Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ovo je mnogo blizu prevlake i jezera da me čudi da je ušlo u DUP.
Doduše, tada su crtali liniju šinskog prevoza na nasipu duž blokova 45 i 70 :)
Negde na pola rastojanja između prevlake i špica bi bilo optimalno (optimalno - za ovu varijantu).

Da ne bude zabune - Feanor je bacio "kosku" sa svojim pitanjem ;)
 
Gde god pozicionirao most preko Ade, lokacija je vrolo nezgodna na svoj način. Pomalo je komično da 628 metara čini razliku između odličnog i užasnog rešenja.

Obe pozicije su na obodu Banovog brda, obe pozicije se teško integrišu u saobraćajnu mrežu Banovog brda i u obe pozicije nastavak UMP-a je prema Topčideru.

Kad smo kod priče da je na sadašnjoj poziciji mosta Sava našira, zar most ne bi bio jednako dug i na staroj poziciji preko prevlake? Nadvožnjak sa stubovima preko cele Ade. Grozno. Uništen Ada safari. Grozno.
 
stf":36a9ytw3 je napisao(la):
Nadvožnjak sa stubovima preko cele Ade. Grozno. Uništen Ada safari. Grozno.

О овоме причамо под претпоставком да би изградили исти мост,дакле не би било ни насипа ни стубова. А Ада Сафари...Немам речи.И оно дивље насеље и она жабокречина су за прекопавање.
 
Koliko samo vremena i "postova" ste potrosili na praznu pricu. Most je tu gde jeste, petlje su tu gde jesu. Isao preko njih tramvaj ili TGV ili MAGLEV, sve to se nece pomeriti ni uzvodno ni nizvodno. Dakle tu je gde je i kraj. Ko god da je ukrao pare ili nije ukrao pare, most je tu. Sad mi mozemo ovde da pricamo o tome danima i nedeljama ali se nista nece promeniti. U ovom trenutku je racionalno raspravljati o nekim buducim projektima koji ce se nadovezati na ovo POSTOJECE i videti da li je nesto dobro ili lose. Sa ovim je zavrseno i jedino ga moze pomeriti neko novo (nedaj boze) bombardovanje ili neki razarajuci zemljotres. Do tada, mislim da je suvisno vise pricati sta je TREBALO i STA JE MOGLO.
 
Ako se budemo tako lako mirili sa ovakvim izborom i vođenjem projekata, slegali ramenima i uopšte ne analizirali učinak, suđeno nam je da nam se sve ponovi.
 
Delija":3vnucore je napisao(la):
О овоме причамо под претпоставком да би изградили исти мост,дакле не би било ни насипа ни стубова.
Ако бу био исти мост био би за 1/4 дужи, а самим тим и скупљи. У овом случају не би ни могао на један пилон, управо због те додатне дужине.
 
Bio bi vijadukt preko Ade. Ali, zbog kudikamo lakšeg uključenja u ulice na NBG strani, tamo ne bi bio potreban mnogo duži vijadukt paralelan sa prugom koji se još uvek gradi...i ne bi imali uključenja u ulice tačno ispred semafora.
 
relja":1mwtnuxm je napisao(la):
Ako se budemo tako lako mirili sa ovakvim izborom i vođenjem projekata, slegali ramenima i uopšte ne analizirali učinak, suđeno nam je da nam se sve ponovi.


Ja sam upravo i rekao da se treba okrenuti raspravi za neke buduce projekte koji ce se nadovezati na ovaj koji je vec pred krajem. Jer je na sve ovo suvisno trositi toliko vremena kada je vec sve u zavrsnoj fazi.
 
A sad malo o onome što se zaista dešava na terenu.

Skele u Jurija Gagarina su uklonjene.

Kakva je mogućnost da se ulica opet proširi za još jednu traku u oba smera, na račun ostrva na čijoj sredini je podignut noseći stub "UMP"-a?

