Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ispod tramvajske stanice polako rastu stubovi za neku vrstu mini pešačke petlje. Od čitave šume stubova koje smo do sada videli, ovo su prva dva koja nisu vertikalna. U pozadini je kolosek za NIS.

IMG_6381_resize_zpse0c8a837.jpg

IMG_6379_resize_zps042ead9c.jpg

IMG_6386_resize_zps72e43c1b.jpg


Kosi stubovi verovatno treba da drže i platformu koja se pruža do proširenja za autobusku stanicu na nadvožnjaku.

IMG_6384_resize_zps1b84790d.jpg

IMG_6389_resize_zps3d441ade.jpg
 
Stari nadvožnjak je srušen, evo malo blatnjavih detalja neophodnih za postavljanje jednog šipa za novi:

IMG_6358_resize_zps2950b1df.jpg

IMG_6362_resize_zps49c7d003.jpg

IMG_6367_resize_zps23de6389.jpg
 
Zuma, bravo za slike!

Kada smo već kod bušenja šipova, za one koje zanimaju tehnički detalji, svaki stub će se oslanjati na tri šipa. Radovi su počeli 6. februara. Trenutni tempo izrade je jedan šip po danu. Do sada su završeni šipovi za dva noseća stuba i buše se za treći (stubovi neposredno pored i ispod vijadukta koji se nadovezuje na most). Za prvi je već sve spremno za izradu naglavice šipova, tako da će verovatno izrada nosećih stubova ići uporedo sa bušenjem šipova. Ako bude isti broj nosećih stubova kao za nadvožnjak u suprotnom smeru (13), i ako imamo u vidu da će dva spojna stuba sa pristupnim nasipima biti na bar duplo više šipova, radovi na njihovom bušenju bi trebali da se završe najkasnije do kraja marta.

Juče nisam najbolje video zbog mraka, ali bih rekao da je izlivena gazna površina pešačko-biciklističkog mosta preko Topčiderske reke kod NIS-a, čime su grubi radovi na ovoj konstrukciji završeni. Takođe je u toku i postavljanje oplate za gornju konstrukciju šinskog vijadukta iznad Topčiderske reke.
 
Nisam pratio na času.
Na trasi postojeće biciklističke staze, duž obale Čukaričkog rukavca će se praviti novi mostić preko Topčiderke ili ostaje ovaj uski čelični sa stepenicama?
 
relja":1rihem9k je napisao(la):
Nisam pratio na času.
Na trasi postojeće biciklističke staze, duž obale Čukaričkog rukavca će se praviti novi mostić preko Topčiderke ili ostaje ovaj uski čelični sa stepenicama?

Na osnovu vizualizacije bi trebao da se pravi nezavisan pešačko-biciklistički most, ali obzirom da širinu drumskog mosta preko Topčiderske reke, nije isključena ni mogućnost da bude njegov sastavni deo najbliži reci. U svakom slučaju postojeći je privremen.

110809-RAPET-05.jpg
 
blagoje":rfaz2yp3 je napisao(la):
relja":rfaz2yp3 je napisao(la):
Nisam pratio na času.
Na trasi postojeće biciklističke staze, duž obale Čukaričkog rukavca će se praviti novi mostić preko Topčiderke ili ostaje ovaj uski čelični sa stepenicama?

Na osnovu vizualizacije bi trebao da se pravi nezavisan pešačko-biciklistički most, ali obzirom da širinu drumskog mosta preko Topčiderske reke, nije isključena ni mogućnost da bude njegov sastavni deo najbliži reci. U svakom slučaju postojeći je privremen.

110809-RAPET-05.jpg

Hmmm...

Ovo je malo zastareo render, jer na kraju je izvedena stazica na konzolnom ispustu betonskog zida od nasipa rampe koja se spušta od mosta prema Adi

january08.jpg


Bitno da mostić bude dovoljno širok i da ima blagi uspon, što zahteva značajno veće gabarite (širinu i dužinu) od metalnog mostića, pa i nije loše da se uklopi u drumski most.
 
