Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Zasto je most tu gde je?

To se donekle vidi iz snimka dnevnih kretanja od pre 5 godina. Ako za pocetak imate para samo za jedan dovoljno sirok skok preko reke i jednu dobru petlju, koji bi u jednom potezu trebalo da odrade sto je moguce veci deo onoga sto je hitno na sto je moguce vecoj povrsini Grada, a znate gde sve ne mogu da budu, lokacija negde oko glavnog preseka svih ovih putanja uopste nije losa optimizacija. Negde se gubi, negde se dobija, ali premostili ste Savu dovoljno blizu (zbog postojece raspodele), a ipak i dovoljno daleko od Starog Grada (zbog buduce raspodele saobracaja), a pri tome je i pristupna petlja za most dodatno resila jedno veliko ukrstanje glavnih tokova koje buducim sirenjem Novog Beograda i vezom sa Pancevackim mostom moze postati samo jos vaznije.

070629_2.jpg


070629_1.jpg


Prvo metro ili prvo jos jedan magistralni pravac?

Pravi efekti gradnje metroa se postizu tek ako postoji bar elementarna mreza dobrih i brzih puteva za transport robe i privrednu aktivnost koja se ne moze obaviti metroom. Beograd to sada nema. Postoji deo saobracaja koji nikada nece biti zamenjen metroom zato sto je to nemoguce. Nije u pitanju samo transport robe, tu je i nacin zivota koji sve vise lici na onaj na zapadu i koji kola cini neophodnim (prevoz dece, snabdevanje u trznim centrima, sirenje privrednih zona po obodima grada, nesigurnost nosenja skupog radnog pribora ili osetljivih dokumenata u javnom prevozu...). Mi smo vec godinama blizu saobracajnog kolapsa iako je privredna aktivnost na minimumu, iako su ljudima kola postala luksuz. Doseljavanje ce se nastaviti, transport roba takodje, usluge na koje se ipak ne ide metroom takodje. Plasim se da ce rasterecenje saobracaja koje donosi metro u nasoj situaciji opsteg minimuma svega i svacega biti isuvise malo zato sto je i saobracaj sada na svom istorijskom minimumu u odnosu na potencijale ovakvog grada. Dovoljno veliki deo onih koji se i u ovoj besparici voze svojim kolima to ili stvarno mora da radi, ili ima toliko para da ce to raditi i kad metroa bude. Sa druge strane, tempo naseg privrednog oporavka koji diktira moguci tempo izgradnje i sirenja mreze metroa (povrsine koja je pokrivena a time i brzine sirenja pozitivnog efekta metroa) ce zbog zaduzenosti godinama biti mali. Ulice omogucuju sve saobracajne funkcije, makar i neefikasno, metro ne. Odnos ove dve krive, brzine moguceg razvoja metroa i brzine rasta saobracaja koji ne moze biti zamenjen metoroom, je najverovatnije vrlo nepovljan, isto kao i nase pocetno saobracajno stanje koje odredjuje uska grla. Mislim da se zbog svega toga, u samom pocetku, prvo mora obezbediti bar elementarni nivo primarne saobracajne infrastrukture inace ce to biti ogranicavajuci faktor koje ce potpuno blokirati razvoj citavih krajeva grada. Ako do nekog sada tesko dostupnog kraja grada bude moguce doci metroom, tamo se ipak nece razvijati privreda, pa cak ni dovljno dobre usluge, ako ne bude moguc i lak pristup automobilima. Posle izvesnog vremena ova asimetrija ce postati problem cak i za stanovanje. Redosled je dakle: prvo mreza osnovnih magistralnih pravaca u krajevima gde oni ne postoje, pa onda metro. U ovom slucaju je to znacilo: prvo most preko Save, a po mogucnosti i bar neka veza sa Pancevackim mostom, pa onda ostalo.
 
Neverovatno da na 2. Mestu po kolicini prometa je relacija NBGD - Zemun a tako losa veza. Tosin Bunar katastrofa, a ni obilazni preko opstine i kruznog tokanije mnogo bolji
 
Prosto ne mogu da poverujem svojim očima da su na sajtu Savabridge.com uključili treću kameru :mrgreen:

most.png


Inače, na ostalim kamerama može se primetiti da se radovi odvijaju i danas :)
 
Zuma":1kwfxflx je napisao(la):
Zasto je most tu gde je?
.....

