Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

hteo bih da dodam primer budimpešte. iako imaju metro godinama broj ljudi koji koriste automobil u gradu se povećava...


mi bi najrealnije mogli da se poredimo sa sofijom. treba videti podatke tamo posle puštanja u rad metroa da li je opalo korišćenje automobila u gradu i za koliko.
 
Delija":96omfhqt je napisao(la):
Баш бих волео да видим како та бројка оправдава пола милијарде инвестиције за какву имамо прилике једном у 40 година.


Ako nam je takav horoskop da ne možemo da računamo na više od pola milijarde za 40 godina, ne treba ni da se zanosimo sa metroom. U tom slučaju je razumnije ulagati u širenje i poboljšanje postojeće saobraćajne infrastrukture, nego spucati pare i narednih 40 godina se dičiti sa pola linije kvazi metroa (ako i toliko). Metro tek dobija na značaju kada postoji mreža linija. Jednom linijom nećeš rešiti saobraćajne probleme. A narod nek se strpi u narednih 80 godina. Ponavljam, pod uslovom da, kao što kažeša, ne možemo da se pružimo više.

I jedna napomena, do sada plaćeni radovi i procenjeni radovi za završetak UMP-a od Tošinog bunara do Topčiderskog parka su bliži cifri od bruto 400 miliona evra nego onoj od pola milijarde. Evo ti neto cene izvršenih i procenjenih radova državne revizorske institucije od pre godinu dana. Na to treba dodati famoznu varijaciju 29 od 14.656.613,00 evra, a na sve to PDV. Doduše PDV ostaje državi, ali sa druge strane cena izgradnje ne odgovara onome što je grad dužan da plati bankama kroz glavnicu i kamate.

procena.jpg


EDIT: Novi link za sliku
 
Мост је много помогао, саобраћајних колапса у Београду више нема. То је потпуно јасно свакоме ко је имао ту несрећу да прелази преко Саве у "шопицу" током последњих десетак година, макар и најдаљим, Бранковим мостом. Ја јесам имао ту несрећу.
Уз то, веза центра са јужним делом Београда, завршетком Петље Радничка биће најквалитетнија и најбржа од свих, а била је катастрофа, због сужења на "тобогану" и у подвожњаку. Саобраћајно, мост је пун погодак. Прва линија метроа имала би мањи ефекат, а мрежа од две линије већи. Сад треба томе да се окренемо.
 
Благоје пријатељу немој молим те да ми причаш о метроу.Тиме се бавим годинама са људима који се тиме баве годинама и ова тема није за то. Метро нигде није у великој мери смањио број аутомобила али је свуда из корена изменио јавни градски превоз,трансформисао и хуманизовао центар града и правац развоја целокупне средине .Београђани никада нису имали то задовољство да у секунд занају кад ће им доћи превоз на станицу и када ће их одвести на посао. Тај луксуз светским градовима уштеђује милионе евра дневно а свим њиховим становницима појединачно штеди и време и новац на дневној бази.

Што се финансија тиче овде је човек који је докторирао економију и који је аутор емисије потрошачки саветник на РТС-у доказао и закључио да је реална цена целог пројекта 450 милиона евра. Ти тада вероватно ниси био регистрован на форуму па ти је промакло.

Delija":2gjg7pai je napisao(la):
... због чега се чак и Американци кају који су традиционално наклоњени аутомобилима жестоко кају.

sem_lumis":2gjg7pai je napisao(la):
daj neku referencu, koji amerikanci se kaju? ovo je banaliyovanje. daj nesto da procitamo...
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Dig

sem_lumis":2gjg7pai je napisao(la):
evo ja prvi necu da idem sinama da idem na posao, vec hocu da idem kolima.

Твој проблем.Свако бира на шта ће да троши своје време и своју плату.Друга је ствар што ми за боље не знамо јер никада нисмо ни имали алтернативу друмском саобраћају који је скупљи и неефикаснији неколико пута од шинског.

sem_lumis":2gjg7pai je napisao(la):
pricao sam sa ljudima, a i sam se uverio letos kako savrseno denivelsaini putevi funkcionisu u sangaju i tokiju.

Наравно да у тим градовима функционишу када Шангај има највећи метро систем на свету а Токијо четврти или пети.
Пантограф":2gjg7pai je napisao(la):
Мост је много помогао, саобраћајних колапса у Београду више нема. То је потпуно јасно свакоме ко је имао ту несрећу да прелази преко Саве у "шопицу" током последњих десетак година, макар и најдаљим, Бранковим мостом. Ја јесам имао ту несрећу.

