Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ne bih da stajem ni na čiju stranu,ali kad već pominjete tramvaje,ne mogu da odolim,a da ne kažem da organski ne podnosim tramvaje u centru grada.Kad god kolima skačem preko razvaljenih šina,od besa pevam"vozamo se na taljige".Da ne govorim koliko tramvaji sužavaju ulice centra grada,i bulevare pretvaraju u sokake.Po meni su tramvaji u centru grada jedni od najvećih zagađivača grada,i ako idu na struju.Sužavanjem i onako uskih ulica prave stalna zakrčenja i doprinose povećanom zagađenju grada.Dok sam radio na kraju bulevara K.A. išao sam na posao tramvajem.Kad god bi pala kiša tramvaj bi stao i morao sam da idem peške do Vuka.Toliko sam se napešačio dok sam tamo radio jer je za nevolju bio kišni period,da sam omrzo tramvaje za ceo život.Da ne pominjem klaćenje levo-desno ko na klackalici.Da me neko ne bi pogrešno shvatio,govorim o tramvajima u užem centru grada.Ne odnosi se na tramvaje u širim delovima grada gde ima dovoljno prostora za šine.
 
djordje, ja bih dodao onu odvratnu kontakt mrezu koja toliko ruzi gotovo sve najvaznije ulice i trgove u gradu, ma koliko bi grad i bez mreze delovao zapusteno. ovo se odnosi i na trole. pre nego me popljujete, shvatam ekologiju i sve to ali da je kontaktna mreza odvratna odvratna je i uopste mi ne bi nedostajla pa makar se svi potrovali olovom.. uostalom..elektricni autobusi nisu vise nikakav SF. a slazem se da van centra(nbg, rakovica, banjica, medak..) tramvaji, trole i pratece ruglo svakako zasluzuju svoje mesto.
 
Нема лепше појаве од трамваја у центру града или још боље на неком тргу.Друга је ствар што су српска изведба и одржавање на том пољу катастрофални. Погледајте нпр како то изгледа у било ком уређенијем граду у Европи,па чак и у Загребу.Мада је код њих трамвајска мрежа ван центра једнако или чак неуређенија од наше на периферији.

Са друге стране,нови шпански трамваји својом појавом оплемењују сваки део града у ком се нађу. Иначе,бејах летос у Бордоу а тамо су они на генијалан начин решили проблем контактне мреже у центру града.
 
relja":2guyw7p6 je napisao(la):
Zuma, niko ne spori da je most NBG-Čukarica/Rakovica/Žarkovo bio nepohodan.
Pitanje "zašto" se postavlja zbog veze sa ulicama na NBG (Milentija Popovića, Milutina Milankovića...), idejom UMP-a, sa parkom u Topčideru, parama...

O tome smo vec puno pricali, pa mogu samo da ponovim ono što sam i ranije spominjao. Treba uzeti u obzir mogucnost da je cisti pragmatizam i poznavanje naseg mentaliteta razlog za odluke koje su donete. Kod nas je struka konacno izgubila svaki uticaj. Ako jedna vlast podilazi investitorima, sledeca ce biti populisticka, pa ni jedna nece investirati u resavanje dugorocnih infrastrukturnih problema posto rezultati nece biti vidljivi za njihovog mandata. Mislim da su ovde svima ociglednu potrebu za jos jednim mostom na Savi projektanti iskoristili da bi "ispod žita" resili par dugorocnih potreba.