Zuma, niko ne spori da je most NBG-Čukarica/Rakovica/Žarkovo bio nepohodan.
Pitanje "zašto" se postavlja zbog veze sa ulicama na NBG (Milentija Popovića, Milutina Milankovića...), idejom UMP-a, sa parkom u Topčideru, parama...
 
Prvo, pozdrav svima. Tek sad sam se prijavio, ali u poslednjih 5 godina povremeno čitam temu vezano za Most na Adi (malo slabije poslednjih par mesec). Neko je gore spomenuo da bi trebalo pitati i ljude iz Žarkova da li misle da je moste bespotreban, neiskorišten, skup, lep, ružan,...
Ovo je već 666 strana vezano za ovu temu, koliko se sećam na početku je većina postova bila tipa da je most skup, glomazan i ružan. Ali svi su mislili da se nikad neće i izgraditi (medju njima i ja). Najviše su upadali u oči postovi Delije, koji, meni se čini, ima neku vrstu lične odbojnosti prema ljudima koji su započeli ovaj projekat. Najverovatnije političke prirode. On se toliko puta izokretao u ovim raspravama, da je most bespotreban, ruzan, skup, neće se izgraditi,... U poslednjem postu meri uštedu u gorivu putanjom koja se predje od tačka A do tačke B. Naravno da svi znamo da se to meri i vremenom provedenim u koloni, stajanju, kreni stani i sl (i on to zna) ali to namerno gubi iz vida jer pokušava nekako da opravda na hiljade promašenih postova u prethodne 666 strane.
Jeste da nisam iz Žarkova, već sa Cerak Vinograda ali pokušaću na ličnom primeru da pokažem da li je most koristan ili nije.
To ću uraditi na primeru mog potrošenog vremena na putu od kuće do posla, znači putanja Cerak-Belville.
2007 godina:
Radno vreme počinje u 8h, krećem u 6;45. U 6:55 sam na Čukaričkoj padini, u koloni kod Citroena čekam da se uključim u Radničku ulicu. U 7:10 se konačno uključujem u Radničku, vozim čitavih 50 metara bez gužve, nova kolona, uključuju se vozila sa Banovog Brda kod Ade, kolona. U 7:20 konačno stižem do NIS-a, ponovo zastoj kod podvožnjaka. U 7:30 prolazim i to i bez problema dolazim do Mostara oko 7:35. Novi kolaps na uključenju na Mostar, U 7:45 se penjem na most ali u koloni tek oko 7:50 izlazim sa Mostara i stižem na parking kod Belvill-a u 7:55.
2013 godina
Krećem na posao u 7:30, 7:40 sam u koloni kod Šumarkog fakulteta, u 7:45 silazim na most, opet kolona koja ide relativno brzo, u 7:50 sam prošao semafor kod Hipodroma i izlazim na most, u 7:55 sam na parkingu u Belvill-u.
To je ušteda od oko 45 minuta zivota ili sat ipo dnevno koje mogu da potrošim na svoju porodicu umesto da trošim gorivo u koloni i slušam radio. To je neprocenjiva korist. To je oko 2 godine života u 35 godina radnog staža, probajte da izračunate koliko to košta i da li se uklapa u budzet grada Beograda.
Ušteda na gorivu može da se pokaže i preko kompa u autu, moj trenutni auto je 2011 pokazivao da trošim prosečno 6.3l dizela na 100 km, sada pokazuje 5,3/100km. To je za mene oko 10 litara dizela ustede. O ekologiji neću da pričam.
Nadam se da Vas nisam udavio svojim prvim postom, da nisam nikog uvredio, samo vas molim da gledate malo širu sliku a ne samo da je cilj da se pljuje po nečemu što je već završena priča, i što je retko kod nas, ipak korisna stvar.
Hvala svima na informacijama koje sam ovde u poslednjih par godina dobio....
Pozdrav :)
 
svaka cast Dux na postu!
Dobio si +

Jos jedna prednost novog mosta, a koju vecina vas izbacuje iz vida, je novi koridor za bicikliste i setace na potezu novi beograd - ada.