Iako je imala po tri trake celom dužinom, nakon što je uklonjen stari železnički mostić, sada je sužena na dve, zbog isključenja sa mosta u oba smera.
Da li raskrsnica sa Vladimira Popovića može da se preuredi?
 
Strpljiv":1la6pay9 je napisao(la):
relja":1la6pay9 je napisao(la):
Ako se budemo tako lako mirili sa ovakvim izborom i vođenjem projekata, slegali ramenima i uopšte ne analizirali učinak, suđeno nam je da nam se sve ponovi.


Ja sam upravo i rekao da se treba okrenuti raspravi za neke buduce projekte koji ce se nadovezati na ovaj koji je vec pred krajem. Jer je na sve ovo suvisno trositi toliko vremena kada je vec sve u zavrsnoj fazi.

Nije suvišno. Ovo je za nauk, da se ne ponovi.
 
Delija":3h1rqqf2 je napisao(la):
Па то је само твоје мишљење на које имаш право као лаик.
Ово је врло ниско, после толико побијених "аргумената", оповргнутих и лажних информација које си пласирао покушавајући да нешто докажеш, прешао си на омаловажавање оних који се не слажу са тобом... Изгубио си сваки кредибилитет, контрадикторан си и недоследан. А то што сматраш да је твоје мишљење бог и батина само погоршава ствари...

Узгред, Игорово "лаичко" мишљење вреди 1000 пута више од твог задртог, политички обојеног мишљења, за мене, а сигуран сам и за већину форумаша.

Delija":3h1rqqf2 je napisao(la):
Већ смо прошли ову причу.Ти гледаш и остатак ове замисли тј УМП који је дебилан у свакој па и овој варијанти. Позиција моста је урбанистички и саобраћајно далеко боља и логичнија од онога што је сада изведено.
Да, прошли смо ову причу више пута, ал ако си ти закључио да си победио, благо теби :roll: Тренутна позиција моста се природно намеће, надовезује се на долину као везу ка Раковици, омогућава све могуће везе северно и јужно и потребно је минимално експроприације и рушења. Узводно и низводно су брда, начичкана кућама. Ово место код превлаке је далеко лошије од тренутног. Ту би наставак моста могао или у тунел или би захтевао рушење стотину објеката, вијадукт којим се пење на ББ, а веза са Радничком улицом би била мисаона именица - узми лепо мапу и погледај колико ту нема места. И опет би морала да се врши денивелација код хиподрома и преко пруге итд итд. И пошто си више пута потезао да је сава најшира на шпицу, зар не видиш да је овде још шира? Или би можда спустио пут на аду директно?

Моја једина замерка у целој причи је што раскрпетља није боље решена. УМП није дебилан, Београду очајно треба веза север-југ и УМП како је оригинално замишљен је био јако добра ствар. Јесте то аутомобилски концепт, али Београд је тренутно, на жалост, аутомобилски град. Сада су за промену тога у метро-град потребна средства за неколико редова величина већа од целог УМП-а, и бар 20-30 година. То једноставно није могло да чека. Овај мост је већ решио огромне саобраћајне проблеме.

На претходној страни си изјавио (поново лажне информације) да су гужве исте као и пре - да те подсетим: пре изградње овог моста и пре радова на газели, од YUBC-a до Бранковог моста и од Генекса до Газеле се путовало по 45 минута. Сад се путује 10. Другар је са Церака до мене на НБГ-у путовао сат и по. Сада путује пола сата.

