Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

@blagoje

Problem bezbednosti je namerno preuveličan zato što jedni neće da pokrivaju tuđe greške, drugi žele da izvuku kupovinu dodatne opreme, a treći se brinu kako će javnost prihvatiti potrebu da se potroši još para. Tehnički problemi i sa njima povezana bezbednost sa tu daleko najmanji faktor. Utisak o velikom riziku je delimično i posledica prvog pokušaja koji je bio nepripremljen i krajnje amaterski odrađen.

Kako je moguće da su tek kada su već pokrenuli operaciju utvrdili da je vetar na toj visini previše jak? Meni je to apsolutno neshvatljivo. Pa mogli su tamo gore da okače običan svileni šal na neku motku pa bi bar imali predstavu o pravcu i brzini vetra. Da ne govorim o pravom uređaju za merenje. Kinezi za par dolara prave automatske kućne meteroološke stanice kakve god čovek želi. A za slučaj da je kriv sam helikopter, zašto to nije utvrđeno na običnoj probi na bilo kom drugom mestu? Na probi se lako može videti koliko se takav teret klati prilikom manevrisanja ili vetra. Zašto nije podešena dužina kabla? Pa onda, da li je moguće da nikom nije palo na pamet da na vrhu tornja nema ljudi koji bi mogli stajati sa strane i tako pomoći u konačnom pozicioniranju, a da su i onaj jedan ili dvoje ljudi koji tamo mogu da stanu u jako nezgodnom položaju? Očigledno je da je u takvim uslovima neophodna pomoć nekih privremenih adaptera koji pomažu ili automatski usmeravaju pozicioniranje. A nisu pripremili ništa. Sve ovo može pasti na pamet svakome ko se skoncentriše na problem posle dva minuta razmišljanja.

Ubeđen sam da je zbog prihvaćene koncepcije mosta nephodno da se pilon završi kako je i započet, poštujući zadati oblik, dakle bez otsečenog vrha. Nemam ništa protiv angažovanja profesionalaca, mada mislim da možemo bezbedno da prođemo i bez toga. Na skici koju sam poslao se vidi kako.

Šta ovde nije bezbedno? Ako je sajla na kojoj visi vrh duža od neophodnog bezbednosnog minimuma, opasnosti nema ni za helikopter ni za čoveka u metalnom kavezu. Vrh može da sklizne sa strane koliko god želi i to je sve što se može desiti. Ako spoljašnje tačke šipki pomoćnog kaveza na nivou montažnih oslonaca rešetkastog vrha dovoljno precizno aproksimiraju unutrašnji prečnik kruga najnižeg obruča vrha (tj naležu na njega bez zazora), onda je neophodno jedino zarotirati kupolu. Naknadne translacije u horizontalnoj ravni uopšte nisu potrebne. Ako se kupola vrha zarotira koliko treba, rupe MORAJU da se poklope sa šrafovima, drugačije vrh ne može da sedne na svoje oslonce na pilonu. Nikakve dalje intervencije ljudi tu nisu potrebne.

Što se tiče rotiranja vrha pre nego što sedne do kraja, on nema toliku masu da se to zbog inercije ne bi moglo uraditi rukom. Doduše, pitanje je kakvu vertikalnu stabilnost ima ovaj helikopter, ali pošto je decenijama korišćen i za ovakve svrhe, ne verujem da je to problem. A ako baš jeste problem, postoji lako rešenje i za to. Sudeći po rupama na donjem prstenu vrha, pretpostavljam da i na pilonu postoji neki prsten na koji ovaj gornji treba da legne. Onda je dovoljno između dva prstena postaviti niz malih čeličnih valjaka da služe kao kotrljajući ležajevi. Helikopter onda može da spusti vrh bilo kako, otkači se i ode. Posle toga ljudi zarotiraju vrh koliko treba, provuku šrafove, i zatim izvuku valjke tako da vrh sedne do kraja.

Na ovaj način se uz malu pripremu sve može završiti i bezbedno i jeftino.

