Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ovako smo dobili most koji se vidi iza svakog ćoška, dominira gradom, nadvišuje značajnije mostove (značajnije u svim kriterijuma - osim ahitekture) a nalazi se i uvek će se nalaziti na sporednom saobraćajnom pravcu. To je glupo (na dušu onih koji su izabrali ovakvo rešenje).

Brankovom mostu ne fali ništa, osim zamene ograde i stubova rasvete.
 
U periodu od 2004. do 2007. kada su donete sve ključne odluke o izgradnji ovog mosta, malo se drugačije gledalo na stvari.

Prvo, imali smo (očigledno pogrešnu) pretpostavku da će izgradnja mosta biti drastično jeftinija. Tu se neko grdno prevario ili je neko bezobrazno lagao.

Drugo, verovali smo (opet pogrešno) da će naša ekonomija kontantno rasti u godinama koje slede. Sećate se da je rečeno da će se samo izgradnja mosta finansirati iz kredita, dok bi pristupnice bile građene novcem iz gradskog budžeta. Danas vidimo da su takvi planovi bili iluzija.

No, da li je bilo utemeljenja za njih? Pa, i nije da nije. Znam za onu izreku "statistika je kao bikini...", ali pogledajte rast BDP-a u Srbije u tom periodu:

2004: 9,3%
2005: 5,4%
2006: 5,2%
2007: 6,9%
2008: 5,5%

Ilustracije radi - danas se smatra da bi rast od 2% u ovoj godini bio vrhunski rezultat. Nije da naši političari nisu krivi (nebulozni stavovi poput "kriza je naša šansa"), ali verujem da tada niko nije očekivao da nam sledi ovakav scenario.

Sećam se da je pokojni gradonačelnik Bogdanović, opravdavajući tada najavljivane projekte, govorio kako će budžet Beograda do kraja decenije (mislio je na 2010.) sigurno prestići milijardu evra. Svi znamo koliko smo danas daleko od te sume.

OK, Relja je od početka bio protiv mosta i sada može da dolazi na forum i da nam na nos natura: "Eto, jesam li vam rekao!" I priznajem da sam se ja, između ostalih, malo zaleteo želeći da vidim baš ovaj, ovakav, skup i raskošan most u Beogradu, ali i dalje mi nije žao što je izgrađen. Takođe mislim da je danas još uvek rano pričati o korisnosti ovog projekta. Hajde da se, Bože zdravlja, nađemo na istom ovom mestu tamo negde 2025, pa da vidimo kako stvari stoje :)
 
stf":3ik6x0yz je napisao(la):
Естетска прича око моста на Ади је можда и једина која је у целом УМП пројекту изграђена како треба.
Не,ни то нису урадили како треба.Реља је већ написао.Пилон је мусав.Набуџили су лимени врх,каблови су сиви па ни осветљење каблова није урађено како треба.Дакле ни од есттике им није остало бог зна шта.
stf":3ik6x0yz je napisao(la):
Мост на таквом месту и треба да буде такав.
Не не и не! Не постоји рационално објашњење за 900 и кусур метара распона без стубова за премошћавање 150 метара слабо прометног речног пловног пута. Нађи ми један једини такав пример у свету и никада више нећу писати на овој теми.
 
Homere, napisao sam "Ne volim da kažem "bio sam u pravu" "... nisam ni malo srećan što su se neke stvari obistinile, što nam je privreda otišla u tri lepe... šta ja imam od toga? I dalje živim u ovom gradu...

Kriminalno je to što oni koji odlučuju nisu želeli da realno posmatraju stvari i da razmišljaju o održivom razvoju - na vreme.
Kriminalno je što ih je baš bilo briga (da ne napišem nešto vulgarno).
 
Delija":2wpkzf94 je napisao(la):
stf":2wpkzf94 je napisao(la):
Естетска прича око моста на Ади је можда и једина која је у целом УМП пројекту изграђена како треба.
Не,ни то нису урадили како треба.Реља је већ написао.Пилон је мусав.Набуџили су лимени врх,каблови су сиви па ни осветљење каблова није урађено како треба.Дакле ни од есттике им није остало бог зна шта.

И са свим тим ошљарским детаљима мост је естетски 3 класе изнад свих осталих БГ мостова заједно.

