Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

ОК, та малограђанска прича о "новом симболу Београда" и пилону вишем од Монблана ми је од почетка одбојна.
Већ написах да бих градио мост са два пилона (према једном изванредном давнашњем посту члана Миланчета, ако се добро сећам, то би било 30-ак милиона евра јефтиније), а не бих за сада зидао ни онолике петље на Новом Београду (али Радничку бих, као и бољу и скупљу РКПТЉ-у).
Тунел испопд Дедиња и цео тај други сегмент тзв. УМП-а ми је сумњив, али онај трећи од Коњарника до Панчевца није. То би "очистило" центар од аутомобила као ништа друго. Мислим да би стварни УМП онда изгледао овако: Омладинских бригада - Аутопут до Коњарника - Панчевачки мост.
 
Veliki Vracar":c5n9p9ra je napisao(la):
Delija":c5n9p9ra je napisao(la):
јер је ово последње место за тако приземан ниво дискусије.

Ето схватио си, сад још само да то и примениш и биће све како треба. :grand:

А ти ниси схватио. Нисам ја тај који ја ударио по иронији већ Благоје.
 
Sad bas gledam nesto oko putanje novog mosta do ul. Nikole Dobrovica i primecujem da jedine dve zgrade koje moraju da se uklone su Petosevic Autocentar i neka zgrada preko puta Omladinskih brigada. Koliko ja znam, Petoseviceve su bile nekadasnje njive na kojima je sada izgradjeno naselje na bezaniji. Mislim da nije slucajnost da se on opet nalazi na putanji Urbanistickog plana...

 
Jos jedna kuca, koja ne dozvoljava prosirenje puta, za koju sam cuo da ima 37 naslednika je na uglu ul. Tosin bunar i ul. Nikole Dobrovica. Jel se zna ista u vezi resavanja tog spora i prosirivanja ul. Tosin bunar na 4 trake na tom potezu? Mislim da je realno da se to resi do trenutka kada se sa mosta put spusti do te raskrsnice.

 
Пантограф":1n4y1p8d je napisao(la):
ОК, та малограђанска прича о "новом симболу Београда" и пилону вишем од Монблана ми је од почетка одбојна.
Већ написах да бих градио мост са два пилона (према једном изванредном давнашњем посту члана Миланчета, ако се добро сећам, то би било 30-ак милиона евра јефтиније), а не бих за сада зидао ни онолике петље на Новом Београду (али Радничку бих, као и бољу и скупљу РКПТЉ-у).
Тунел испопд Дедиња и цео тај други сегмент тзв. УМП-а ми је сумњив, али онај трећи од Коњарника до Панчевца није. То би "очистило" центар од аутомобила као ништа друго. Мислим да би стварни УМП онда изгледао овако: Омладинских бригада - Аутопут до Коњарника - Панчевачки мост.

Generalno se slazem sa svim. Moze se diskutovati oko konstrukcije mosta, sta bi bilo bolje, jeftinije, lepse, ruznije...ko kad se kupuje auto, nekom je bitna marka, nemom izgled, nekom boja, nekom potrosnja... U nekim ranijim planovima sam cak video ucran most preko Ade bas na spicu, samo sto bi se nadovezao na Bul. Milutina Milankovica iza ukrsatanja sa Milentija Popovica. I oko toga moze svako da iznese svoje misljenje, ali ono sto je de facto, cinjenica, je da je most na ovom mestu bio neophodan i prioritetan da bi grad i ljudi mogli normalno da funkcionisu. Ko to ne vidi, jednostavno nije iskren, prema sebi a i drugima, i nije fer. To nije pitanje izbora boje ili sta mi se vise ili manje svidja, to su cinjenice. I ne slazem se sa reljom da je sve jedno gde je polozaj mosta. I o tome smo 100 puta pricali, mrzi me sve ponovo da obrazlazem.
 
