Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

relja":3i53qdll je napisao(la):
Bobbe, to nije lepo.

Zuma OK, to su principi.
A šta je u praksi sa "uklapanjem" "UMP-a" sa postojećim ulicama na Novom Beogradu i činjenicom da već postoji autoput kroz grad, koji je na nesreću, i dalje istovremeno i glavni međunarodni pravac, iako nije bio tako zamišljen?
Ako neko hoće iz Zemuna i NBG da stigne do Voždovca, Medakovića, Konjarnika, Kaluđerice, ići će tim pravcem, bez semafora, na petlje i dugačka uključenja i isključenja pre dolaska do prvog semafora...to već imamo, samo nemamo Obilaznicu - prvi i najvažniji prsten.
Ja bih najviše voleo da se naprave prstenovi, ali pravi prstenovi, a ne ulica koja je nastala kao niz kompromisnih rešenja koji se nastavlju jedno na drugo.

Ja tvrdoglavo, kao laik, vozač i stanovnik ovog grada, tvrdim da jeste bio potreban most koji će da povezuje NBG sa Čukaricom i sve ono dalje. Samo se plašim da dobijeno neće biti u skladu sa uloženim.
Obilaznica, Metro i Prokop treba da su prioritet
.

Ja ne mogu da verujem da ovo uopste treba i da se pise i da se nekavi tuneli kroz Senjak uopste pominju u istoj ravni sa ovim.

Posebno bih naglasio Prokop, ili zeleznicki cvor pa makar glavna stanica i zavrsila na Novom Beogradu. Bez toga ovaj grad jednostavno ne moze ni da prodise ni da zazivi kao nekakav ozbiljan regionalni kulturni, finansijski, ili turisticki centar. Bez toga nema Savskog amfiteatra i Savamale i Karadjorjdeve kao "the" centra svega u gradu pa i sire.

Hvala Bogu da ce se izgradnjom Kineskog mosta steci drugi neophodan uslov da taj prostor zazivi i pocne da doprinosi ekonomiji grada. A da bi potpuno prodisao i ostvario svoj potencijal treba nam jos jedan most preko Dunava sa druge strane usca. I gle, upravo identifikovasmo jos jednu stvar koja treba da dodje pre vecine deonica UMPa. I da, zaboravio sam autobusku stanicu.

Most nam je svakako trebao i necu da ulazim u to da li bi bilo mnogo ili malo bolje da je uzvodno ili nizvodno. Dobijamo ga i dobro radi posao i one ludnice su prestale. Ali realno gledano insistiranje da daljem guranju UMPa sada je bacanje para u smislu da ima puuuuuno toga korisnijega za grad.
 
relja":x6s1gryx je napisao(la):
Bobbe, to nije lepo.
:( ono svakako nije tebi bilo upućeno, ali svejedno sorry...mora da je vreme u pitanju :D
boca-ica":x6s1gryx je napisao(la):
Verujem da nas u nekoj buducnosti ceka
izgradnja dosta jeftinijeg mosta preko Ade (sa šinama ) na drugom špicu
samo da opet ne uštinu od Dunava
Apsolutno, kad se grad dovoljno proširi u tom pravcu na obe obale Save.
 
На још једну "ситницу" бих указао на мапи коју је поставио Зума. Као што видимо, правци саобраћајних артерија од Пеште према Будиму и обратно ударају у Дунав и природно би се требали спојити мостом тачно по сред острва.

Па нису, него имају по један са обе стране. А Њихова Ада је далеко мања а колико знам није ни градско излетиште највишег ранга.

@ Relja

Тачно, НБГ је претрпео штету, али је зато стамбена падина Бановог брда "спасена". Када још урачунамо да је на НБГ штета само од Јурија Гагарина до депоа ГСП (јер је надаље одавно планирана улица) и да су то неизграђени блокови.
Опет, Зума је одличу мапу поставио. И њима би се у уличну мрежу далеко боље "уклапао" мост по сред острва, па га они опет немају.

