Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

vucko":2psxurhu je napisao(la):
Da li ste znali za ovo?Razmisljano je o tome da umesto raskpetlje bude kruzni tok ali su dosli do zakljucaka da bi smer banovo brdo most bio u zagusenju kao i smer rakovica-banovo brdo
:blah: i zato su, da ne bi došli do zagušenja, napravili raskrsnicu sa semaforima?! Neko ovde nekog u zdrav mozak.
 
Ево, време ја да се и ја јавим, као један од оних који су на путу да промене мишљење....

Да је остављена стара локација моста, цео пројекат би био многоструко јефтинији, јер на НБГ немамо апсолутно никакве надвожњаке, мост је краћи, а на чукаричкој страни такође не бисмо имали потребе за оноликим спуцаним парама у гомиле надвожњака због пруге која је некада планирана за уклањање....

....чак је стара траса далеко природнија и за ЛРТ ...

....ако је екологија разлог, који тачно разлози су у питању? Проблем код стручне јавности која критикује мост, (Јовин између осталих) што разводњавају причу и стиче се утисак да дижу галаму ради галаме. Довољно је инсистирати на питању: "Зашто је локација моста померена" и док се не добије задовољавајући одговор то питање је требало бити једино битно. А не, пилони, курци палци....сами су себи ускочили у стомак а после их је ухватила паника и огорчење, па завист...

Проблем код ове целе приче је што се и једна и друга фракција нису нимало потрудиле да објасне и образложе свој став. Говорим о стручном делу јавности. И једни и други се понашају као да су најпаметнији и да нема никаквог разлога да се икоме правдају. Корен проблема је недостатак те јавне дебате. Цео пројекат је чиста политичка одлука. А остали нек је прихвате.

Зато се између осталог и води ова дискусија по ко зна који пут на овој теми. Никоме ништа није 100% јасно. Нико није 100% у праву.
 
Trenutno je u toku izlivanje tri segmenta gornje konstrukcije šinskog vijadukta na petlji "Jurija Gagarina". U pitanju su poslednji segmenti šinskog vijadukta pre spuštanja na zemlju. Na suprotnoj strani, bliže mostu, do sada je betonirano pet segmenata gornje konstrukcije šinskog vijadukta. Računajući i ova tri, završeno je 8 od 32 segmenta na ovom vijaduktu. Od 32 stuba koji ga nose, potpuno je završeno 24 stuba, za još dva je urađena naglavica šipova i izvedena armatura, na četiri je završeno fundiranje šipova, a na preostala dva najbliža ulici Jurija Gagarinana usled izmeštanja instalacija radovi još nisu počeli.

vijadukt.jpg


Što se tiče drumskog vijadukta (smer ka blokovima), od ukupno 30(?) pari nosećih stubova potpuno je završeno 17, za pet je izlivena naglavica šipova i izvedena armatura za stubove, fundirani su šipovi za još šest, a na preostala dva najbliža ulici Jurija Gagarinana usled izmeštanja instalacija radovi još nisu počeli. Postavlja se oplata za gornju konstrukciju dva segmenta na strani parkinga Buvljaka, dok je na strani Buvljaka počelo postavljanje skela za još dva segmenta.

buvljak.jpg


Za drumski vijadukt (smer ka mostu) potpuno je urađeno pet parova nosećih stubova na lokaciji kod parkinga buvljaka i jedan na suprotnoj strani kod mosta, na još četiri su u toku radovi na armiranju i izlivanju naglavice šipova, a u toku je fundiranje šipova za preostale stubove, od kojih je za dobar deo završeno.
 
@stf

Ako zanemarimo ekologiju, nisam siguran da bi zbog položaja i konfiguracije terena na ovom mestu mogla da se napravi funkcionalna petlja koja bi distribuirala saobraćaj koji protiče Radničkom, ide na i sa mosta i povezuje Banovo Brdo sa prethodno navedenim. Sve to u jednoj tački. Da ne spominjemo šinski saobraćaj i pristup Adi.
 
Благоје ако је могло између топчидерске реке,хиподрома,топчидерског гребена,нисовог складишта и то све изнад пруге,како железничке тако и травајске онда је могло и на Марсу!
 
