2012":zde3yyvn je napisao(la):
To nije istina,Beograd grad bez osnovne ulične mreže?,mora da se šališ :kafa:
Не шалим се, ни најмање. Кад упоредиш уличну мрежу Београда са било којом уличном мрежом града на Северној земљиној полулопти, схватићеш да смо ми случај за плакање. Уосталом, од СЕДАМ главних саобраћајница из ГУП-а 1950. године, прављеног за Београд до милион становника, у потпуности је изграђена ЈЕДНА једина - "Трећа лонгитудинала", тј. Аутопут. Чак ни пројекти од пре другог светског рата - Јужни и Северни булевар - нису остварени ни изблиза. Тако, да би стигао са Бановог брда на Карабурму, возиш кроз Кнеза Милоша и Таковску, а са Новог Београда у Борчу - испод Теразија. Београд итекако нема основну градску уличну мрежу.
Београђани, због сиромаштва, возе знатно мање од становника других (европских) метропола. А возити се, ипак, мора. Живот измиче шематизму и мреже јавног превоза не могу да подмире све људске потребе. Нико нормалан неће возити бебу из породилишта кући метроом, макар био и сингапурски. Што је друштво развијеније, таквих потреба је све више. Пошто је, дакле, немогуће укинути индивидуални саобраћај, треба га, што бољим јавним превозом држати у границама нормале, а оне су, и у градовима који се у најмањој мери од свих могу сматрати "аутомобилским", знатно веће од бројки из Београда (примера ради, половине запослених у Бечу који живе ван градског језгра, свакодневно на посао долази - колима). Са београдском уличном мрежом, сви ти градови би се - распали. Зато ама баш ниједан просторни планер неће одустати од попречне магистралне саобраћајнице преко Врачара и Звездаре, то је сигурно - само је питање којим ће редоследом шта у граду бити грађено.