Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

relja":3jn8gzbv je napisao(la):
NIje čudno. Trenutne ulice su već nisu dovoljne za postojeći saobraćaj.
NPR - Jedna na izgled trivijalna stvar - zamena habajućeg sloja u Gandijevoj ulici, pri čemu su čak podelili ulicu u dve faze, je napravila zastoje u krugu prečnika dva kilometra, i to u ulicama sa 2x2 i 2x3 trake. Slično se dešava i kasa dođe do najbezazlenijeg sudara sa razbijenim farom.
Razlog je što se NBG gradi, ali umesto u širinu, popunjavaju se prazni placevi, ili češće - na nekadašnjim zelenim površinama se podižu stambene zgrade, što umnožava broj automobila u postojećim ulicama.
Ово ваљда довољно говори о бесмислености развијања аутомобилске инфраструктуре. Колико год да је развијеш, једног дана неће бити довољно.
Ширењем улица доћи ћемо до тренутка када више физички неће бити могуће даље их ширити, јер ће доћи до фасада зграда, а биће и даље уске и недовољне.....
...аутомобиле треба дестимулисати, а немогућност да се изгради УМП од Аутокоманде до Панчевца може да се покаже и као позитивна ствар у некој будућности.
 
blagoje":34em443o je napisao(la):
Lako je isplanirati i isprojektovati...
Jesi li siguran? Ja baš mislim da je to najteži i najkritičniji deo procesa. SVE ostalo se svodi na organizaciju i novac. Po tome kako je isprojektovana deonica koja se trenutno gradi, ne bi rekao da su je osmislili vrhunski stručnjaci. Ima tu dosta propusta, manjih i većih, a vrhunac je, naravno, raskrpetlja. Ako tako misle da nastave i prema Pančevcu, bolje da ne rade ništa, iskreno.
Budžet je nešto što se puni i prazni, ekonomska situacija se menja iz godine u godinu (zar je iko pre samo 5 godina verovao da ćemo ovoliko pasti) ali loše planiranje može da upropasti posao na duge staze.
 
Nisma urbanista, niti gradjevinar, ali mislim da je dobro planiranje i projektovanje osnova kvalitetne gradnje.
ovaj most i pripadajuce saobracajnice su najbolji dokaz ove moje konstatacije.
Sve po sistemu ajd, ajde sto pre da gradimo, videcemo posle sta cemo sa tim. Jel znamokakavce sinski sistem imati na mostu? NE
Imamo li normalnu petlju u J.Gagarina? NE Imamo li vezu na Milentija Popovica? NE kod buvljaka imamo semaforsku raskrsnicu. Nastavak pravca da ne pominjem, a krajnje mi je nejasno kakav je to revolucionarni magistralni gradski pravac koji ce se u nivou presecati sa Omladinskih brigada i T. Bunarom ako ikada do njega i dodje.
Sa druge sumadijske strane situacija je jos gora. posle `brzog` mosta dolazite na (raskr)petlju hipodrom, gde vec sa ovim obimom saobracaja ima zastoja. Za (imaginarni) tunel, se skrece levo preko semaforizovane raskrsnice, a to je po nekom projektu kao glavni pravac !!!! Posle kilometara mostovske konstrukcije ceka vas semaforizovan prelaz preko tramvajskih sina !!!?
I vrhunac po meni (zbog laganja gradskih funkcionera) vijadukt za penjanje tranvaja na most koji je `nasilno` ubudzen da bi se nekako na jedvite jade peo tramvaj, na most za koji nam kazu da ce preko njega ici METRO !!!
OCE LI SE I METRO PETI NA MOST POLUKRUZNIM VIJADUKTOM !!!! A ako vec planiraju da tuda ide tramvaj zar nije logicno bilo da se sine spustaju u J.Gagarina i povezu na postojecu tramvajsku mrezu???
Oprostite mi, ali mislim da je urbanizam grada trenutno (duze vremena) na nivou Kaludjerice ili nekog drugog prigradskog naselja.
i ovaj jadni GUP koji je donet ne postuju. Sve po sistemo `da se ja pitam, ja bih ovuda proterao`
 
Sto se tice tramvajskih sina, imam informaciju da one nece biti dugo tu i da ce se razmontirati linija 3 jer nema funkcije vise, pored zeleznice. Mozda gresim, zna li neko vise o ovom?
 
