Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Kad su vec dali tolike pare mogu iznajmiti i specijalni helikopter da montira vrh i tako najzad zavrsi most. To je u gradjevinskoj industriji standardna usluga, pa postoje samo za to specijalizovane firme svuda u svetu, ukljucujuci i naš najblizi komsiluk. Nije li citava poenta nesto skupljeg mosta izmedju ostalih stvari bila i estetika? Ako je tako, onda se i investicija u estetiku mora dovesti do kraja, inace su stvarno u pitanju bacene pare. Neka plate da to uradi onaj ko je za to specijalizovan i neće imati nikakvog posla.

Medjutim, u citavom posleratnom perodu su helikopteri JNA uspevali da odrade ovakve poslove, i to na nadmorskim visinama na kojima su vremenske prilike i visinska strujanja znatno nepovoljniji i nepredvidljiviji nego u Beogradu. Zasto je to samo sada problem? Razumem da je ovde u pitanju mesto koje je nedostupno. Vrh pilona je širok samo 1,5 metar, pa tu moze da stane samo jedan, ili eventualno dvoje ljudi. Isto tako nemoguce je postaviti ljude sa strane koji ce da pomognu. Ali to se resava bilo kojim od mnostva muško - ženskih adaptera koji usmeravaju spuštanje i pozicioniranje tako da ljudi u helikopteru i na vrhu pilona ne moraju da rade ništa sem grubog pozicioniranja. Ovi adapteri se mogu napraviti da budu maltene proizvoljne veličine, u zavisnosti od mogućnosti stabilizovanja pozicije helikoptera. Posle grubog pozicioniranja korišćenjem kanapa koji visi, dok je još dno rešetkastog vrha znatno iznad njihovih glava, ali su vrhovi adaptera počeli da ulaze jedan u drugi, ljudi mogu sa se sklone sa vrha tornja tako što se spuste ispod nivoa ograde ili čak ispod nivoa poda. Tako nema opsnosti po njih, a posada helikoptera je takodje bezbedna jer teret nije cvrsto vezan za pilon dok god je helikopter vezan za teret.

Prvi pokusaj je propao zbog jakog vetra. Na slikama su se videli i oblaci. Ali u Beogradu u Julu i Avgustu postoje dani koji su tako sparni i mirni da se vazduh praktično ne pomera uopšte. Na visini od 200 metara verovatno neće biti sasvim tako, ali opet je sred leta u Beogradskoj ravnici ipak nešto sasvim različito od vrha Jahorine ili Lovćena gde su se ovakve operacije uspešno završavale.

Šta još može biti problem? Nedostatak instrumenata za precizno pozicioniranje? Pretpostavljam da nije lako na velikoj visini vizuelno pratiti male pomeraje helikoptera u odnosu na tlo. Ovde mogu samo da pravim pretpostavke ali, ako već ne žele ili ne mogu da plate, najverovatnije neka improvizacija ne bi trebala da bude preterano teška. Naprimer:

Drugi helikopter sa kamerom koji preko Interneta prenosi živu sliku međusobnog odnosa tereta i vrha pilona direktno u kabinu prvog helikoptera. Druga kamera koja gleda na gore, postavljena u centru vrha pilona. U čemu je ovde problem? To što piloti nemaju moderne mobilne telefone? Ili tri obična ručna laserska daljinomera sa operaterima u kabini helikoptera? Oni mogu da glasno obaveštavaju pilota o promenama položaja sa preciznošću do 1 cm. Na kraju krajeva, iako za ovo poslednje uopšte nisam siguran, možda čak i obično GPS pozicioniranje sa mobilnim ili Garminom. Otkako su ukinuli namerno smanjivanje preciznosti GPS-a, apsolutna preciznost pozicioniranja je po raznim praktičnim merenjima između 3 i 10 metara budući da neki mobilni telefoni uzimaju u obzir i pozicije svojih ćelijskih tornjeva, pa i vidljive WiFi hotspot-ove. Međutim RELATIVNA preciznost (merenje pomeraja u odnosu na prethodno merenje), je skoro sigurno veća od ovih 3 do 10 metara. Dovoljno je da radnik sa vrha pilona preko mobilnog diktira potrebne pomeraje. Pilot posle toga mora jedino da održava pozciju koju očitava na GPS-u. Problem može biti to što izmerene vrednosti nisu uvek stabilne, čak i kad se mobilni ne pomera, ali ovo je poseban slučaj pošto je vrh pilona veoma visoko, a ne duboko u ulicama punim refleksija. Ovde je horizont potpuno otvoren pa su vidljivi SVI sateliti i nema mnoštva potpuno različtih refleksija i od od bliskih i od dalekih objekata koji zbunjuju i ometaju interne kalkulacije. Naravno, sve ovo pod pretpostavkom da je dan miran i da vetra nema, ili ga ima ali je nepromenljiv uz podnosljivu jacinu.

