Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Na terenu sve deluje spremno za puštanje saobraćaja. Kada smo već kod toga, postavljena je nova vest o napretku radova na sajtu izgradnje mosta http://www.savabridge.com. Pominje se i novi biciklistički most preko Topčiderske reke koji se gradi u neposrednoj blizini postojećeg železničkog mosta na ulazu u NIS:

Aсфалтирање новог надвожњака у Радничкој

Суво и повољно време ове недеље омогућило је планирани завршетак новог надвожњака у Радничкој, у правцу ка центру града. Након припремних радова, у уторак поподне 18. децембра отпочело је асфалтирање новог вијадукта дугог 400м, и успешно је завршено следећег дана наношењем другог слоја асфалта на коловозу нове конструкције, заједно са привременом хоризонталном сигнализацијом. Позитивни резултати теста оптерећења ове конструкције, који је обављен у четвртак 20. децембра, показују да је нови вијадукт у Радничкој спреман да оствари своју функцију и буде пуштен у саобраћај следеће недеље. Са његовим пуштањем у рад биће омогућен почетак рушења старог надвожњака тзв. Тобогана, после Нове године.

У суботу 15. децембра завршена је и последња од осам рампи кружног тока, бетонирањем последњег поља горње конструкције рампе 1а, која ће водити саобраћај са кружног тока ка Радничкој улици. На новом бициклистичком мосту преко реке Топчидерке је, након постављања оплате и уграђивања арматуре, извршено бетонирање префабрикованог носача у суботу 22. децембра.

news64.jpg
 
vucko":2u9rp0vb je napisao(la):
Most jos uvek nije prosao tehnicki prijem,niti ima upotrebnu dozvolu.Informacija sa gradjevinskog fakulteta koji radi na tome.

Ispostavlja se da nemaju potpunu dokumentaciju,a bez nje most ne moze dobiti dozvolu.
Pa majku mu, nek skupe sve te salvete na kojima su crtkali sve ove godine, eto im dokumentacija... :lool:
 
To je i problem,sto je puno resenja uradjeno drugacije od dokumentacije jer su gradjevinski inzenjeri resavali tekuce probleme.

Ali dobra fora za salvete,nema sta :lol:
 
Mislim da se niko živ ne uzbuđuje oko upotrebne dozvole..."jel' most u upotrebi? - znači da je upotrebljiv - pa šta drviš za dozvolu?"

Samo ne znam, kakvi su propisi - da li redovno održavanje može da se radi ako je nema?
 
toliko objekata u srbiji je bez upotrebne da to i nije više neka vest.

ja znam za obilaznicu, halu, delta city....
 
Zna li neko od vas gde bi se moglo nađi ono otvoreno pismo raznih profesora s arhitekture i građevine, između ostalih i Ksenije Petovar, listu Danas u vezi Mosta preko Ade? Stranica na koju upućuje Danas ne postoji.
 
adamost.jpg


ZA deo Beograđana Most na Adi je monumentalna građevina i simbol Beograda, dok je za druge neiskorišćena, sablasno pusta saobraćajnica u koju su utrošeni milioni. Izgradnju ove velelepne konstrukcije u gradu pravdaju boljom protočnošću i rasterećenjem pojedinih saobraćajnica - 40.000 vozila dnevno ovom trasom skrati put od Čukarice do Novog Beograda.

Osim građana koji svaki put prolazeći ispod ili pored praznog mosta traže svrhu objekta, i stručnjaci sa Arhitektonskog fakulteta imaju niz zamerki. Jedna je, da kao deo magistralnog poluprstena, most treba da uđe u Topčidersko brdo, što iziskuje probijanje tunela koji bi izašao na Autokomandu. Procena je da bi ovaj poduhvat, koji bi oskrnavio Topčiderski park, koštao oko 500 miliona evra.Takođe, postavlja se i pitanje njegovog održavanja koje je veoma skupo, ali i neadekvatne operative koja bi se time bavila. Stručnjaci kritikuju i činjenicu da je za premošćavanje vodenog puta od 150 metara izgrađen most dužine 969 metara.