Auto put je vec na granici kapaciteta. Izgradnjom Kineskog mosta veliki deo saobracaja sa severa i istoka ce umesto na Pancevacki most ici na njega, pa završiti na auto putu ili drugim ulicama Novog Beograda. Dok ovi nasi najzad zavrse obilaznicu, zbog Kineskog mosta, prirodnog širenja grada i novih ekonomskih zona, ukupni saobracaj kroz Novi Beograd ce se povecati toliko da ce auto put i dalje biti zakrcen koliko i sad, a verovatno i mnogo vise. Ionako je svega 1,3% saobracaja u Beogradu tranzitno, pa tu obilaznica ne može pomoci (2003.). Takodje, kao sto sam rekao, metro je samo dodatak primarnoj mreži puteva (zbog transporta roba, privredne aktivnosti, načina života, itd), pomaže tek kad po celom gradu postoji bar minimalna, osnovna mreža magistrala, a uz to su nase mogucnosti da ga dovoljno raširimo pre pojavljivanja akutne saobracajne krize krajnje sumnjive (ako se novac usmeri u njega, ne mogu se resavati akutni problemi transporta ljudi i roba koji ce postati kriticni pre nego sto ga mozemo bar donekle zavrsiti). Zbog svega ovoga ce se pre ili kasnije pojaviti potreba za jos jednim alternativnim magistalnim pravcem najviseg reda koji ide paralelno auto putu i sa njim deli saobracaj, i zbog ogromnih buducih potreba za kapacitetima u tom pravcu i zbog neophodne rezerve. Drugim recima sudari ili drugi zastoji na auto putu ne smeju da blokiraju grad. Dolina Tociderske reke je prirodni koridor izmedju dva brda idealan za magistralnu saobracajnicu. Ona je dovoljno blizu Starog Grada, gde velike intervencije nisu moguce, pa bi magistrala duz Topciderske reke mogla da pomogne i da odvuce deo saobracaja iz centra, ali i da sluzi za povezivanje udaljenih delova grada, isto kao i auto put. Zato je most napravljen bas tu, i videli smo da se bas to desilo. Da je negde uzvodno ne bi iz centra odvukao toliko saobracaja, i to mozete videti na mapi distribucije putanja u gradu (parova Start-Cilj). Znaci, dolina izmedju dva brda je odredila trasu za novu magistalu koja je najbliza centru, ta trasa je odredila polozaj mosta, a most je odredio trasu novog bulevara koji se na Novom Beogradu direktno nastavlja na njega. Most sa tolikim saobracajem mora da ima svoj sopstveni bulevar. Bilo kakva skretanja, krivine ili ulivanja vec postojeceg saobracaja starih ulica bi kasnije pravila veliki problem, da ne spominjem da je bas tu i zeleznicka stanica. Gledajuci na raster saobracajnica u Novom Beogradu vidi se da je tu ionako bilo predvidjeno mesto za bulevar. Sad je jedino preostalo pitanje da li je gradnja tog bulevara do Tosinog Bunara u ovom trenutku bila prioritet ili je to moglo da saceka.

To je onaj pragmatizam spomenut na pocetku. Projektanti su shvatili da ako svima ociglednu potrebu za novim mostom ne iskoriste da izvuku sto vise para mogu, i sada ne zauzmu najvazniji koridor u Novom Beogaradu (najvazniji zato sto je to produzetak doline Tociderske reke), onda to nikada nece moci uraditi. Sutra se moze pojaviti veliki investitor, pa ce odmah nestati svaka mogucnost dalje rasprave, a sada jos slobodan koridor uz prugu ce pod hitno biti nekome prodat, uz ista obrazlozenja koje vi danas nudite. Tako su "usput" napravili most koji je širi nego sto je danas neophodno, izrazito komplikovanu petlju koja resava ukrstanja dva veoma opterecena saobracajna pravca, i progurali novu magistralu prvog reda do Tosinog Bunara. Most je samo izgovor, povod da se postojece gradiliste i kvalitetan izvodjac iskoriste za jeftino i pravovremeno ubacivanje cak tri nezavisna dodatka koji idu dalje od neposrednog resavanja zagusenja pri prelasku Save. Ko zna pricu o Klin Čorbi, to je to. Most je tu klin koji nema narocito bitne veze sa čorbom iako se naziva po njemu. U pitanju je planiranje za buducnost i ja mogu samo da im cestitam jer se najzad nasao neko ko razmislja i o tome, umesto sto uvek gasimo požar onda kad je vec kasno. Jedina ekstravagancija im je onaj jedan pilon, ali to sam spreman da im oprostim zbog razmišljanja na duže staze, a sad imamo i vizuelno upecatljiv orjentir koji se vidi iz svakog dela grada sto uopste nije tako nevazno.
 