Edit: Još bolje, umesto valjaka kuglice. Pre spuštanja vrha one se na mestu drže pomoću običnih komada kartona sa izbušenim rupama za njih. Kad vrh nalegne na kuglice između dva prstena, kartoni se pocepaju i izvade. Zatim se vrh može i translirati i rotirati toliko da se mogu provući šrafovi. Ako kuglica ima puno, nije problem ako neke od njih ispadnu pre vremena. Kad se sve namesti, jedna obična ručna hirdaulička dizalica malo podigne vrh, tek toliko da preostale kuglice ispadnu. Vrh legne do kraja i to je sve. Tako ljudi ne moraju da rade nista dok je prikačen helikopter.
 
Evo sta kaze arhitekta. Vucko preneo iz Blica.

gt9-most.jpg
 
"Radimo na tome i prvom sledećom prilikom vrh će biti postavljen", kaže Bajić za "Blic".

Tekst je od 13. januara 2013. godine. Kako stvari do sada stoje, dočekaćemo i jesenje košave i eto Nenadu Bajiću novog razloga za odlaganje.
 
кооолико ми је смешан овај "студио б" нагласак - интонација реченица. значи сви као да су исти.

него. колико је глупо што се сад сви препуцавају преко моста...има све шансе да остане незавршен. мислим да је овај симбол непотребан и прескуп, ал мајку му, толке паре дати а не завршити па стварно је грехота и срамота.
 
Zaboravljate da projekti u Beogradu zavise ponekad od egoa odredjene osobe, ona recimo zeli da taj objekat bude najvisi, ili recimo je postavila da se slavija radi bilo kako ali da mora imati fontanu sa muzikom na centru trga.
 
"кооолико ми је смешан овај "студио б" нагласак - интонација реченица. значи сви као да су исти."

Isto ovo sam danas pomislio :D
 
Na današnjih 40 stepeni svaki pokušaj ozbiljnog rada je bio iluzoran, pa sam nastavio da se igram sa idejom o vođicama. Ali bez ikakve predstave kako izgleda unutrašnjost trenutnog limenog vrha nemoguće je mrdnuti se dalje od opšteg koncepta. Posle silnog pretraživanja Interneta, moram da zaključim da snimak vrha, gledan odozgo, izgleda ne postoji. Srećom, u jednom video snimku sam našao i izdvojio nešto što je dovoljno blizu (druga fotografija po redu):

wi0caa.jpg

2zzus60.jpg


Na drugoj slici je vrh donjeg limenog segmenta (prvog od tri) i sa njega je moguće videti osnovnu konstrukciju limenog dela pilona. Kostur se sastoji iz 16 vertikalnih I (Tajms a ne Arial font) profila, povezanih kružnim vezama u obliku prstena. U sredini je još jedna šina. Sudeći po rupama na dnu rešetkastog vrha na prvoj slici, najviši limeni segment je verovatno donekle sličan najnizem segmentu na drugoj slici. Razlika je međutim u tome što po mom proračunu ovo ima prečnik 3,17m, a najviši vrh ima 1,5m. Pošto je duplo manji, lako bi se moglo desiti da najviši od tri limena segmenta ima samo osam vertikanih šina, isto kao i broj šipki u novom rešetkastom nastavku. Drugo pitanje je što bi ivice ovog lima morale na vrhu nekako biti zaštićene, a možda postoji i neka posebna noseća konstrukcija za centralno svetlo, reflektore koji gledaju na dole, i kameru sa antenom. Negde bi trebale da se kače i sajle za alpiniste koji će morati da se spuštaju sa spoljne strane. A tu je negde i gromobran.

Sve ovo znači da je prostor između horizontalnih stopica, duž oboda spoljašnjeg lima, veoma korisno ispuniti zavarenim gvozdenim profilima tako da čine neprekidni kružni prsten duž oboda lima (tako da se dobija još jedan, donji, kružni obruč koji odgovara kružnom obruču na dnu novog rešetkastog vrha). Ovo bi pomoglo nameštanju novog vrha jer može predstavljati osnovu po kojoj se vrh može rotirati. Ovde se čak mogu useći i žlje*******ovi sa kuglicama po kojima kupola može da se obrće, mada sve ovo nije neophodno ako je ivica lima zaštićena na neki drugi način. Moguć je čitav niz drugih rešenja u zavisnosti od toga kako ona trenutno izgleda.

