Интересантно, сад кад се испоставља да мост и "фртаљ" много значе, многима решавају проблеме, крећу да се измишљају нови "аргументи": мост треба, УМП не и слично. Баш ме занима докле ће машта да иде... Сад се сетих оног да ће авиони да ударају у пилон на слетању, то је тај рад :mrgreen:
Delija":2209mzgf je napisao(la):
Мост је и те како требао.Фртаљ умп-а и те како није. Сви позитивни помаци које си навео су заслуга моста и само моста који ба на сличан начин утицао где год да је изграђен из простог разлога што нам фали још једно 5 мостпва.
Ово је просто небулоза. Мост без одговарајућих приступа не би служио апсолутно ничему, само би генерисао још веће гужве него што су постојале у Радничкој. Управо петља Радничка вероватно и јесте најскупљи део целог "фртаља" и врло ефикасно решава укрштања важних саобраћајних коридора. Овамо се пљује по раскрпетљи (која по мени јесте једини озбиљан пропуст целе приче) што има семафор, а кука се што је Радничка комплетно денивелисана. Мост без те и такве петље би био неупотребљив, и зато је твоја изјава небулоза.
Што се тиче новобеоградске стране, од силног блаћења решења исте, а пошто нисам затрован догмама, у једном тренутку сам се замислио и запитао да ли је могло другачије. Онда сам сео и гледао мапу у покушао да смислим боље решење... Покушао разне варијанте:
- Т раскрсница/кружни ток са ЈГ без изградње и једног дела УМПа на НБГ страни - генерише проблем у ЈГ, раскрсницама ЈГ-АФБ, ЈГ-БММ, АФБ-БММ - генерално траса УМП-а која се наставља од Николе Добровића и иде паралелно са пругом се сасвим природно уклапа у НБГ улице и једина је природна веза Бежаније са централним НБГ блоковима, и свиме што се надовезује на мост са друге стране саве. Одавно је предвиђена, логична и сасвим оправдана.
- прескакање ЈГ (са приступима) па укрштање са АФБ - генерише проблем у АФБ, уркштање са трамвајима (и са моста и из АФБ), уз немогућност денивелације трамваја због близине пруге
- Спуштање УМПа у БЦА је једина евентуална уштеда која је могла да буде направљена са НБГ стране, али опет би постојало проблематично укрштање трамвајског и друмског саобраћаја, због тога је и ова улица "прескочена" уз минималне трошкове
Тако дођох до закључка да јефтиније није могло. Оно што ми смета је укршање УМП-а са Омладинских бригада, др Агостина Нета и Тошиним бунаром. Ту је требало макар кружне токове поставити или комплетно денивелисати УМП. Руку на срце, за код ТБ је остављена парцела за петљу једног дана.
У сваком случају прича о томе да је "фртаљ УМПа" непотребан је за малу децу и партијске ботове.[/quote]
Delija":2209mzgf je napisao(la):
А притом,сам мост је јефтинији део ове инвестиције од преко 450 милиона евра и морам да напоменем да би на другој,смисленијој локацији имао још далеко позитивније ефекте.Овако имамо само позитиван саобраћајни ефекат (само моста не и умп-а) а урбанистички је прилично негативан о чему ја и константно пишем и чега су доказ локације тренутних градилишта на обе стране реке.
Смисленија локација не постоји и стварно не могу да верујем да човек који седне и размисли не може то да види. Алтернативна локација о којој причаш, преко превлаке, је толико проблематична (пресецање аде, много експроприација и рушења, лоша веза са раковицом, укрштање са трамвајима одмах по спуштању на НБГ, креирање чепа у ЈГ и АФБ, итд итд) и прежвакана да нема смисла да се опет покреће та прича.