Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ја мислим да би требало да копамо једну,не тако велику, рупу где ћемо да сахранимо оно мало преостале перспективе у Београду. Тунел испод Сењака би био солидан почетак краја.
 
Пантограф":11127ndr je napisao(la):
Јасно. Може и тај тунел, али после целе прве фазе метроа (две-три линије) и после других важнијих друмских и осталих инфраструктурних објеката. Чак и веза Баново брдо - Аутокоманда (преко Мостара) аутомобилом биће веома брза и једноставна када се заврши петља Радничка.
Dolazimo do toga da je UMP trenutno potrebniji sa druge strane.Recimo ne postoji paralelna veza od Autoputa do Dimitrija Tucovica ili severnog bulevara a da ne idete kroz lavirint jednosmernih ulica.

Sama improvizacija oko novoplaniranog nadvoznjaka preko autoputa na trasi UMP-a gde sa obe strane ga docekuju kruzni tokovi i ulice 1+1 govori najbolje o tome.

Taj deo Autoput-Pancevac je rak rana ovog grada,kao sto je i nedostatak SMT-a kojeg od Autoputa preko VML-a do Palilule necemo verovatno doziveti.

Dok se istovremeno na NBG vrse denivelacije denivelacija gde vec postoje ulice sa 6 autmobilskih traka, Jurija Gagarina,Milutina Milankovica,zeleznicka pruga,tramvaji i jos zilion stvari, istocni deo Beograda ne zasluzuje ni ulice sa po dve trake na glavnim pravicma.
 
Nemojte prenagljivati, doci ce to sve na svoje. X puta je bas ovde na forumu dokazano da ne valja trcati pred rudu po bilo kom pitanju.
 
Pitanje koje prethodi svim drugim je samo ovo: Da li će nam ikada u budućnosti trebati kompletan UMP ili ne? Pre odgovora na ovo je besmislena svaka priča o bilo čijim motivima i krađama. Treba ili ne treba?

Ako treba, može se govoriti samo o prioritetima i optimalnom redosledu gradnje svega što se pre ili kasnije ionako mora napraviti. Pošto je novi most preko Save po opštem konsenzusu bio prvi prioritet, a UMP nam po ovoj pretpostavci treba, gradnja mosta i petlje kao dela UMP nije bila uzaludna, ma kakav odgovor bio na pitanje o prioritetima. Gradnjom mosta i petlje je pre svega sprečen kolaps saobraćaja, a usput je napravljen deo UMP koji će se po ovoj pretpostavci jednog dana iskoristiti u punijoj meri nego sad. Ključ svega je što mnogi ljudi misle da i dalje mogu da se oslone na auto put kao jedinu brzu vezu u gradu za maltene bilo koji razvojni projekat koji bilo kome padne na pamet. Obilaznica neće ni bitno ni dovoljno dugo olakšati saobraćaj na autoputu zato što 98,7% saobracaja nije tranzitno, a 94% i pocinje i zavrsava u gradu. Zaboravite na auto put čak i kao privremeno rešenje za bilo šta, tempo kojim mi gradimo je tako spor da će se potencijalno olakšanje koje bi na njemu proizvela obilaznica istopiti dok se ona napravi, pre svega zbog prirodnog povećanja saobraćaja i širenja grada.

Mostovi koji su bliže ili dalje centru grada od mosta na Adi ne bi bili rešenje bolje od njega. Prvi zato što moraju da se oslone na već zakrčeni auto put da bi dalje sproveli saobraćaj, ali i zato što bi i sav novi saobraćaj koji ne mora da ide baš u najuži centar grada ko zna koliko decenija ipak bio usmeravan u njega, dok su drugi mostovi, koji su dalje od ovoga, lošiji zato što su suviše daleko od šire centralne zone koja je ipak jeste cilj ili polazište bar 80% saobraćaja u čitavom gradu. Dakle, omogućiti pristup široj centralnoj zoni, ali ne tako da se uske ulice u najužem centru grada mostovima velikog kapaciteta pretvaraju tranzitnu zonu, već da se sa više tačaka oko centra, a ipak relativno blizu, može u njega ući sa raznih strana. Drugim rečima, klasično i svuda u svetu već provereno rešenje, krug oko njega, iliti UMP. On i ova lokacija za most su optimalna tačka, balans dva suprotna zahteva: Sprovesti puno saobraćaja blizu centra, ali ne direktno u njegovo središte, pri čemu se usput stvara alternativa auto putu kao jedinoj gradskoj saobraćajnici velikog kapaciteta i pravi neophodna i još nepostojeća veza sa Pančevačkim mostom. Nemamo ni para ni vremena za bilo koje rešenje sem kvalitetnog i trajnog rešenja. O ovome smo već detaljno pričali pa nema smisla ponavljati.