@banjica


Ne mora da se ruši ni petošević ni ta zgrada. Kao što vidiš kod petoševića već postoji raskrsnica tako da opušteno ima mesta za 6 traka sa razdelnim ostrvom. Ugao tošin bunar - nikole dobrovića je već ograđen i ljudi su iseljeni. Što se nbgd strane tiče, završetak UMP-a može biti skoro.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
milanche":27bn5y4y je napisao(la):
I ne slazem se sa reljom da je sve jedno gde je polozaj mosta. I o tome smo 100 puta pricali, mrzi me sve ponovo da obrazlazem.

A ja sam, između ostalog, napisao

Saobraćajna situacija u gradu je takva da gde god da se postavi drumski most - doneće rasterećenje. Ova lokacija je daleko od idealne, ali i alternativne su imale svoje mane.
i
Saobraćajno nije baš 100% pun pogodak (zbog mesta na kojem izlazi na NBG) ali gde god da je bio podignut, rasteretio bi ostale mostove i Sajam.

Nisam napisao da je "svejedno", niti ovo to znači.
 
@JunkieBanjica

ne postoji ni jedna fizička prepreka da se već sutra krene u gradnju na povezivanju Nikole Dobrovića sa depooom GSP-a.
Kao što je MilisaV objasnio, Petošević, ITM i ona napuštena nedovršena zgrada pored pruge nisu na trasi, već pored nje.

Ta trasa je već neko vreme ograđena, a koliko znam, finansijska kontrukcije je zatvorena. Šta se čeka: finalni projekat ili je neko od preferiranih izvođača zauzet na nekom dgrugom gradilištu, je pravo pitanje...

Srušena je i poslednja kuća na suženju Tošinog bunara kod raskrsnice sa Nikole Dobrovića (imamo temu i o tome), i taj plac je sada ograđen, i nikome nije jasno šta se tu više čeka...
 
Porr je zauzet gradnjom na ostalim deonicama. Sad će uskoro da završe.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
milanche":2l7nc1w1 je napisao(la):
Generalno se slazem sa svim. Moze se diskutovati oko konstrukcije mosta, sta bi bilo bolje, jeftinije, lepse, ruznije...ko kad se kupuje auto, nekom je bitna marka, nemom izgled, nekom boja, nekom potrosnja... U nekim ranijim planovima sam cak video ucran most preko Ade bas na spicu, samo sto bi se nadovezao na Bul. Milutina Milankovica iza ukrsatanja sa Milentija Popovica. I oko toga moze svako da iznese svoje misljenje, ali ono sto je de facto, cinjenica, je da je most na ovom mestu bio neophodan i prioritetan da bi grad i ljudi mogli normalno da funkcionisu. Ko to ne vidi, jednostavno nije iskren, prema sebi a i drugima, i nije fer. To nije pitanje izbora boje ili sta mi se vise ili manje svidja, to su cinjenice. I ne slazem se sa reljom da je sve jedno gde je polozaj mosta. I o tome smo 100 puta pricali, mrzi me sve ponovo da obrazlazem.

То је само твоје мишљење које није тачно јер су се читава стручна удружења побунила против овог пројекта. Био је овде проглас удружења архитеката Србије поводом тога. У осталом,многе главе су летеле 2008е године у заводу и дирекцији да би се уопште и кренуло у изградњу.

Што се тиче супротног става у стручној јавности добили смо га само у виду надреалне изјаве председника САНУ-а Николе Хајдина: "Стручна јавност,то сам ја". 8) Тако да је више него очигледно ко ту у ствари није фер нити искрен.
 
Ставови стручних удружења из 2008. или 2009. више нису аргумент (осим о стручности тих удружења), јер управо тече 2013. и мост је већ годину дана отворен за саобраћај. Сада се посматрају ефекти. Да ли је лакше живети у Београду са тим мостом него што је било без њега? За више стотина хиљада људи (за све који свакодневно прелазе реку Саву) - јесте. Много лакше. Што се мене тиче - крај приче.
 
Удружење архитеката се огласило прошле године.Ако је контрааргумент : "боље је него пре" онда стварно ни немамо шта да причамо више. Не верујем ни да је могло горе од претходног стања а мост сам по себи не може бити суштински лоша ствар какав год да је и где год да је изграђен. Али је зато све остало око овог пројекта спорно.
 