И још једна ствар која се потеже овде - што није грађена греда него "симбол од 200м". Да, могло је, и вероватно би се уштедело неких 20-30%. Ал' онда то можемо да кажемо и да је Скупштина Србије могла да буде обична коцкаста зграда, да је Кнез Михаилова могла да буде асфалтирана, да је хала 1 београдског сајма могла да има унутра стубове уместо највеће бетонске куполе на свету итд. Уосталом, свма би нам вршила посао нокиа 3310 па опет већина има разне фенси моћне телефоне који често превазилазе стварне потребе. Поента је да није све у новцу, и да некад треба одвојити неку своту и зарад неког ужитка и лепоте, поготово код ствари које се граде једном у 30 година. Људи смо, нисмо роботи. Ал' ок, у реду је да неко сматра да је могло јефтиније, у реду је да неко сматра је овако ок. Валидно је и једно и друго. Оно што није валидно је да се представља да је због тога мост скупљи стотине милиона, што није случај.
 
Михаило":yju7sv06 je napisao(la):
Delija":yju7sv06 je napisao(la):
Па то је само твоје мишљење на које имаш право као лаик.
Ово је врло ниско
Ем што ништа лоше нисам мислио тиме ем што је ово ипак ниже:
Igor":yju7sv06 je napisao(la):
Ovo je toliko losija pozicija da je neverovatno da neko smatra suprotno.
Но,ја сам ипак у одличним односима са Игором а сигуран сам да твоје несхватање,фантазије,лажи и подметачине неће то променити.


Михаило":yju7sv06 je napisao(la):
[Узгред, Игорово "лаичко" мишљење вреди 1000 пута више од твог задртог, политички обојеног мишљења, за мене
Моје мишљење јесте задрто али политички обојено сигурно није пошто ми се све странке подједнако гаде.

Delija":yju7sv06 je napisao(la):
Већ смо прошли ову причу.Ти гледаш и остатак ове замисли тј УМП који је дебилан у свакој па и овој варијанти. Позиција моста је урбанистички и саобраћајно далеко боља и логичнија од онога што је сада изведено.
Михаило":yju7sv06 je napisao(la):
Да, прошли смо ову причу више пута, ал ако си ти закључио да си победио, благо теби :roll:
Благо теби са овим фантазијама.Ништа још нисам закључио али они које ти правдаш,а то су творци овог УМП-а јесу.А закључили су да нема ништа од тог плана.Сами су одустали од даљег развоја по првобитној замисли и првобитним изговорима и фантазијама о брзом,денивелисаном транзиту кроз цео град.Срећа што је екипа која нам је све ово приредила у распаду па ће им ово бити последњи заједнички пројекат. :vops:

Што се Газеле тиче,можда је у питању субјетиван осећај јер сам заиста мислио да су гужве на том мосту прошлост али сам онда пет дана за редом провео по 15-20 минута на истој.У сваком случају сам баш због таквих као што си ти тада написао:"Нису смањиле у већој мери".Но не вреди,волите да схватате оно што читате на начин на који вама одговара како би ме још више вређали пошто тада плусеви прште. :vops:
 
Delija":3pjrgg2u je napisao(la):
Михаило":3pjrgg2u je napisao(la):
Delija":3pjrgg2u je napisao(la):
Па то је само твоје мишљење на које имаш право као лаик.
Ово је врло ниско
Ем што ништа лоше нисам мислио тиме ем што је ово ипак ниже:
Igor":3pjrgg2u je napisao(la):
Ovo je toliko losija pozicija da je neverovatno da neko smatra suprotno.
Но,ја сам ипак у одличним односима са Игором а сигуран сам да твоје несхватање,фантазије,лажи и подметачине неће то променити.
Не, Игор је рекао да му није јасно шта позитивно неко види у тој позицији, а ти си рекао да је његово мишљење неважно јер није "стручњак".


Delija":3pjrgg2u je napisao(la):
Михаило":3pjrgg2u je napisao(la):
[Узгред, Игорово "лаичко" мишљење вреди 1000 пута више од твог задртог, политички обојеног мишљења, за мене
Моје мишљење јесте задрто али политички обојено сигурно није пошто ми се све странке подједнако гаде.
А све што Јовин каже је аксиом и ништа везано за мост и УМП не ваља? Ок, можда је само коинциденција...