Preko leta dnevno 200 000 ljudi ide u pravcu ade. Neka je 50 000 sa novog beograda. Oni su pre morali da putuju preko gazele-mostara-sajma da bi dosli do ade, sada je ta putanja mnogo kraca i laksa. Sto se tice biciklista stvar je drasticno bolja. Pre su morali da idu ili do brankovog mosta ili do tranvajskog mosta. Sada mogu daleko brze stici na adu.
Tokom narednog leta ce situacija biti jos bolja jer ce se liftom stizati direktno na spic ade ciganlije i laganom setnjom se stize na omiljeno kupaliste.

Pored svega ovoga treba uzeti u obzir da je mostom reseno i pitanje nekog buduceg metro mosta.
 
Delija":x3pvyc8x je napisao(la):
milanche":x3pvyc8x je napisao(la):
Generalno se slazem sa svim. Moze se diskutovati oko konstrukcije mosta, sta bi bilo bolje, jeftinije, lepse, ruznije...ko kad se kupuje auto, nekom je bitna marka, nemom izgled, nekom boja, nekom potrosnja... U nekim ranijim planovima sam cak video ucran most preko Ade bas na spicu, samo sto bi se nadovezao na Bul. Milutina Milankovica iza ukrsatanja sa Milentija Popovica. I oko toga moze svako da iznese svoje misljenje, ali ono sto je de facto, cinjenica, je da je most na ovom mestu bio neophodan i prioritetan da bi grad i ljudi mogli normalno da funkcionisu. Ko to ne vidi, jednostavno nije iskren, prema sebi a i drugima, i nije fer. To nije pitanje izbora boje ili sta mi se vise ili manje svidja, to su cinjenice. I ne slazem se sa reljom da je sve jedno gde je polozaj mosta. I o tome smo 100 puta pricali, mrzi me sve ponovo da obrazlazem.

То је само твоје мишљење које није тачно јер су се читава стручна удружења побунила против овог пројекта. Био је овде проглас удружења архитеката Србије поводом тога. У осталом,многе главе су летеле 2008е године у заводу и дирекцији да би се уопште и кренуло у изградњу.

Што се тиче супротног става у стручној јавности добили смо га само у виду надреалне изјаве председника САНУ-а Николе Хајдина: "Стручна јавност,то сам ја". 8) Тако да је више него очигледно ко ту у ствари није фер нити искрен.

Jel kad kazes "citava udruzenja", mislis na Branislava Jovina, Maletina i Mihajla Mitrovica? Ako na njih mislis onda da, oni su se pobunili. I zloupotrebili jednu nevladinu organizaciju, udruzenje, radi promocije svojih LICNIH stavova. Isto kao sto se takodje tvoj istomisljenik, protivnik ovog projekta Ksenija Petovar, predstavlja kao "istaknuti profesor Arhitektonskog fakulteta u Beogradu" a pritom ne kaze da je profesor sociologije. Kriza indetiteta. Na svojim predavanjima redovno je pricala kako avioni nece moci da slecu na aeodrom, jer im smeta pilon. Sve lazi, izmisljotine, besmislice. Sto se Hajdina tice, koristis recenicu izvucenu iz konteksta, iz jedne politikanske emisije na sumnjivoj televiziji.

Meni netreba niko da mi kaze sta je dobro, sta nije, ni Jovin, Maletin, ni Vukan, ni Pera, Zika, niti sam idolopoklonik bilo koga, imam svoje oci, mozak, pa mogu i sam da zakljucim i vidim kada je nesta dobro i korisno. Meni su vaznije cinjenice od nekakvih "proglasa". Kao sto vidim, velika vecina se slaze da je most dosta doprineo rasterecivanju saobracajnog kolapsa koji je bio pre u Beogradu, tako da to nije samo moje misljenje.
 