Ne zaboravite da para ima sve manje i manje pa, posto ce projekti biti redji, svaka velika investicija mora spreciti pojavljivanje kriticnih tacaka u sve daljoj i daljoj buducnosti. Pogledajte mapu. Izgradnjom Kineskog mosta deo saobracaja koji je isao na Pancevacki most ce skrenuti na njega. Tome treba dodati novi saobracaj sa novih privrednih i stambenih zona sa leve strane Dunava. Novi Beograd se vec spojio sa Zemunom u jednu gigantsku industrijsko-usluzno-stambenu oblast. On se i do sada nekontrolisano sirio, a novi most ce to drasticno ubrzati jer je sve sto nema odrediste juzno od Beograda prirodno usmereno ovde, a ne u stari deo grada. Sta bi tamo radili? Da se satima provlace kroz one uske uličice? Tako se kao centralno cvoriste svog ovog saobracaja pojavljuje raskrsnica autoputa i puta sa Kineskog mosta. Pri tome je zemljiste u njenoj siroj okolini uglavnom i dalje slobodno. A sasvim slucajno je odmah pored nje ne samo zeleznicka stanica Zemun, nego i aerodrom. Postoji li idealnija lokacija za biznis? Tesko. Posto najvise mesta ima jugozapadno od raskrsnice, tj. zapadno od ulice Marka Celebonovica, ceo ovaj prostor ce ogromnom brzinom biti popunjen. Da bi infrastruktura grada mogla da prati ovo sirenje, pre ili kasnije ce se morati napraviti produzeci svih magistralnih puteva. Verovatno nesto nalik onome sto sam oznacio crvenom bojom. Auto put jednostavno nece moci da primi sav taj saobracaj, a i da moze, ne sme da bude jedina neprekinuta magistralna veza koja u ovom pravcu postoji u citavom gradu.

Sa druge, istocne strane ulice Marka Celebonovica se vidi da je bas u njenom produzetku ostavljeno mesto za sledecu veliku ulicu u pravilnom rasteru magistralnih pravaca u centru Novog Beograda. Znajuci potkupljivost politicara, vecni nedostak novca i pohlepu za prostorom u starom centru NBG, neko od urbanista je pametno zakljucio da ce se nova, ali predvidjena magistrala, ili provuci sada, kao kolateralna "steta" mosta na Adi, ili je nikada nece ni biti. Kad se uzme u obzir lako predvidljivi pravac sirenja NBG koji sam gore opisao, to bi se pokazao kao ogroman i skup problem tek kad se vise nikako ne bi mogao ispraviti. Marka Celebonovica je jedini prirodan pravac koji moze da pokupi saobracaj citave oblasti severno od Surcinske ulice i juzno od auto puta. Zbog toga on u svom produzetku zahteva potpuno novu magistralu koja ima vezu sa mostom na Adi, a ne neko krpljenje po postojecim ulicama koje nisu dovoljne ni danas. Kompleks Novi Beograd - Zemun ce veoma brzo biti jos mnogo veci nego sto je sada, a gradu ce donositi ogromne pare. Zbog toga se, posle novog mosta na Savi koji je bio neophodan da bi se sprecio vec postojeci kolaps, ovo malo novca koji sad imamo ulaze bas na Novi Beograd, u zavrsetak predvidjenog rastera magistralnih ulica. Stari grad je em skup em sada vec i manje važan za one koji gledaju konacni zbir na dnu racuna, pa izgleda da ce cekati bolja vremena.

MapaBgdAer.jpg

MapaBgdMag.jpg
 
Bobb":2eqpg1i8 je napisao(la):
blagoje":2eqpg1i8 je napisao(la):
Lako je isplanirati i isprojektovati...
Jesi li siguran? Ja baš mislim da je to najteži i najkritičniji deo procesa. SVE ostalo se svodi na organizaciju i novac. Po tome kako je isprojektovana deonica koja se trenutno gradi, ne bi rekao da su je osmislili vrhunski stručnjaci. Ima tu dosta propusta, manjih i većih, a vrhunac je, naravno, raskrpetlja. Ako tako misle da nastave i prema Pančevcu, bolje da ne rade ništa, iskreno.
Budžet je nešto što se puni i prazni, ekonomska situacija se menja iz godine u godinu (zar je iko pre samo 5 godina verovao da ćemo ovoliko pasti) ali loše planiranje može da upropasti posao na duge staze.

Ne bih ja svu krivicu svaljivao na planere i projektante. Ljudi jednostavno dobiju projektni zadatak i ne sumnjam da bi korektno odradili posao da se ispred njih ne postavljaju neka ograničenja o kojima u suštini ne bi trebali da razmišljaju, bar što se tiče nekih strateških stvari koje ne trpe kompromise. Nisam u toj struci, pa ne mogu da se zakunem, ali ako pogledamo kako stvari funkcionišu u ostalim oblastima života, nije daleko od istine da se susreću sa problemima od onih najbanalnijih ("Znaš li ti kroz čije dvorište si proterao ulicu?"), preko uobičajenih ("Ko je lud da ruši petospratnicu?"), do onih ključnih ("Sve je ovo super, ali hajde sada uradi ovo isto, ali 30% jeftinije."). I to sve u više iteracija na više nivoa. Kada su u pitanju strateške stvari, ovakva pitanja se ne bi smela postavljati, ali sve je to uglavno uslovljeno sa finansijskim mogućnostima. Nije ni čudo što kao rezultat često dobijemo "Frankenštajn rešenje", i mada na njemu stoji potpis projektanta, verovatno dosta odstupa od njegove prvobitne zamisli zbog čega ni on sam nije srećan. Ako gledamo sa tog stanovišta, onda je to stvarno najteži deo procesa, ali ne iz profesionalnih razloga, već zbog brojnih kompromisa na koje su planeri i projektanti primorani, a uslovljeni su pre svega finansijskim razlozima.
 
