Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Пантограф":2129wtzc je napisao(la):
@Реља и Спасиотект
Тачно је да УМП "удара" у насип пруге и да веза Општине НБ и Земуна преко Омладинских бригада, са семафором и левим скретањем на УМП, уопште није најсрећнија. А, можда, да је и ту кружни ток...
@Пантограф,
На раскрсници Омладинских бригада - УМП на жалост, нема места за кружни ток ! А ту би баш било лепо и корисно ушушкати га !

 
Ево сад сам премотавајући филм скапирао да се још није десило да приликом оваквих расправа ВИ не споменете Јовина и то у најнегативнијем контексту и то уз доста,благо речено,нетачних информација а онда кад се ја нађем у чуду шта читам ви мене оптужите за нвијачке постове или обожавање тог Јовина иако ми он није никакав извор информација нити се позивам на њега.Али свакако ћу се увек јавити када ви кренете да пишете неистине и неку алтернативну историју београдског урбанизма и поделу одговорности за поједине пројекте.

Да закључим,јако јефтини и индикативни трикови са Ваше стране који ужасно много подсећају на демагогију Вукана Вучића и другова који су и у оним ретким интервјуима када их је јавност имала прилике да пита за неке пројекте нису причали о својим плановима и квалитетима истих већ су пљували по Јовину баш као и Ви а да их нико није ни питао за њега.

Дакле,из тога треба закључити да људе који су били оптимистични и који су неспорно желели најбоље за Београд и у том духу били аутори многих квалитетних планова треба маргинализовати и исмевати док се свака критика оних који 30 година уништавају овај град доживљава као неаргументована. Зашто? Па зато што Ви тако кажете. :rolleyes:

А нема јачег аргумента од тренутног стања и њиховог кровног плана а то је ГУП 2021 који оспоравају чак и стране пројектантске компаније.
 
@Delija

Da tacno je da je u svim urbanistickim planovima od 1923 se pojavljuje taj most preko Ade, na mestu prevlake. Medjutim, grad se menja, prostorno, vizuelno, funkcionalno, menjaju se potrebe, pa se stoga menjaju i odredjena resenja. To sto je i po ranijim urb.resenjima most trebao da ide preko sadasnje prevlake je logicno, jer tada Ada nije bila ono sto danas ona predstavlja za grad i gradjane. Nije se koristila kao gradsko izletiste, kualiste, mesto rekreacije i zabave, vec je bila samo jedno ostrvo koje se nije u opste ili vrlo slabo koristilo. Stoga, potrebno je revidirati taj plan i izmeniti ga. To sto je GUP iz 2003 isto imao ucrtan most na mestu prevlake, nije nista drugo do aljkavosti, neazurnosti i obicnom prepisivanju iz starijih planova, bez dublje analize sta je i gde potrebno, posto je grad ziv organizam i konstantno se menja.

Delija, nisam mislio na tebe i da li se ti pozivas na Jovina ili ne, vec sam uzeo njega kao primer coveka sa nekakvim uticajem, koji se javno oglasio da je ovaj sadanji polozaj mosta neracionalan i da je bolji kod prevlake ignorisuci sve argumente. Ako se secas, bio je okacen klip na ranijim stranicama, gde je Jovin gostovao u emisiji koja se zove "Prica se" na Kopernikus tv, gde je govorio o "pogresnoj lokaciji, komplikovanoj petlji zbog toga, velikoj visini mosta kao posledici te lokacije itd" i da most treba da bude na polozaju prevlake jer je tu "najuza Sava" - oko 35min emisije. Dakle ignorisao je sve promene koje su se desile u medjuvremenu u gradu i dalje tvrdoglavo zagovara tu poziciji kao najoptimalniju. Strucnjak te klase, kako se prdstavlja, urbanista, ne sme sebi da dozvoli da previdi i ignorise nove potrebe i zahteve grada i gradjana. Ne znam sta je bio problem da kaze da je ovaj polozaj mosta bolji u ovim okolnostima nego predhodni.