Dakle, mogu se probati različite stvari, i to relativno jeftino i bezbedno, pa je i dalje pitanje zašto prolaze godine a mi i dalje čekamo vrh mosta? Poslednji metalni segment vrha pilona je postavljen početkom Septembra 2011.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... a+Adi.html
 
Bio sam danas na "terenu", pa evo reportaze za forumase :grand:

Prvo sam sa kruznog toga slikao radove ispod kruznog toka na stepenicama i liftovima
imag3225.jpg


imag3226.jpg


imag3227.jpg


imag3228.jpg


imag3229.jpg


imag3239.jpg


imag3240.jpg


imag3241.jpg


imag3242.jpg


imag3243.jpg


imag3244.jpg


imag3245.jpg


Pogled na NIS-ov plac
imag3230.jpg


imag3235.jpg


Korito Topciderke od tramvajskog mosta do kruznog toka
imag3231.jpg


imag3232.jpg


Ovde je Topciderka jedno vreme bila "blokirana", vide se ostaci suta
imag3248.jpg


imag3253.jpg


Kruzni tok
imag3233.jpg


imag3234.jpg


imag3246.jpg


imag3247.jpg


imag3251.jpg


imag3252.jpg


imag3259.jpg
 
Zatim par fotografija biciklistickog mosta
imag3262.jpg


imag3263.jpg


i lagano spustanje od kruznog toka ka Adi
imag3266.jpg


imag3267.jpg


imag3268.jpg


imag3270.jpg


imag3284.jpg


Sa ove strane vidimo izgradnju mosta preko topciderke. Most ce se nadovezivati na vec izgradjeni tobogan, dok ce postojeci most biti namenjen toboganu koji se gradi...bilo je vec price o tome
imag3272.jpg


imag3275.jpg


imag3276.jpg


a sa ove strane radove na pristupnom putu, mesta ra razdelno ostrvo izgleda nema, ali barem ni krivina nece vise biti
imag3285.jpg


imag3287.jpg


Toliko od mene!

[EDIT] Razlog izmene:
smanjena rezolucija pojedinim slikama, kako bi se brze ucitavale s obzirom da ih ima dosta
 
Sjajne fotke velika pohvala i plus za trud na fotkanju po ovom vremenu :kk: :pob:

Da nemas mozda neku fotku koja prikzuje deo kod podzvoznjaka i centralnih stepenica koje su uradjene
 
Evo insajderske informacije,prva kolona je 2013. godina,druga rebalans koji je usvoje. Treca kolona 2014. godina i zadnja kolona 2015. godina. Dakle ne ocekujte pre 2016. godine tunel, za sada samo rade dokumentaciju.

insajder.jpg


Sto se tice pristupnih saobracajnica za most budzetski stoji i 2015. godina sto mi govori da mozda vec planiraju da deo na NBG produze do 2015. godine sto stvarno nije potrebno.
 
