Топчидерски тунел ће имати две цеви. Ево дела
текста из Службеног гласника Београда број 30 из 2007. године, а који се тиче детаљне регулације саобраћаја УМП-а.
Овај број Службеног гласника је на
http://www.savabridge.com/archive/PDR_sb.pdf , а о тунелу је од стране 22 до 24.
Етапа II-2
Траса се после петље са Радничком улицом води и даље на објекту и долази до позиције уласка у Топчидерски тунел где се на објекту формира четворокрака раскрсница са Улицом Паштровићевом (јавна парцела С18). Раскрсница је са пуним програмом веза (Паштровићева се такође налази на објекту).
Простор за трасу ЛРТ-а се резервише у профилу УМП-а све до постојећег трамвајског објекта преко железничке пруге у зони хиподрома. Профил УМП-а на овом делу, након трамвајског објекта преко железничке пруге (јавна парцела С18), садржи две траке по смеру од по 3.5м и са сваке стране оба коловоза стазе за одржавање од по 1.5м.
У оквиру решење УМП-а у Топчидеру врши се и реконструкција и делимично измештање постојеће трамвајске пруге у Топчидерској долини. Траса трамваја у планираном решењу остаје на Сењачкој падини и прати планирану трасу УМП-а све до позиције Новог раковичког пута одакле иде паралелно уз његову трасу (јавне парцеле С16, С18, С29, С30).
Тунелска деоница почиње од поменуте четворокраке раскрснице на објекту УМП-а и Паштровићеве, одвојена је по смеровима у две посебне тунелске цеви и укупне је дужине 2172м. У тунел се улази из правца Паштровићеве улице у зони улице Бањичких жртава. Због позиције улазног портала реконструисан је у нивелетском смислу део трасе Улице бањичких жртава( подигнута је нивелета) и дато је ново нивелационо решење приступа постојећим објектима (јавна парцела С19). Кота нивелете код улазног портала је 86,72м а излазног 114,64м.
Излазни предусек је знатно дужи и протеже се од излазног портала на км 2+560 до км 2+725. Променљиве је дубине, од око 8,00 м на порталу до око 2,00 м на крају деонице. Стране излазног предусека обезбеђују се потпорно обложним зидовима. На потезу прелаза преко постојећих железничких тунела предвиђена је потпорна конструкција подножном плочом која премошћује зону изнад железничких тунела. Обрада видних површина порталног зида и потпорно обложних зидова предусека предвиђена је у натур бетону. На крунама зидова предвиђена је заштитна ограда. На слободним површинама према стамбеним објектима предвиђено је озелењавање густим полу високим украсним растињем ради визуелног одвајања и заштите од буке.
Конструисање светлог профила урађено је у складу са одредбама важећих прописа (Правилник о техничким нормативима и условима за пројектовање и грађење тунела на путевима, Сл. лист СРЈ бр. 59/73).
Профил сваке тунелске цеви садржи по две саобраћајне траке од по 3.5м, две ивичне траке од по 0.3м и обостране службене стазе за одржавање-тротоаре tplevo=0,80m и tpdesno=0,90m гледано у смеру раста стационаже.
Укупна корисна ширина саобраћајнице у тунелу је 9,30 m, док је максимална ширина тунелског отвора 9,90 m. Обезбеђена је слободна висина над коловозом h=4.75m, а над службеним стазама 2.50m. Контура светлог профила дефинисана је кружницом радијуса Р=4,95m.
У складу са Правилником о техничким нормативима и условима за пројектовање и грађење тунела на путевима, Сл. лист СРЈ бр. 59/73 и европским стандардима за двоцевне тунеле дуже од 1000 m, пројектоване су попречне везе за пролаз возила на 750 m, попречне везе за пролаз пешака на 250 m и нише за телефоне, противпожарну заштиту и хидранте на 125 m.
С обзиром на наведено у тунелу постоје 2(две) попречне везе за пролаз возила и 6 (шест) попречних веза за пешаке.
Тунелска конструкција на месту попречних веза за пролаз возила пројектована је за ширину коловоза 6,70 m и висину слободног профила 4.20 m.
Тунелска конструкција на месту попречних веза за пролаз пешака пројектована је за ширину 2,50 m и висину слободног профила 2,20 m.
С обзиром на пројектовану дужину тунелске цеви и површину светлог профила, постоји потреба за вештачком вентилацијом. Проветравање у тунелу вршиће се преко улазно-излазних портала и два вертикална вентилациона шахта пречника око 6м који су планирани на трећинама деонице тунела, на посебним парцелама В1 и В2 и налазе се у зони парка код Војне гимназије и у зони Музеја 25.мај. Тачна диспозиција вентилационих отвора, димензије и висина самог објекта, као и начин безбедносне заштите (ограђивања парцеле и сл.) дефинисаће се у складу са главним пројектом у зависности од техничко технолошких потреба. Препоручује се да минимална висина буде 6.0м изнад тла из безбедносних разлога.
Тунел се пружа све до зоне стадиона " Партизан " а по изласку из тунела траса УМП-а се наставља по терену у коридору данашње Улице Др. Милутина Ивковића (јавне парцеле С20 и С21). Профил УМП-а по изласку из тунела садржи два коловоза од по 7.43м, разделно острво ширине 2.74м и обостране тротоаре од по 1.88м.
Постојећа Улица Др. Милутина Ивковића добија нову позицију транслаторно померену на страну стадиона као што је приказано у ситуационом решењу. Њен профил у зони излазног предусека тунела садржи коловоз од 7м и обостране тротоаре. Тротоари су планирани са ширином од 2.5м осим код самог објекта стадиона где ширина тротоара на тој страни износи 6.5м.
У оквиру трасе тунела, изнад саме конструкције тунела, а испод површине тла, у зони стадиона " Партизан ", планиран је командни центар тунела а његова оријентациона позиција је приказана у ситуационом решењу (јавна парцела С21). Тачна диспозиција, површина и габарит командног центра дефинисаће се у складу са главним пројектом у зависности од техничко технолошких потреба.
Приступи са околних садржаја на УМП на овој деоници трасе нису дозвољени осим оних планираних овим планом.