Гужве у Јурија Гагарина су исте или чак веће од отварања моста а решење петљи са те стране је такво да до смањења гужви неће сигурно доћи.Ни у Радничкој се гужве неће значајно смањити.Ефекти би били много већи да мост није прављен тако близу јединим постојећим прометним мостовима у граду.

Едит: А сви се правите блесави по питању онога што је Реља испод мене лепо закључио а то је да је стање саобраћаја у граду такво да би мост користио где год да су га изградили.Зато ја и причам о оправданости моста на овој локацији
 
milanche":1gbmkckw je napisao(la):
....Ovaj most pre svega ima funkciju rasterecivanja Gazele, Mostarske petlje, ali i Bul. vojvode Misica kao jedine veze grada sa velikim delom Cukarice. ....

A kad sam ja ovo napisao pre X godina, u vreme zanosa o "UMP", maltene me proglasiše za jeretika...

Saobraćajna situacija u gradu je takva da gde god da se postavi drumski most - doneće rasterećenje. Ova lokacija je daleko od idealne, ali i alternativne su imale svoje mane.
Jedino je pitanje - za koliko para se dobija most NBG-Čukarica/Rakovica, i zašto takav most mora da "štrči"?

Najiskrenije, jedva čekam završetak petlje u Radničkoj, jer ona je ta koja će doprineti boljem funkcionisanju saobraćaja, a ne rešenje mosta...
 
@Delija
Гужве у Јурија Гагарина су исте или чак веће од отварања моста а решење петљи са те стране је такво да до смањења гужви неће сигурно доћи.Ни у Радничкој се гужве неће значајно смањити.Ефекти би били много већи да мост није прављен тако близу јединим постојећим прометним мостовима у граду.


Гужве у Јурија Гагарина су небитне у поређењу с оним што смо имали на Газели до пре годину дана: колапс до иза Арене, понекад до Бежанијске косе, што се све преливало и на паралелни Булевар Михаила Пупина. У зиму 2007/2008. једном сам чак ишао пешке од Општине НБ до Сарајевске (!) и тиме уштедео на времену, јер је на улици био - паркинг. Време путовања од Општине НБ до Зеленог венца у "шпицу" било је и до сат и по. Сада је максимално пола сата.
Када се заврше (скупе) петље са новобеоградске стране, никаквих гужви у Јурија Гагарина више неће бити (овде да додам да их ја, због огромне количине бетона и цене коју то носи, вероватно и не бих завршавао у овом тренутку; иначе, градио бих и јефтинији мост са два пилона, а не овакав).
Никаквих гужви неће бити ни у Радничкој, штавише, требало би поставити сигнализацију да се у случају судара и застоја на Газели возачи на Тошином бунару или код Арене са Аутопута усмеравају на правац Мост на Ади - Сајам - Мостар.
 
A ako napomenemo da je recimo petlja Hipodrom morala biti gradjena kao neophodno resenje za "spagete" od saobracaja koje su tu bile, bez obzira na most, ili koliki deo u ceni petlje Radnicka uzimaju dva vijadukta preko pruge koji isto veze sa mostom nemaju...
 
Delija":ipyglkug je napisao(la):
aman covee, mogu sam da nadjem na vikipediji big dig. treba mi referenca gde si procitao da se amerikaci kaju. zanimaju me ti pokajnici sa kojima si razgovarao, ili cije si eseje citao...

Delija":ipyglkug je napisao(la):
Твој проблем.Свако бира на шта ће да троши своје време и своју плату.Друга је ствар што ми за боље не знамо јер никада нисмо ни имали алтернативу друмском саобраћају који је скупљи и неефикаснији неколико пута од шинског.

opet masis poentu. nije problem, vec pitanje izbora. sam biram svoj konfor.

Delija":ipyglkug je napisao(la):
Наравно да у тим градовима функционишу када Шангај има највећи метро систем на свету а Токијо четврти или пети.

Opet dolazi do izrazaja tvoje vikipedijsko znanje, ali sad mi je jasno da ti citas bez razumevanja, skrolerski. procitaj na vikipediji koliko se automobili koriste u tim gradovima, pa onda uporedi to sa beogradom.
 
Delija":3s0jy6m3 je napisao(la):
Благоје пријатељу немој молим те да ми причаш о метроу.Тиме се бавим годинама са људима који се тиме баве годинама и ова тема није за то.