Opet stara prica oko polozaja......ali dobro, i Beogradjanku su osporavali, pa danas nikom nepada na pamet da kaze da je na pogresnom mestu, pogresna lokacija, da je trebala da bude bela a ne braon, jednostavno postala prepoznatljivi i neotudjivi deo starog dela grada.
Zao mi je sto stf podlegao ovim pricama koje jednostavno ne stoje i koje su najmanje sporne od svega. Moze da se spori izabrano resenje mosta, resenje pristupnih saobracajnica, ali sam polozaj je najbolji moguci, po mom misljenju.
Ajmo ovako.... kazu ovaj most je preugacak, cak 960m, most na lokaciji kod prevlake bi bio kraci
most-na-prevlaci.jpg

Posto je velika visinska razlika izmedju NBg-a, ali i same Ade i Cukarice, on bi s verovatno pruzao celom duzinom, s tim sto bi na tlu Ade duz cele trase mosta bili pobijeni stubovi. Sto prakticno znaci da bi mostovska konstrukcija bila duga oko 1400m, u odnosu na sadasnju 960. Mozda bi bila jeftinija zbog moguceg pobijanja stubova na Adi, ali pitanje tacno koliko bi bio jeftiniji.
Znam sad ce neki da kazu nije 960m, vec i oko 1.5km denivelisanog bulevara. Tacno. Ali moglo da se uradi slicno kao i predhodnom resenju, da uopste nemamo denivelisani bulevar, vec da se urade semaforizovane rasksnice na svim ukrstanjima. I to moze da bude argument, da neko kaze, izvini, ali recimo 100 mil e, je mnogo za denivelisanu magistralu na NBG-u, ja smatram da te pare treba da se ustede. I to je ok. Bio bi obican bulevar, kao i kod druge pozicije mosta.
Idemo dalje... koja je cena ekologije? Nema ko se nije bunio kad su sekli platene. Danas bi neki unistili ovo, jer je tako rekao Jovin
35049463.jpg

23255471.jpg

To je ono jezerce koje se vidi na googlovom snimku, preko koga prelazi, ja moje zadovoljstvo, nepostojeci most. Ako to neko smatra da je to vredno unistiti zarad fix ideje, onda ok, ali nemoj onda da mi kuka o platanima.
Dalje.... denivelisana raskrsnica koja bi zbog svog gabirita bila kod same prevlake?! Verovatno je mnogo kul osecaj kad ti je u neposrednoj blizini plaze petlja slicna mostaru. Da ne govorimo o tome sto bi ovde zvog suzenog slobodnog prostora, bilo daleko vise ekspropriacije i rusenja individualnih stambenih objekata, pa cak do same careve cuprije jer nema potrebnu sirinu za bulevar, pa bi i cena izgradnje srazmerno rasla.
A ako bi jos analizirali arhitektonsku, urbanisticku ili lendscape vrednost..... shvatili bi koja je lokacija bolja.
 
^^ +1

da ne govorimo o esproprijaciji, koja bi bila katastrofalno skupa, rusio bi se Minel, deo stare secerane, upropastio bi se prilaz Adi za pesake...

Izbor izmedju ove dve pozicije uopste nije izbor. Steta koja bi bila napraveljan Adi u slucaju ovog "juznijeg" mosta bila bi nemerljiva.

I da se osvrnem na objektivnost u vezi teme: svaki pojedinacni stav treba postovati, ne mora on nuzno biti opste-objektivan. Ali taj stav ne treba proturati kao samo taj i jedini ("ja sam u pravu i nema ni najmanje sanse da nisam") Objektivnost je nesto slicno volji vecine, ali ne mislimo svi isto, ne bi to bilo ni pozeljno ni normalno.

Kritike su uvek dobrodosle.
 