Sa slike se vidi zgodan način da se fiksiraju donji delovi šipki koje čine piramidalni kavez niz koji će da klizi rešetkasta kupa koja se spušta. Između horizontalne stopice i vertikalne šine na kojoj ona stoji, treba ukoso zavariti običnu cev u koju može da uđe šipka naše vođice. To je isto kao kad se pravi držač zastave koja treba da bude na verikalnom zidu zgrade. Sve ostalo se lepo vidi na slikama.

r92avk.jpg

ji28tu.jpg
 
Maler! Crkao jedan od novih i "trajnih" LED reflektora. Kako se sad servisira bilo šta na vrhu pilona? Da je po projektu, ovde bi bio rešetkasti servisni vrh, pa bi bilo lako. Ovako ...

icjk7s.jpg


Za sada sam, odozdo, uspeo da nabrojim 11 uređaja. Osam ukrasnih reflektora, bar jedno upozoravajuće svetlo za avione, jedna video kamera sa radio linkom, jedan vetikalni štap (ili gromobran ili druga antena). To znači da je verovatno nemoguće tek tako podići čitav ovaj deo koji liči na poklopac za tegle prečnika 1,5m, pa servis obavljati tako da čovek stoji na nivou poda koji je (pretpostavljam) bitno niži od ivice lima. Pre će biti da na poklopcu za tegle postoji mali kapak koji se otvara. Serviser onda verovatno mora da se popne na taj krug prečnika 1,5 metar, bez bilo kakve ograde, sa rupom od 200 metara svuda unaokolo, pa da tamo skida šrafove i prevezuje konektore, dok vetar zviždi oko njega pokušavajući da ga oduva kao požuteli list na jesenjoj košavi.

Da je ova slika bukvalno tačna, a posao servisera na mostu sa nezavršenom pilonom krajnje opasan, možete lako naslutiti na jednom malom biser-spotu. Zanimljiv je pomalo zbog svog živopisnog junaka, ali pre svega zbog soundtrack-a koji je na vrlo duhovit način skoro totalno nerazumljiv :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a0O-9mgeWOQ[/youtube]

Posle ovoga imam nešto više razumevanja za teškoće posade helikoptera i nesrećnike koji su vrh trebali da prihvate bez ikakve zaštite. Međutim valjda neće baš svaki letnji dan biti ovako vetrovit. Bio sam na vrhovima omanjih planina kad je dan bio sasvim pristojno miran i bez ozbiljnog vetra. Ipak, osnovna pouka je da je zaštitni kavez u obliku metalne vođice za usmeravanje spuštanja vrha, kao što je onaj koji sam opisao, ovde verovatno nephodan. Isto tako, da su ljudi koji su pokušali prvo spuštanje bili krajnje neprofesionalni. Nije red da zbog njihovog neznanja sada posledice trpe svi ostali, uključujuči i one koji treba da rade tekuće održavanje i one koji ne mogu da postave opremu koju su planirali, a da most već dve godine ostaje nezavršen.
 
Apropo pilonskih mostova, evo jednog arhitektonskog kontraprimera. Naravno, ovo je pešačko-biciklistički most, ideja primenjiva i na verziji X mosta.

945748_10151617553734037_1583689527_n.jpg

Brisbane, Australia
by Cox Architecture
 
Mislim da preterujete sa ovim resenjima za vrh mosta :) I ako resenja jesu genijalna siguran sam da vrh moze i prosto da se spusti uz blagu asistenciju dvojice na vrhu. Moze i neka skela da se napravi oko pilona. Nasi helikopteri koje vojska koristi nisu pravljeni za to. Kao da koristis Ladu Nivu za voznju po auto putu ili A8 za off road...

Medjutim, i uprkos tome verujem da moze da se spusti, samo trebaju zivci i veliki oprez i volja, i da se blokira saobracaj na pola sata i jace itd, a to nekome smeta. Plus, Vucic je ministar vojske, a djilas hoce pilon od njih... teska posla. mnogi projekti su ostali nedovrseni i zapostavljeni zbog promene vlasti!

I za kraj, najbolje bi bilo da se angazuje profesionalna firma koja se time bavi i da se posao zavrsi. Ili, neka naprave inzinjersku jedinicu u vojsci i neka im kupe helikopter koji ima svu potrebnu opremu da se koristi kao leteci kran.

npr: http://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_S-64_Skycrane
 
^^^

Ja reko' da pripomognem ... pošto vidim da od ovoga nema ništa ako se ne pogura. Naši političari kad se susretnu sa bilo kojim novim problemom ili projektom pre bilo čega drugog razmisle imaju li dobar izgovor zašto to eventualno neće uraditi. Pa ako imaju, onda se projekat stavlja u fasciklu "mož da bidne al nemora da znači".