Delija":2wpkzf94 je napisao(la):
stf":2wpkzf94 je napisao(la):
Мост на таквом месту и треба да буде такав.
Не не и не! Не постоји рационално објашњење за 900 и кусур метара распона без стубова за премошћавање 150 метара слабо прометног речног пловног пута. Нађи ми један једини такав пример у свету и никада више нећу писати на овој теми.
Па добро, мајку му, ваљда ће се тај пловни пут оптеретити једног дана. И да се не оптерети, остављена је могућност да се може оптеретити.
 
stf":3mg2lzql je napisao(la):
И са свим тим ошљарским детаљима мост је естетски 3 класе изнад свих осталих БГ мостова заједно.
Не бих се сложио.За време у којем је изграђен мост на ади је испао просек у својој класи због те аљкаве обраде. иако је почетна замисао била заиста лепа.
stf":3mg2lzql je napisao(la):
Па добро, мајку му, ваљда ће се тај пловни пут оптеретити једног дана. И да се не оптерети, остављена је могућност да се може оптеретити.
Апсолутно небитно.Поред тога што је потенцијал тог пловног пута занемарљив јер га користи само још једна држава он никада неће бити шири од 150 без обзира на оптерећеност јер то једноставно није могуће нити потребно.Тако да остаје питање зашто 6 пута већи распон од потребног?
 
Je l' vam jasno da od brodogradilista do sajma gledano preko spica Ade ima 900metara, ta razdaljina se ne moze drugacije premostiti nego mostom od 900m. Delija, bez stubova je negde oko 500m ako se ne varam, oko 380 glavnog i 120 raspona iznad cukarckog zaliva, ostatak mosta je na stubovima. Sava je na tom delu jako siroka i nije se mogla premostiti kracim mostom. Gde god bi se pomerio nizvodno morao bi se premostavati sajam, a potom paseliti pola Senjaka za pristupne rampe. Uzvodno pomeranje radi smanjenja potrebne duzine ne bi imalo previse smisla jer bi most tako otisao na periferiju grada a trenutno je bio dosta potrebniji blize centru.

Gde bi na drugo mesto stavili most?? Na Kalemegdan?? Ili na 50m od Gazele? Pa cak i da je neko uzeo da sprovodi ideju o mostu u produzetku Nemanjine trebao bi mu vijadukt duzi od mosta da da preskoci Zeleznicku stanicu, prugu u 100 koloseka... A zamislite kakva petlja bi trebala da se sagradi u dnu Nemanjine i cija gradnja bi zaustavila saobracaj u BG. Da ne pricam sto bi tim potezom zakrcili Nemanjinu i Slaviju za vek i vekova.
 
Ne opet diskusija na ovu temu.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
To skromnije resenje bi pored ustede imala i stanicu tramvaja pardon metroa na Adi,to ce se tek videti kao nedostatak kada puste tramvaj pardon metro preko mosta.
 
cisto da malo bude jsnije dio homerovog posta sa teme bg put ulice
The project will require procurement of the following works, goods and services:
- Tram Network extension over Sava Bridge and along new approach roads
- Automated traffic management on Sava crossing corridor
- Tram network and street modernization
- Tram Track Maintenance Equipment
- Reconstruction of Pedestrian zones and paths (Pristaniste to Kalemegdan)
- Reconstruction of Slavija Square and pedestrian subway
- Road improvements – Boulevard Oslobodjenja and Autokomanda junction
- Project Management and Implementation Support
- Project Design Engineer
- Project Supervision Engineer

Tendering for the project is expected to commence in the second quarter of 2013.
viewtopic.php?f=16&t=184&start=1775
 
Od 5 mostova na Savi samo dva najstarija imaju stub u reci. Tu je u Beogradu davno napusteno, a stub na sred plovnog puta se danas ionako smatra tehnoloski prevazidjenim, nezgodnim za odrzavanje i rizicnim, sem za stvarno siroke reke. Sta su to projektanti trebali da rade? Da sa danasnjim tehnologijom emuliraju principe gradnje iz 1884. godine? Probajte da zamislite kako bi se proveli da su tako nesto napravili sa objasnjenjem da smo mi siromasni, pa i nam i ne treba nista bolje? Zive bi ih pojeli. Secate se ovoga, vrlo je poucno:

Ko bre sirotinja (Ko to tamo peva)
http://www.youtube.com/watch?v=0Cd0DxQhuEI


beograd_iz_aviona_i_balona+%284%29.jpg

29298_beograd1_ig.jpg
 
Oznake plovnog puta, vidi se koliko su daleko od pilona i špica ade, kao i od NBG obale

slika1368.jpg


Čemu ovoliki prostor između stuba mosta i reke?