Danas na savabridge kameri... Izgleda neki nesporazum :) ovaj radnik naterao ovu dvojicu da vrate ovo gvozdje iz njihovih kolica. Simpatični mladići al malo nespretni.


pic3.png

pic2.png
 
Што би рекли у "Ко то тамо пева" - зна се ко овде воли да краде... :mrgreen:
 
Drago mi je da vidim kada bas Delija a nije mu prvi put, postavi ovako divnu fotografiju mosta :kk:

Nismo dosada pricali mnogo o estetici vec uglavnom o funkciji polozaju ceni itd. Pa bih voleo da mi (nam) Delija kaze kako zaista u arhitektonskom i vizuelnom smislu vidi nas most.
 
:)

Архитектонски је скоро савршен.
Естетски солидно уназађен традиционалном српском небригом за исту.
А у инжењерском смислу фасцинантан али и нерационалан.


Логичан "завршетак" приче о београдским мостовима и еволуцији примењених мостовских конструкција. По мени најсведеније и најлепше решење оваквог типа конструкције на свету.

Естетски је уназађен због лоше или никакве естетске обраде бетона на пилону.Рецимо на једној Бешкој,на мосту који је усред ничега су пре 30-40 година водили рачуна о томе да сваки сегмент стубова буде у истој нијанси док у овом случају нису водили рачуна о томе иако су очигледно доста тога полагали на брендирању моста као новог симбола Београда што ће он својом позицијом и висином свакако и бити. Исто тако ако већ нису хтели да окрече пилон у бело онда су бар требали да се потруде да и врх пилона буде бетонски. Метал и бетон не иду заједно у овом случају.Греота је да се тако велика и моћна монолитна бетонска конструкција заврши једним тако лаким материјалом какав је алуминијум.

Инжењерски гледано практично цео мост је прототип због величине челичних сегмената и распона који носи само један пилон.А нерационалан је због тако радикалног решења за премошћавање 150м пловног пута.
 
Igor":1bpztcd6 je napisao(la):
Drago mi je da vidim kada bas Delija a nije mu prvi put, postavi ovako divnu fotografiju mosta :kk:

Nismo dosada pricali mnogo o estetici vec uglavnom o funkciji polozaju ceni itd. Pa bih voleo da mi (nam) Delija kaze kako zaista u arhitektonskom i vizuelnom smislu vidi nas most.

tako je.

da se delija malo i kao esteteta otvori. da nam svojim neznim recima zatreperi strune, a dirljivim konstrukcijama i nadahuntom intrepretacijom zabarusi potrebu za pokajanjem koju cezno cekamo.

da nam svojom mesijanski nabazdarenom tastaturom otovori vidike slave i povede napacanu tramvajsku srpsku raju u blagodeti novog doba.

ajmo malo lirike...
 
niks":abw9ajg5 je napisao(la):
Danas na savabridge kameri... Izgleda neki nesporazum :) ovaj radnik naterao ovu dvojicu da vrate ovo gvozdje iz njihovih kolica. Simpatični mladići al malo nespretni.


pic3.png

pic2.png

Mala ispravka, nije radnik nego obezbeđenje gradilišta (iliti čuvar).
Učestala pojava u poslednjih mesec dana: šahtovi, slivnici, delovi nadvožnjaka, Mahatma Gandi (doduše, njega su našli...)
 
Delija":3lqfchqt je napisao(la):
:)
Логичан "завршетак" приче о београдским мостовима и еволуцији примењених мостовских конструкција. По мени најсведеније и најлепше решење оваквог типа конструкције на свету.
О, да. :)

На фотографији су нанизани

- комбинација греде и лука - Газела
- висећи са два пилона - Нови железнички
- решеткасти - Стари железнички
- висећи са једним пилоном - Ада
 
screenshot17013.jpg


Da li su ovo oslonci za tramvajske šine?
Ako neko ima fotografije neke nedavne rekosntrukcije tramvajske pruge u BG, neka postavi.
Sećam se da su šine polagane na betonske ploče, ali mislim da je taj beton izlivan oko nekakvih čeličnih "kutija"...
 