Значи да поновим. Практично је постојао избор да ли да се девастира већ изграђена падина Бановог брда а укопи НБГ, или да се спаси падина а неизграђени блокови НБГ мало сасеку...
 
Гага":3kwf08ii je napisao(la):
Можда би и могао да се ушушка кружни ток :D, вероватно неко од форумаша ко барата са цртањем, може да уцрта тај кружни ток, да практично изгледа као да је већ ту.



А то што би се земљиште узело од бившег Инекса (ауто сервис), од Веста, Петлове перионице и од чика Топлице, је најмањи проблем, јер ти објекти и нису од неког општег значаја. Део земљишта који би се заузео кружним током, сваком од ова четири "власника" би могао да се да део земљишта са друге стране или једноставно да се уради експропријација.

Mislim da nam ne treba još jedan kružni tok poput onog kod opštine NBG. Nisam ja protiv toga, nego jednostavno nema svrhe praviti nove kružne tokove sve dok vozači ne nauče da koriste postojeće i poštuju propise na njima...Svako ko barem jednom dnevno prolazi kružni tok na NBG-u zna da maltene ne prođe dan bez neke saobraćajke na njemu...
Edit: Mislim da bi veliki doprinos smanjenju broja saobraćajki na kružnom toku NBG doprinelo izmeštanje Taxi stanice.
 
@stf
nije meni ni malo stalo do samih blokova, već do povezivanja sa postojećim ulicama - situacija na početku Jurija Gagrina, npr, suženje i izlazak pravo na semafor, zatim kruženje da bi se prišlo mostu - zbog blizine nasipa, ukrštanje trake za silazak i penjanje na most...
 
Ronche":3lwzdxgz je napisao(la):
Гага":3lwzdxgz je napisao(la):
Можда би и могао да се ушушка кружни ток :D, вероватно неко од форумаша ко барата са цртањем, може да уцрта тај кружни ток, да практично изгледа као да је већ ту.



А то што би се земљиште узело од бившег Инекса (ауто сервис), од Веста, Петлове перионице и од чика Топлице, је најмањи проблем, јер ти објекти и нису од неког општег значаја. Део земљишта који би се заузео кружним током, сваком од ова четири "власника" би могао да се да део земљишта са друге стране или једноставно да се уради експропријација.

Mislim da nam ne treba još jedan kružni tok poput onog kod opštine NBG. Nisam ja protiv toga, nego jednostavno nema svrhe praviti nove kružne tokove sve dok vozači ne nauče da koriste postojeće i poštuju propise na njima...Svako ko barem jednom dnevno prolazi kružni tok na NBG-u zna da maltene ne prođe dan bez neke saobraćajke na njemu...
Edit: Mislim da bi veliki doprinos smanjenju broja saobraćajki na kružnom toku NBG doprinelo izmeštanje Taxi stanice.


Наравно, не треба нам кружни ток као код Општине, јер је он погрешно пројектован. Годинама су се, наиме, тамо дешавале једна до две несреће дневно. Многе сам одгледао уживо, јер сам живео 50 метара од сквера. И онда је после 2000. нова градска власт решила да раскрсницу реконструише... И поновила стару грешку. ставили су рефлекторе, исцртали траке, али нису смањили углове проласка кроз кружни ток, а тиме ни брзину кола у њему. Пролази се, опуштено, на најопаснијем правцу (М. Пупина - П. комуне), четвртом брзином. Резултат - једнака (не)безбедност као и раније.
Остали кружни токови у граду, укључујући и окупаторску Славију (?!) су безбеднији од овог. Пример безбедно пројектованог кружног тока је на раскрсници Војвођанске и Сурчинског пута. И овај кр. ток Омл. бригада - Четврти булевар ("УМП") би морао да буде такав, ако га икад буде.
 