Naravno milance to su samo navijacki postovi bez za mene jasnog argumenta ;)

Takodje verzija tunela blize letnjoj pozornici je odbijena takodje zbog ekoloskih razloga, dok je urbanistima takodje nalozeno da nikako ne mogu ulaziti sa novom saobracajnicom u park topcider vec samo do pruge gde postoji prostor. Na tom delu vec postoji put sa po jednom trakom koji upravo sada skrece preko mostuca u park dok ce izgradnjom nove saobracajnice biti ukinuto to skretanje. Naravno sadasnja situacija sa prolaskom vozila do drajzerove nije najsjajnija ali je privremena doduse vozila su i ranije tuda isla nije neka novost ali je ipak sada protok veci. I ja smatram da je pre prioritet izgradnjanovog bulevara u pravcu rakovice kako funkcionalni prioritet a tako i best buy u ovom trenutku u odnosu na nase mogucnosti finansijske
 
Posto je ranije razmatrana verzija tunela,kako bi se ona snasla na toj lokaciji na prevlaci i da li bi se poklopila sa cenom mosta sa UMP-om i ostalim delovima trase koji su iskomplikovani zbog zeleznicke pruge i topciderke.A i izborom resenja za pilon i onim ubraznjem radova.

I zamislite samo podzemnu stanicu sinskog sistema na Adi u sklopu tog tunela.To bi bilo too good to be true.
 
milanche":1m8h8guq je napisao(la):
Danas bi neki unistili ovo, jer je tako rekao Jovin

Зашто ли ме не чуди овакво твоје писање...? :rolleyes: Мислио сам да си куд и камо упућенији у целу проблематику.Идејни творци те трасе су и идејни творци онога што се сада гради.Јовин везе нема са тим стварима. Ради се о ГУП-у 2021.То ти је сада свето писмо за тебе,проучи га како ваља. ;)

Урбанизам и архитектура у Београду су постојали и пре садашњих планерских структура.

Игоре,ја бар од тих навијачких постова не живим. ;)
 
Pravo da ti kazem ne zivim ni ja a nadam se da ne impliciras bez ikakvog argumenta. Tvojim odgovorom cu smatrati da si manje vise saglasan da su ti postovi navijacki. Ne mogu sebi da objasnim kako mozes da tvrdis i sa kojim argumentom koji je do kraja jasan da je pozicija kod secerane bolja u bilo kom aspektu cak i ako zanemarimo ekologiju. Naravno ovo nema veze direktno sa tobom ali ovaj predlog kao da je pravio neko ko nikada nije prosao tim delom cukarice i ne razume saobracajne tokove.
 
@Delija

Stvarno ne mogu da shvatim zašto uvek skačeš ko oparen i gubiš kontrolu čim se pomene Jovin. Opusti se prijatelju, nije ni on "sveto pismo". Pomislim da teže to podnosiš, nego da ti neko dira u Zvezdanu. :rolleyes:
 
Naravno da nije Jovin sveto pismo sta vise ima u njegovom profesionalno medijskom delovanju dosta kontradiktornosti ali avaj. Dobro je jedino da postoji kontra argument postojecim predlozima ali problem je sto je on uglavnom i pre svega politicki a ne strucno obojen i sto je najgore na nekoj licnoj uvredjenoj osnovi kada je on u pitanju.
 
@ milanche

Нисам још подлегао, рекао сам да сам на путу. :cool:

Има исправних ставова са обе стране, само не знам што сви одмах упадају у ватру. :)

Тачно, мост би био исте дужине, јер би цела Ада морала да иде на надвожњаке. Гледано позицију самог моста, она је на најбољем могућем месту. И даље делим то мишљење. Такође и даље сматрам да је конфигурација терена као створена за овакав мост.

Али, да ли је све остало на најбољем месту?

НБГ:

- Чињеница је да је НБГ морао да претрпи штету. Добили смо надвожњаке, блок бувљака је неповратно уништен, док је блок 42 осакаћен. Сада постоји проблем како ту углавити функционалну нову главну станицу уз све остале жеље надлежних (пословни блок, највеће зграде на Балкану и слично...)
- Са предходном верзијом, УМП се природно надовезивао на НБГ матрицу без неког посебног улагања, сакаћења, краћења и слично.

Чукарица:

- Позиција Радничке улице тик уз Саву је јако проблематична за петље. Ево, кружни ток петље Радничка је поприлично увучен у односу на саму улицу. Проблем пруге је евидентан а алфа и омега глупости ГУП-а је задржавање старог чвора. Можда би цела петља била јефтинија, или би макар раскрпетља била доста јефтинија да се није ишло на ту назадну солуцију.

- Стара позиција УМП-а би евидентно тражила велики степен експропријације што доста подиже трошкове, као и угуравање петље практично до првих зграда, тј. тик уз стамбено језгро Бановог брда.
Такође, ко зна на шта би заиста личила превлака и простор око ње као и сам рукавац са марином.