Наравно да је кључни аргумент "боље је него пре". Зашто се иначе гради инфраструктура, које је важније мерило? Уз то, мој аргумент гласи: МНОГО је боље него пре, и биће још боље када се заврши петља Радничка. И то буквално за пола града.

А посебно је "боље је него пре" важан аргумент када се део стручњака и друштва уопште приклонио крајње непоштеној тврдњи да је тај мост "непотребан" (министар В. Илић Атенички), да "није био приоритет" итдитсл. Е, ту никаквих аргумената заправо и нема, то је пунокрвно политикантство и чиста тврдоглавост.
 
Upozoravam da se prekine sa psovanjem.Ovo je najposecenija tema na forumu i nije na nivou foruma da psujemo,a to uglavnom rade prosti ljudi kada ostanu bez argumenata.Uzdravlje sa nastavkom argumentovane diskusije bez spustanja na kafanski nivo :gobb:
 
Иххх, добро, али пошто је ово форум "Беобилд", а мислим да се реч која почиње на "с" и завршава се на "е" (а садржи и слово "њ") и узречица која се скраћено пише јбт у београдском говору одавно не сматрају псовком, рекао бих да претерујеш, и то поприлично. Помислиће Делија да сам га псовао, а то нема везе са животом - да не остане нејасно, реч се налазила на крају поста и није квалификовала било шта што је неко са овог форума рекао. Једино став Веље Илића из Атенице (Чачка). Ти си, Вучко, беше пореклом из те нахије?
 
meni je sporna odluka da se odmah, tj u prvoj fazi, gradi deo t. bunar-most na adi. nbg je saobracajno za klasu ispred juznog i istocnog dela grada i taj deo je mogao da priceka a kako je u planu skora rekunstrukcija bulevara p. pavla, tj rakovickog puta mislim da je bilo pametnije "zdruziti sredstva' i UMP usmeriti do lisicijijeg jarka i vezati preko banjice i bulevara oslobodjenja do autokomande pa dalje. mozda ne sve odmah ali dobar deo svakako, ostatak bi se realno napravio ubrzo, svakako brze nego tunel. ovako bi UMP direktno dosao i do usputnih naselja i umnogome ih priblizio. ne bi bilo mnogo eksproprijacije, vec postoji bar 95% trase. mislim da bi recimo par podvoznjaka jeftino resilo problem onih silnih semafora u b. oslobodjenja a tako bi iskoristili dugcak vec izgradjen koridor. zvuci mi mnogo korisnije nego tunel.
 
Истина, тај површински део "УМП"-а на Новом Београду је најмање потребан, мада је, руку на срце, убедљиво најјефтинији. Ја то не бих називао делом било каквом "полупрстена" - то је једноставно Четврти булевар, који фигурира у плановима Новог Београда још од 1962. Иако Новобеограђанин, сматрам да је било паметније прво направити булевар у Раковици.

Разграђевинар, за наставак поста ти дајем плус, јер врло слично размишљам! Квалитетна веза Мост - Раковица - Борска - Бањица је, по мени, смисленији "прстен" од деонице са тунелом до Аутокоманде.
 
slazem se da je novobeogradski deo najjeftiniji ali ja to gledam ovako. da se most vezao nekakvim kruznim tokom sa postojecim ulicama na nbg-u ne bi bilo potrebe niti za petljom u j. gagarin niit za stubovima po buvljaku a trasa od j, gagarina do t, bunara je oko 2.6km. bez tunela mozda bi i raskpetlja bila drugacija a juzno od toga je npr do ulice pere velimirovica (ili mozda bolje milana blagojevica) oko 3km vazdusnom linijom, malo duze nego do t. bunara. ionako je u planu rekonstrukcija celog pravca u rakovici u pravi bulevar, znaci trosice se veliki novac i za to. zbirno, stiglo bi se mozda i do borske vec u prvoj fazi.