razgradjevinar":3ewnozia je napisao(la):
slazem se da je novobeogradski deo najjeftiniji ali ja to gledam ovako.

edit 2: a da spomenem i pomalo smesnu situciju da ce se unutrsnji MAGISTRALNI poluprsten (sa 2 trake) na nbg-u nalziti okruzen bulevarima sa 3 trake i sirokom razdelnim ostrvom
Zaključak, da mi napravimo jos jedan most i ostatak pored ovog... kada je moglo kod Beške može i na Adi :)
 
Leković Đorđije":1tyvsuaa je napisao(la):
Ma tramvaji su strava.Za potapanje kupusa.
Потпуно разумем твој став, али мораш бити свестан да је то и био циљ надлежних - да се омрзне трамвај!

Јер, како би им иначе успело да прогурају широки трамвај као метро?

Када би садашњи трамвајски систем искористио све своје могућности, нико никада не би могао да нам потура ЛРТ као метро јер бисмо знали шта је шта. Овако, трамвај на никако не функционише и шта ћемо него да уведемо фенси трамвај...

Трамвај је надземни превоз највишег капацитета и као такав никада га никакав аутобус не може достићи колико год еколошки био. Када би се оклонили ситни проблеми, не би више било лјуди који не воле трамвај као превозно средство.

Са друге стране, трамвај у центру града је далеко природнији од аутомобила. Аутомобил је тај који смета, не само трамвају, него свима сем возачу истог. Контактна мрежа се да средити, као на примеру који је Делија дао.
 
Verovatno se opet nećemo svi složiti, ali da pokušam da na osnovu diskusije na prethodnih nekoliko strana rezimiram.

Dakle, omraženi koncept "Tramvajem u 21. vek" u suštini nije tako loš, samo je potrebna bolja organizacija, otklanjanje određenih problema, kao i njegova modernizacija. U trenutku usvajanja njegovog koncepta, ekonomske okolnosti, kao i rastući problemi javnog prevoza u gradu su nalagali njihovo hitno rešavanje i u okviru toga brzo zaokruživanje alternativnog oblika prevoza postojećem i to iz raspoloživih sredstava. Početak izgradnje metroa u tim okolnostima je bio suviše krupan zalogaj i brzo bi iscrpeo postojeća sredstva sa neizvesnim daljim načinom finansiranja obzirom na ekonomsku situaciju. U slučaju tog scenarija, gorući problemi javnog prevoza ne bi se ni delimično rešili na duže staze. U tom trenutku preovladalo je mišljenje da bi to predstavljalo veliki rizik.

Metro je potreban ovom gradu i neophodno ga je graditi, ali ne kvazi metro, već pravi. Sa tim poslom treba krenuti onog trenutka kada budemo sigurni da smo dovoljno ekonomski jaki da možemo da bez većih problema vraćamo kredite što će nam omogućiti da ga gradimo kontinuirano, u dužem vremenskom periodu (najviše će nas koštati ako upadnemo u kreni-stani zamku) i bez uslovljavanja investitora. U suprotnom, sam koncept će biti devalviran nametnutim rešenjima usled neminovnih kompromisa. Što bi Delija rekao, bio bi "skrajnut". Ne kažu Jevreji džabe "Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari".

Do tada se mora razvijati i ostala saobraćajna infrastruktura. Obzirom da se o njoj nije vodilo računa kada je trebalo, a imajući u vidu razvoj grada, ona je zakržljala i ne zadovoljava trenutne potrebe. Sve u svemu, Beograd maštajući o boljem sutra ne sme da stane i da ga čeka, a da ne misli na danas.

A što se para tiče, nije problem, para nema. :) Nek nam je Bog u pomoći!
 
Благоје, све је на месту, с тим што бих додао да нисмо толико богати да одржавамо најрасипнији модел масовног јавног превоза (аутобуски), па зато треба да што пре пронађемо одржив и инвентиван (финансијски) рецепт за градњу метроа. Радим на томе и кроз неколико дана представићу га на форуму.
 
blagoje":1s36mn99 je napisao(la):
Verovatno se opet nećemo svi složiti, ali da pokušam da na osnovu diskusije na prethodnih nekoliko strana rezimiram.

