edgeman":2xsim3kd je napisao(la):
Malo čudno rešenje. Mislio sam da će biti 2+1 na novom toboganu tj. da 2 trake od sajma a 1 ka sajmu. A još jedna traka ka sajmu bi išla preko onog da tako kažem "zuba" u podvožnjak. Jasno se vidi da su napravili kao ispust za rampu u podvožnjak za 1 traku izmedju novog tobogana i mosta preko Topčiderke. Jutros kad sam video da su obeležili samo 2 trake ostao sam iznenadjen. Možda se taj ispust iskoristi kasnije jer bi morali da zatrpaju praktično deo pusta u podvožnjak a to nije sada moguće. Možda je to uradjeno radi stabilnosti samog zida.
Edgeman, i meni se nametalo to rešenje na osnovu razvoja situacije na gradilištu, tako da sam o mogućnosti ove varijante pisao pre nekih 20 dana (
viewtopic.php?p=214824#p214824). Ne znam čemu bi drugome služio ostavljeni ispust za silazak sa nasipa u podvožnjak (bez obzira na veliku visinsku razliku). U ovom trenutku na privremenom nasipu između vijadukta i novoizgrađenog srednjeg dela mosta preko Topčiderske reke nema mesta za četiri trake, već su ucrtane dve koje savijaju prema delu novog Topčiderskog mosta koji se sada koristi za protok saobraćaja prema Adi.
Pretpostavljam da je trenutna situacija privremena. Kada saobraćaj u smeru ka Adi preusmere preko vijadukta i preko ove dve nove trake vrate na dosadašnju trasu, oslobodiće se silazak sa starog tobogana. Postoji mogućnost da se na tom delu proširi nasip, što će omogućiti da se dve trake u smeru ka Adi ranije saviju udesno i vrate na sadašnju trasu.
Time će se osloboditi prostor da se preko srednjeg dela novoizgrađenog mosta preko Topčiderske reke provuku dve trake u smeru ka Sajmu (jedna preko vijadukta i jedna ponovnim spuštanjem u podvožnjak). Stari betonski most će tada moći da se sruši, a na njegovom mestu dovrši treči deo novog mosta.
Ovo je samo jedna od mogućih varijanti, ali mi je i dalje najelegantnije da se saobraćaj ka Sajmu preusmeri preko kružnog toka, tim pre što su pristupne rampe spojene i što su ostali da se izvedu završni radovi.