Uz sve to, niz neistina ili poluistina izrekao da bi izgledao uverljiviji. Dacu jedan primer,a ima ih dosta: "Kaze da izmedju Gazele i Brankovog mosta zivi oko 1,2mil stanovnika i da su povezani sa 9m po smeru, koliko je sirok Brankov most". Ako kazemo da je tacno da zivi toliko ljudi (mada je tu uracunao i gradjane sa NBg-a i Zemuna koji idu i na Cukaricu, al ajde) sigurno nisu povezani sa samo 9m, jer ako zive izmedju Brankovog i Gazele, koriste oba mosta a ne jedan, znaci 9+9m+3m-stari savski=21m/smer. Ali za javnost je mnogo lepse kad se kaze "povezani su samo sa 9m/smer". To sebi moze da dopusti politicar koji laze, ali ne i strucnjak, kakvim Jovin slovi. To je ono sto mu zameram. Sto se tice nekih drugih tema, tipa metro, prokop, ima kud i kamo racionalnije razmisljanje nego o polozaju mostu.
 
Нађи ми ту изјаву где он говори о превлаци.Он је говорио о низу других локација тог моста који се кроз деценије у плановима појављивао на скоро целом потезу Аде. А сећам се и када је причао о ширини Саве али то је говорио у контексту метро моста у савском амфитетатру. ;)

И не знам зашто упорно игноришеш чињеницу да се ова локација појављује у ГУП-у 2021 из 2003. године и да су тада ту трасу уцртали исти људи који су сада на челу дирекције и завода а не Јовин?

А што се тиче неистина и полуистина он је мала беба у поређењу са садашњим градским челницима и ти то врло добро знаш.
 
Гага":2umm252s je napisao(la):
Пантограф":2umm252s je napisao(la):
@Реља и Спасиотект
Тачно је да УМП "удара" у насип пруге и да веза Општине НБ и Земуна преко Омладинских бригада, са семафором и левим скретањем на УМП, уопште није најсрећнија. А, можда, да је и ту кружни ток...
@Пантограф,
На раскрсници Омладинских бригада - УМП на жалост, нема места за кружни ток ! А ту би баш било лепо и корисно ушушкати га !


To bi trebalo denivelisati, kako je i bilo planirano prvobitnim planom!! Ali...
 
Mozda bi tu mogao i stati kruzni tok.Recimo 35 metara je precnik kruznog toka NBG.Uz minimalne ekspropriacije reda nekoliko metara sa svake strane raskrsnice bi to bilo moguce.Ali posto je tamo west 65 nista od toga.

Za razliku od raskpetlje ovde nece biti mogucnost naknadne izmene situacije posle izgradnje zbog westa 65 pa ce tako ostati zauvek...
 
Мислиш, кружни ток треба да ћапи мало земљишта од оне куле која се никада неће ни изградити?
 
Ето ти га сад, као да су ставили црвену звезду на врх. :bash:

MashAllah! :D

ПС Ноћ је црна а светла бела, чиста елеганција, не треба ту ништа више дирати.
 
stf":vzyh88qt je napisao(la):
Мислиш, кружни ток треба да ћапи мало земљишта од оне куле која се никада неће ни изградити?

Ni jedan od objekata (perionica, autoservis, ITM, nacrtani soliter) nije toliko bitan.
U Omldaniskih brigada samo nedostaje - još jedan semafor :rolleyes:
 
stf":tgzhubtt je napisao(la):
Мислиш, кружни ток треба да ћапи мало земљишта од оне куле која се никада неће ни изградити?
Eh...Da su makar napravili malu krivinu ka zeleznickom nasipu,pa da se napravi posteno kruzni tok,a mnogo lakse je otkupiti zemljiste od tih perionica ITM i ostalih nego od zemljista na kome je planirana jedna od kula kojih ima manje od 10 za ceo Beograd u planovima.

Sve mislim da ce jednog dana biti primorani da prave takvo resenje i da ce ispasti visestruko skuplje nego da se sada uradi tokom prvobitne izgradnje UMP-a.
 
relja":29txyagx je napisao(la):
stf":29txyagx je napisao(la):
Мислиш, кружни ток треба да ћапи мало земљишта од оне куле која се никада неће ни изградити?