Koju god projekciju razvoja da uzmete, UMP, i to kompletan i kvalitetan UMP, jednostavno mora da se napravi kako god znamo inače od centralne zone grada i njegovih istocnih delova neće biti ništa. Može se pričati o daljim prioritetima i najboljem redosledu poteza, ali ja ne vidim realnu altetnativu. Ova "racionalizacija" je prosto shvatanje da para nema a da UMP jeste nužan, pa pokušavaju nekako da se "kompromisom" isčupaju iz procepa. Nažalost na način koji nije dobar.
 
Igor":2fnh3ddd je napisao(la):
Za sada nista nije usvojeno
Nije,ali bice.Navedite jedan plan koji je bio pusten u javnost a da nije usvojen?

Mada stoji,verovatno cemo moci da primedbama na javnom uvidu podignemo visinu ivicnjaka duz ump-a za 2cm,eto koliko je stigla demokratija kod nas. :roll:
 
vucko":3o5ju3te je napisao(la):
Dolazimo do toga da je UMP trenutno potrebniji sa druge strane.Recimo ne postoji paralelna veza od Autoputa do Dimitrija Tucovica ili severnog bulevara a da ne idete kroz lavirint jednosmernih ulica.

Sama improvizacija oko novoplaniranog nadvoznjaka preko autoputa na trasi UMP-a gde sa obe strane ga docekuju kruzni tokovi i ulice 1+1 govori najbolje o tome.

Taj deo Autoput-Pancevac je rak rana ovog grada,kao sto je i nedostatak SMT-a kojeg od Autoputa preko VML-a do Palilule necemo verovatno doziveti.
Ovo je poenta, veza autoputa i Pančevca je trenutno jedan od prioriteta,ili bi bar trebalo da bude.
Pa makar i taj deo SMT za koji sam siguran da je daleko jeftiniji (manje eksproprijacije, prolazi kroz manje naseljeni deo grada...) od ovog dela UMP-a.
 
Коју титулу има Мост на Ади? Типа највећи у којој категорији или ни једној?
И један предлог за нову декорацију 8)
%22Russian_bridge%22_in_Vladivostok_city.jpg
 
То је слика из Русије, подразумева се да би боје код нас биле обрнуте -.-
 
Somi303":cn1bbnvj je napisao(la):
Коју титулу има Мост на Ади? Типа највећи у којој категорији или ни једној?
Ако се не варам највећи распон савладан једним пилоном. А додао бих и наскупљи и највећи мост икада изграђен за премошћавање 150 метара слабо прометног пловног пута.
Somi303":cn1bbnvj je napisao(la):
И један предлог за нову декорацију 8)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... k_city.jpg
Сада неизводљиво и већ виђено у Русији,у Владивостоку
caption.jpg
 
Хвала на информацијама :)
Да разјаснимо
То је слика из Русије
Ово значи да знам да је већ виђено и знам где је.
подразумева се да би боје код нас биле обрнуте -.-
Ово значи да знам да је на слици руска застава. Шта вам је?
 
Somi303":1wan1ce3 je napisao(la):
Коју титулу има Мост на Ади? Типа највећи у којој категорији или ни једној?

Ево шта кажу на сајту изградње моста (http://www.savabridge.com):

Поређење са другим мостовима са косим кабловима

Поређење новог моста преко реке Саве са другим светски познатим мостовима, илуструје величину и значај овог пројекта.

