Међутим, овај пројекат није у потпуности завршен, јер је остало да се изграде канализација у Пожешкој и Паштровићевој улици и заврше зидови против буке. Кишна и фекална канализација нису могле да се изграде по одобреном пројекту, па се сада прави нови, а све би требало да се заврши до јуна.
ЈОШ БЕЗ ВРХА, АЛИ И ДОЗВОЛЕ
Технички преглед Моста на Ади је у завршној фази, тако да овај објекат још није добио употребну дозволу. Разлог за то је што је измењен пројекат моста, пошто је бетонски део продужен за још један распон од 36 метара и изграђена су три лифта и декоративно осветљење. Такође ни на пилон моста није постављен врх од седам метара. Он није ни био предмет уговора са "Пором", а неколико покушаја Војске Србије да га угради били су неуспешни.
ОД БУВЉАКА ДО ТОШИНОГ БУНАРА
Мост преко Аде и његови прилази су део прве фазе изградње Унутрашњег магистралног полупрстена (УМП), који би требало да се протеже од Кванташке пијаце до Панчевачког моста. Да би она била завршена потребно је још направити деоницу пута од бувљака до Тошиног бунара која ће коштати око 20 милиона евра. Међутим, пре почетка изградње потребно је са трасе раселити ромске породице које живе у дашчарама и за њих изградити социјалне станове у насељима Орловско и Јабучки рит. Копање темеља се очекује у априлу.
ТУНЕЛОМ КРОЗ ТОПЧИДЕРСКО БРДО
ЗА тунел кроз Топчидерско брдо и ауто-пут од Партизановог стадиона до чворишта Шумице, где се улази у нови тунел, урађени су идејни пројекти. Траса даље иде улицама Грчића Миленка и Поп Стојановом до Булевара краља Александра, преко Северног булевара и Богословије до Панчевачког моста.
Пре десетак година процењивано је да ће његова цена бити око милијарду евра. Укупна дужина је 17 километара од чега 3,3 километра у тунелима и 5,4 километра на мостовским конструкцијама.
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%80%D0%B0