Opet stara prica oko polozaja......ali dobro, i Beogradjanku su osporavali, pa danas nikom nepada na pamet da kaze da je na pogresnom mestu, pogresna lokacija, da je trebala da bude bela a ne braon, jednostavno postala prepoznatljivi i neotudjivi deo starog dela grada.
Zao mi je sto stf podlegao ovim pricama koje jednostavno ne stoje i koje su najmanje sporne od svega. Moze da se spori izabrano resenje mosta, resenje pristupnih saobracajnica, ali sam polozaj je najbolji moguci, po mom misljenju.
Ajmo ovako.... kazu ovaj most je preugacak, cak 960m, most na lokaciji kod prevlake bi bio kraci
Posto je velika visinska razlika izmedju NBg-a, ali i same Ade i Cukarice, on bi s verovatno pruzao celom duzinom, s tim sto bi na tlu Ade duz cele trase mosta bili pobijeni stubovi. Sto prakticno znaci da bi mostovska konstrukcija bila duga oko 1400m, u odnosu na sadasnju 960. Mozda bi bila jeftinija zbog moguceg pobijanja stubova na Adi, ali pitanje tacno koliko bi bio jeftiniji.
Znam sad ce neki da kazu nije 960m, vec i oko 1.5km denivelisanog bulevara. Tacno. Ali moglo da se uradi slicno kao i predhodnom resenju, da uopste nemamo denivelisani bulevar, vec da se urade semaforizovane rasksnice na svim ukrstanjima. I to moze da bude argument, da neko kaze, izvini, ali recimo 100 mil e, je mnogo za denivelisanu magistralu na NBG-u, ja smatram da te pare treba da se ustede. I to je ok. Bio bi obican bulevar, kao i kod druge pozicije mosta.
Idemo dalje... koja je cena ekologije? Nema ko se nije bunio kad su sekli platene. Danas bi neki unistili ovo, jer je tako rekao Jovin
To je ono jezerce koje se vidi na googlovom snimku, preko koga prelazi, ja moje zadovoljstvo, nepostojeci most. Ako to neko smatra da je to vredno unistiti zarad fix ideje, onda ok, ali nemoj onda da mi kuka o platanima.
Dalje.... denivelisana raskrsnica koja bi zbog svog gabirita bila kod same prevlake?! Verovatno je mnogo kul osecaj kad ti je u neposrednoj blizini plaze petlja slicna mostaru. Da ne govorimo o tome sto bi ovde zvog suzenog slobodnog prostora, bilo daleko vise ekspropriacije i rusenja individualnih stambenih objekata, pa cak do same careve cuprije jer nema potrebnu sirinu za bulevar, pa bi i cena izgradnje srazmerno rasla.
A ako bi jos analizirali arhitektonsku, urbanisticku ili lendscape vrednost..... shvatili bi koja je lokacija bolja.