Ne razumem se u tehnike projektovanja raskrsnica, ali mislim da je kod Opštine NBG problem dobrim delom do naše bahatosti.
A da je Slavija bezbednija od bilo čega, ne bih se složio :D


@ronche
Omladinskih brigada je ključna ulica za spoj severnog (dunavskog) i južnog (savskog) dela NBG. Ona je već devastirana velikim brojem semafora, i još jedan semafor bi je dokusurio.
9 semafora na oko 2.5 km. I da su savršeno uklopljeni (a nisu), previše je.
 
Na kružnom toku NBG trebali bi da postave patrolu koja će stalno dežurati. Što zbog trenutne reakcije u slučaju udesa, što zbog toga da se vozači naviknu da uspore pre ulaska u kružni tok. Za Slaviju se slažem....Preko nje idem isključivo kad nema drugog izbora...Naravno, pre ulaska u sam "kotao", prekrstim se :D
 
@Mekbejn
Ни мени то није струка, али јесте Милану Вујанићу, који се пре десетак година сложио са мном да је раскрсница очајно пројектована. Доста је у нашој бахатости, али понешто је и у незнању, пројектаната, као и возача из мањих места који први пут виде кружни ток.

@Mekbejn, Ronche
Славија је хаос, али веће штете настају код Општине НБ... Годишње нема мање од 500 судара, а пошто се вози солидним брзинама, штете су велике, а повреде озбиљне (додуше, не сећам се да је било погинулих - пуком срећом).
 
Пантограф":2k0ydnom je napisao(la):
@Mekbejn
Ни мени то није струка, али јесте Милану Вујанићу, који се пре десетак година сложио са мном да је раскрсница очајно пројектована. Доста је у нашој бахатости, али понешто је и у незнању, пројектаната, као и возача из мањих места који први пут виде кружни ток.

@Mekbejn, Ronche
Славија је хаос, али веће штете настају код Општине НБ... Годишње нема мање од 500 судара, а пошто се вози солидним брзинама, штете су велике, а повреде озбиљне (додуше, не сећам се да је било погинулих - пуком срећом).

Ne znam koliko ih se moze usporiti talasastim asfaltom ili cak lezecim policajcima? Plus stavis neko ozbiljno ogranicenje brzine i velika trepcuca narandzasta svetla...
 
I ja danas poljubih tablu za zatvorene pesacke staze na mostu...

Vise mi je pukao film.Kao da me teraju da kupim kola kao sav normalan svet umesto da koristim noge.
 
relja":1cb826al je napisao(la):
@stf
nije meni ni malo stalo do samih blokova, već do povezivanja sa postojećim ulicama - situacija na početku Jurija Gagrina, npr, suženje i izlazak pravo na semafor, zatim kruženje da bi se prišlo mostu - zbog blizine nasipa, ukrštanje trake za silazak i penjanje na most...

Onda, sta mislite o ovoj ideji: Da se zeleznicke sine na Novo Beogradskoj strani, od zeleznicke stanice NBG pa dokle treba prema Savi, postave na stubove. Tako se moze ukloniti nasip koji smeta. Na nivou zemlje, za sve prakticne svrhe, bice kao da pruge i nema. Ovo ne bi bilo skupo, posto jedan ili dva koloseka zauzumaju malo mesta po sirini, ne treba im ni ograda, ni pesacke ili bilo koje druge staze. Samo par stubova, jer rastojanje (mozda cak i do reke) i nije toliko veliko. Onda bi na povrsini zemlje ili iznad nje ostalo dovoljno mesta za rekonstrukciju prilaza mostu na Adi, sa petljama, novim prilazima itd. A ako se realizacija ovde pokaze uspesnom, isto se moze ponoviti i severno od zel. stanice. Tako bi glavni deo NBG-a ostao bez zeleznickih sina na povrsini zemlje. Cena projekta bi se brzo vratila kroz veliku (skoro) oslobodjenu povrsinu na Novom Beogradu, a tu cene zemljista rastu neverovatnom brzinom.
 