"Da nemas mozda neku fotku koja prikzuje deo kod podzvoznjaka i centralnih stepenica koje su uradjene"

Imam ja, ali prvo moram da se izborim sa racunarom i sajtom. Ne znam koliko smatrate da je to bitno, ali na starim racunarima sa malo memorije je ova stranica foruma prevelika da bi se ucitala. Analizu imate ovde:

http://tools.pingdom.com/fpt/#!/XhWrt/h ... tart=17675

"Your website is slower than 94% of all tested websites"

Mora da se ucita 57 MB, ili 38 velikih slika. IE se jednostavno zaglavi, a Firefox prodje, ali mu treba bar 10 minuta, pa je posle zbog diska koji glumi virtuelnu memoriju rad tako spor da je sve zajedno neupotrebljivo. Morao sam da blokiram dodaj.rs da bih ovo napisao. Ne znam kako stoji stvar sa mobilnim uredjajima, ali to znaci da deo korisnika foruma ovome ne moze da pristupi.
 
Slazem se Zuma,

zaista apelujem na sve forumase koji zele da nas obraduju kojom novom fotkom da ih pre kacenja na forum resizuju na optimalnu rezoluciju recimo 1024x... kako bi se stranica brze i bez problema otvarala.
 
Evo trazenih slika

2aaizk3.jpg

8zeh4p.jpg

2eksuvn.jpg

ab5ddz.jpg

6edcnk.jpg


Podvoznjak je jos uglavnom slobodan i koristi se interni prolaz vozila do radilista. Medjutim podnozije stepenista ga je delimicno "načelo" kao sto se vidi na poslednjoj slici.
 
Mali omaž radnicima. Još malo "Action man" scena, odmah pored velikih stepenica ...

hrhbps.jpg

2gtahci.jpg

2vctkzn.jpg

nf4g1i.jpg

148gfba.jpg

mk99mr.jpg

2e56ouv.jpg

2vdmp1v.jpg

v62jog.jpg

s5bi1g.jpg

2wly8fs.jpg
 
Odlične slike, ove sa radnicima.

Nego moram da se vratim na vrh pilona. Dakle, ovako je bilo:
Doseti se gradonačelnik i zove ministra vojnog sa idejom da bi bilo baš dobro da se na vrh stuba postavi još neka metalna rešetka. Ministar vojni kaže "ma imamo mi helikoptere, nemaš problema". Pozove načelnika gš, ovaj pozove komandu vazduhoplovstva, ovaj pozove komandu helikopterske jedinice i svi jedan drugome raportiraju "razumem" i tako odozgo stigne do jadnog pilota helikoptera da se ima na vrh stuba postaviti neka rešetkasta konstrukcija ("postavljao si tolike antene, šta je to za tebe").

I onda poleti nesrećni pilot, visi sa njegovog helikoptera nekakva rešetkasta zezalica i on onako u 5 ujutro na par stotina metara iznad reke Save se odjednom probudi i kaže "U yebote, šta ja ovde radim pa ja ne umem ovo da spustim na vrh koji je 1,5 m širok, koja bu**** me je uopšte poslala ovde gore, vetrovi su jaki, ne mogu da vidim radnike dole, nemamo nikakvu komunikaciju ..."

Izvinjavam se, ali kako je to odjednom usred akcije prestalo dejstvo droge pod kojom je pilot bio ubeđen da on ume da spusti rešetku na pilon?

I onda je predat raport kapetanu, on majoru, ovaj pukovniku, ovaj generalu a ovaj ministru odbrane "Mi nismo u stanju da postavimo ovu rešetku na vrh. Objavite da gore duva vetar. Otkrili smo da vetar nepovoljno utiče na sve preduzete mere i aktivnosti za uspešno izvršenje zadatka."

Ja nisam u stanju da prihvatim ovakvu vrstu objašnjenja.
 
^^ @brdjanin

Tekst je odličan, podseća na latinoameričku literaturu 70-ih. Sve leti, ali ništa ne pada :)
 
Doooobroooo...
ajd ja da prokomentarisem stavljanje tog vrha na pilon.
Od prvog dana mene buni zasto bi vojska, mip, Pera, Zika ili bilo ko drugi imao za zadatak da se time bavi???
Zaboga, most koliko je meni poznato ima projekat, izvodjaca radova, podizvodjace koje bira glavni izvodjac...
Takodje postoji i nadzorni organ, dinamika radova, rokovi za zavrsetak, zar ne?
E sad ono na sta ja stavljam akcenat je to da most bez tog vrha nije zavrsen most! Izvodjac radova je u obavezi da zavrsi sve radove do nekog odredjenog roka koji je kako se meni cini prosao!
Posto most nije zavrsen, mislim da je logicno da se izvodjac, `prijateljski` upozori da nekom razumnom roku zavrsi most stavljanjem vrha na pilon, ili ce da placa penale za nezavrsen posao! kako i uz ciju pomoc ce on da ga postavi, to je njegov problem na koji je trebao da misli kada je konkurisao za posao!
Krajnje jednostavno, zar ne!?
 