edit: vucko, upravo bi na ovaj nacin predgradja tipa rakovica, miljakovac, banjica.. dobila tu vezu.

edit 2: a da spomenem i pomalo smesnu situciju da ce se unutrsnji MAGISTRALNI poluprsten (sa 2 trake) na nbg-u nalziti okruzen bulevarima sa 3 trake i sirokom razdelnim ostrvom
 
Prilazi mostu moraju da imaju pravac. Na šta bi ličilo to da sav saobraćaj s mosta mora odmah da se vodi po raskrnicama i kruznim tokovima a da nema nastavak pravo donekle, pogotovo ne za most sa 3+3 trake. 2+2 pored pruge i Topčiderskog parka po meni bi bilo najbolje uz modernizaciju dela pruge.

U suprotnom džaba ima tamo čak u Rakovici 2+2 u Parijarha Pavla i Dimitrija. Dalje se može preko P.Velimirovića do Banjice a od Trošarine na dole neki vijadukt isl. do B.Jerković (na onaj lakat) bilo bio milina a B. Jerović da se poveže na lastinu petlju na autoput.
 
Tako nesto i postoji kao ideja samo sto to ne zadovoljava "sestar urbaniste"
 
Delija":1euyxi6p je napisao(la):
Па јесте тако! По данашњем курсу 380 милиона евра је скупљено самодоприносима за изградњу метроа 1982. године а онда се појавио Вукан Вучић и насилно преусмерио те новце на трамвај под паролом "трамвајем у 21. век" као и тезом да је за Београд трамвај сасвим довољан. Исти лик и данас води главну реч у урбанистичком заводу. Та средства су била довољна за 4 године константне изградње а поређења ради Беч је свој метро започео са дупло мањим средствима. Супер што си се одјавио јер је било и превише твог наклапања о метроу о ком очигледно везе немаш. Твоје иронисање ме вређа више од било чега јер је ово последње место за тако приземан ниво дискусије.

Kada govorimo o 1982. godini, bez ikakve zle namere, želim da te upoznam sa nekim činjenicama, koje verovatno ne znaš. Pretpostavljam da nisi upoznat sa razmerama ekonomske krize tih godina u bivšoj SFRJ. Dakle, te 1982. godine (ide tema iz "Grlom u jagode" :) ) za predsednika Saveznog izvršnog veća (ekvivalent današnjem predsedniku Vlade) došla je Milka Planinc, koja je na zaprepašćenje građana tadašnje nam države, saopštila strogo čuvanu tajnu do smrti voljenog nam druga Tita da je SFRJ dužna 20 milijardi dolara.

Sećam se da smo narednih godina jeli šećernu tablu, jer u prodavnicama nije bilo čokolade, a roditelji su pili neku mešavinu od 40% kafe i neke mlevene žitarice. Ali obzirom da takva slika o Socijalističkoj samoupravnoj SFRJ nije smela da izađe u svet, i ono malo para posustale ekonomije je išlo na organizaciju Zimskih Olimpijskih igara 1984. godine u Sarajevu kako bi se u što boljem svetlu predstavili svetu.

Inače, neposredno pre 1982. godine boljeg trenutka za lobiranje pristalica metro sistema nije bilo, obzirom da smo tokom 1979. godine, zbog naftne krize (a i naše) kola vozili po principu par-nepar (jednog dana oni kojima se broj na tablici završavao parnim, sledećeg oni sa neparnim brojem). Dakle ni tada ovoj zemlji nisu cvetale ruže. U suprotnom ne bi se te 1979. godine pominjani Sava Centar završavao od para iz fonda Penziono-invalidskog osiguranja.

Ali sve to nije bitno. Bitno je da je Vukan Vučić tih godina, ničim izazvan, iz hira preusmerio pare sa gradnje metroa na razvoj koncepta "Tramvajem u 21. vek".

