Опет морам да цитирам део текста из Службеног гласника Београда број 30 из 2007. године, а који се тиче детаљне регулације саобраћаја УМП-а. У њему је доста прецизно наведено све око изградње трасе па и зелених површина код УМП-а, од Тошиног бунара до Аутокоманде.
Наравно да ће бити зелених површина око и испод петље "Радничка", а шта ће се конкретно засадити отом потом, има још времена. Док се још све не изгради и очисти од крша, шута и осталог грађевинског отпада, таман ће проћи зима и доћи ће време за садњу
Овај број Службеног гласника је на
http://www.savabridge.com/archive/PDR_sb.pdf , и да будем искрен њега сам неколико пута прочитао, јер има доста интересантних ствари и детаља. Издвојио сам делове у коме се говори (пише) о зеленим површинама, а у том делу је доста заступљено очување Топчидерског парка. Неке делове сам зацрнио јер ми се чине доста интересантни.
Страна 19
Б.2. УРБАНИСТИЧКИ УСЛОВИ ЗА ЈАВНЕ ПОВРШИНЕ И ЈАВНЕ ОБЈЕКТЕ
Б.2.1. ЈАВНЕ САОБРАЋАЈНЕ ПОВРШИНЕ
Правила уређења и грађења
Регулациона линија саобраћајница у оквиру граница Плана је дата аналитичким тачкама и већим делом се поклапа са границом Плана. Регулациона линија истовремено представља и границу грађења.
Сам профил саобраћајнице је раздвојен од регулационих линија појасом заштитног зеленила различите ширине. Кроз даљу разраду планске документације, у складу са техничким решењима, могуће је вршити корекције унутар границе грађења.
Простор заштитног зеленог појаса, такође омогућава извођење планираних земљаних радова у складу са нивелацијом планираних саобраћајних површина, а по правилу садржи и поплочане и саобраћајне површине које обезбеђују колски и пешачки приступ грађевинским парцелама са обе стране УМП-а, у складу са правилима за прикључке датим овим планом и наменом предметних грађевинских парцела.
По извођењу саобраћајница и саобраћајних објеката све преостале слободне површине у границама плана озеленити одговарајућим врстама зеленила и редовно одржавати.
Страна 42 и 43
Б.2.3. ЈАВНЕ ЗЕЛЕНЕ ПОВРШИНЕ
Граница Плана детаљне регулације једним делом пролази кроз просторно културно историјску целину ''Топчидер'', која је утврђена за културно добро од изузетног значаја за Републику Србију (''Сл. Гласник СРС'' бр.47/87). Овим планом се Топчидерски парк обједињује у јединствену целину тако што је планирано измештање деонице Раковичког пута са позиције поред Милошевог конака на нову трасу уз железничку пругу.
На простору обухваћеном границама плана налазе се заштићена природна добра, површине са природним вредностима и подручја са заштићеним природним реткостима ( Услови заштите природе и животне средине – Завод за заштиту природе Србије, бр. 03-1546/2 од 08.09.2006.).
Граница плана својим мањим делом тангира простор заштићеног природног добра -споменика природе геолошког карактера '' Машин мајдан ''. Простор заштићеног природног добра се овим планом задржава и омогућен је приступ природном добру. Не дозвољава се залажење у заштићени простор и забрањује се засецање падине са леве стране Булевара војводе Мишића. Радови на уређењу локације се могу вршити само под условима које утврђује Завод за заштиту природе Србије.
Површине са природним вредностима ( парк шуме Топчидера ) се задржавају и, како је напред наведено, планира се повезивање Топчидерског парка у јединствену целину.
Потребно је извршити валоризацију постојеће вегетације, сачувати квалитетне зелене површине и формирати нове.
На југозападном делу Топчидерског парка, на простору између постојеће трамвајске пруге која се укида и планиране бициклистичке стазе, предвидети проширење парка, уређење новодобијеног простора и повезивање са постојећим парком.
Парк код Господарске механе у потпуности задржати и уредити.
У највећој могућој мери сачувати станишта ретких и заштићених птица на Ади Циганлији.