slika1357.jpg


Kamenčuge koje vire iz plićaka...ovu fotografiju nam napravio prošle godine kada je bio nizak vodostaj.
Tada nisam hteo da "trujem" forum, ali treba da vidite koliko plićak zapravo premošćava ovaj most

slika1364.jpg


plićak
slika1392.jpg


Na NBG stani će se kad-tad urediti obala, napraviti kej i šetalište, a stub će tada ostati daleko od obale,a plovni put opet neće biti ugrožen.
Mogao je da se uradi racionalan viseći most sa dva pilona - da se želelo. Ne, hteli su da naprave veliki pilon i veliki raspon iznad plićaka. Šminka i foliraža, obrukali su Beograd.
 
Relja je mislio na ovaj projekat koji bi ako se ne varam bio jeftiniji za oko samo 45 miliona eura,ali ne bi bio najvisi objekat u gradu,tja...

Ali onda bi ispastao preoptereceni plovni put na Savi,a i nas nosac aviona bi mogao samo od Obrenovackog mosta kod Tent-a do starog zeleznickog mosta,inace bi lupao u stubove :mrgreen:

15auschnitt_2.jpg
 
ivandr6889":26mczglf je napisao(la):
Relja, znas li u kojoj duzini most kod Beske ide iznad suvog zemljista???
Знам ја.У дужини од око 0 (нула) метара јер је "суво земљиште" мочварно и ужасно нестабилно.Толико нестабилно да им је изливање стубова на таквом земљишту било теже него изливање стубова у самом речном кориту. Поред тога ради се о аутопуту а у том случају не сме бити наглих успона и падова на траси па значајно нижи мост са мањим распоном није ни био могућ. Најдрастичнији и најочигледнији пример тога ти је milau viaduct

Вучко,45 милиона мање у односу на првобитну или коначну,реалну цену изведеног моста?
 
Београдски мостови са стубовима у води преко Саве су изгређени:

1. Стари железнички. У 19. веку!!! Планиран за рушење још пре 40 година.
2. Мост Миладина Зарића. Привремено крпачина решење. Планиран за рушење пре 40 година!

Делија,

Нови железнички мост је за то време био први железнички у свету са косим затегама, такође иде преко рукавца бродоградилишта, са дугачким и екстремно скупим прилазним надвожњацима. Како је планиран за 4 железничка колосека и по 4 саобраћајна, колико ли је коштао? И преко 20 година га користимо са 33.33% капацитета............. и урађен је у Јовиново време. Рациоално?

Вучко,

Исто што сам написао и Делији, са тим што бих додато да су га радили комунисти.


Према томе људи. Не будите пристрасни до границе пристојности. Другари сте ми па ми није лако да изустим да имате помало лицемерне ставове поводом овог моста.
 
Stoji za prvi most ali nece ga skoro rusiti,pre ce ga pretvoriti u pesacki most.

2.Toliko je privremen da francuzi u studiji metroa predlazu da se pretvori u metro most.Dakle on je tu verovatno zauvek cime gubi svoju privremenost.

Kada je gradjen novi zeleznicki most i u kojoj finansijskoj situaciji?On je opet na glavnom zeleznickom koridoru kroz glavni grad drzave od 20 miliona stanovnika i planiran je da poveze buducu glavnu zeleznicku stanicu prokop sa glavnim pravcima.

Takodje novi zeleznicki i gazela je gradjena iz novca drzave a ne grada.Ne znam za projekat koji je toliko kostao grad kao most preko Ade,cak ni u ta ranija sto kazes komunisticka vremena.

A sta povezuje most preko Ade?Periferne prave Banovo Brdo-NBG.

Ne radi se o pristrasnosti vec realnosti,ne idealizujem to vreme,ali vec vidimo da zahvaljujuci ovom egzebicionizmu vec ostadosmo bez ostatka ump-a,bar u verziji gde bi se nazivao magistralom a sada ce biti obicna ulica sa raskrnsnicama.
 
Ako ovaj most bude opravdao 33,3% njegove vrednosti ja cu da pocnem i javno da ga hvalim. Do tog trenutka, nikad.
 
Вучко,

Паралеле су ипак више сличне него различите.

Као што је Хомер већ навео, мост је почет са изградњом када је економска перспектива града обећавала, а за сакаћење УМП-а није кривац мост, него економски крах града, за који опет, није крив мост. Јесте један од разлога, али тек тамо неки десети на листи.