Da ne širim priču, kao što sam pokušao da objasnim u prethodnim postovima, metro nije građen zbog hronične besparice bez obzira na postojanje inicijalnih sredstava, koja su iskorišćena da se koliko toliko zaokruži neki alternativni sistem javnog prevoza. E sada, da se metro kontinuirano gradio četiri godine i da smo potrošili te pare, dokle bi se stiglo sa gradnjom? Šta nam garantuje da taj projekat ne bi delio sudbinu Beogradskog železničkog čvora, obzirom da smo zbog konstantne krize od tog doba do danas glavu jedva pomolili tek za kratko vreme vladavine Ante Markovića. Čime bi se u tom slučaju vozili ovih 30 godina? Ostavljaš li mogućnost da su ljudi koji su o tome tada odlučivali, bili svesni ekonomske situacije u kojoj se zemlja nalazila i imali sve te okolnosti u vidu prilikom usvajanja projekta "Tramvajem u 21. vek" ?

Uostalom, kako su stvari u ovoj državi funkcionisale sa samodoprinosom, možda si mogao da vidiš i sam za vreme dok je Nebojša Čović (znaš ga :) ) bio gradonačelnik Beograda sredinom devedesetih. Naime, u to vreme je uveden dodatni porez za Beograđane, kako bi se između ostalog realizovao strateški projekat i sagradio toplovod od TE Nikola Tesla u Obrenovcu do Beograda. Sve se svelo na nedovršeni most i ukopane cevi kod blokova, koje je kasnije pokojni gradonačelnik Nenad Bogdanović povadio, a most je posle 15 godina uz promenu namene završen na jedvite jade. Pogađaš, opet su kriza i finansije umešali prste.

A što se tiče Beča i Beograda, sasvim sam siguran da ti i samom u nekom narednom postu ne bi palo na pamet da ih porediš.
 
Пусти ти приче о економском стању.Паре су постојале и паре су свеједно потрошене у бескорисни систем који данас користе само они који никуда не журе.Свака трамвајска линија има по неколико парелелних аутобуских линија које су најоптерећеније у целом систему. А кад смо код прича шббкбб погледај где је СФРЈ економски била 89е а где 2012 или 2010-9-8. године тако да ту нестаје и последњи изговор за насилно стопирање метроа у Београду.Не могу да верујем да неко такву глупост оправдава.Па веће је расипништво трамвајски систем који нико не користи него метро који би се градио фазно!

У осталом,пројекат прве линије метроа је био такав да је и његова фазна градња (другачије се метро иначе ни не гради) доносила низ бенефита по читав град.Па Ђинђић је несрећне 97е године кренуо у пројекат изградње метро-друмског моста.Јел он био мегаломан,луд,глуп?Јел се тад имало пара за заокружени систем? Нико на свету никада није био у могућности да да направи заокружени висококапацитетни шински систем.То једноставно није могуће.То данас ни Кинези нису у стању.А то је иначе главни аргумент Вучића и осталих ЛРТ лобиста када причају о конверзији трамваја у ЛРТ,пардон, београдском метроу.
 
JunkieBanjica":1kl6aqsx je napisao(la):
Sad bas gledam nesto oko putanje novog mosta do ul. Nikole Dobrovica i primecujem da jedine dve zgrade koje moraju da se uklone su Petosevic Autocentar i neka zgrada preko puta Omladinskih brigada. Koliko ja znam, Petoseviceve su bile nekadasnje njive na kojima je sada izgradjeno naselje na bezaniji. Mislim da nije slucajnost da se on opet nalazi na putanji Urbanistickog plana...

@ЏанкиБањица, пре свега добро дошао на форум. Јесте да су ти МилисаВ и Реља одговорили, али само да допуним њихов одговор са три слике са Бинг мапа где сам уцртао будућу трасу УМП-а у том делу где си ти био убеђен да треба да се руше ти објекти које си споменуо. Лепо се види да траси УМП-а ништа не стоји на путу.





На теми "Булевари, улице,..." , а на подтеми "Војвођанска-Тошин бунар" имаш све о рушењу задње куће која је била сметња проширењу Т.б., а срушена је у новембру прошле године. Крени да пратиш о томе од стране 57, а можеш и од раније.
 
Vrh