:shock: Чекај,у чему је проблем са тобом ?Јесам ли лепо написао удружење архитеката Србије? О чему ти пишеш?Какав Јовин?Био овде скен прогласа тог удружења у неких 12 тачака поводом УМП-а.Па затим се још 2007е огласила и Академија архитеката Србије која је апеловала да се не крене у реализацију УМП-а.Па пре неколико месеци се и удружење инжењера огласило поводом северне верзије К11 где су се мало и докачили УМП-а.Лично знам једну од водећих особа тог удружења и знам шта сви они мисле о УМП-у и његовим идејним творцима.

Нисам очекивао да ћу и овде наићи на пресликану демагогију Вукана Вучића када се његов једини медијски наступ у име београдских планерских структура претворио у критику лика и дела Јовина. Новинари га питају о мосту,о метроу а он одговара Јовин ово Јовин оно.

Само у Србији...
 
Hvala svima na dobrodoslici, bolje Vas nasao! :) ... izvinjavam se na netacnim i nepotpunim informacijama ali makar sam na pravom mestu pitao. trebace mi malo vremena da prelistam sve teme itd da ne bih ponavljao neke teme ali sta cete, moracete da me trpite do tad :D
 
Delija":appto5xs je napisao(la):
Па веће је расипништво трамвајски систем који нико не користи него метро који би се градио фазно!

Е, нек` смо и то сазнали - да седмица и деветка иду без путника.
 
Delija je ocigledno pod utiskom emisije sa Svet-a u kojoj su pored Andrije Mladenovica govorili i strucnjaci koji nemaju ni jednu referencu u zadnjih 25 godina.....

Kada se govori o glomaznosti mosta, ovako... Most je projektovan na maximalo 12k vozila na sat, E sad, njime za 24h ne moze da predje vise od 200k vozila ni u uslovima zatvorene Gazele, odnosno nek 10h dnevno saobracaj bude punog intenziteda sto je svakako previse al uzmimo najvecu mogucu opterecenost. Most vec danas predje oko 50k vozila dnevno, sto ce reci sigurno 25% njegovog maximalnog realnog kapaciteta ili malo manje od 20% teoretskog od 288k vozila. Gazela je svojevremeno projektovana za 40k a do pre godinu dana ju je prelazilo 160k vozila.

Sto ce reci da je neko ko je radio na ovom mostu gledao malo unapred, ali posto je ovo Srbija takvi obicno stradaju od vecina a kasnije ta ista vecina zastupa njihove ideje...
 
@ Delija Pocinjes da se gubis u pokusaju da odbranis neodbranjivo.
Prvo taj proglas udruzenja arhitekata, koji ti spominjes kao da je bibloja, je bio vise politicki inspirisan nego njihovom zeljom da odbrane grad od strasnoga UMP-a. I da su im namere bile ciste, to je njihov stav koji je zasnovan na teorijskom znanju koje je ocigledno omanulo u praksi, jer i ovako nezavrsen UMP odvlaci veliku kolicinu saobracaja sa Gazele i drugih mostova.
Drugo krenuo si u pricu o metrou. Da li si mozda upoznat kakve su probleme radnici imali prilikom izgradnje stanice Vukov spomenik sa tunelim do pancevca?
I trece, tvoja tvrdnja da niko ne koristi tramvaj se demantuje kad god stanu tramvaji pa je u celom gradu zbog toga kolaps...
 
ivandr6889":2m3mgy2c je napisao(la):
Delija je ocigledno pod utiskom emisije sa Svet-a u kojoj su pored Andrije Mladenovica govorili i strucnjaci koji nemaju ni jednu referencu u zadnjih 25 godina.....

Kada se govori o glomaznosti mosta, ovako... Most je projektovan na maximalo 12k vozila na sat, E sad, njime za 24h ne moze da predje vise od 200k vozila ni u uslovima zatvorene Gazele, odnosno nek 10h dnevno saobracaj bude punog intenziteda sto je svakako previse al uzmimo najvecu mogucu opterecenost. Most vec danas predje oko 50k vozila dnevno, sto ce reci sigurno 25% njegovog maximalnog realnog kapaciteta ili malo manje od 20% teoretskog od 288k vozila. Gazela je svojevremeno projektovana za 40k a do pre godinu dana ju je prelazilo 160k vozila.