Најчешћи критеријум који се користи за рангирање мостова са косим кабловима јесте дужина главног распона. Сутонг мост у Кини и Stonecutter's мост у Хонг Конгу су мостови са косим кабловима са најдужим распоном на свету (1088м и 1010м). Са главним распоном од 376м, мост преко реке Саве рангираће се у првих 10 мостова са косим кабловима и дугачким распоном изграђеним у Европи.

Међутим, у категорији мостова са косим кабловима и ЈЕДНИМ пилоном, са главним распоном од 376м и ширином плоче од 45м као и 200м високим пилоном, мост преко реке Саве је највећи асиметрични мост са косим кабловима који се у овом тренутку гради у свету, са готово 16.936м2 главног распона који виси на ЈЕДНОМ пилону.

Такве изванредне одлике односе превагу над толико постојећих мостова са косим кабловима који су до сада изграђени.
 
A pre njega, koji je bio najveći most u istoj toj njegovoj kategoriji? :D
 
Somi303":3dmzeen6 je napisao(la):
Коју титулу има Мост на Ади?

Ima titulu najveceg duvanja i preterivanja jednog malog, napacenog i osiromasenog naroda!!!

ponekad je glupost nemerljiva... :?
 
Aman ljudi, ovo je vec peta godina kako slusamo istu pricu o ceni. Imajte milosti. Pogotovo sto znate da su obe strane, i ona koja je pricu zapocela i ona koja se branila, imale politicke motive. Ja jos uvek nisam video cifru na osnovu koje mogu da sudim da li ovo jeste preterivanje ili nije. Znamo koliki je ogroman deo para otisao na petlje sa obe strane. Znamo da ce proci ko zna koliko decenija dok ne napravimo novi most koji sa obe strane reke ima dovoljno praznog zemljista za veliku protocnost saobracaja i da je ZATO ovaj morao biti pre svega sirok i snabdeven svim mogucim vrstama saobracaja: sinskim, automobilskim, pesackim i biciklistickim. To je druga komponenta koja opet odnosi lavovski deo ukupne cene. Apsolutno jedini varjabilni deo cene koji nije jednostavno opravdati je tip mosta: jedan pilon ili nesto drugo. Ali koliko deo ukupne cene je sada uopste preostao, takav da se odnosi samo na tip, a ne na ono sto je prethodno nabrojano kao fiksni i neophodni trosak za bilo kakav most koji zadovoljava ove potrebe? Meni ne izgleda da je to nesto toliko veliko da zasluzuje neku vrstu usmene legende pre nego sto je iko video brojeve. Koliko je procenata cene odnelo ovo resenje u odnosu na neko jeftinije koje nudi iste funkcionalne karakteristike, kvalitet i dugorocnu cenu odrzavanja? Kad budemo videli tu cifru, RAZLIKU u ceni, ONDA mozemo tu razliku, dakle samo ono sto je funkcionalno neopravdan visak u ceni, uporediti sa subjektivnom cenom dobijanja necega sto je lepo, jednog gradskog markera, odnosno objekta koji se vidi sa svake tacke u gradu a na koji ljudi mogu da budu ponosni. Koliko kostaju te, subjektivne zivotne vrednosti? Da li nam one uopste trebaju u ovakvoj situaciji? Po kojoj ceni? Izvucite odnekle stvarnu razliku u ceni, a ne ukupnu cenu kostanja, pa uporedite sve sto se gubi i dobija, pa ONDA mozemo da pricamo o duvanju i preterivanju. Ja sada ne mogu da tvrdim ni jedno ni drugo, ali ovaj visegodisnji lajtmotiv pljacke koji sve ovo vreme nikako da bude potkrepljen konkretnim podacima na osnovu kojih je jedino moguce racionalno razmisljanje je ipak previse.
 