Ni jedan od objekata (perionica, autoservis, ITM, nacrtani soliter) nije toliko bitan.
U Omldaniskih brigada samo nedostaje - još jedan semafor :rolleyes:

Сад би неко могао да ти каже да би нам "такви као ти" забранили да се возимо аутомобилима, а ако би и смели могли би само прљавим. И мрзиш све на моторни погон (јер ти смета и ИТМ чак и семафори уопште), ето, "ви еко фанатици" би да се вратимо у камено доба :laugh: :laugh: :laugh:

Иначе и ја сам за кружне токове, где год простор дозволи, па макар морали неке квадратне метре и откупљивати. Једносавно уштеда у бензину и времену је значајна.
 
Можда би и могао да се ушушка кружни ток :D, вероватно неко од форумаша ко барата са цртањем, може да уцрта тај кружни ток, да практично изгледа као да је већ ту.



А то што би се земљиште узело од бившег Инекса (ауто сервис), од Веста, Петлове перионице и од чика Топлице, је најмањи проблем, јер ти објекти и нису од неког општег значаја. Део земљишта који би се заузео кружним током, сваком од ова четири "власника" би могао да се да део земљишта са друге стране или једноставно да се уради експропријација.
 
Vidis gago koliko ulazi na plac west65.Ako zamislimo da ne sme uci na west 65 onda pomeriti kruzni tok za toliko ka zeleznickom nasipu.I naravno trebaju bar 3 metra za pesacke staze jer je kruzni tok u pitanju.
 
milanche":2wsnw6s2 je napisao(la):
Igor":2wsnw6s2 je napisao(la):
Poznato je da se na terenu ne radi nikakvo ukljucenje tramvaja u pravcu pozeske ulice niti je poznato da je tako nesto planirano po bilo kom aktuelnom ili manje aktuelnom planu
Bice sigurno omoguceno ukljucenje tramvaja u pravcu Pozeske ul, verovatno i ka Rakovici, na kraju krajeva izliveni su i stubovi za to.

Mislim da se nismo razumeli najbolje posto spominjes izvedene stubove. Verovatno si mislio na stubove http://www.beobuild.rs/visuals/data/media/1/120506-RAPET-16.jpg koji ce sa mosta i na most voditi pre svega iz pravca banovog brda kao prioritetnog pravca.

Ja sam mislio na ukjucenje iz pravca rakovice levo ka pozeskoj preko tramvajskog mosta gde je neophodno uraditi novo ukljucenje sa te strane tramvajskog mosta gde je krivina.
 
@JohnyBgood
Iskreno, ne razumem komentar.
Parkiram se svakog dana iza West 65, i pizdim zbog semafora koji je postavljen kod IDEA-e.

@Gaga,
ima sasvim dovoljno prostora za kružni tok, samo je pitanje volje.
 
vucko":naw8u5fm je napisao(la):
Vidis gago koliko ulazi na plac west65.Ako zamislimo da ne sme uci na west 65 onda pomeriti kruzni tok za toliko ka zeleznickom nasipu.I naravno trebaju bar 3 metra za pesacke staze jer je kruzni tok u pitanju.
Вучко, а што не сме да се "улази" у плац Веста ? Није проблем померити кружни ток према насипу. Онда ће се више земљишта узети Петлу и срушити онај кафићћћ поред перионице, а такође и чика Топлица би се узео већи део плаца !
 
relja":2sqswfxs je napisao(la):
@Gaga,
ima sasvim dovoljno prostora za kružni tok, samo je pitanje volje.

Да, након дубљег студирања мапе и плана тог дела УМП-а, види се има довољно простора за кружни ток. Али кога сад ухватити за гушу да би се урадио кружни ток ? А било би сигурно и јефтиније да се уради он него да се поставе семафори !
Изгледа да ће опет да победи семафорски лоби !
 
Gaga kruzni tok uopste nije toliko veliki, pretero si ga za celih 10 metara u precniku

Ima mesta za kruzni tok velicine kruznog toka kod opstine, paste-ovo sam kruzni tok sa google maps na ovu poziciju u obicnom paintu, dimenzije se ukapaju ne ulazeci ni u jedan plac posto kruzni tok jede samo deo ulice gde idu pesaci. E sad gde ce pesaci, ili da se smanji precnik kruznog toka ili da se pomeri ka nasipu.

Sorry Gaga nisam video ovaj poslednji post.
 