... nastavak ...

Trebalo bi se osloboditi "svetih krava" u razmisljanju. Izgleda kao da su pruge nepomerljive, ali cesto moze ispasti samo da je to skupo, ali opet jeftinije od alternative. Svaka vrsta brzog ili masovnog transporta, na primer metro ili voz, ne trpi semafore i prepreke. To je razlog zasto uvek imaju svoje posebne putanje, pa tako i voz trazi nezavisnu putanju gde nece smetati drugim vrstama saobracaja. Novi Beograd ce biti megalopolis, sa sirokim bulevarima i visokim zgradama, dakle sa velikim prometom robe i ljudi. Znaci da ni u kom slucaju nece biti moguce da trajno, kao nozem, bude presecen na pola nekom prugom. Pojavice se problem kao u starom delu grada, sa prugom koja blokira obalu. Razlika je sto u Novom Beogradu ovaj problem mozemo resiti jos sada, i to mnogo lakse, buduci da cemo ga ionako morati resavati. Znaci, umesto da kukamo kako je most na pogresom mestu, treba shvatiti da je pruga u NBG na pogresnom mestu, tj na povrsini zemlje, pa je dignuti u vazduh ili spustiti u podzemlje, gde i pripada. Tako smo jednim udarcem resili citavu gomilu trenutnih i buducih problema.
 
Zuma, pre nekoliko godina je sružen stari čelični most na početku Jurija Gagarina.
Gradio se nov, moderan betonski nadvožnjak za prugu. Tada sam ovde pričao da bi nadvožnjak trebalo da bude duži, kako bi se direktno spojile Milentija Popovića i Jurija Gagarina. Tada se već znala lokacija mosta i trasa "UMP-a".
Ništa nije urađeno da se br na toj mikro lokaciji ta dva projekta usklade.
Niko to nije rešavao.
Ako se bude radila naknadna rekonstrukcija već izrađenog betonskog nadvožnjaka ilipetlje Jurija Gagarina, neko bi trebao da odgovara na sudu.

Ideja o uklanjanju pruge sa NBG nije nova.
Ima tu samo nekoliko zezova, osim para - kuda će da saobraća železnica dok se bude rušio nasip i gradio most? Opet, i sada železnička stanica NBG, koja je na stubovima, je na putu pristupnim saobraćajnicama "UMP"-a. Ili, na oba kraja NBG pruge se nalaze važna železnička čvorišta. Odeći vezu između njih, jer je neko loše osmislio automobilsku komunikaciju? Čisto sumnjam.

Plitki tunel lepo zvuči, ali - morao bi da se uklopi u savske mostove sa jedne, i postojeći tunel na Tošinom bunaru. Visinske razlike su velike za tako kratko rastojanje, plus što bi svaka stanica između mosta i tunela značika savlađivanje uspona "iz mesta". Sa druge strane, tu je već izgrađena stanica sa 6 koloseka, koja bi se rušila zbog tunela. Teško.


Železnica je tu gde je. I ja bih voleo da je svojevremeno bila sprovedena drugačije, ali biće ona tu još neko vreme, a sigurno je neće pomerati zbog "ubudženog" "UMP"-a.
 
Ljudi koji kazu da je Slavija laska i bolja od kruznog toka kod NBG opstine verovatno ne voze automobil...
A oni koji kazu da je semafor bolji od kruznog toka... to je tek prica za sebe...
 
Ne znam kako drugi, ali ja se nikada neću navići na kružni tok na Slaviji ovakav kakav je.
Možda ti kojima je navodno lakša preko nje prelaze uglavnom kada je slabiji saobraćaj ili noću....
 
Na Slaviji treba uraditi podzemne pesacke prolaze (ukinuti sve pesacke prelaze) i uz osvezenu i malo izmenjenu horizontalnu saobracajnu signalizaciju problem je resen.
 
