Из данашње Политике о УМП-у.
Нови детаљни план градске магистрале
Одборници Скупштине града скоро без полемике, иако их је у протекле три године било на претек, усвојили су План детаљне регулације за трасу унутрашњег магистралног полупрстена од Улице Тошин бунар до Аутокоманде. То практично значи да први неимарски радови на градској магистрали, која би требало да преусмери саобраћај изван центра града и повеже Нови Београд, Чукарицу, Савски венац и Вождовац, могу да почну почетком наредне године.
Траса дуга око седам километара почиње од Тошиног бунара у Земуну, затим паралелно са железничком пругом сече Улицу Омладинских бригада и Булевар уметности. Иако је било планирано да целокупна путања кроз Нови Београд буде издигнута на стубове, од те идеје се одустало, зато што је прескупа, па је одлучено да надвожњак почиње тек код будуће железничке станице у Блоку 41. Он потом пролази изнад улица Пролетерске солидарности и Јурија Гагарина, "прескачући" преко "Бувљака", да би се код Бродоградилишта укључио на нови мост преко Саве. У проширеној улици Јурија Гагарина ће постојати петља за улазак и излазак са градске магистрале.
Мост, који ће имати по три саобраћајне траке у оба правца, пружаће се до Радничке улице. Преко саобраћајног чвора, такође издигнутог изнад нивоа земље, траса полупрстена наставља даље према Хиподрому.
Антоније Антић, директор Урбанистичког завода, напомиње да је реч о једној од најкомпликованијој петљи, која може да се сврста у ранг Мостарске.
- Саобраћајни инжењери су нас уверили да је понуђено решење једино могуће. План детаљне регулације само је основ за сачињавање пројекта. Веома је могуће да предлози из планске документације претрпе промене. Саобраћајно решење овог чворишта још једном ће бити проверено на посебном конкурсу, који ће расписати Дирекција за грађевинско земљиште - каже Антић.
итд на :
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/t40825.lt.html