Pa temu si ti prvi potegao. Ahh... da. Zaboravih. Ti i Jovin imate ekskluzivno pravo da pričate o tome.

Delija":3s0jy6m3 je napisao(la):
Што се финансија тиче овде је човек који је докторирао економију и који је аутор емисије потрошачки саветник на РТС-у доказао и закључио да је реална цена целог пројекта 450 милиона евра. Ти тада вероватно ниси био регистрован на форуму па ти је промакло.

Čovek je pre septembra 2010. godine "dokazao" da će troškovi celog projekta biti 450 miliona evra. Bravo za njega. I kakve to veze ima sa mojim zaključkom da je cena na osnovu izveštaja državne revizorske institucije krajem 2011. godine bliža bruto vrednosti od 400 miliona evra nego pola milijardi evra? A uz to sam pružio i neki konkretan pokazatelj.
 
blagoje":2zn30fub je napisao(la):
Delija":2zn30fub je napisao(la):
Благоје пријатељу немој молим те да ми причаш о метроу.Тиме се бавим годинама са људима који се тиме баве годинама и ова тема није за то.

Pa temu si ti prvi potegao. Ahh... da. Zaboravih. Ti i Jovin imate ekskluzivno pravo da pričate o tome.

Не,ја сам само навео на чему нормалан свет базира саобраћај у својим градовима а ти си почео да лупаш о неких 40- 80 година. Стварно ми се не да да ти објашњавам да би само један метро-друмски мостић бар 3 пута јефтинији од овог изграђеног или ти 1/15 прве метро линије имао подједнаке ако не и боље ефекте на растерећење бранковог моста и Газеле. Прича о метроу је много шира и битнија од ове друмске која је на жалост једина за коју знају Београђани па и многи који прате ову тему.
 
Pre rekonstrukcije gazele dešavalo mi se da se kolima zaglavim već kod arene i da tu onda mic po mic do gazele. Danas toga više nema.


Mislim da bi sledeći deo ump-a morao da bilude autokomanda-pančevački most. Pošto živim južno od ump-a uvek mi je mučenje ići ka pančevcu jer bukvalno svim putevima ka pančevcu su gužve i ne znam šta mi je gore, brankovim pa na despota stefana ili gazelom pa kroz kneza miloša. Da ima krak od auto komande do pančevca bukvalno bi rasteretio oba ova pravca, a da ne peičamo o pravcu autokomanda-slavija-beogradska-pančevac, kao i pravac autokomanda-južni bulevar-zvezdara.


Naravno metro bi trebalo da se gradi paralelno sa ovim



Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Takvo je i moje razmisljanje,recimo krak pancevacki most pa do dimitrijale da se odradi.Ali avaj tu se radi o ekspropriaciji desetine kuca pa cak i 2-3 manje zgradice pa taj film necemo skoro gledati.

A da ne govorimo koliko bi to kostalo.
 
Delija":1kda6omh je napisao(la):
Не,ја сам само навео на чему нормалан свет базира саобраћај у својим градовима а ти си почео да лупаш о неких 40- 80 година. Стварно ми се не да да ти објашњавам да би само један метро-друмски мостић бар 3 пута јефтинији од овог изграђеног или ти 1/15 прве метро линије имао подједнаке ако не и боље ефекте на растерећење бранковог моста и Газеле. Прича о метроу је много шира и битнија од ове друмске која је на жалост једина за коју знају Београђани па и многи који прате ову тему.