Da ali pod uslovom da je to pod ugovorom sa izvodjacem radova u sta sumnjam. Koliko me secanje sluzi tek naknadno je reseno da se vrh stavi na insistiranje tvoraca idejnog resenja.
 
Upravo tako. Da je vrh bio po projektu, postavili bi ga dok je još kran bio montiran uz pilon.
 
Postoji i ta mogucnost da se kran ponovo postavi da bude postavljen na tramvajski koridor :)
 
Obzirom da su vratili dekorativno osvetljenje i kameru na vrh pilona, rekao bih da su od ideje postavljanja rešetkastog vrha odustali na duže vreme.
 
E pa sada ne mogu tek tako da odustanu. Hteli su da naprave nešto što će biti istovremeno i lepo, i korisno, i simbolično. Ovo je sad i glavni orjentir grada, i umetnička skulptura, i simbol jednog budućeg Beograda. Tako je odlučeno, za to su date dodatne pare, i to sada MORA da se dovede do kraja da bi investicija u taj aspekt mosta bila opravdana. Sramota je da simbol Beograda ostane kus i bez glave.

Ja razumem da projektanti u početku nisu bili sigurni da li će nešto što je tako daleko i relativno malo biti dovoljno vizuelno upadljivo. Takve stvari se ne mogu videti na renderima. Medjutim sada, kad je most gotov, jasno se vidi da nedostajući vrh jeste upadljiv. Savršeni i geometrijski pravilan oblik kupe zajedno sa idealnim trouglom kablova do kraja redukuje formu, drastično naglašavajući svaku nepravilnost i neodoljivo usmeravajuću pogled ka samom vrhu koji se savršeno ocrtava na pozadini plavog neba. Tome doprinosi i metalni sjaj vrha pilona koji takođe privlači pogled čak i kad nismo imali nameru da ga usmerimo naviše. Svaki pogled na bilo koji veći predmet ima svoj logičan tok, a ovde je sve dizajnirano tako da se on uvek na kraju zaustavi na jedinom logičnom kraju objekta tog oblika, dakle na vrhu. Zbog toga on JESTE upadljiv mnogo više nego što bi sugerisala njegova prividna veličina. Međutim, ono što sada imamo je ruglo sa limenim poklopcem:

29vz8nr.jpg

x200a1.jpg

2r582mh.jpg



Ovakvo mesto, vrh pilona, je isuviše dobro i skupo plaćeno da ne bilo iskorišćeno do maksimuma. Vidite da su već poceli da stavljaju elektroniku, ali i da bez vrha ovde jednostavno nema mesta niti je moguć servis. Ovde bi trebale da bude sigurnosne video kamere, automatska meterološka stanica, radio relejne veze, gromobran, sigurnosna svetla, specijalne kamere za otkrivanje požara i dima, sistem kamera koji nadgleda bezbednost vazdušnog prostora iznad Beograda, uređaji koji mere vibracije i druge karakteristike mosta, itd, itd. Ima toliko mogućnosti i potreba da mesta za sve ne bi bilo i kad bi stavili vrh.