Sto ce reci da je neko ko je radio na ovom mostu gledao malo unapred, ali posto je ovo Srbija takvi obicno stradaju od vecina a kasnije ta ista vecina zastupa njihove ideje...

Dobro, bre, zna se na šta se misli kada se za ovaj most kaže da je glomazan: premostili su blato i plićak duž jedinog neuređenog dela savske obale na najekstemniji mogući način. Možda je kolovoz mogao biti uži (trake su, koliko sam ja merio, šire nego na Gazeli) ali broj traka nije sporan.
 
Trake su neke da kazemo standardne sirine i nisu uporedive sa gazelom koja je sa profila 2+1 autoputa prebacena fakticki u bulevarski sa po tri trake gde su trake morale istrpeti na sirini te je zato tesno.
 
Gazela nije izvorno projektovana sa 3 trake po smeru, nego sa dve i zaustavnom. Zato su trake malo uže.

U ovom trenutku optimalno bi bilo da gazela ima 4 trake po smeru. Ovako zadnje uključenje za gazelu se direktno uključuje na auto put, a da ima 4 trake zadnje isključenje bi imalo svoju traku i bezbednost saobraćaja bi bila mnogo veća

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
I stand corrected.
Kolovoz je iste širine kao na Brankovom (na obe konstrukcije).
 
Moram priznati da nisam zapazio ili mi je promaklo to od udruzenja arhitekata, ali znam da je Akademija arhitekture Srbije na ceu sa Mihajlom Mitrovicem, bila vrlo aktivna u kritici mosta, i znam za njihov neki proglas i razna pisma, dopise i td. Na njihovom sajtu imas niz tekstova protiv mosta, od Jovina, Maletina i doticnog Mitrovica, koji koriste ovo udruzenje (samo da napomenem za ostale da to nije nikakvo zvanicno udruzenje) za licne obracune, promociju, jer im je valjda tako lakse da dopru do medija.

U svakom slucaju, kao sto ranije rekoh, mene ne zanimaju nikakvi proglasi pogotovu ako se iza njih krije licni obracuni ili politika, vec me zanimaju samo cinjenice.
 
Значи тројица људи инструментализује других 25-30 професора са универзитета? Баш лепо.Све и да је тако опет је та критика веродостојнија од одбране типа: "Стручна јавност то сам ја". Или: "Реците нам нешто о студији о метроу"? - "Јовин нема појма,Јовин је мегаломан"!? :shock:

Пантограф":2ypx5t5w je napisao(la):
Delija":2ypx5t5w je napisao(la):
Па веће је расипништво трамвајски систем који нико не користи него метро који би се градио фазно!

Е, нек` смо и то сазнали - да седмица и деветка иду без путника.

А јеси ли сазнао колико те две линије имају паралелних аутобуских линија са врло густим тактом?
 
Delija":11lpwvto je napisao(la):
Пантограф":11lpwvto je napisao(la):
Delija":11lpwvto je napisao(la):
Па веће је расипништво трамвајски систем који нико не користи него метро који би се градио фазно!

Е, нек` смо и то сазнали - да седмица и деветка иду без путника.

А јеси ли сазнао колико те две линије имају паралелних аутобуских линија са врло густим тактом?


Линија 7 вози из Блока 45 ка Ташмајдану и Звездари, 9 на Славију и Вождовац. Нема ниједне аутобуске линије која покрива њихове трасе. Постоји 95, али зато што београдски трамвај (на жалост) не вози у центар.
Не знам, додуше, какве све то има везе, кад је твоја тврдња била да се тим трамвајима нико не вози; дакле, возе се многи - десетине хиљада дневно.
Уз све то, тај трамвај нам је у последњих 30 година, с обзиром да је знатно јефтинији превоз од аутобуског, уштедео много пара; другим речима, услед постојања трамваја за Нови Београд, издаци за превоз у Београду су мањи, што град чини кредитно способнијим и, парадоксално, способнијим да изгради метро...

Још једноствнија и мање дијалектичка логика, важи за Мост на Ади - само ако хоћеш да прихватиш логику, а одбациш тврдоглавост као принцип.
 