Некако ми се чини да се заборавља да је промењена само деоница од Белвила до Пожешке. Значи, Хиподром би свакако трпео. Разлика је што би тада трпео стамбени део Бановог брда, а данас трпи падина Сењака. То ме искрено и чуди. Да су се усудили да жртвују буржује.
 
Delija":2xg0af8a je napisao(la):
Зашто ли ме не чуди овакво твоје писање...? Мислио сам да си куд и камо упућенији у целу проблематику.Идејни творци те трасе су и идејни творци онога што се сада гради.Јовин везе нема са тим стварима. Ради се о ГУП-у 2021.То ти је сада свето писмо за тебе,проучи га како ваља.
Nemam ja sveta pisma, niti idole, niti bilo sta drugo cega se slepo drzim. Jedino sta cenim jesu argumenti. Postoje ljudi koje cenim i postujem, koji su svoj autoritet izgradili svojim znanjem i strucnoscu, a ne po default-u samo zbog nekog zvanja ili titule. Jovina spominjem jer je on najveci zagovornik ove lokacije za polozaj mosta, pritom sebe diskreditujuci laznim, ili netacnim izjavama, poluistinama. Nemam ja nista protiv da neko kritikuje most, ili bilo sta drugo, ali imam protiv da pogotovu akademski gradjani, strucnjaci, govore lazi, bez ikakvog argumenta. Neka me ubedi argumentima i reci cu "bravo care, u pravu si".

@stf: narvno, ima pozitivnih i negativnih strana, sve se to vaga, da se izabere najbolji odnost dobiti i "stete". U odmeravanju tog odnosa i argumenata koje se ti lepo naveo, po mom misljenju odabrana je bolja lokacija. Samo sto se tice cvora i pruge, postoji dosta preduslova koje bi se morali ostvaririti da bi se pruga sklonila, kao i odgromna finansijska ulaganja, medju kojima je i dislociranje luke. To se nece dogoditi desetinama godina, a saobracajni problem u BVM, Gazeli i Autokomandi je bio ogroman pa je moralo odmah da se nadje resenje. U idealnim uslovima bi bilo bolje da nije tu bila pruga, slazem se naravno.
 
blagoje":awlg83xk je napisao(la):
@Delija

Stvarno ne mogu da shvatim zašto uvek skačeš ko oparen i gubiš kontrolu čim se pomene Jovin. Opusti se prijatelju, nije ni on "sveto pismo". Pomislim da teže to podnosiš, nego da ti neko dira u Zvezdanu. :rolleyes:

А ја сам до сада искрено мислио да си сериозан и озбиљан човек. Стварно дегутантно, свака част. Још ће се ова расправа, која нема шта да имплицира друге ствари сем урбанизма претворити у иронично исмевање и омаловажавање једне спортске институције, стварно срамота. Да је ово навијачки бетл на навијачком форуму, не бих се нити чудио, нити бунио. Али ово, иако више читам него што пишем, морам прокоментарисати. Озбиљни људи на озбиљном форуму овакве ствари као ова конкретна цитирана не раде, а ја сам стварно веома разочаран количином неке суптилне, може се слободно рећи, мржње, уједно праћене масовним етикетирањем разних чланова, која у последњем времену узима све више маха овде. Као средство служи типична српска интернет иронија и сарказам. Када се врши замена теза а уместо тога да се оспоравају конкретне ставке са аспекта дискусије на тему, удара се ниско у "навијачком" пољу, а при том човек није овде излагао нити једну спортску инсиуацију у склопу последњих порука на овој конкретној теми. Али важно је да има ник Делија, па ајде да га пецкамо због тога. И после се још неко чуди зашто пише као што пише када је овде стављен на стуб срама због нечега, што ни нема пуно везе са урбаним темама. Мислим да још увек на овом месту не влада једноумље, или можда влада, не знам, јер памтим боље дане овог форума када је било уживање читати (писали су Шмекси, Амбасадор, БигВлада и др., еј, то су била времена) и када нисам ни имао потребе готово ништа да пишем, јер није било разлога. Сада је све другачије, тако да вероватно ћу морати да урадим исто што и Друг Њиле, да не дајем легитимитет оваквом нивоу дискусује у којем има свега, сем првобитног циља расправе.
 