Ја не видим никакав проблем на Славији, можда јер живим близу па ми је свакодневица.

Све леве пропушташ. а десне "сечеш" и прошао си.
Чекаш да уђеш, када престану да долазе (са леве) ти гас и ушао си и нико те не занима, осим они које видиш да ће бити судар јер су се залетели или те не виде. И прођеш лагано. Заиста не видим проблем.
 
odlicno je poredjenje sa kruznim tokom na NBG kod opstine!
taj kruzni tok je, skoro, pa savrsen. nikada, nikakvih problema kod njega nema.

a jelprimecujete koja je razlika uodnosu na Slaviju?

PESACI! Na svakom ulazu/izlazu u kruzni tok, ali na svakom, je pesacki prelaz sa milion ljudi.
i sta se dogodi, napravi se cep na izlazu iz kruznog toka i automatski kolaps celog kruznog toka.

kao sto je gore vec receno: svuda napraviti podzemne prolaze za pesake, da na gornjem nivou budu samo automobili i PROBLEM resen!

i ako ostane neki dinar, lepu fontanu po sred kruznog toka :) i Bog da nas vidi
 
nostradamus":d3ts6psa je napisao(la):
odlicno je poredjenje sa kruznim tokom na NBG kod opstine!
taj kruzni tok je, skoro, pa savrsen. nikada, nikakvih problema kod njega nema.

a jelprimecujete koja je razlika uodnosu na Slaviju?

PESACI! Na svakom ulazu/izlazu u kruzni tok, ali na svakom, je pesacki prelaz sa milion ljudi.
i sta se dogodi, napravi se cep na izlazu iz kruznog toka i automatski kolaps celog kruznog toka.

kao sto je gore vec receno: svuda napraviti podzemne prolaze za pesake, da na gornjem nivou budu samo automobili i PROBLEM resen!

i ako ostane neki dinar, lepu fontanu po sred kruznog toka :) i Bog da nas vidi


Ма, како никаквих проблема нема, кад се у просеку ту догоди више од једног судара дневно, можда и у већини случајева са тежим последицама (повреде, материјална штета...). Значи, једно 150 кривичних дела и условних осуда за угрожавање безбедности саобраћаја годишње, због једног небезбедно пројектованог сквера! Живео сам ту 25 година, па знам шта је и како је. Још је мог оца, негде '69, ту скуцао неки Новосађанин са "принцом", не поштујући (не познавајући правила о) првенство(у) пролаза.

@JohnnyBGood
И мој закључак је био да, у прво време, пошто је реконструкција скупа, треба поставити лежећег полицајца на прилаз кружном току из смера Старог меркатора, јер се ту дешавају практично сви удеси. Трајно решење је нова реконструкција: повећање углова под којима возачи улазе у раскрсницу, што би их натерало да успоре, а у случају несигурности у вези с правом првенства, и да укоче. То би се постигло сужавањем разделних острва између трака, односно укидањем њиховог енормног проширења пред раскрсницом, уз повећање пречника ронделе.
 
Zivim i ja tu 25 godina pa i dalje tvrdim da je to super kruzni tok...
Kako mozes da donosis sud o kruznom toku na osnovu bu**** koji ne postuju STOP, obrnuti trougao ili nesto drugo iz pravila normalnog ponasanja u saobracaju?

Taj kruzni tok ima detaljno iscrtane 3 trake i tacno znas gde treba da ides i gde da se iskljucis kada ga vidis... Ako postujes obrnut trougao na ulasku u kruzni tok sve je lagano... Jedino sto moras da pazis na budale koji to ne postuju, ali, zar to ne moramo da pazimo bilo gde drugde?
 
Зато што "бу**** које не поштују СТОП, обрнути троугао или нешто друго из правила нормалног понашања у саобраћају" има довољно да угрожавају безбедност других - и то у тежем облику, јер им је конструкционим решењем раскрснице омогућено да возе брже. И то раде свакодневно.
 
Vrh