Delija":3pjrgg2u je napisao(la):
Delija":3pjrgg2u je napisao(la):
Већ смо прошли ову причу.Ти гледаш и остатак ове замисли тј УМП који је дебилан у свакој па и овој варијанти. Позиција моста је урбанистички и саобраћајно далеко боља и логичнија од онога што је сада изведено.
Михаило":3pjrgg2u je napisao(la):
Да, прошли смо ову причу више пута, ал ако си ти закључио да си победио, благо теби :roll:
Благо теби са овим фантазијама.Ништа још нисам закључио али они које ти правдаш,а то су творци овог УМП-а јесу.А закључили су да нема ништа од тог плана.Сами су одустали од даљег развоја по првобитној замисли и првобитним изговорима и фантазијама о брзом,денивелисаном транзиту кроз цео град.Срећа што је екипа која нам је све ово приредила у распаду па ће им ово бити последњи заједнички пројекат. :vops:
Ја не браним никог само оцењујем оно што је предложено и урађено. Ти упорно етикетираш и навлачиш на политку и политичаре... Узгред, УМП су замислили и пројектовали урбанисти, врло логично и смислено, а сад га крешу политичари због јефтиних политичких поена, да би се нешто урадило у мандату. Чисто да знаш да не браним никог, оно што је предвиђено "рационализацијом" сматрам катастрофом и потпуним уништавањем УМПа.

Delija":3pjrgg2u je napisao(la):
Што се Газеле тиче,можда је у питању субјетиван осећај јер сам заиста мислио да су гужве на том мосту прошлост али сам онда пет дана за редом провео по 15-20 минута на истој.У сваком случају сам баш због таквих као што си ти тада написао:"Нису смањиле у већој мери".Но не вреди,волите да схватате оно што читате на начин на који вама одговара како би ме још више вређали пошто тада плусеви прште. :vops:
Сад ме тераш да те цитирам:
Delija":3pjrgg2u je napisao(la):
А сада могу да потврдим да се растерећење Газеле није десило или се десило у малој мери.У последњих недељу дана пет пута сам прешао Газелу и ни једном се није десило да није било колоне преко целог моста. Гужве су исте као и пре реконструкције моста.
Дакле изјавио си да су гужве скоро исте тј да су се смањиле у "малој мери". Више људи је потврдило да је разлка огромна. Пре ће бити да ти пишеш и извржеш чињенице како ти одговара. Да не помињем сад оно са коефицијентима издржљивости где си покушао да искренеш Миланчетову причу на потпуно другу страну...
 
Михаило":223r32w8 je napisao(la):
Не, Игор је рекао да му није јасно шта позитивно неко види у тој позицији, а ти си рекао да је његово мишљење неважно јер није "стручњак".
Као што рекох,само твоје фантазије.
Михаило":223r32w8 je napisao(la):
А све што Јовин каже је аксиом и ништа везано за мост и УМП не ваља? Ок, можда је само коинциденција...
:D Занимљиво је то.Ја сам своје ставове о УМП-у овде изнео две недеље пре него што је Јовин први пут наступио са врло сличним тезама приликом оног његовог интервјуа испред моста у изградњи.Пре тога је он против УМП-а говорио (бар колико је мени познато) само кроз призму погрешних приоритета тј о неопходности почетка градње мертроа.Ту хронологију може да потврди Вучко,ако се сећа ПМ-а који сам му послао након сазнања из прве руке неких занимљивих детаља око УМП-а.

Михаило":223r32w8 je napisao(la):
Ти упорно етикетираш и навлачиш на политку и политичаре...
Опет неистина. Ни једног момента овде нисам помињао политичаре.Можда једино Ђиласа у пар наврата и то само зато што је он пре доласка на чело града био резервисан по питању УМП-а. Ја се овде бавим критиком пројекта и одогворних људи.И чисто да се зна,без обзира на мој став на прсте једне руке се могу набројати људи који су на овој теми качили више слика моста и градилишта од мене.Сам Игор то може да потврди.