Napisao sam koje mogućnosti za montazu imaju. Mogu da plate profesionalcima, mogu vojsci da kupe nedostajuću opremu za pozicioniranje i tako usput opreme jedinicu koja će nam ionako trebati, i na kraju mogu da prođu i jeftinije ako su spremni da improvizuju i budu kreativni. Kompletna gradjevinska industrija u planinama i mestima bez puteva se danas zasniva na helikopterima. To je standardna usluga i postoji niz firmi koje to relativno jefino rade. Naprimer, ogromni dalekovodi se montiraju na vrhovima planina bez ikakve potrebe da ljudi budu na vrhu konstrukcije tokom spuštanja. Evo slike kako se to postiže. Običan žičani okvir na gornjem delu, i cetri šipke na donjem. Sve ovo visi na helikopteru. A mi imamo osam povezanih šipki od sedam metra, i to u sred Beograda, a ne desetine tona čeličnog dalekovodnog stuba na vrhu neke planinčine. I sad je to ne znam kakav problem koji mora da čeka DVE GODINE ?

16bhhqa.jpg

may07.jpg
 
Zuma":2p0d10zc je napisao(la):
I sad je to ne znam kakav problem koji mora da čeka DVE GODINE ?

Moguće je da su pogrešili u samoj konstrukciji osnove rešetkastog vrha. Kad malo bolje pogledam način na koji su planirali da ga vežu sa fiksnim delom pilona (veličina spojnih otvora na kružnoj osnovi), deluje mi kao i da nisu računali na helikopter za ovaj poduhvat:

may07.jpg


Možda bi mogao da nam prezentuješ neki smisleniji razlog za ovoliko čekanje?
 
blagoje":vdfh4oxl je napisao(la):
....
Moguće je da su pogrešili u samoj konstrukciji osnove rešetkastog vrha. Kad malo bolje pogledam način na koji su planirali da ga vežu sa fiksnim delom pilona (veličina spojnih otvora na kružnoj osnovi), deluje mi kao i da nisu računali na helikopter za ovaj poduhvat:
may07.jpg

....

Mislim da niko ne može da se ovoliko zezne i da su ovi otvori predviđeni za nešto drugo, a ne da kroz njih prolaze vijci kojima bi se rešetka vezivala za platformu na vrhu.

Mene problem postavljanja ove rešetke strašno podseća na manevrisanje letelica priliko popune godivom u letu, stim što se ovde radi o lebdenju, i jedini poremećaj je vetar, a pilot (bar našeg Mi-7, Mi-17) ne može da vidi ispod trupa.

6926049-0-large.jpg


268707_258599907500582_171070442920196_1121304_2220958_n.jpg


Ako bi zamisli da je rešetka koja se postavlja na pilon "probe" aviona koji prima gorivo, a da je na vrhu pilona naduvan vadušni jastuk sličan "drogue"-u aviona-tankera, i ako bi pilot helikoptera imao u kabini ekran i kameru koja snima ispod trupa (kamere kakve VTI i VOC imaju, da ne spominem tablete i sl), šanse da se ovo izvede sa Mi-8/17 se drastično povećavaju.
 
Погледајте неку од епизода из серијала о пројектовању и изградњи ролокостера по Америци. Како се на доста сличан начин спајају велики и компликовани челични елементи.

Како краниста угрубо нишани а радници на лицу места ручно наводе челичне сегменте тешке и по неколико тона да би их нацетрирали да кроз два отвора прође вијак....

Елем, постављање врха је итекако могуће, питање је само да ли се то жели, и да ли се има знање за тако нешто.
 
@stf - ali niko ne želi da se postavlja novi kran: mnogo bode oči, duže traje od spuštanja helikopterom i izaziva negativne rekacije na račun gradonačelinika i gradskih vlasti.


Nego, danas kod ograde gradilišta u Đorđa Stanojevića videh istovarene velike količine tucanika, maltene omanje brdo...
 
blagoje":1z9pio6t je napisao(la):
Moguće je da su pogrešili u samoj konstrukciji osnove rešetkastog vrha. Kad malo bolje pogledam način na koji su planirali da ga vežu sa fiksnim delom pilona (veličina spojnih otvora na kružnoj osnovi), deluje mi kao i da nisu računali na helikopter za ovaj poduhvat:

Ovo je fotografija snimljena dok se na vrhu još radilo. Možda su na kraju izbušili nove, veće rupe, ili zavarili neki dodatni mehanizam za pričvršćivanje.

Možda bi mogao da nam prezentuješ neki smisleniji razlog za ovoliko čekanje?