Poptuno si u pravu Blagoje, nije isključiva krivica na planerima, naprotiv, ali svi dobro znamo da je u malo kojoj struci ostao po neki pravi stručnjak sa autoritetom koji bi mogao da se suprostavi navali skorojevićkih dnevnopolitikanata, pa je tako i među gradskim planerima.
Nekad su gradski urbanisti po moći bili ravni sa kraljevima i predsednicima, njihove desne ruke, sada su leva smetala i ako uopšte žele da se bave tim poslom, bespogovorni crtači.
To ih, međutim, ne opravdava u potpunosti. Političari su manje više uvek bili oportunisti, ali na struci je da se izbori za ono što smatra da je minimum časti. Ako nisu to u stanju, nek vrate svi svoje licence, pa nek rade kao saradnici. Kad bi svi to uradili i ostavili klijentima da sami potpisuju projekte, stvari bi se brzo promenile, ali naravno, pričam bajke...
 
@Zuma Ima li tu mesta i logike za spoj M. Celebonovica i Prvomajske?
 
@zuma: Slažem se. Ulica Mlica Marka Čelebanovića definitivno nije završena. Pre ili kasnije će je nastaviti tamo gde su stali (kod Kvantaša). Potpuno je nelogično da stoji semafor pravo ka poljani i levo ka poljani uz groblje :D Put pored Bežanijskog groblja ka blokovima bi bio najbrža veza između Kineskog i mosta na Adi.
 
Normalno da ce nas prestignu kad ih ima "samo" milijardu :D
 
U Jurija Gagarina se radi na temeljima za stubove na razedlnom ostrvu.
 
Гага":311c1dlx je napisao(la):
Бежанинац, како мислиш спој Марка Челебоновића и Првомајске ?

Gago, ovako nekako:

mapabgdaera.jpg


Nakon buduceg spoja Surcinske i Grcke kod Grand kafe, ovakav nastavak se prosto namece.
 
Bezaninac":myc8suwm je napisao(la):
Гага":myc8suwm je napisao(la):
Бежанинац, како мислиш спој Марка Челебоновића и Првомајске ?

Gago, ovako nekako:

mapabgdaera.jpg


Nakon buduceg spoja Surcinske i Grcke kod Grand kafe, ovakav nastavak se prosto namece.
Бежанинац, сад ми је јасније.
Проблем би овде био онај део од окретнице аутобуса 77 па до Првомајске. Улица Јоже Шћурле је сувише уска, а куће су са обе стране улице. Требало би онда направити и подвожњак или надвожњак испод/изнад пруге да се споји са Херцеговачком улицом која "улази" у Првомајску. Ово сигурно не би обрадовало становнике Јоже Шћурле и Херцеговачке, јер би се повећао обим саобраћаја.
Део од Марка Челебоновића до окретнице 77-це не би био проблем, јер већ постоји код раскрснице М.Ч. и Норвешке, а то и сам знаш, оно парче наставка Норвешке улице према аутопуту. Испод аутопута већ има изграђен подвожњак, нешто слично оном код Хитне помоћи, и тачно би се "спојиле" улице Јоже Шћурла и Норвешка.

О овом делу нове будуће улице од Норвешке до окретнице 77-ице смо већ дискутовали, али не могу сад да пронађем. Претраживао сам по темама и подтемама, али не могу да нађем ! Али наћи ћу већ па ћу ти јавити, а тад сам био поставио и слику са Бинг мапе тог подвожњака испод аутопута. Било би сасвим довољно да изграде и ту нову саобраћајницу од Норвешке до окренице 77-ице.

Ипак мислим да је сасвим довољно и ово што сад имамо да дођемо до Првомајске, од лакат кривине поред Кванташа са Т6 до улице Пазовачки пут па Првомајска.
Више сам за варијанту да се продужи Партизанске авијације надвожњаком преко Студентске улице до Зеленгорске, па онда још један надвожњак изнад оне рупе (а можда и не треба), да се споји са Златиборском и тачно излази на почетак Првомајске. И о овоме смо исто дискутовали на некој од тема.
 
Ne bih znao, ali trotoar do Džona Kendija nikada nije bio završen upravo zato što su te barake opstale.
A posednjih meseci su polagane nove cevi upravo ispod postojećeg trotoara...
 
Pa da, ali na ovoj parceli su počeli sve da sklanjaju i cela je ograđena ogradom, isključujem mogućnost da se tu radi samo o zameni cevi. Valjda će uskoro da postave tablu sa informacijama pa će sve biti jasnije o čemu se radi.
 
@ Gaga

Da, tako je, secam se i ja.

Produzetak P. Avijacije je neophodan.
Ceo saobracaj sa B. Kose za Zemun se sliva preko uzane i strme krivine kod "11. aprila", na onu kaldrmisanu ulicu koja nervira ceo svet.
 
Vrh