Михаило":223r32w8 je napisao(la):
Узгред, УМП су замислили и пројектовали урбанисти, врло логично и смислено
:lool: Главни одоговорни: Dr Vladimir Depolo,dipl.inž.saob.Имаш на сајту дирекције пун састав.Све саобраћајци до саобраћајца. Ти са тај који је онакав кавим мене покушаваш да представиш,па чак и гори јер самоуверено говориш апсолутну неистину.
Михаило":223r32w8 je napisao(la):
Дакле изјавио си да су гужве скоро исте тј да су се смањиле у "малој мери". Више људи је потврдило да је разлка огромна. Пре ће бити да ти пишеш и извржеш чињенице како ти одговара. Да не помињем сад оно са коефицијентима издржљивости где си покушао да искренеш Миланчетову причу на потпуно другу страну...
Није шија него врат.

ПС: Нису коефицијенти издржљивости већ парцијални коефицијенти сигурности који јесу промнљиви у односу на неколико фактора у прорачуну.Лорд је то лепо објаснио.
 
Koliko ce puta biti neophodno ponoviti razloge zbog kojih je UMP vazan, pa zatim da je most samo deo takvog koncepta (koji ce pre ili kasnije u nekom obliku MORATI da se uradi), a na kraju i da se magistralni pravci najviseg reda ne stavljaju gde kome padne na pamet, niti se rade samo da bi resli trenutni problem.

Pogledajte reljef Beograda. Ucrtao sam kuda je provucen auto put. Na ovoj mapi je veoma ocigledno zasto je izabrana bas ta trasa. Nagradno pitanje je vidite li prvu sledecu logicnu trasu za sirok i brz put velike propusne moci, a istovremeno sa prirodnim vezama ka jugu? Da li je stvarno tako tesko prepoznati dolinu Topciderske reke kao jednu od najmarkantnijih odlika Beogradskog reljefa? Ili mozda mesto gde ona izlazi na Savu kao prirodno mesto za veliki most? Glavni saobracajni koridori ovakvog grada se planiraju za buduce decenije i stoleca, a ne samo da bi neko prevazisao problem u sledecih par godina. Mi nemamo ni para ni vremena da "stedimo" na taj nacin. Beograd nema elementarnu mrezu osnovnih magistralnih pravaca koji ovoliki grad MORA da ima, PRE nego sto uopste moze da se razmislja o bilo cemu drugom. Njihova vaznost je tolika da da se u izboru trasa mora voditi racuna o mnogo vecem rasponu vremena i mnogo sirem skupu zahteva od prostog izbora optimalnog povezivanja dve bliske tacke za sledecih par godina.

BeogradReljef3.jpg

BeogradReljef4.jpg

BeogradReljef5.jpg
 
Zuma, a šta ćemo sa parkom, za koji su ovde pojedni tvrdili da neće biti ugrožen, da su to zlonamerne insinuacije?

Pa da je stvarno u pitanju samo "dolina", put ka Rakovici se ne bi sužavao u jednu traku koja izbija na semaforizovanu raskrsnicu sa skretanjem u desno...
 
Rubinjoni je inzenjer gradjevine,tek videh sada gledajuci studiju LRT-a.Ali opet nema arhitekata da stoje kao glavni projektanti iza UMP-a.
 
А зашто би архитекте биле главни пројектанти УМП-а? Какве везе имају архитекте са пројектовањем саобраћајница и шта та струка о томе зна?
 
Zuma
Beograd nema elementarnu mrezu osnovnih magistralnih pravaca koji ovoliki grad MORA da ima, PRE nego sto uopste moze da se razmislja o bilo cemu drugom.