Ако је 95 једина линија која се преклапа ти онда причаш о некаквој метафизици са којом се ја не бих бавио.Ја сваки дан идем тим трамвајем и знам колико има парелних линија на скоро сваком делу скоро сваке травајске линије и поготово када је у питању седмица. Трамвај се не користи ни до 50% својих капацитета и дефинитивно се ради о најнеефикаснијем трамвајском систему у Европи.Нигде у Европи не постоји тако скрајнут шински систем као што је београдски трамвај.
 
To što tramvaj nije efikasan nije kriv tramvaj kao takav već direkcije za saobraćaj. Karlo je sračunao da optimizacijom tramvaja od vuka do ustaničke tramvaj bi bio samo tri minuta sporiji od metroa. Ali opšte je poznato da na semaforima tramvaj ima najmanji mogući prioritet. Ali to je već druga priča nevezana za ovu temu o mostu. Samo bi još dodao da tram i metro ne treba da budu konkurencija jedan drugom, već dopuna

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Зато сам и напоменуо да је трамвајски систем у Београду скрајнут. А додао бих и да си апсолутно у праву за однос метроа и трамваја али управо екипа која стоји иза УМП-а сматра да јесу конкуренција и у том правцу делају већ преко 30 година.
 
Delija":boxd3mm9 je napisao(la):
Ако је 95 једина линија која се преклапа ти онда причаш о некаквој метафизици са којом се ја не бих бавио.Ја сваки дан идем тим трамвајем и знам колико има парелних линија на скоро сваком делу скоро сваке травајске линије и поготово када је у питању седмица. Трамвај се не користи ни до 50% својих капацитета и дефинитивно се ради о најнеефикаснијем трамвајском систему у Европи.Нигде у Европи не постоји тако скрајнут шински систем као што је београдски трамвај.

Ako vec hoces da vodis raspravu, onda lepo reci koje su sve to linije, pa da se rasprava nastavi u konkretnom pravcu.

Covek ti kaze za 95, a ti njega samo nalepis i kazes da ima puno linija. Ne vidim poentu tvoje diskusije, vise vidim neko politikarenje.

Ja se redovno vozim linijom 9 i znam da nema nijedna jedina linija koja ide u blokove sa vozdovca.

Evo da ti malo pomognem, U vojvode stepe se linija 9 poklapa sa linijom 33 na 9 ili 10 stanica, tj. duz same ulice. Nakon toga ima dve stanice ( u smeru ka vozdovcu ) i jednu ka gradu, koje su poprilicno korisne za korisnike stanice bg voza, kao i za korisnike fudbalskih stadiona, Nakon toga sledi jedna stanica na kojoj se moze presesti za centar grada i pancevacki most, i jedna stanica na slaviji za razna presedanja. Upravo tu se linija 9 delimicno ukrsta sa linijama 78 i 83 koje sledecih par stanica imaju slicna stajalista. Nakon nemanjine, savskog trga i tramvajskog mosta, autobuske linije odlaze na skroz drugu stranu. Kod usca, svi tramvaji idu istom trasom i sve do bloka 45 trasa im se poklaba sa prebukiranom linijom 95.

Sve u svemu iz vojvode stepe ne postoji ni priblizno paralelna linija liniji 9, cak sta vise autobusom je i sa presedanjima ne moguce ici paralelno tramvajsoj liniji. Moguce je uz mnogo presedanja stici do usca, ali se ni jedan autobus ne preseca sa linijom 95 ( ako izuzmemo da se 33 preseca kod pancevca, a slozices se da ti za takvu putesetviju treba pola dana ).
Znaci mozes 33 pa da presednes na 78, pa onda da pesacis do usca pa da hvatas 95, ali sve tri linije su itekako prebukirane u spicu i trebalo bi ti bar duplo vise vremena nego linijom 9.

P.S. A ako je tvoja poenta bila da kazes da u odredjenim delovima paralelno sa tramvajima idu i autobusi, onda bi i 80% autobuskih linija trebalo ukinuti jer se podudaraju u nekim delovima sa drugim linijama. Onda od sajma do banovog brda treba ostaviti samo jednu liniju, kako se nebi bezveze trosila vozila na istim relacijama.
 
Vrh