Исто тако је железнички грађен када је држава имала неку перспективну будућност, која се опет није десила јер је дошао финансијски а потом и политички крах државе.

Према томе, у оба случаја су дугорочни планови заснивани на лошим прогнозама и анализама и оба пројекта су остала недоношчад.

--------------------

Даље, не бих омаловажавао функцију моста на Ади. Он не повезује "две периферије" како се то снисходљиво воли рећи, већ два најмногољуднија краја града. Са једне стране је ту најмногољуднија општина у Београду, а са друге инфраструктурно најзакржљалији део града. Даље, он није неки помоћно градски мостић, већ је замишљен као део УМП артерије. У теорији, он би требао да буде исте важности као и Газела. Наравно, да је УМП остао УМП.

----------------

Даље, два горепоменута моста су одувек били планирани за уклањање, управо из разлога што угрожавају пловни пут. Нема никакве везе што их ГУП 2021 задржава јер ће једног дана доћи људи који ће те глупости исправити и те мостове склонити онако како је првобитно и планирано.
 
stf":26yad6bs je napisao(la):
Као што је Хомер већ навео, мост је почет са изградњом када је економска перспектива града обећавала, а за сакаћење УМП-а није кривац мост, него економски крах града, за који опет, није крив мост. Јесте један од разлога, али тек тамо неки десети на листи.

Pespektiva grada (republike) nije obećavala, u tome je stvar.
Privredu ne čini prodaja robe iz uvoza i pružanje usluga.
Čak ni idealan položaj Beograda nije iskorišćen:
obilaznica nije završena (da, to je u nadležnosti Republike, ali sektor usluga u Gradu bi od nje imao velike koristi), Luka je prodata nekome koga zanima zemljište i nekternine, a ne transport robe. Železnicu neću ni da spominjem. Proizvodnja je mrtva.
U takvim uslovima se gradi "simbol grada" iz zaduživanja, a krajnja cena se kamuflira spinovanjem.
I da, gde su ti turisti i prihod od turizma koji treba da generiše novi "simbol"?

Donosioce odluka to nije uzbuđivalo, a posmatrače na ovom forumu to jednostavno nije ni interesovalo.

Наравно, да је УМП остао УМП.

"UMP" je bio opsena od početka.
 
JunkieBanjica":30o7kdsk je napisao(la):
Nove slike za april na sajtu savabridge.com :

april01.jpg

Nije da trujem, ali ovo isključenje sa vijadukta u ulicu Antifašitičke borbe kod Buvljaka i Železničke stanice mi nikako ne ide u glavu.

Zadnjih par puta kada sa bio na Buvljaku gledao sam mesto gde se spušta rampa. Treba tek da se napravi i nasip i da se to sprovede između zgrade stanice i uključi u ulicu, tačno ispred stubova Železničke stanice.
Već smo kometarisali ovo, na Bingu i izgleda kako-tako, ali na licu mesta deluje kao da će biti jako zahtevna krivina za uključenje u ulicu...
 
Па, скреће се десно у АФБ под углом од 90 степени, лево неће моћи (нема потребе). Је л` на то мислиш?
 
Стф мешаш бабае и жабе.Сви ти мостови су изграђени преко главног тока реке а овај између осталог и преко рукавца код Аде који преко лета неретко постане блатиште. Поред тога сви ти мостови су 2-3 или чак 4 пута краћи од моста на ади па и не чуди што су релативно лако савладани ти распони без стубова.

Нови железнички мост је за то време био први железнички у свету са косим затегама, такође иде преко рукавца бродоградилишта, са дугачким и екстремно скупим прилазним надвожњацима. Како је планиран за 4 железничка колосека и по 4 саобраћајна, колико ли је коштао? И преко 20 година га користимо са 33.33% капацитета............. и урађен је у Јовиново време. Рациоално?
Најблаже речено непроверене информације,поготово ово подвучено. Тај мост је морао бити изведен на онакав начин због велике висинске разлике и намене.Поред тога,управо га његова намена и време у којем је изграђен апсолутно оправдава.

И на крају,нико овде не заговара стубове у реци.Рељеф и здрав разум је код аде налагао мост са два пилона кој не би били у води.

Но за мене су то све тривијалности јер мост је ту требао да се изгради 2213е као београдски 25. мост преко Саве .
 
Vrh