Ово је, заправо, поента. Београд је закржљао град, у којем је било могуће да, упркос нивоу коришћења аутомобила мањем него у било којој европској држави (у Будимпешти се 46 одсто путовања обави аутомобилом, у Београду тек 20-ак одсто!) саобраћај током великог дела дана буде у потпуном колапсу. Зато ми и приче о аутомобилском граду заиста делују смешно. Беч има можда и најбољи јавни превоз у Европи, али и Ринг, Гиртел, тангенте, петље - путну мрежу у поређењу с којом је београдска смешно неразвијена. Мораћемо, свакако, да градимо и путеве...
 
Један од разлога, ако не и кључни, за коришћење аутомобила од свега 20% управо и јесте закржљала друмска инфраструктура. Рецимо, да немамо аутопут коришћење аутомобила би вероватно било свега 10%.

Гледајући на тај начин, Београд је за многе европске метрополе утопијски град. Има један од најнеорганизованихјих система јавног превоза па је ипак однос коришћења њега и аутомобила заиста невероватан и за пример.

Да је улагање у шинске системе био приоритет од 2000.-их смањили бисмо употребу аутомобила можда на 10% а у најгорем случају остала би невероватних 20%. Улагање у друмску крпимо основне потребе те инфраструктуре али ће то неминовно подићи проценат коришћења аутомобила на 25-30% јер је истовремено јавни превоз пред тоталним колапсом.

Улагање у друмску инфраструктуру је неодрживо на дуже стазе јер ће се број аутомобила самим тим повећавати и имаћемо нове и нове колапсе сваких 10-ак година. Међутим, са друге стране основна дистрибутивна друмска инфраструктура је преко потребна ако ни због чега другог, због хитних случајева. Пре изградње моста на Ади, колико је требало хитној помоћи да пређе Саву? То су за угрожене животе драгоцени минути.
 
закржљала друмска инфраструктура
Mali of:
U jednom malom Africkom gradu prasnjavih ulica ino-kompanija otvorila je prodavnicu obuce.
Prodaja je bila katostrofalna, retko ko je kupio cipele jer svi su isli bosi po prasnjavim ulicama. . .
Ista ino-komanija je besplatno asfaltirala centralne gradske ulice i prodaja cipela je vrtoglavom brzinom porasla. . .
naime niko po usijanim ulicama (zbog opekotina) )nije mogao bos da hoda normalno kao ranije po prasnjavim . . . .

Eto toliko o zakrzljaloj BGdrumskoj infrastrukturi :)
 
Пантограф":z87yxvfk je napisao(la):
А зашто би архитекте биле главни пројектанти УМП-а? Какве везе имају архитекте са пројектовањем саобраћајница и шта та струка о томе зна?
Студију УМП-а су радили саобраћајци, трасу УМП-а су одредили саобраћајци а вероватно је саобраћајац испред дирекције и одлучио да се крене у реализацију. Дакле саобраћајци су се бавили урбанизмом а то је но-но. Као што си рекао,они треба да пројектују,дакле да одраде техникалије у вези те саобраћајнице и ништа више.
Пантограф":z87yxvfk je napisao(la):
Zuma
Beograd nema elementarnu mrezu osnovnih magistralnih pravaca koji ovoliki grad MORA da ima, PRE nego sto uopste moze da se razmislja o bilo cemu drugom.
Тачно тако,нема мрежу магистралних праваца.Магистрални правци у урбаном ткиву нам не требају.Имамо већ један који је ефикасан и који покрива главни правац и који је ономад био најмање лош избор.Магистрални правци у урбаном ткиву су у свим великим европским градовима заоставштина претходних габарита урбане зоне или изнућених компромиса и по правилу су сада потпуно интегрисани у постојећу мрежу путева и тиме трнасформисани у градске булеваре.Требају нам булевари а не нешто што је замишљено као денивелисана магистрала а изведено као ни једно ни друго,ни булевар ни магистрала. А требају нам само у једном делу града.Нови булевар нам свакако није био приоритет на НБГ-у,поготово зато што на крају нисмо ни добили булевар већ полуденивалисану,полумагистралу која је полуинтегрисана у мрежу булевара на НБГ-у.