Most je izgradjen tu gde jeste i gotovo. Ono sto bi meni licno odgovaralo je da se izgradi deo UMP od Hipodroma do Sumica. Da preciziram: tunel, nadvoznjak preko Autokomande, sa petljom Sumice. Nadam se da ce Djilas uskoro da pokrene ovaj deo
 
Ne razumem zašto alternativna petlja Radnička ne bi mogla da se smesti, sve sa pristupnim rampama, na prostor stare šećerane? (Ljubiša bi dobio infarkt :p )

OK, alternativa bi podrazumevala nadvožnjak na stubovima preko Ade i zaseban most preko Čukaričkog rukavca.
Ja ne mislim da je, kao ta alternativna varijanta, položad na ili odmah prevlake dobar.
Optialno je između prevlake i špica, ali da ne prelazi preko Brodogradilišta na drugoj obali.

Pošto bi taj nadvožnjak bio na suvom, ne bi bio nikakav problem napraviti stanice javnog preoza na samoj Adi.

Nisam ja srca kamenoga, ali to jezerce na Adi je jedna bara boje blata, a zadnji put kada sam jesenas bio tamo - i smrdelo je. Što se mene tiče, mogu negde drugde da se naprave i tri takva jezerceta, ali da Beograd dobije kvalitetno saobraćajno rešenje koje će valjati i za 20-30-40 godina.
Meni je ti glavni problem kako raseliti ljude koji tamo žive u naselju Partizan, a ne to jezerce.

Ovo sadašnje rešenje je na pravcu koji "udara" u sam Topčiderski park. Na kraju će ljudima prekipeti, a neku buduću vlast će biti baš briga, i proširiće ulice i kroz park, po principu "šta sad da se radi".
Izbor je dakle, iz ugla ekologije bio - postaviti most tako da saobraćaj bude usmeren kroz postojeći Topčiderski park, ili smisliti potpuno novo rešenje za preko Ade, od nule, a to "od nule" znači sa sve ekološkom zaštitom.


A ono što u ovoj varijanti nije izvodljivo:
- ne garantuje se posao izgradnje auto-magistrale u narednih 10 građevinskih sezona
- "most novi simbol grada" postaje običan, ali preko potreban most između Čukarice i NBG, koji se jako lepo i jednostavno spaja sa postojećim ulicama.
Nekome se to nije dopalo.
 
Možda će nekom biti korisno da zna da je pešačko-biciklistička staza preko novog mosta i dalje zatvorena :(
 
relja":37tt8ahe je napisao(la):
Ovo sadašnje rešenje je na pravcu koji "udara" u sam Topčiderski park. Na kraju će ljudima prekipeti, a neku buduću vlast će biti baš briga, i proširiće ulice i kroz park, po principu "šta sad da se radi".
Izbor je dakle, iz ugla ekologije bio - postaviti most tako da saobraćaj bude usmeren kroz postojeći Topčiderski park, ili smisliti potpuno novo rešenje za preko Ade, od nule, a to "od nule" znači sa sve ekološkom zaštitom.

Ово је један од разлога због којих се критикује ово решење позиције моста.

У исто време се заборавља да се Топчидер једнако угрожава и са прошлом варијантом. Јер, позиција приступних путева заобилази Хиподром са друге стране и долази до позиције данашње раскрпетље одакле наставља истим путем.

Дакле, садашња позиција моста не угрожава Топчидер ништа више него што би га угрожавао и мост на превлаци, или негде између.
 
@RockerSVK

Moram da primetim da si ti sve ovo preozbiljno (preseriozno ;) ) shvatio. Akcenat je stavljen na Jovina, a Zvezdana je shodno niku pomenuta u šali, više da ja pokažem svoju navijačku pripadnost, nego da nekoga omalovažim. "Zvezdana" i "Patlidžan" mi više dođe šaljivo nego uvredljivo. Navijačko vređanje i ismevanje podrazumeva mnogo gora etiketiranja kojima ovde, naravno, nije mesto. Isto tako smatram i da bi ovaj forum izgubio svoju draž kada bi bio na sterilnom, čisto akademskom nivou.