Pre svega savetujem ti da pažljivo pročitaš postove koji su prethodili, a koje si sam napisao. Ako uzmeš u obzir tvoj post gde pominješ "pola milijarde investicije za kakvu imamo prilike jednom u 40 godina", reci ti meni koliko će pod tim uslovima proći dok dobijemo bar dve normalne linije pravog metroa? Doduše, kada već, kako kažeš, "lupam o nekih 40 - 80 godina", skoro četrdeset godina je prošlo od prvog projekta metro sistema, a da si ti na tom "forumu" od početka, verovatno bi do sada shvatio kako stoje stvari i sabrao dva i dva. Shvatio bi, između ostalog, da projekat izmeštanja železničke stanice datira iz 1971. godine, a da je izgradnja počela pre više od 35 godina, da je privremeni tobogan u Radničkoj koji je bio planiran da se koristi 5 godina korišćen 40 godina, da je poslednji most pre ovog izgrađen pre više od četrdeset godina i da, na kraju krajeva, u Beogradu još uvek ima zgrada na kojima se vide tragovi borbi iz 2. svetskog rata (pre skoro 70 godina). Uostalom, i od poslednjeg bombardovanja je prošlo skoro 14 godina, a glavna ulica u gradu nije rašćišćena od ruševina. Možda su ti sada jasnije neke vremenske relacije koje, ma koliko je to teško priznati i teško nam padaju, važe u ovom gradu. A nije teško shvatiti da je uzrok svemu tome hronična besparica i da je svih ovih godina jedina strategija da se raspoloživim parama što brže zakrpe gorući i godinama nagomilani problemi, dok su skupi i dugoročni strateški projekti na dnu prioriteta. Sviđalo se to nama ili ne, tako je i dugo se neće ništa promeniti. Bar dok ekonomski čvrsto ne stanemo na noge, a do tada će proći mnogo vode i Dunavom i Savom. Rodili smo se u pogrešno vreme na pogrešnom mestu. I ako to nismo mogli da biramo, svako može da bira gde će da živi i kako što bolje da uredi svoj život. Do tada svi možemo da maštamo i sanjamo, ali kad se probudimo vidimo da je realnost nešto sasvim drugo.

I na kraju, nije mi namera da te učim lepom ponašanju, ali kada smo već kod lupetanja, o tome možemo da diskutujemo, ali ne verujem da bi se to završilo povoljno po tebe. Uostalom, ima na ovom forumu i onih koji su tu i duže od par meseci, pa pamte.
 
Не вреди.Много си набеђен.Не знам одакле да почнем са демнатовањем твог писања. Прошло је много више од 40 година од првог пројекта метроа у Београду.Нисамо равноправни у дискусији.Ти ретко где залазиш ван ове теме на форуму што се види из твоје неинформисаности.

Ладно ти је и поред толико сликања градилишта УМП-а промакао један од разлога непостојања метроа у Београду а то је трамвајски систем. Цео трамвајски систем у Београду је изграђен парама намењеним за метро. 30 година касније је настављен континуитет градње инфраструктуре у што бескориснијем облику.И крајње је лицемерно да ми причаш о васпитању кад си ти први почео са оном љигавом иронијом са помињањем Јовина.
 
Ma tako je. Imali smo para sa sagradimo metro, ali smo iz neobjasnjivih razloga za iste pare sagradili tramvajsku mrezu. I pokusaj da napravis razliku izmedju ironije i ponasanja (a ne vaspitanja). Odjavljujem se.
 
Blagoje resisite! Turski konjanik je najpametniji na ovom forumu, u sve se razume i ima svoj stav. Kad on kaže tako mora da bude.
Ti si svojim postovima, fotografijama i naporom pomogao meni da shvatim šta se i kako radi u najlepšem gradu na svetu.
No sikiriki.
 
Улагање у друмску инфраструктуру је крпљење рупа за краткорочан период а енормна диспропорција улагања у друмску и шинску је дилетантизам.

УМП је дилетантизам.

Не спорим да су се најкритичнији друмски чепови отпушили и друмски саобраћај је проходнији, али......докле?

Рецимо, управо ти саобраћајни чепови су натерали велику количину суграђана да пређу на БГ воз а многи су одушевљено открили да је њиме брже, сигурније, комфорније и поузданије и после одгушења чепова остали су му верни.

Одгушење друмских чепова је краткорочна крпачина, јер само стимулише употребу аутомобила, чији се број на улицама повећава и јако брзо направи нове чепове на другим местима, који се потом опет отпуше, да би то опет стимулисало аутомобиски саобраћај који опет расте и опет запушава неке треће локације....

Аутомобил је неефикасан и скуп вид транспорта. Он тражи изузетно скупу инфраструктуру а заузврат је бенефит недовољна.
 
Стф не труди се узалуд.Такво мишљење није добродошло на овој теми.

blagoje":25ei4sul je napisao(la):
Ma tako je. Imali smo para sa sagradimo metro, ali smo iz neobjasnjivih razloga za iste pare sagradili tramvajsku mrezu. I pokusaj da napravis razliku izmedju ironije i ponasanja (a ne vaspitanja). Odjavljujem se.

Па јесте тако! По данашњем курсу 380 милиона евра је скупљено самодоприносима за изградњу метроа 1982. године а онда се појавио Вукан Вучић и насилно преусмерио те новце на трамвај под паролом "трамвајем у 21. век" као и тезом да је за Београд трамвај сасвим довољан. Исти лик и данас води главну реч у урбанистичком заводу. Та средства су била довољна за 4 године константне изградње а поређења ради Беч је свој метро започео са дупло мањим средствима. Супер што си се одјавио јер је било и превише твог наклапања о метроу о ком очигледно везе немаш. Твоје иронисање ме вређа више од било чега јер је ово последње место за тако приземан ниво дискусије.
 
