Radnička ide po planu
Autor: M. Tašković 29.05.2013. - 00:02 0:37 Komentara (0)
Radovi na petlji Radnička teku po planu i trebalo bi da budu završeni do kraja ove godine. Ukupna površina svih delova petlje je oko 50.000 kvadrata, od čega je više od polovine na izdignutoj konstrukciji. Njena veličina može se uporediti sa Trgom Slavija, od koga je veća za metar.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Petlja Radnička | Foto: A. Stanković
SAOBRAĆAJ - Radnici su juče asfaltirali i poslednje dve rampe od ukupno osam silazno-uzlaznih rampi uz kružni tok. Prethodne noći izbetonirano je polje drugog vijadukta, odnosno severne konstrukcije kojim se premošćava železnička pruga. Na rampama koje vode do toka i odvode od kružnog toka, završeni su svi grubi radovi.
- Preostalo je još da se postave ograda, barijera i saobraćajna signalizacija. Saobraćaj će se i tokom juna odvijati na isti način kao i do sada, preko kružnog toka u pravcu grada, a južnim vijaduktom ka Adi Ciganliji - objašnjavaju u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju.
Sledeća faza u izmeni režima saobraćaja planirana je za kraj juna i početak jula, kada će početi gradnja trećeg dela mosta preko reke Topčiderke, kao i radovi na delu Radničke ulice kod Beogradskog sajma.
- Kada se svi radovi na petlji završe, saobraćaj će se preko kružnog toka, rampi, Radničke ulice i Bulevara vojvode Mišića razvijati u sva četiri pravca - ka Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i ka centru grada. Za pešake i bicikliste biće izgrađen dovoljan broj liftova, stepeništa, trotoara i staza - kažu u Direkciji.
Petlja Radnička u tri nivoa povezuje Most na Adi, petlju Hipodrom i Radničku ulicu od Beogradskog sajma do kompleksa “Jugopetrola”, kao i trasu Beogradskog metroa. Petlja u svom trećem nivou u dužini od 365 metara predstavlja vijadukt sa po dve saobraćajne trake, između kojeg se nalazi konstrukcija dvokolosečnog šinskog sistema sa stanicom. Na drugom nivou nalazi se izdignuti kružni tok prečnika 40 metara sa dve saobraćajne trake i osam silazno-uzlaznih rampi.
U okviru petlje je i nov nadvožnjak u Radničkoj ulici sa dve i tri saobraćajne trake iznad postojeće železničke pruge na mestu nekadašnjeg tobogana i postojećeg podvožnjaka.