Dakle, omraženi koncept "Tramvajem u 21. vek" u suštini nije tako loš, samo je potrebna bolja organizacija, otklanjanje određenih problema, kao i njegova modernizacija. U trenutku usvajanja njegovog koncepta, ekonomske okolnosti, kao i rastući problemi javnog prevoza u gradu su nalagali njihovo hitno rešavanje i u okviru toga brzo zaokruživanje alternativnog oblika prevoza postojećem i to iz raspoloživih sredstava. Početak izgradnje metroa u tim okolnostima je bio suviše krupan zalogaj i brzo bi iscrpeo postojeća sredstva sa neizvesnim daljim načinom finansiranja obzirom na ekonomsku situaciju. U slučaju tog scenarija, gorući problemi javnog prevoza ne bi se ni delimično rešili na duže staze. U tom trenutku preovladalo je mišljenje da bi to predstavljalo veliki rizik.

Занимљиво тумачење става из 1982. године који је био крајње експлицитан и који је гласио: "Београду не треба метро,Београду је сасвим довољан трамвај". :roll:
 
Пројекат неспретног назива "Трамвајем у 21. век" био је заправо план тзв. "преметроа" - тј. постепене трансформације трамвајског у метро систем. Постоје мапе које то документују - са фазама до, мислим, 2001. године. То је легитиман и до данас у пракси доказан начин градње метроа у градовима упоредивим са Београдом (Брисел). Тај пројекат је, међутим, прекинут - да није, вероватно бисмо до данас имали неке подземне трамвајске деонице, које бисмо релативно малим улагањима могли да повежемо и тако добијемо прву линију правог метроа.

По мени је данас за преметро - прекасно. Треба тражити начин да почнемо (одрживу) градњу метроа.

Идеја да Београду није потребан метро, иначе, није била владајућа у првој половини осамдесетих, јер је 1985. донет ГУП који је подразумевао две линије метроа. Тада је само отпао Јовинов план комплетне метро мреже као преамбициозан, што се свакако може рећи за замисао Регионалног метроа, чија градња би коштала мало мање него канал испод Ламанша (е сад те молим да не полемишемо као до сада, тако што ћеш одговорити само на последњу реченицу мог поста, јер је она најмање важна).
 
Није тачно да се радило о преметроу (такав систем је иначе одбачен свуда јер се показао најскупљим.Више нико ни не планира тако нешто било где у свету) .Елем,по том пројекту имали би само један тунел од економског до правног факултета а будућа реконструкција система би подразумевала прелазак на стандардни тј шири колосек од 1453мм.Те две интервенције не чине метро већ ЛРТ и то неки прилично просечан,да не кажем слаб ЛРТ систем .Но свеједно од тога се одустало једином и још увек актуелном реконструкцијом трамвајских шина којом је задржан метарски колосек.

Неспретан или не назив "трамвајем у 21. век" је једина ствар која се показала искреном од стране Вукана Вучића и другова јер се у потпуности остварила.

ПС: И у актуелном ГУП-у пише да ћемо имати 3 прстена и метро али је истина и реалност "мало" другачија.
 
Alo ljudi tema je most o metrou i tramvaju imate teme ,nemogu da u svakoj temi citam o istom izvini igore morao sam
 
У праву си, директоре, али ето, повела дискусија на ту страну.

Ево, ипак, и "копче" између две теме.
Делијо, тунел Економски - Правни факултет се поклапа са "Јовиновом" трасом М1 и М3, штавише, најскупљи је и грађевински најкомпликованији њен део; да је направљен и да је испрва њиме ишао трамвај, врло лако би се ставио шири колосек и сада би нам требало не више од 500 милиона евра за линију Ст. Меркатор - В. споменик. Не би морао да буде ЛРТ, откуд ти то? Нити би било "буџења" Бранковог моста...