Posto se po ne znam vec koji put prica o poziciji mosta, mozda treba uzeti u obzir i cinjenicu da je pozicioniranje mosta na spic recnog ostrva u principu omiljeni izbor planera, kad god ne postoji jaki razlozi protiv toga. To je tacka optimalnog kompromisa izmedju cene mosta i potrebe da se ne degradira samo ostrvo. Recna ostrva unutar velikih gradova su, bez obzira na trenutno koriscenje, uvek jedna od potencijalno najdragocenijih i najskupljih povrsina u gradu, nesto sto je u svakom smislu rezervisano za posebne i reprezentativne namene. Zbog toga, i zbog velike duzine, izbegava se da most prelazi preko njihove sredine. Sa druge strane, potpuno izbeci ostrvo je skupo posto se onda citava reka mora premostiti u jednom koraku umesto u dva. Iako je zbirna sirina dve vodene povrsine koju most prelazi na spicu ostrva veca od one koju bi prelazio da je kompletno van ostrva, spic ostrva pruza osnovu za centralni stub (ili stubove) koji su na suvom, na taj nacin kreirajuci dva raspona koji su kraci i jeftiniji od onog koji bi bio potreban da se citava reka mora premostiti u jednom skoku. Pri tome se podrazumeva da su stubovi u reci takodje nesto sto se izbegava zbog zivog recnog saobracaja u srcu velikog grada, pa je u pitanju jedan "skok" a ne nesto na nizu stubova.

Evo lepog primera iz Budimpeste. Obratite paznju na mostove na OBA spica ostrva. Isto tako, lepo se vidi da se osnova saobracaja oslanja jedan potpuni saobracajni prsten, i jedan poluprsten. Svaki veliki grad sa izrazenim centralnim jezgrom MORA da ima resena oba osnovna pravca kretanja: Jedan radijalni koji iz raznih smerova vodi iz centra i u centar, i drugi, poprecni, koji sece ovaj prvi pod 90 stepeni, koji dakle kruzi oko centra. Beograd nazalost nema ni jedan poprecni koji je blizu gradskog jezgra, i zato se kompletan UMP mora zavrsiti sto je moguce ranije, sa svim potrebnim tunelima i mostovima. Posmatrano sa obe ove, sasvim principijelne tacke gledista, most je na idealnom polozaju, ne ulazeci previse u detalje drugih prednosti koje su vezane za konkretnu saobracajnu situaciju u okolini.

70j0j8.jpg


m92dr6.jpg
 
Jel ima neko od vas rendere ili jos bolje video ump-a od kada su ga prebacili sa 6 na 4 trake?
 
@Zuma hvala ti što i dalje pokušavaš da objasniš ljudima neke stvari, ja sam već izgubio volju. U principu znam da je sasvim prirodno da je stepen samopouzdanja, galame i tvrdoglavosti obrnuto srazmeran iskustvu i znanju, ali ja više živaca nemam... :/ :vops:
 
Bobbe, to nije lepo.

Zuma OK, to su principi.
A šta je u praksi sa "uklapanjem" "UMP-a" sa postojećim ulicama na Novom Beogradu i činjenicom da već postoji autoput kroz grad, koji je na nesreću, i dalje istovremeno i glavni međunarodni pravac, iako nije bio tako zamišljen?
Ako neko hoće iz Zemuna i NBG da stigne do Voždovca, Medakovića, Konjarnika, Kaluđerice, ići će tim pravcem, bez semafora, na petlje i dugačka uključenja i isključenja pre dolaska do prvog semafora...to već imamo, samo nemamo Obilaznicu - prvi i najvažniji prsten.
Ja bih najviše voleo da se naprave prstenovi, ali pravi prstenovi, a ne ulica koja je nastala kao niz kompromisnih rešenja koji se nastavlju jedno na drugo.

Ja tvrdoglavo, kao laik, vozač i stanovnik ovog grada, tvrdim da jeste bio potreban most koji će da povezuje NBG sa Čukaricom i sve ono dalje. Samo se plašim da dobijeno neće biti u skladu sa uloženim.
Obilaznica, Metro i Prokop treba da su prioritet.
 
Verujem da nas u nekoj buducnosti ceka
izgradnja dosta jeftinijeg mosta preko Ade (sa šinama ) na drugom špicu
samo da opet ne uštinu od Dunava
 
Vrh