Ovde postoje isuviše jaki i populistički izgovori, bezbednost i novac, a isuviše mala narodu vidljiva korist. Zbog toga sam mislio da je korisno ponuditi gotovo tehničko rešenje koje je i jednostavno i vrlo malo košta, a potpuno je bezbedno za obe posade. Tako da više nema izgovora čak i ako ne žele da plate profesionalce.
 
Ronche":c4sigvfo je napisao(la):

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... s-bez-vrha

Pa dobro kako ih bre nije sramota da govore i pišu ovakve budalaštine? Kakav je to političar i kakve su to novine koje smeju i imaju obraza da napišu ovako nešto:

"Još tada je najavljeno da će podizanje završne konstrukcije biti ponovo organizovano narednih dana, čim to budu dozvolili vremenski uslovi, ali očigledno da do dana današnjeg vreme nije išlo naruku neimara"

Ej, neimari 14 meseci čekaju kao zapeta puška, ali vreme se zainatilo pa ne da !

Ovde se nigde ne spominje da će pokušati nešto bitno različito. Prema tome, sve što su imali pripremati, već su pripremili za prvi pokušaj. Pa čak i da nisu, prošlo je ustvari 23 meseca od postavljanja poslednjeg segmenta pilona, a 14 meseci od pokušaja postavljnja vrha. Sve to vreme je bilo slobodno za pripreme. Pa onda:

"Moramo pažljivo uzeti u obzir i drumski i rečni saobraćaj, koji se tokom ovog posla moraju obustaviti. Ne treba zaboraviti i najvažnije, a to su profesionalci Vojske Srbije, koji iz vazduha treba da spuste ovaj opasan teret. Piloti su stalno angažovani na svojim redovnim zadacima, te nije lako da sve nabrojane uslove uklopimo sa njiihovim slobodnim vremenom. Nadamo se da će se uskoro steći svi neophodni uslovi da pilon dobije projektovani špic."

Oni dakle 14 meseci "pažljivo uzimaju u obzir" saobraćaj! Fantastična posvećenost poslu. To se inače u praksi svodi na to da se pošalje policija da zaustavi drumski i običan, sitan rečni saobraćaj na pola sata, odnosno da se udenu izmedju ono malo ozbiljnih i velikih rečnih konvoja kojih na Savi jedva da uopšte ima. Aktivna faza spuštanja vrha i ne može trajati duže jer će, ako ne uspeju da zakače vrh za to vreme, helikopter obustaviti operaciju za taj dan. Treba da provale da je leti najmanji saobraćaj i da leti ima najviše dana bez vetra. Trenutno su već 14. mesec u fazi meditacije u kojoj im se ove složene istine polako objavljuju.

Što se tiče 14-to mesečne zauzetosti pilota helikoptera, nije li bila neka priča da oni do nedavno nisu ni goriva imali? Bili bi više nego srećni da im neko drugi plati gorivo, let i vežbu spuštanja problematičnog tereta što je ionako poželjno da znaju u sklopu obuke. Pa ni Kuvajt ne bi mogao da plati troškove helikopterske jedinice koja je 14 meseci zauzeta.

Pa onda:

"nije lako da sve nabrojane uslove uklopimo sa njiihovim slobodnim vremenom".

Koje bre "sve nabrojane uslove" kad su nabrojali samo jedan koji treba uklopiti sa ovim drugim? Taj jedan je vreme. Saobraćaj (što je u praksi pitanje par telefonskih razgovora i mala pretraga Interneta) nema šta da se uzima u obzir 14 meseci, a "tehnički uslovi" su već jednom uzeti u obzir. Dakle treba u sred paklenog leta pronaći samo jedan relativno miran dan i onda to uklopiti sa slobodnim vremenom pilota, koga ovi imaju mnogo više nego što bi želeli. I to traje 14 meseci. Kakvo bezočno laganje. Najgore je što nam u lice govore da smo budale, i usput nas polako programiraju da prihvatimo da je to stvarno tako, i da je u pitanju normalno stanje stvari, jer se ovakvi tekstovi inače ne bi smeli pojavljivati.