Е, сад, слична могућност нам се пружа и сада. Трећа линија (НБ - Баново брдо), захваљујући томе што је њен најскупљи део (Мот на Ади и приступни вијадукти) завршен, може, по мојој рачуници, да се пусти у рад за око 250 милиона евра...
 
Tramvajskoj mreži nedostaju okretnice, nekoliko zatvorenih kružnih trasa, spajanje zrakastih krakova u zatvorenu kružnu mrežu... sa par intervencija bi se tramvajski prevoz značajno unapredio.

Na žalost, još uvek nemamo okretnicu na Starom sajmištu, Karađorđevoj, Jurija Gagarina nije bila spojena dvokolosečnom prugom sa Depoom kada je građen Belvil/Univerzitetsko selo...
 
Čekaj, pa zar ne postoji okretnica u Karađorđevoj?

okretnica.jpg
 
Ja sam mislio na nepostojeću okretnicu kod tramvajskog mosta, ili bar "zatvorenu" trasu oko parka, oko bloka hotela Bristol ili nešto slično, kako bi se smanjile posledice ispada nekog dela mreže ili zatvorenog mosta...
 
Да се вратимо теми.
На сајту изградње моста ( http://www.savabridge.com ) су постављене фотографије прогреса радова за месец јануар:
(слике су мало већег формата, али су такве постављене на сајт)

january01.jpg

Северне приступне саобраћајнице

january02.jpg

Конструкција УМП-а преко Јурија Гагарина у смеру ка северу

january03.jpg

Конструкција УМП-а и метроа код ОТЦ-а и жел. станице НБГ

january04.jpg

Конструкција УМП-а и метроа у близини жел. станице НБГ

january05.jpg

Радови на горњем строју код ОТЦ-а

january06.jpg

Постављање оплате за конструкцију метроа преко Ул. Јурија Гагарина

january07.jpg

Постављање скеле за конструкцију десног УМП-а

january08.jpg

Јужне приступне саобраћајнице

january09.jpg

Јужне рампе 1а и 2а

january10.jpg

Јужне рампе 3а и 6а

january11.jpg

Демонтирање старог надвожњака

january12.jpg

Демонтажа последње греде
 
@Blagoje, ti si kako vidim ovde najupuceniji u tok radova... Gledam sliku rampi 1a i 2a, nekako mi se cini da planiraju da saobracaj prema sajmu prebace na srednji deo novog mosta preko Topciderke a zatim pomovo spuste u podvoznjak, kako bi sklonili stari mostic. Sta ti mislis o tome....

@Relja, cini mi se da ta rampa koja se uliva u kruzni tok i nece biti previse koriscena bar u prvo vreme dok se UMP ne produzi prema jugu tako da ce zbog slabog intenziteta saobracaja ti slabiji vozaci imati vremena i prostora da se utreniraju... :D
 
btw, jel' oni ovo imaju nekoga da slika svaki mesec, ili putem one kamere mogu da okinu fotke sa pilona?
 
ivandr6889":3dgb7x6e je napisao(la):
@Blagoje, ti si kako vidim ovde najupuceniji u tok radova... Gledam sliku rampi 1a i 2a, nekako mi se cini da planiraju da saobracaj prema sajmu prebace na srednji deo novog mosta preko Topciderke a zatim pomovo spuste u podvoznjak, kako bi sklonili stari mostic. Sta ti mislis o tome....

Pre Nove godine sam ukazao na mogućnost jedne slične varijante (Link ka postu) :

nov06b.jpg


Na ovakvo razmišljanje me je navela izjava gradskog menadžera Aleksandra Bijelića koji je u jednoj reportaži Studija B (Pogledaj prilog Studija B) izjavio da će se tobogan koristiti dvosmerno, a reporter je dodao da će podvožnjak ostati prohodan do proleća.

U međuvremenu je stvarno proširen, a pre neki dan i asfaltiran silazak sa novog nadvožnjaka u smeru ka Adi, tako da kada se uradi nova regulacija saobraćaja u tom smeru, na srednjem delu mosta preko Topčiderske reke će se osloboditi prostor za prolazak vozila u suprotnom smeru (ka Sajmu).