ЈАВНО ЗЕЛЕНИЛО У РЕГУЛАЦИЈИ САОБРАЋАЈНИХ ПОВРШИНА
На делу планиране трасе УМП од Тошиног бунара до раскрснице са улицом Јурија Гагарина нема уређених јавних зелених површина ни уличних дрвореда.
Анализом постојећег стања констатоване су значајне зелене површине које се налазе на надземном делу планиране трасе УМП: постојећа природна вегетација на низводном шпицу Аде Циганлије и део обостраног дрвореда у улици др Милутина Ивковића.
Постојеће високо зеленило, вредна појединачна стабла и групе дрвећа у највећој могућој мери сачувати у просторном, квантитативном и квалитативном смислу.Такође, максимално очувати природне врбаке Ада Циганлије.
Нови улични дрвореди и линеарно зеленило у регулацији саобраћајних површина планирани су на делу саобраћајнице од улице Тошин бунар до улице Милутина Миланковића. Планирају се обостране линеарне траке ивичног зеленила ширине 4,0 м. и озелењено разделно острво ширине 5,0 м.
Приликом реконструкције Радничке улице планира се допуна дрвореда и озелењавање паркинг простора.
Промена регулације улице др. Милутина Ивковића, на делу код изласка из тунелске деонице, условиће делимично уклањање или пресађивање постојећих дрворедних садница, те је потребно предвидети мере компензације за свако дрво које се уклања, а у сарадњи са надлежним службама и ЈКП Зеленило-Београд.
Положај дрвореда ускладити са трасама постојећих и планираних комуналних инсталација. На раскрсницама изоставити дрворедне саднице на дужини коју захтевају услови прегледности и безбедности саобраћаја. За дрворед одабрати посебно расаднички однеговане саднице уједначене висине, са очуваним терминалним избојком, правилно развијене крошње, висине дебла најмање 2,50 м.
За озелењавање разделне и ивичних трака, разделних острва, раскрсница и саобраћајних петљи, поред травњака,користити покриваче тла, трајнице и групације ниског шибља, отпорне на издувне гасове и повећану концентрацију соли. Висина засада не треба да прелази 70 см., што обезбеђује неопходну видљивост за возаче и омогућава безбедно одвијање саобраћаја.
Ради учвршћивања косина планирати затрављивање, односно обраду класичним начином – сетвом или облагање косина травним бусеном, уз примену ниског зеленила (полегло шибље, покривачи тла и сл.).
За потребе израде предметног ПДР-а коришћени су услови предузећа ЈКП Зеленило бр. VII/3 3 51/652 од 06.10.2006 и услови Завода за заштиту природе Србије,бр.03-1546/2 од 08.09.2006
Страна 53, при дну
Заштита вегетације
Потребно је планирати линијско зеленило као саставни део предметне саобраћајнице (обострано једноредне или вишередне дрвореде), са зеленим тракама и са партерним зеленилом и дрворедима, чиме би се добила квалитетнија димензија овог простора.
Ускладити планирану инфраструктуру са трасом дрвореда
Део дрвореда који је у конфликту са планским решењем, на деоници по изласку из тунела у зони Аутокоманде, треба да процени градска комисија за сечу и да донесе одлуку о компензацији за угрожена стабла. Компензациону садњу извршити на новопланираном делу саобраћајнице у улици др Милутина Ивковића.
За озелењавање простора, осим оних који се већ сада налазе на посматраном подручју, треба планирати нове зелене површине и појасеве који:
имају дужи вегетациони период,
имају веће фитоцидно и бактерицидно дејство,
имају веће естетске вредности,
приоритет дати брзорастућим врстама, и
приоритет дати биљним врстама отпорнијим на градску прашину и издувне гасове.
Овим Извештајем се утврђује обавеза израде одговарајућих Студија процене утицаја на животну средину (поглавље: Смернице за израду процен аутицаја н аживотну средину) имајући у виду фазну изградњу појединих деоница УМП-а и чињеницу да је за одређене пратеће садржаје и путне објекте ове саобраћајнице обавезна израда наведене Студије.
Један од могућих изгледа озелењавања простора поред и испод петље "Радничка":