Ustvari, ako ne žele pomoćna mehanička sredstva za usmeravanje, sve što za početak treba da urade je da postave na vrh pilona uređaj za merenje temperature, brzine i pravca vetra i povežu ga sa Hidrometerološkim zavodom. Kad njihovi stručnjaci budu stekli osećaj o vezi brzine vetra na 200 metara visine i ostalih podataka o vremenu koje imaju, mogu predložiti dan kada se može pokušati spuštanje. Ostali treba da budu spremni da reaguju brzo, i to je sve.
 
Ništa im ne bi falilo da su vrh izradili kada i metalne segmente pilona i postavili ih dok je kran još uvek bio u funkciji, ali što bi kada je bolje da plate helikopter i da zaustave rečni i drumski saobraćaj.
 
Ronche":33kl9o3w je napisao(la):
Ništa im ne bi falilo da su vrh izradili kada i metalne segmente pilona i postavili ih dok je kran još uvek bio u funkciji, ali što bi kada je bolje da plate helikopter i da zaustave rečni i drumski saobraćaj.

Izmenu vrha je nacinio arhitekta tek nakon zavrsetka gradnje. Dosao je tad da vidi svoje mezimce, pogledao ga, shvatio da se zeznuo i nagodio sa sa nasima da mu stave kapu :)

A i daleko od toga da je to toliko tesko za izvesti. Neko kilo evra za grad nije nista pored silnih milki vec ulozenih u taj deo infrastrukture. Mi imamo i taj problem da jos uvek nisu stigli svi novi tramvaji. A oni su trebali do kraja prosle godine da stignu. Tako da se tu problemi samo gomilaju, i tu je bilo prica kako gradska uprava nije sa spancima mnogo toga ugovorila. S toga, ovo sa vrhom ne treba da cudi, ali treba se buniti da bi to zavrsili!
 
Naravno da se treba buniti, inače se ništa ne dešava niti to iko više spominje. Pazi, kažu da je rizično nameštanje vrha. A za to se može izabrati JEDAN najbolji dan u godini i cela jednokratna operacija obezbediti koliko je to moguće. A ne spominju da je rizično što serviseri koji sada treba trajno da održavaju opremu na vrhu, ne mogu da biraju dan kada će morati da izigravaju anđele na 1,5 metar zašiljenog vrha igle visoke 200 metara. Bez obzira da li je sneg, da li tamo gore duva orkanska košava, ili je mraz posle kiše, pa je tih 1,5m savršeni krug leda. To sad kao nije opasno?

Prošli put sam nabrojao da tamo VEĆ ima 11 uređaja za održavanje. Sad sam pripremio malu kompilaciju slika samog vrha sa raznih strana, pa mi izgleda da je taj broj bliži 14 nego 11. U samoj sredini kruga postoji još nešto nepoznate namene i nepravilnog oblika, specijalno markirajuće svetlo za avione je udvojeno, verovatno zbog redundantnosti, a nije sasvim jasno ni da li je onaj štap iznad kamere nešto nezavisno od nje, ili radio link kao što sam prvo mislio. U svakom slučaju dosta posla za održavanje i premalo mesta za druge stvari koje bi tamo takođe morale biti postavljene kad se uzme u obzir cena kojom je to mesto plaćeno. Bez dodatnog metalnog kaveza koji će ljudima olakšati rad i vizuelno završiti pilon, trenutno stanje je i rizično, i ružno, i traćenje dragocenog prostora.

16hra6h.jpg

2zdoniw.jpg

xpvjgy.jpg

16iej2q.jpg

30rln35.jpg
 
Ma bre ljudi sve su to u stvari aparati koji su deo HAARP sistema ispod pilona koji je paravan :D

Elem, nisam skoro prolazio preko nadvožanjaka u Radničkoj, a sa kamere mi deluje da sporo napreduje nadvožnjak Sajam - Ada ili mi se samo čini :D
 
Slikano 03.08.2013. godine
Radovi na šinskom vijaduktu petlje "Radnička", stanici, pristupnom stepeništu i liftovima:

Kompletna gornja konstrukcija šinskog vijadukta od mosta do spuštanja na zemlju kod Hipodroma je završena. Duž ivica je postavljena hidroizolacija i uveliko je u toku postavljanje ivičnih venaca:

2s8j.jpg


zuzb.jpg


ntp1.jpg


2n7z.jpg



Južno stepenište stanice šinskog vijadukta je povezano kako sa platformom stanice, tako i sa tlom:

oaj5.jpg


sugv.jpg



Podignuta je skela i u toku je postavljanje oplate za izgradnju platforme na međunivou koja će povezivati stanicu šinskog vijadukta sa autobuskim stajalištem na nadvožnjaku iznad železničke pruge (smer ka Sajmu). Do autobuskog stajališta će se moći popeti i sa njega sići liftom, čije je okno u izgradnji:

i19h.jpg


go6c.jpg


9b7l.jpg


g3p9.jpg



Na samoj stanici šinskog vijadukta su izlivena ivična ojačanja na kojima će biti pričvršćena krovna konstrukcija stanice. Na osnovu izgleda i rasporeda veznih elemenata može se pretpostaviti da nameravaju da kompletno pokriju celu stanicu:

c24u.jpg


ucpk.jpg



Na samom prilasku mostu na platformi stanice šinskog vijadukta ostavljeni su otvori za severna stepeništa i liftove. Okna liftova su izrađena do nivoa stanice, tako da se na platformi već nazire armatura:

7cbv.jpg


bx59.jpg


ho5p.jpg


5gja.jpg



Izgradnja stepeništa je stigla do nivoa platforme na međunivou koja će spajati severno stepenište sa autobuskim stajalištem na nadvožnjaku iznad železničke pruge (smer ka Adi). U toku je postavljanje armature za ovu platformu:

2zee.jpg


6laz.jpg


2sw4.jpg


g3xy.jpg
 
Slikano 03.08.2013. godine
Radovi na nadvožnjaku preko železničke pruge petlje "Radnička" (smer ka Adi):

Na delu gradilišta nadvožnjaka bliže Sajmu do sada je izliveno četiri polja gornje konstrukcije i počeli su radovi na postavljanju ivičnih venaca:

col9.jpg


g05g.jpg


x9xs.jpg


bgoh.jpg



Po postavljanju ivičnih venaca sledi montaža Jersey barijera koje se već nalaze na zavšenom delu nadvožnjaka. Na nadvožnjak su podignute i čelične grede koje će se koristititi pri montaži skele za radove na poslednjem, petom, polju nadvožnjaka koje će ga spojiti sa ranije izlivenim segmentom iznad železničke pruge:

qce8.jpg


w4dw.jpg



Segment nadvožnjaka iznad železničke pruge je ranije završen, spušten je na projektovanu visinu i demontirana je viseća skela. Ostalo je da se spoji armatura gornje konstrukcije sa armaturom nosećih stubova i da se završi njihovo izlivanje:

au6v.jpg


w9g6.jpg


gb0z.jpg


6c24.jpg



Na delu gradilišta bliže Adi do sada su izlivena dva polja gornje konstrukcije nadvožnjaka, na trećem je u toku postavljanje oplate, dok je za četvrto polje već montirana skela. Brzina izrade jednog polja je oko dve nedelje. Po završetku četvrtog polja sledi povezivanje ovog dela nadvožnjaka sa završenim segmentom iznad železničke pruge:

2szh.jpg


w1yj.jpg


0ze6.jpg
 
Slikano 03.08.2013. godine
Ostali radovi na petlji "Radnička" i pristupnim saobraćajnicama:

U toku su radovi na postavljanju armature na poslednjoj trećini mosta preko Topčiderske reke. Pre toga su postavljene prefabrikovane betonske grede koje su prekrivene betonskim pločama:

6mhm.jpg


5u39.jpg


6ykk.jpg



U neposrednoj blizini se odvijaju radovi na izgradnji tri trake u smeru ka Adi po prelasku nadvožnjaka i mosta preko Topčiderske reke. Ovi radovi su razlog preusmeravanja saobraćaja u suprotnu traku i preko kružnog toka:

mzms.jpg


pfwh.jpg


2ih0.jpg



Saobraćaj se ne odvija ni preko uzlaze rampe iz Bulevara vojvode Mišića na most. Ovde je u toku izrada potpornog zida prilaznog nasipa i spajanje sa prilaznim nasipom nadvožnjaka preko železničke pruge (smer ka Adi):