IMG_5647_resize.jpg

(slikao Zuma)

E sada, da li će se koristiti treća traka nadvožnjaka za taj smer, ili će se saobraćaj spuštati u podvožnjak, ili i jedno i drugo, teško je reći. Na najužem delu (između nadvožnjaka i mosta preko Topčiderske reke) po puštanju pomenutog proširenja, rekao bih da će biti mesta za četiri trake, ali mi to deluje prilično tesno. Ostavljeni ispust za spuštanje u podvožnjak sugeriše da će se jedna traka vraćati u podvožnjak, ali tu je visinska razlika prilična, pa bi spust u podvožnjak bio isuviše strm. Možda je pre to odvajanje planirano za pristup gradilištu u trenutku kada poruše stari betonski most preko Topčiderske reke, a podvožnjak zatvore zbog izgradnje proširenja za autobusko stajalište na nadvožnjaku iznad njega. Tada bi to bio jedini mogući pristup gradilištu kod denivelisanog kružnog toka:

december07.jpg


U svakom slučaju, asfaltiran je pristup srednjem delu novog mosta preko Topčiderske reke iz smera Ade, što ostavlja mogućnost raznih kombinacija.

Meni je i dalje najlogičnije da se saobraćaj u smeru ka Sajmu iz podvožnjaka preusmeri na novosagrađeni kružni tok. Ne znam kakvi su im planovi, ali tehnički gledano, preostali radovi na kružnom toku i pristupnim rampama u slučaju povoljnog vremena bi mogli da se potpuno završe najkasnije za mesec do mesec i po dana. Možda je najrealnije ono rešenje gde će jedna traka prema Sajmu ići preko novog nadvožnjaka, a druga preko kružnog toka. U svakom slučaju, uskoro ćemo da vidimo za koju varijantu su se odlučili.
 
Kartograf":7cuu5yta je napisao(la):
btw, jel' oni ovo imaju nekoga da slika svaki mesec, ili putem one kamere mogu da okinu fotke sa pilona?

Sa pilona su skinuli kameru neposredno pred izbore kako bi postavili vrh pilona. Kako se to završilo, svi znamo. Interesantno je da su na nedovršeni vrh ponovo vratili plavu dekorativnu rasvetu, tako da od postavljanja vrha pilona po svoj prilici u skorije vreme neće biti ništa.
 
U vezi ovoga o cemu govori Blagoje, slike iz decembra, januara i od pre dva dana:

Da bi se sa srednjeg segmenta mosta preko Topiderke sislo u tunel, treba savladati prilicnu visinsku razliku, a i put u tunel naglo ponire na dole. Morala bi se nasuti zemljana rampa prilicne duzine i strmine. To se donekle moze videti ovde:

IMG_6377_resize_zps12266675.jpg

IMG_4391_resize_zpseafaa3ce.jpg

IMG_4395_resize_zps08ead29c.jpg

IMG_4856_resize_zps0d3bffe5.jpg


Uklanjanjem tobogana napravljen je prostor za nasipanje koji omogucuje da se pusti i treca traka na novom nadvoznjaku.

IMG_4381_resize_zps961c0ff5.jpg

IMG_5156_resize_zpsec97a09b.jpg

IMG_6371_resize_zps4ce83e76.jpg

IMG_6398_resize_zps701c86ff.jpg


Pitanje je kako ce ta treca traka biti iskoriscena. Na poslednjoj slici se vidi koje su opcije. Sve tri bi mogle da budu za smer ka Adi. Ili bi jedna mogla da bude za smer ka Sajmu, pa da se zatim na kratko zatvori tunel, napravi silazna rampa, pa onda pusti traka za Sajam koja ide kroz tunel. Ili, sto je lakse ali odlaze radove, da se saceka, pa da smer za Sajam kompletno ide preko kruznog toka. Ili, naprimer, samo autobusi preko jedne trake novog nadvoznjaka, a svi ostali na kruzni tok.
 
Vrh