Reljo nisu tramvajske sine vec sine za BG Metro.Nemoj da mora Bajic iz Direkcije da te ispravlja
 
relja":ec9usi62 je napisao(la):
Da li su ovo oslonci za tramvajske šine?
Ako neko ima fotografije neke nedavne rekosntrukcije tramvajske pruge u BG, neka postavi.
Sećam se da su šine polagane na betonske ploče, ali mislim da je taj beton izlivan oko nekakvih čeličnih "kutija"...

U pravu si, šine su postavljane na betonske ploče koje su u segmentima armirane i izlivane. Po pričvršćivanju, oko šina su stavljane gumene obloge i zalivane betonom do gornjeg nivoa šina:

14bn4gm.jpg


Postavljanje_sina.jpg


98451441.jpg


cvetkovapijaca.jpg


1404196_bulevar_asfaltiranje_v.jpg



E sada, moguće je da će na vijaduktu da primene neku drugu tehniku. Možda je to uslovljeno potrebom da se smanje vibracije?
 
N mostockim konstrukcijama se radi drugacije i sine ce se valjda raditi ove godine pitam se da li ce odmah u staru staviti i 3 sinu hoce li stavljati .Evo malo o vrstama http://www.sateba.com/rubrique69.html -
tbm07fullb.jpg

Takodje koji ce tip sine staviti da li ce biti feliks ili vinjilove sine
Evo jedan list pravilnika SZJZ iz 1983
1-4de039f91c.jpg
 
Sta na kraju bi s tramvajskom vezom Rakovica - Novi most? Hoce li je biti ili ne?
 
vucko":aee801ck je napisao(la):
Reljo nisu tramvajske sine vec sine za BG Metro.Nemoj da mora Bajic iz Direkcije da te ispravlja
Ne može metro preko mosta na adi,namerno su stavili onakav stub po sredini tu mogu da se provuku samo tramvaji,vozovi ne,a ona lakat krivina kod hipodroma će biti još jedna strahota sa koje će padati tramvaji.. :kafa: Lrt ludilo..
 
blagoje":1kmhsaas je napisao(la):
relja":1kmhsaas je napisao(la):
Da li su ovo oslonci za tramvajske šine?
Ako neko ima fotografije neke nedavne rekosntrukcije tramvajske pruge u BG, neka postavi.
Sećam se da su šine polagane na betonske ploče, ali mislim da je taj beton izlivan oko nekakvih čeličnih "kutija"...

U pravu si, šine su postavljane na betonske ploče koje su u segmentima armirane i izlivane. Po pričvršćivanju, oko šina su stavljane gumene obloge i zalivane betonom do gornjeg nivoa šina:
...............
E sada, moguće je da će na vijaduktu da primene neku drugu tehniku. Možda je to uslovljeno potrebom da se smanje vibracije?

Pokušao sam da pronađem fotografije rekonstrukcije šina u Milentija Popovića, pre izlivanja betonske ploče, ali nisam našao...Ako me sećanje ne vara, "nešto", kvardatnog oblika, je postavljano pre izlivanja betona... možda grešim.

Elem, činjenica je da se nešto ovde radi po nekom projektu, samo se ne priča kakav je projekat i za kakvu prugu (mada nije teško pretpostaviti da je za tramvaj).


vucko":1kmhsaas je napisao(la):
Reljo nisu tramvajske sine vec sine za BG Metro.Nemoj da mora Bajic iz Direkcije da te ispravlja

Neka me poklopi kada za godinu dana pređe metro kompozicija preko mosta.
 
Uključena je još jedna kamera na savabridge.com , izgleda da je na vrhu pilona i okrenuta ka petrlji Radnička , ali trenutno kao da snima kroz maglu, niske oblake.. ili je samo objektiv zaprljan..
 
Vrh