w8fh.jpg


8s4w.jpg


5w54.jpg



Usled radova na spajanju saobraćajnice kojom će se vozila iz pravca Hipodroma i sa kružnog toka ulivati u Bulevar vojvode Mišića obustavljen je saobraćaj na ovom potezu. Uporedo je obustavljen i tramvajski saobraćaj. Na ovom gradilištu se izvode radovi na novom potpornom zidu buduće saobraćajnice od podvožnjaka do Gospodarske mehane:

lsyd.jpg


ee7e.jpg


0wka.jpg


qhht.jpg


gx8r.jpg



U toku su i radovi, mada slabog inteziteta, na povezivanju Bulevara vojvode Mišića. To je saobraćajnica koja ispod raskrsnice kod Hipodroma vodi ka Topčiderskom parku. Ostalo je da se uredi deonica u dužini od nekih 200 metara:

1fx6.jpg


p87w.jpg


sjia.jpg


cmn2.jpg
 
Slikano 03.08.2013. godine
Radovi na stanici u okviru petlje "Jurija Gagarina" i ostali radovi na delu gradilišta kod železničke stanice "Novi Beograd" i kod Buvljaka:

U toku su radovi na stanici za šinski saobraćaj na delu gradilišta kod železničke stanice "Novi Beograd". Sva je prilika da stanica po silasku sa šinskog vijadukta neće biti na nivou zemlje, već izdignuta. Na to ukazuje betonski propust za koji pretpostavljam da će da služi za prolaz pešaka sa jedne na drugu stranu stanice:

quj7.jpg


n5mr.jpg


ddxv.jpg


q84r.jpg


9fid.jpg


d4l0.jpg


oh1q.jpg



Na vijaduktima za drumski saobraćaj u nivou železničke stanice "Novi Beograd" u toku je postavljanje cevi za kišnu kanalizaciju, a vrše se pripreme za postavljanje Jersey barijera i ivičnih venaca. Kompletna konstrukcija sva tri vijadukta je pređena zaštitnom farbom:

rudh.jpg


b5de.jpg


vi07.jpg


pwiy.jpg


9whl.jpg


lm3m.jpg


vdn2.jpg


34cj.jpg



Završeni su grubi radovi na izgradnji uzlazne rampe iz ulice Antifašističke borbe na drumski vijadukt u smeru mosta. Postavljene su Jersey barijere i u toku je izlivanje ivičnih venaca. Radi se i na izradi prilaznog nasipa rampi:

g3bj.jpg


zram.jpg


g4oh.jpg


kfok.jpg



Uzlazna rampa je spojena sa drumskim vijaduktom u smeru ka mostu, a vijadukt je izlivanjem poslednjeg segmenta kod dilatacionog stuba povezan sa ranije završenim delom iznad Bulevara Jurija Gagarina, što je slučaj i sa šinskim vijaduktom. Silazna rampa u ulicu Antifašističke borbe je ranije završena, a pre par dana je izlivanjem dva polja gornje konstrukcije spojena sa drumskim vijaduktom u smeru ka Tošinom bunaru. Na ovom vijaduktu je ostalo da se izliju tri polja gornje konstrukcije:

qcjs.jpg


xp29.jpg


91gn.jpg


zg0r.jpg
 
Slikano 03.08.2013. godine
Završni radovi na delu petlje "Jurija Gagarina" iznad istoimenog bulevara:

Na vijaduktu iznad Bulevara "Jurija Gagarina" u smeru ka mostu završeno je postavljanje Jersey barijera i izrada ivičnih venaca. Izvedene su cevi za kišnu kanalizaciju, a veći deo konstrukcije vijadukta je pređen zaštitnom farbom. U toku je montaža zaštitne ograde, kao i priprema za postavljanje hidroizolacije:

8roh.jpg


ziss.jpg


678y.jpg


vg5b.jpg


axg5.jpg


ft3i.jpg



Sve gore navedeno važi i za deo šinskog vijadukta iznad Bulevara "Jurija Gagarina":

vmgl.jpg


dwdq.jpg


z4gz.jpg


7bua.jpg



Situacija sa drumskim vijaduktom u smeru Tošinog bunara se razlikuje utoliko što je na ovom delu postavljena i hidroizolacija:

h5vr.jpg


z0ua.jpg


5uh1.jpg


7ibv.jpg


lpz1.jpg


4hqb.jpg


20zo.jpg


ry3t.jpg


6mwi.jpg


zik2.jpg



Toliko ovom prilikom od mene!
 
Vrh