Оно што су нам саобраћајци замислили у пуној мери је изведено само у Бостону и нигде више.Мрежа независних и у доброј мери подземних магистрала кроз центар града је коштала ужасно много а сами Американци,који су највећи аутомобилисти на свету су одбацили тај концепт.
 
Mali presek radova na petlji "Radnička" na dan 27.05.2013. godine

Na nadvožnjaku preko železničke pruge u smeru ka Adi su izlivena dva segmenta gornje konstrukcije (od 11) i to ona bliža Sajmu, na trećem je u toku postavljanje oplate, a za četvrti je montirana skela:

b01hh.jpg


b02xi.jpg



Na segmentu preko železničke pruge je podignuta viseća skela, montirana je oplata i privode se kraju radovi na postavljanju armature. Izlivanje ovog segmenta bi moglo da se obavi do kraja meseca:

b03vs.jpg



Na gradilištu nadvožnjaka bliže Adi sve je spremno za izlivanje spojnog stuba budućeg nadvožnjaka i pristupnog nasipa. Od preostalih pet stubova sa te strane pruge dva su potpuno završena, a na preostala tri je izvedena armatura i ostalo je još samo da se izliju:

b04dp.jpg


b05l.jpg



I pored toga što je proteklo gotovo mesec dana kako je saobraćaj u smeru Sajma preusmeren na kružni tok, radovi na rušenju starog i izgradnji poslednje trećine novog mosta preko Topčiderske reke još nisu počeli. Neposredno pre ulaska u podvožnjak počeli su radovi na budućim stubovima koji će nositi autobusko stajalište na nadvožnjaku preko železničke pruge u smeru ka Sajmu.

Južno stepenište za stanicu na šinskom vijaduktu je povezano sa pločom vijadukta i ostalo je da se ovo stepenište spusti na zemlju, kao i da se poveže sa budućim autobuskim stajalištem na nadvožnjaku preko železničke pruge (smer ka Sajmu):

b06y.jpg



Noseća konstrukcija severnog stepeništa ka stanici šinskog vijadukta, kao i oba okna lifta su premašili polovinu svoje visine.

U toku su radovi i na spajanju šinskog vijadukta na postojeću tramvajsku mrežu u visini Hipodroma. Od preostalih šest segmenata, izlivena je gornja konstrukcija na četiri, a za preostala dva (bliža završenom delu vijadukta) je u toku postavljanje armature. Može se očekivati da početkom juna bude završena kompletna gornja konstrukcija šinskog vijadukta od mosta do spuštanja na zemlju kod Hipodroma:

b07ap.jpg



Danas su počeli i radovi na asfaltiranju poslednje dve rampe i to uzlazne iz Bulevara vojvode Mišića na kružni tok i silazne sa kružnog toka u Radničku ulicu:

b08n.jpg


b09d.jpg
 
Nisam iz saobraćajne struke ali neko ko se razume i ima podatke mogao bi da iskomentariše primer Madrida. Bio sam tamo prošle godine i oduševio se saobraćajem. Uvezani sistemi železnice, autobuskog saobraćaja, metroa, prstenova oko grada, podzemnih saobraćajnica...
Navešću samo par primera: manje podzemne autobuske stanice kojih ima više u gradu i služe za prigradski saobraćaj. Posebna brza traka u sredini autoputa koja je izmenjivog smera i služi samo za autobuse i određene kategorije automobila. Savršeni kružni tokovi kojih ima svuda po Španiji su posebna priča.
Baš bih voleo da čujem nekog stručnog da prokomentariše rešenje saobraćaja u ovom gradu ili Španiji generalno. Možda ima ideja koje se mogu primeniti i kod nas.
 
Mislim da svi mozemo da se usaglasimo da je za katastrofu oko mosta (poziciju, dimenzije, cenu) najvise kriva nesrecna pruga...
 
Vrh