Nisam te razumeo. Ja sam ovo i napisao zato što se i sam pitam šta se čeka. Ako baš moram da izađem sa nekom pretpostavkom, rekao bih da su u vojsci besni što im daju ovakve poslove a ne žele da ih opreme za njih, a da su radnici na gradilištu besni zašto se ovoga neko nije setio dok je tu još bio kran. Zbog toga su i jedni i drugi napričali Dilasu ko zna kakve horor priče budući da jednostavno ne žele da rade na taj način, da rizikuju ispravljajuci tudje brljotine a da im niko za to ni hvala ne kaze. Sad Djilas ima noćne more šta će se desiti ako neko pogine ili ova skalamerija padne sa 200 metara i "probuši most", nedaj bože zajedno sa helikopterom. Zbog toga je izračunao da je politički rizik prevelik u odnosu na neveliki politički dobitak (koji će usput potsetiti ljude da pitaju zašto se čekalo dve godine) pa je jednostavno zabranio da se to radi dok je on odgovoran za posledice. Otprilike tako nešto. U svakom slučaju se stvar vrti oko toga što neko u lancu odlučivanja niti želi da plati, niti želi da prihvati nesto veci rizik ako se ide na rešenje koje ne košta puno.
 
Pojednostavio sam ideju za adapter za usmeravanje vrha prilikom spuštanja. Ako se lišimo zahteva za automatskom rotacijom i naleganjem rupe direktno na šraf, stvar postaje trivijalna. Na rešetkastom vrhu koji visi sa helikoptera nije potrebna nikakva modifikacija. Na vrhu pilona treba privremeno postaviti nekoliko običnih šipki koje formiraju piramidu. Mogu se doneti jedna po jedna, ali ih treba čvrsto fiksirati gore i dole. Jedino što pilot treba da radi jeste da nekako nabode konus kupastog vrha na šiljak koji čini piramida. Ako treba, može na svom mobilnom telefonu da gleda Internet video strim sa kamere koja gleda na gore, sa vrha pilona. Pri tome mu čovek na pilonu može pomoći ako uhvati konopac koji visi. Cela procedura je potpuno bezbedna. Čovek na vrhu pilona je zaštićen unutar kaveza od cevi, a rešetkasti vrh koji se spušta ima samo dve mogućnosti. Ili će najdonji krug vrha da bude potpuno izvan piramide, bez ikakvih posledica skliznuvši spoljašnjom stranom cevi koje je čine, ili će ući kako treba. Čovek se može privezati i osloniti na šipke kada vuče konopac. Kada delovi počnu da ulaze jedan u drugi, vrh treba zarotirati koliko treba. I to je apsolutno sve. Ako su već dali tolike milione za most i obezbedili helikopter, valjda mogu da nadju i par šipki.

r92avk.jpg
 
Zuma":g6g3cj2r je napisao(la):
Ovo je fotografija snimljena dok se na vrhu još radilo. Možda su na kraju izbušili nove, veće rupe, ili zavarili neki dodatni mehanizam za pričvršćivanje.

Sudeći na osnovu video snimka, ipak je ovo bilo konačno rešenje. Istovremeno se mogu naslutiti dimenzije otvora, koje sugerišu da je koliko toliko bezbedno da do naleganja rešetkastog vrha na fiksni deo, radnik na vrhu do pola bude u pilonu. Kolike su onda šanse da on sam usmerava vrh i nacilja pozicije onako malih otvora za fiksiranje na vijke, imajući u vidu da konstrukciju nosi helikopter, a ne kran?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xLeT-155XlQ[/youtube]

Malu stabilnost pozicioniranja je odredila i relativno velika dužina sajle na koju je okačen vrh (efekat klatna), a što se vidi sa slike. Doduše, tu je konopac koji je trebalo da prihvati radnik na vrhu kako bi stabilizovao i usmerio rešetku. Isti onaj koji bi trebao da precizno pozicionira otvore i pričvrsti konstrukciju, a usput brine i o svojoj bezbednosti.