Uprkos, tome, u svojim postovima sam se uglavnom trudio da informacijama doprinesem određenim temama na forumu i ako sam u mogućnosti, odgovorima pomognem forumašima. U diskusijama sam više nego strplivo iznosio svoje stavove i pokušavao da ih potkrepim valjanim argumentima. U raspravama sa korisnikom Delija je često dolazilo do suprotstavljenih mišljenja, ali su one bile u granicama korektnosti i vezano za tu komunikaciju ja nemam većih zamerki, kao što smatram da i on deli to mišljenje. Znao sam čak i da priznam grešku i izvinim mu se. U svakom slučaju, mnogo benignija komunikacija od velikog broja rasprava koje sam ovde pročitao. Zamerke sam, eventualno, mogao očekivati od njega.

Imajući sve gore navedeno u vidu, iskrenog sam mišljenja da si po ovom pitanju promašio adresu, a sa tim u vezi i temu. Živ mi bio!

P.S. Izvinjavam se za off-topic.
 
i da dodam da je prošla varijanta predviđala tunel na dnu teodora drajzera....


elem večeras prođoh mostom... bilo mnogo auta pomislih bože kao da sam na brankovom...

plašim se šta će biti kod raskpetlje. kad se naprave bulevar p pavla, i tunel......... koji bi zapravo trebali da budu pravi fideri ovog mosta sa šumadijske strane.....


sledeći most koji bi trebalo da gradimo je definitivno u SA, ali preduslov za to je most u vinči, tako da bi to trebalo pre njega.
 
Bulevar prema Rakovici uz šine pored Topčidera će pre ili kasnije da naprave. Ne vidim što bi on štetio mnogo parku. Biće pandan Bulevaru Oslobodjenja koji isto tako ide pored pošumljenog delam stim što bi ovaj išao kroz šumu skroz.

Most preko Ade(bukvalan) sto bi izlazio na BB je bilo moguće rešenje ali ne da izlazi na paštrovićevu neko na Kirovljevu gore. Moralo bi da se uradi dosta expropriacija i rušenja. Takav most ne bi imao dugačak bulevar u oba smera dok će postojećo imati. Jedna od opcija bi bila da izlazi kod na pravac kod belvila i da tu skrene pored tramvaj depoa i nasipa na sever na pravac budućeg UMP-a.

NBG strana može kako hočeš ali BG bi bila haos sa rušenjem celih dela padine BB-a.
Izabrali su bolje. def.
 
blagoje":1qkqaeb9 je napisao(la):
@Delija

Stvarno ne mogu da shvatim zašto uvek skačeš ko oparen i gubiš kontrolu čim se pomene Jovin. Opusti se prijatelju, nije ni on "sveto pismo". Pomislim da teže to podnosiš, nego da ti neko dira u Zvezdanu. :rolleyes:

Како да не скачем кад су почели да криве Јовина за катастрофалне планове против којих се баш Јовин борио?!
Шта је следеће? Хоће ли сутра да њега крива и за брзи трамвај који нам спремају?

milanche":1qkqaeb9 je napisao(la):
Delija":1qkqaeb9 je napisao(la):
Зашто ли ме не чуди овакво твоје писање...? Мислио сам да си куд и камо упућенији у целу проблематику.Идејни творци те трасе су и идејни творци онога што се сада гради.Јовин везе нема са тим стварима. Ради се о ГУП-у 2021.То ти је сада свето писмо за тебе,проучи га како ваља.
Nemam ja sveta pisma, niti idole, niti bilo sta drugo cega se slepo drzim. Jedino sta cenim jesu argumenti. Postoje ljudi koje cenim i postujem, koji su svoj autoritet izgradili svojim znanjem i strucnoscu, a ne po default-u samo zbog nekog zvanja ili titule. Jovina spominjem jer je on najveci zagovornik ove lokacije za polozaj mosta, pritom sebe diskreditujuci laznim, ili netacnim izjavama, poluistinama. Nemam ja nista protiv da neko kritikuje most, ili bilo sta drugo, ali imam protiv da pogotovu akademski gradjani, strucnjaci, govore lazi, bez ikakvog argumenta. Neka me ubedi argumentima i reci cu "bravo care, u pravu si".

Није тачно.Јовин никада није ни причао о овој локацији.Опет морам да ти поновим да су урбанистички планови за Београд постојали и пре ГлУП-а 2021. Истражуј мало па да продискутујемо.
 
Vrh