ZAVRŠAVA SE DEO PETLjE RADNIČKA

U GRADU tvrde da će se pun efekat novog mosta osetiti tek kada se završe sve pristupne saobraćajnice.
- U toku su radovi na izgradnji prve od dve nove konstrukcije u Radničkoj, odnosno južnog vijadukta koja će saobraćaj sa Banovog brda voditi ka centru - kažu u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište.
- Postavljen je prvi sloj asfalta, u toku je montiranje ograda i kišne kanalizacije.

U Gradskoj upravi, međutim, kažu da je prema merenjima iz aprila preko mosta prolazilo 30.000 vozila na dan.

- Otkako je otvorena Požeška taj broj se povećao za deset hiljada, i sada na kraju godine broj se zadržao na tom nivou - tvrde u Gradu. - Kada 2013. bude gotova petlja Radnička, očekujemo da će se 70 odsto vozila koja dolaze iz pravca Obrenovca i idu ka Gazeli, preseliti na novi most.

I profesionalni vozači tvrde da su saobraćajne gužve pored Sajma i kod Ade Ciganlije sada manje.

- Značajno nam je olakšano da sa Čukarice stignemo do Novog Beograda - kaže Dejan Mićić, dispečer u "Plavom taksiju". - Vreme putovanja je skraćeno, a primećujemo i da su rasterećeni pravci pored Sajma i kod Ade, gde se ranije, naročito u špicu, stvarao čep. Vozila iz pravca Banovog brda, Žarkova, Vidikovca i ostalih naselja u ovom delu Beograda sada se direktno iz Požeške uključuju na petlju "Hipodrom" i sa nje na most. Time se ostavlja više prostora kod Ade Ciganlije za saobraćaj koji dolazi sa Čukaričke padine i iz pravca Obrenovca. Verujem da će kada ceo posao bude završen, u Bulevaru vojvode Mišića i Radničkoj saobraćaj biti manji za još 30 odsto.

PROPUSNA MOĆ 12.000 VOZILA NA SAT

INTENZITET saobraćaja preko sadašnjih mostova i Bulevara vojvode Mišića trebalo bi da bude smanjen za oko 40 odsto. Maksimalna propusna moć biće 12.000 vozila na sat, predviđeno je i provlačenje svih neophodnih vodova gradske komunalne i javne infrastrukture kroz konstrukciju mosta. Vožnjom preko novog mosta, umesto kroz centar Beograda, vozila će dnevno uštedeti 11 tona goriva i preći 100.000 kilometara manje.

PREKO MOSTA VOZE SAMO "94" I "85"

PROJEKAT Mosta na Adi je deo unutrašnjeg magistralnog poluprstena i predviđa i dva šinska koloseka kojima bi prolazio budući metro. Za sada od novobeogradske do čukaričke obale, saobraćaju autobusi "94" i "85". Po završetku radova mostom bi mogle da prolaze i linije "88" i "89".
 
Gad god cujem price kako je most "pust" ja se setim scene iz filma Balkanski Spijun gde se vidi Slavija sa svega nekoliko automobila. Ako bi ovaj most danas prelazilo 10ak hiljada vozila na sat, to bi znacilo da odmah treba raditi na alternativnom pravcu.
 
ivandr6889 wrote ,, . . . treba raditi na alternativnom pravcu.,,
ne paziš na času. . .
vec je uplaniran i most na drugom špicu Ade :lool:
 
Није пуст, дефинитивно. Лупају новинарке без возачке дозволе. Прошао сам прошлог петка њиме први пут у поподневном шпицу у 17.20, било је поприлично кола, и то из правца НБ, са само једном завршеном прилазном траком. У сагледивој будућности (20 год.) проток ће бити оптималан. Не треба заборавити да је 40.000 кола дневно већ половина саобраћаја на Бранковом мосту и ваљда две трећине на Панчевцу.
 
boca-ica":2no8r5n7 je napisao(la):
ivandr6889 wrote ,, . . . treba raditi na alternativnom pravcu.,,
ne paziš na času. . .
vec je uplaniran i most na drugom špicu Ade :lool:

Kad kazem raditi ne mislim planirati jer zivimo u zemlji gde je ispanirano infrastrukturnih prijekata toliko da bi i Nemacka imala problem da to sagradi za 20 godina. Bas danas sam prosao obilaznicom od Orlovace do Dobanovaca, pa samo to u punom profili nece biti gotovo ni za 10ak godina.