Хвала на објашњењу, тражио сам нешто на нету па су ми излазили и други мостови који су ме скроз збунили.
Што се тиче претеривања, да је ту изграђен најобичнији мост ви бисте кукали како је ружан и како је могао бити лепши.
Дакле
nije-se-rodio-ko-je-narodu-ugodio.jpg
 
Zuma, stvar je u tome što se cena mosta od početka lažno prikazuje, usitnjava i relativizuje, a svedoci smo da u stvarnosti samo raste.
Nije to spejš šatl pa da cena eskalira, to je samo most.
Početna cena je bila 80 miliona, a po poslednjim procenama DRI (i to iz 2011) to je doguralo do 190 miliona. Grad je taj koji od početka krije cenu, ili ih je baš briga koliko će da košta.
 
Такође сам потпуно уверен, и "могу руку у ватру да ставим" како се у народу каже, да би једнако оштра критика била и да је изграђен обичан мост...

"После 40 година градимо мост и не знамо то да урадимо",
"Није ово Ибарска магистрала него један од најлепших делова града",
"Наружили су Аду са овим ужасом",
"Чак су и комунисти знали шта је естетика",
"Газела је за ову глупост симбол лепоте"

....итд...итд...итд...

Наравно, слажем се да је мост малко претеран за наше могућности али то могу да опростим.
 
Ја не могу да опростим ни 100 метара бехатона који не води никуда на Панчевачком мосту, а не ово. За цену једне петље у твојој општини би били решени вероватно сви озбиљни проблеми а радове би у већој мери обавила домаћа радиност па би паре остале у земљи да се врте.

Има нешто и у разумном приступу! Ако не, ајде одмах сутра да градимо метро 2 милијарде по километру и још 50 мостова. Па сви знамо да лепо прија оку...
 
@stf
naveo si moguće argumente koji se bave samo estetikom - i sam znaš šta si pisao na jednoj drugoj temi o estetici.
A uostalo, most nije realizovan kao na renderima - metalna konstrukcija na vrhu, zatupljena, prelom u izvodnici pilona, "musav" pilon, naknadno dodate stepenice i lift, pošto nisu bile predvđene idejnim projektom, koje takođe kvare siluetu...

Na takve primedbe se ne bih obazirao. Šta fali izgledu mosta koji gradi CBRC? Nećemo umreti zbog racionalnih i jednostavnih rešenja i niske siluete...

Kada sam prošle godine prvi put fotografisao sa špica, bio je nizak vodostaj pa je iz Save provirivalo krupno kamenje nasuto da stabilizuje tlo i temelje pilona. Kamenje se nalazilo daleko u reci, minimum 40 metara od pilona, a opet daleko od oznake plovnog puta...

Besno su trošili, sada će sve početi da dolazi na naplatu. Ne volim da kažem "bio sam u pravu", ali činjenica je da je most daleko skuplji nego što su to tvrdili da će biti, da se PDV ne može izbeći, da je grad prezadužen i da ima velikih finansijskih problema, da Republika vraća manje novca samoupravama, da je podignuta stopa PDV-a kako bi država iole mogla da funkcioniše, da ćemo se načekati na još jedan savski most, da se čeka na završetak nekih ulica (Vojvođanska, Tošin bunar), da je metro sve veća fantazija...
 
Тачно је, све што сам навео се бави искључиво естетиком, али мостови су посебна категорија објеката. Мостови у ужем градском језгру нису само инфраструктурни објекат са циљем чисте функције. Мостови су много тога.

Естетска прича око моста на Ади је можда и једина која је у целом УМП пројекту изграђена како треба. Мост на таквом месту и треба да буде такав. Е, сасвим је друга прича што ми као град, економски нисмо томе дорасли. Али, на таквим местима се граде такви мостови. Или тако, или боље да се не гради.

Естетици Кинеског моста ништа не фали и сасвим је примерена локаији - транзитни мост на периферији града. О и не треба да буде крик естетике.
 
Dakle treba da gradimo van svojih mogucnosti i zaduzujemo zbog estetskog dojma?

Mostovi su prvenstveno saobracajni objekti,a ne slike da ih gledas na zidu.
 
Не, не треба да градимо ван могућности. Ако не можемо да направимо нешто како треба, не требамо ни да радимо. То је све.
Један Бранков мост је довољан.

И стубићи су првенствено функционална препрека па су београдски жуто-црни највећа естетска деградација улица у историји Београда. Баналан пример, али поента је јасна.
 
Vrh