Delija":1k21yyfa je napisao(la):
јер је ово последње место за тако приземан ниво дискусије.

Ето схватио си, сад још само да то и примениш и биће све како треба. :grand:
 
Velikanima kao sto su Blagoje ili Veliki Vracar, ne bih reci da prepravljam, ali verujem da je VV mislio da bi se trebalo i pokajati nekad. Ako su amerikanci kaju, sto ne bi mogle i razigrane delije...
 
Јбг, колико год се људи инатили, Мост на Ади је саобраћајно пун погодак - његовом изградњом живот огромног броја Београђана, укључујући и оне који користе јавни превоз, постаје знатно удобнији и квалитетнији. Било би лепо објаснити некоме ко живи у Жаркову а ради у "Ерпорт ситију" да је тај мост глупост, али богами и онима који прелазе 17-цом и 18-цом преко Газеле. Баш ме занима њихов коментар.

Уз све то, преко моста ће једном ићи и метро, тако да не видим поенту супротстваљања та два пројекта.

Иначе, коришћење аутомобила у Београду је, кад се пореди с другим градовима, минимално и, свидело се то неком или не, у будућности се неће смањивати, него повећавати - па и кад будемо имали 100 километра метроа. Највећа аномалија на саобраћајној мрежи Београда је било непостојање градског моста узводно од Газеле, упркос изграђеном урбаном ткиву са обе стране реке, и нема града који прво то не би решио а онда градио метро.
 
Kad su krenule ove nove twblice prve godine je bilo 100.000 automobila više registrovano nego prethodne. Ori tome plate kod nas su relativno niske i skupo je posedovati i voziti automobil. Šta li će tek biti kad budemo normalna država.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Delija":sx8w325w je napisao(la):
Вукан Вучић и насилно преусмерио те новце на трамвај под паролом "трамвајем у 21. век"

Evo da skinem mistifikaciju sa te mantre na koju se Delija stalno poziva tj "tramvajem u 21 vek".

Posto nazalost nisi bio na okupu Metro Beograd u organizaciji Imamo Plan letos (upisasmo ti neopravdani kao i 2012-ci :) ) nisi imao prilike da cujes objasnjenje kako je nastao taj termin.

Naime u razgovoru sa ljudima koju su uz pomenutog Vukana Vucica ucestvovali u razvoju tramvajske mreze osvrnuli smo se i na taj zaista neobican slogan. Odgovor je bio da je vecim delom uticaj na to kuda ce linija ici na nbg strani imala ekipa koja je radila na projektu Sava Centra i da je postojalo veliko insistiranje da tramvaj bas tuda prodje i da je slogan nastao sa njihove strane i tadasnjih funkcionera a ne clanova tima koji je radio celukupni projekat sirenja tramvajske mreze.
 
Пантограф":20su1agd je napisao(la):
Јбг, колико год се људи инатили, Мост на Ади је саобраћајно пун погодак - његовом изградњом живот огромног броја Београђана, укључујући и оне који користе јавни превоз, постаје знатно удобнији и квалитетнији. Било би лепо објаснити некоме ко живи у Жаркову а ради у "Ерпорт ситију" да је тај мост глупост, али богами и онима који прелазе 17-цом и 18-цом преко Газеле. Баш ме занима њихов коментар.
......

Da je to bio cilj, bilo bi super. Saobraćajno nije baš 100% pun pogodak (zbog mesta na kojem izlazi na NBG) ali gde god da je bio podignut, rasteretio bi ostale mostove i Sajam.
Ipak, da se podestimo, on je "mnogo više od saobraćajnog objekta" (znaci navoda su tu pošto to nisu bile moje reči)

Као најзначајнији елемент београдског унутрашњег магистралног полупрстена (УМП-а), нова конструкција ће обезбедити повећан капацитет мреже, како локалног, тако и транзитног саобраћаја. Са пилоном високим 200 м и распоном од 376 м, овај ће мост постати најважније обележје Града Београда и градске саобраћајне инфраструктуре.

Niko ne spori da je bio potreban most NBG-Čukarica/Rakovica/Žarkovo, sporna je megalomanija, kopanje tunela za automobile i magistala odvojena ogradom od autoputa....
 
Vrh