A moram da dodam, koliko su pridike na funkcionalnost i opravdanost mosta na mestu dovoljno govori da ga od 1.1.12e njegovi najveci politicki protivnici A. Vucic i Mrkonjic nisu tako reci ni pomenuli......
 
@ivandr6889

Ovo je koliko toliko izvesno

Po Direktoru "Koridora Srbije" na obilaznici oko Beograda, u toku je izgradnja petlje Batajnica, a u martu 2013. bi trebalo da počnu radovi na izgradnji druge trake autoputa Dobanovci-Ostružnica.


@ostali

Sorry za Off
 
ivandr6889":3rbban7r je napisao(la):
....
A moram da dodam, koliko su pridike na funkcionalnost i opravdanost mosta na mestu dovoljno govori da ga od 1.1.12e njegovi najveci politicki protivnici A. Vucic i Mrkonjic nisu tako reci ni pomenuli......

Moram da primetim da su ova dvojica možda i najmanje kompetentni, isto koliko i svi ostali političari.
Za njih je most samo "tema u kampanji", termin koji je skovao jedan drugi ministar...

Doduše, ove godine su imali važnijeg posla, pogotovo od formiranja vlade - dok jedan juri tajkune i jagnjeće brigadire, drugi juri folk zvezde svoje mladosti...
 
Mene samo zanima šta se desilo sa"predizbornim" vrhom pilona :mrgreen:
 
За врх пилона потребно је ангажовати војску, а њен шеф више није Шутановац ..... онако .... лаички посматрано ....
 
Ja bi na onu resetkastu konstrukciju koja treba da "sedne" na pilon stavio 20/tak hi-res kamera, na svakih 18 stepeni kruga po jednu, i napravio sajt Google Bird View Belgrade :)
 
@stf
Ni Vojska nije gadljiva na pare, tako da ne bi trebalo da bude problema ako neko ipak resi da se siljak stavi na pilon.
 
Pa mogli bi...i za izradu tog "šiljka" su potrošene pare, a sada leži ko zna gde ili su ga skupljači sekundarnih sirovina preuzeli u svoje ruke i utopili ga negde...mislim kad su već uspeli da iz Skadarlije neprimetno ukradu dekorativni bronzani stub, onda verovatno bi uspeli i ovaj "šiljak" da neprimetno uzmu :D
 
Sinoć prolazim pored sajma ka brdu i policijski auto zaustavi vozila ispred mene...treajalo je 10ak min, skloniše barijere, preusmeriše saobraćaj na novi tobogan...Tri trake su obeležene, ali deluju uže od oubičajnih širina traka.
 
Znači može se reći da si među prvima overio novi nadvožnjak :)
 
lento":1x3ohn8j je napisao(la):
@stf
Ni Vojska nije gadljiva na pare, tako da ne bi trebalo da bude problema ako neko ipak resi da se siljak stavi na pilon.
Већа је маркетиншка добит Ђиласа него финансијска добит војске у овом случају. Све је то политика. Барем се мени чини.
 
stf":2myuswe4 je napisao(la):
lento":2myuswe4 je napisao(la):
@stf
Ni Vojska nije gadljiva na pare, tako da ne bi trebalo da bude problema ako neko ipak resi da se siljak stavi na pilon.
Већа је маркетиншка добит Ђиласа него финансијска добит војске у овом случају. Све је то политика. Барем се мени чини.

Da budem iskren baš i ne vidim neku PR dobit od postavljanja vrha, sumnjam da bi bilo ko od građana to i primetio. Baš danas sam to pomenuo drugu, a on sav začuđen me pita zar to već nije postavljeno. Većina ljudi ni ne razmišlja o tome.
 
Tek se posle postavljanja vrha moze trajno montirati elektronska oprema. Naprimer automatska meteoroloska stanica bi bila vrlo zanimljiva posto bi pratila stanje u malo visim slojevima vazduha. Ali pre svega niz kamera za pracenje saobracaja na mostu i petlji, zatim stanja na reci (brodovi, led i splavovi), i na kraju pracenje bezbednosti i eventualnih pozara na samoj Adi. Postavljanje vec gotovog vrha je zbog toga pre svega pitanje bezbednosti, a ovoliko cekanje je cisto tracenja nasih para. Najcudnije je sto se ni jedne novine ne usudjuju da pokrenu to pitanje.
 
Vrh