dscf7702b.jpg

slikao kumkat

Da je bio u pitanju neki mirniji helikopter i specijalizovana posada, možda su mogli da skrate sajlu na koju je okačen rešetkasti vrh i time dodatno stabilizuju pozicioniranje, ali i to nosi izvesni rizik:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A9CmmhKrOn8[/youtube]


Zuma":g6g3cj2r je napisao(la):
Nisam te razumeo. Ja sam ovo i napisao zato što se i sam pitam šta se čeka. Ako baš moram da izađem sa nekom pretpostavkom, rekao bih da su u vojsci besni što im daju ovakve poslove a ne žele da ih opreme za njih, a da su radnici na gradilištu besni zašto se ovoga neko nije setio dok je tu još bio kran. Zbog toga su i jedni i drugi napričali Dilasu ko zna kakve horor priče budući da jednostavno ne žele da rade na taj način, da rizikuju ispravljajuci tudje brljotine a da im niko za to ni hvala ne kaze. Sad Djilas ima noćne more šta će se desiti ako neko pogine ili ova skalamerija padne sa 200 metara i "probuši most", nedaj bože zajedno sa helikopterom. Zbog toga je izračunao da je politički rizik prevelik u odnosu na neveliki politički dobitak (koji će usput potsetiti ljude da pitaju zašto se čekalo dve godine) pa je jednostavno zabranio da se to radi dok je on odgovoran za posledice. Otprilike tako nešto. U svakom slučaju se stvar vrti oko toga što neko u lancu odlučivanja niti želi da plati, niti želi da prihvati nesto veci rizik ako se ide na rešenje koje ne košta puno.

Obrni, okreni, očigledno je bezbednosni faktor glavni razlog. Mnogo manji rizik je na nekoj čuki helikopterom montirati dalekovod ili žičaru dok konstrukciju sa zemlje konopcima stabilizuje i usmerava više ljudi, a ostali montiraju. U ovakvim okolnostima, postoji realna opasnos kako za neobučenu posadu za ovakve poslove nenamenskog helikoptera (koliko uopšte godišnje časova leta imaju?), tako i za nesrećnog radnika na pilonu, a isto tako i za konstrukciju samog mosta. Ne vidim ja tu nikakvo inaćenje. Ja u ovakvim okolnostima ne bih preuzeo odgovornost za eventualnu nesreću, a verujem ni većina od nas.

Neoprostivo je to što se o dodatnom vrhu na pilonu koji ne ulazi u projekat pričalo i dosta pre skidanja krana. Lično sam od radnika na gradilištu čuo priču kako 200m nije konačna visina i kako se planira postavljanje nastavka kako bi, pazite sad, pilon bio najviša građevina u Beogradu (207m naspram 204.57m Avalskog tornja). Tada mi je to delovalo neozbiljno.

I koje je sad rešenje nakon skidanja krana? Plati se lepo specijalizovana firma koja će to da uradi i koja će preuzeti odgovornost za eventualnu štetu. Ali to shodno riziku košta i to papreno (počevši od osiguranja). I već sada vidim gomilu jurišnika koji bi godinama nabijali na nos cenu postavljanja dodatnog vrha od sedam metara. I bili bi potpuno u pravu. Sve zbog naknadnog planiranja, loše procene, neorganizovanosti i neozbiljnosti.
 
blagoje":22odg0oc je napisao(la):
...čuo priču kako 200m nije konačna visina i kako se planira postavljanje nastavka kako bi, pazite sad, pilon bio najviša građevina u Beogradu (207m naspram 204.57m Avalskog tornja). Tada mi je to delovalo neozbiljno...

Prvo, naravno - plus za blagoja.

Inače ta tvrdnja o najvišoj građevini u BG je stvarno neozbiljna, jer pilon svakako jeste najviša građevina u Beogradu (kao naselju), a toranj na Avali nije u okviru naselja. Ako već neko želi da posmatra administrativno područje grada, onda je najviša građevina: dimnjak TENT B - 278 metara.

Jasno je da je most izuzetno lep, ali da na samom vrhu jednostavno nešto nije u redu, mada me čudi da je projektant tek nakon završetka mosta, izabrao konačno rešenje.
 
Vrh