Zuma":a6pcq1x0 je napisao(la):
mekbejn":a6pcq1x0 je napisao(la):
Zuma sad si omašio temu. GDE da napravi zgradu na Čuburi?
Pravo na ono što ima najmanju vezu sa poentom teksta. Nemam pojma gde na Čuburi. Pretpostavljam da ni ona neće ostati zamrznuta u vremenu, pa će neko poželeti da pokrene biznis koji je malo zahtevniji od porodične manufakture ili lokalne prodavnice. Nešto će se srušiti, nešto drugo će se napraviti. Gde god da bude, neće biti konkurentan ako ne postoji brz pristup objektu za sve vrste transporta, za ljude koji nešto nose ili odnose (recimo kupuju) pa ne mogu da dođu metroom, kao i za sve poslovne ljude koji čak i kad ne nose ništa sa sobom uvek idu direktno od tačke do tačke,
jer nemaju vremena za javni transport ma kako on dobar bio.
Најпре ако за јавни транспорт неко "нема времена", па зато иде колима, то није добар јавни транспорт. :roll: Друго, тај део града, иако има очајне услове за кретање аутомобилом, и даље спада у веома атрактивну локацију. Разлог је просто
пешачка доступност свега и свачега. Чак и они који су слабијег здравља и кондиције, до вечине важних садржаја им треба 20-так минута аутомобилом или јавним превозом, колико год били спори. И без шопинг молова и великих пословних зграда, висока цена некретнина јасно указује на атрактивност ове зоне.
Zuma":a6pcq1x0 je napisao(la):
Čuburu sam izabrao kao primer samo zato što je bar ona dobro poznata svima koji ovo čitaju, gde god da se sada nalaze. To je maltene "brand name", pa samo pominjanje imena izaziva automatsku mentalnu sliku lavirinta uskih, kratkih i jednosmernih uličica koji je toliko tipičan za dobar deo starog Beograda. A baš u tome i jeste problem. Desetine puta sam i sam odustao od kupovine nečega kad sam shvatio da je jedino predstavništvo firme zavučeno negde na istoku Beograda. Ići tamo u toku radnog vremena je samoubilački potez. Čubura je savim nebitna, izaberi bilo koji kraj na toj strani grada, pa je poenta teksta ista. Osnovna mreza brzih puteva najvišeg upotrebljivog reda za neki kraj grada (ova nezgrapna konstrukcija samo zbog Delije, inače bih rekao magistralnih trasa, koridora ili nešto slično, jer bi svakome iz konteksta trebalo biti jasno na šta se misli) jednostavno mora postojati. Oni čine primarnu saobraćajnu infrastukturu i, ako ih nema, važniji su od metroa. Bez njih nedostupni deo grada stagnira i vremenom propada. Ta vrsta koridora ne mora (ustvari ne bi ni trebalo) da ide kroz neko kompaktno naselje, dovoljno je da prolazi negde u blizini. To je nešto što otvara čitavu okolnu oblast, dok završetak putovanja naravno ide po postojećim ulicama. To bi otprilike bila osnovna ideja UMP-a i zbog toga će se on nekako morati realizovati, pre ili kasnije.
Сада би требало цео тај део града порушити, и од њега направити Нови Београд? Након Другог светског рата неколико урбаниста је уцртавало главне транспортне коридоре, али се ретко предузимао иоле храбрији корак у том правцу, чак и за време социјализма, када је откуп имовине ради вишег интереса било као добар дан. Малтене једина радикална акција је било прављење аутопута кроз Душановац. Да ли су Париз и Амстердам пропали, нарочито пословно, уколико је лудост/самоубиство у те градове ићи колима?
Најјефтиније и најповољније решење за тај део града је нови концепт јавног превоза, и бициклистичке магистрале. Ту мислим на то да се изгради подземна станица (при) градске железнице Чубура, да се траса метро-а на истоку од Вуковог споменика преусмери на Црвени крст, и према Шумицама, а да се на правцу Аутокоманда-Цветкова пијаца, који једини има могућности за не прескупа проширења, направи трамвај/лакошински систем. Улагање у УМП у том делу града би било сипање воде у море.
Да би се "друмски" решио део између Устаничке и Вишњичког булевара, потребно је бар 5-6 попречних булевара, које нико никада неће саградити.
Једина саобраћајна погодност неког попречног булевара (УМП) би била што би се део њега могао одвојити за коридор јавног превоза (жута трака или трамвајска баштица), који би омогућавао и бољи прилаз возилима хитне помоћи.
Не заборавите да се удружење "Заштитимо Звездарску шуму" изборило да не буде булевара кроз шуму! Јако ми је било драго да сам у томе и сам учествовао.