relja":11nh638e je napisao(la):
Ideja o uklanjanju pruge sa NBG nije nova.
Ima tu samo nekoliko zezova, osim para - kuda će da saobraća železnica dok se bude rušio nasip i gradio most? Opet, i sada železnička stanica NBG, koja je na stubovima, je na putu pristupnim saobraćajnicama "UMP"-a. Ili, na oba kraja NBG pruge se nalaze važna železnička čvorišta. Odeći vezu između njih, jer je neko loše osmislio automobilsku komunikaciju? Čisto sumnjam.
Plitki tunel lepo zvuči, ali - morao bi da se uklopi u savske mostove sa jedne, i postojeći tunel na Tošinom bunaru. Visinske razlike su velike za tako kratko rastojanje, plus što bi svaka stanica između mosta i tunela značika savlađivanje uspona "iz mesta". Sa druge strane, tu je već izgrađena stanica sa 6 koloseka, koja bi se rušila zbog tunela. Teško.
Isao sam da pogledam kako trenutno izgleda okolina zeleznicke stanice Novi Beograd. Posle malog soka kad covek vidi u kakvom je stanju sama stanica, brzo postane ocigledno da se svi problemi koje si naveo mogu resiti jednom modifikacijom ovoga sto sam predlozio.
Izmedju trase UMP-a i pruge ostalo je dovoljno potpuno praznog prostora. U nekom trenutku u buducnosti, kad bude para za to, tuda je moguce provuci potpuno novu trasu zeleznice koja je kompletno na stubovima, od zeleznickog mosta do Tosinog Bunara. Posle toga se citav sadasnji zeleznicki nasip zajedno sa prugom porusi i odnese. Prednosti ovog pristupa su sledece:
1. Priblizavanjam trasa UMP-a i zeleznice i rusenjem trenutnog nasipa, oslobodicemo veliki prostor u samom centru Novog Beograda, od Tosinog Bunara do Save. Isuvise kratko iseceni blokovi prema bulevaru Milutina Milankovica ce dobiti pravilnije dimenzije. Vec bi cena ovako oslobodjenog zemljista mogla da isplati dobar deo troskova.
2. Nema potrebe tokom radova zaustavljati zeleznicki saobracaj. Na kraju se nova pruga na dva mesta preusmeri na staru i to je sve. Za to je dovljno jedan ili dva dana.
3. Deo ovog prostora, u sredini, je ionako ostavljen zeleznici. Citiram sa
http://www.savabridge.com/archive/EIA_sb.pdf
"Situaciono trasa UMP-a na Novom Beogradu prati železnicku prugu i koridor koji je predviden generalnim projektom. Radi racionalnog korišcenja zemljišta, izmedu trase i železnicke pruge ostavljen je prostor koji odgovara planiranom proširenju železnicke pruge koje je navedeno u pretprojektnim uslovima JŽTP-a Beograd." Posto ne mogu da zamislim da im je kroz centar Novog Beograda potrebno vise od dva koloseka (sem kod dve zeleznicke stanice), nema nikakve potrebe da zauzimaju toliko mesta. Ionako sa jedne strane imaju most a sa druge tunel, a tamo sigurno nema vise od dva koloseka.
4. Posto je i UMP najvecim delom na stubovima, postace moguca svaka vrsta poprecnog saobracaja na svakoj tacki bivse trase nasipa, od pesackog do automobilskog. Ne moramo unapred predvidjati buduce potrebe. Ustvari, tamo gde je i UMP na stubovima, NBG blokovi koji ove dve trase seku vise uopste nisu odvojeni na nivou zemlje. A tamo gde se UMP spusta na zemlju, imamo jednu obicnu saobracajnicu na nivou zemlje i drugu na stubovima. Ni ovo ne ometa komunikaciju jedne i druge strane.
5. Bice moguce modernizovati trasu zeleznice polaganjam sina na gumene podmetace i osavremenjavanjem citave opreme. Smanjenje nocne buke bi moglo bitno da popravi uslove stanovanja i podigne cenu okolnih placeva. Ovo je ponovo zarada a ne trosak.
6. Zeleznicku stanicu Novi Beograd bi bilo potrebno pomeriti malo ulevo ili je napraviti ponovo na potpuno drugom mestu. Ovo je ozbiljan trosak. Medjutim: Ona je sada u tako ocajnom stanju da se verovatno mogu iskoristiti samo noseci stubovi. Trosak za temeljnu opravku ionako ceka. Zasto se onda ne bi napravila nova, moderna stanica, koja bi mogla biti na bilo kom pogodnom mestu buduce trase? Tada bi je recimo bilo moguce potpuno integrisati sa metro stanicom. Buduci poslovni centar grada zasluzuje moderno opremljenu stanicu, a ceo grad dostojno cvoriste neke vrste masovnog javnog transporta. Kad se uzme u obzir trenutno stanje i buduce potrebe, ne verujem da bi pravljnje nove stanice bilo bitno skuplje od neophodne temeljne popravke ove ruinirane i prazne platforme koju neki i dalje zovu stanicom.
7. Cak i da nova zeleznicka stanica Novi Beograd bude odmah pored sadasnje, sve je sada na stubovima, pa je moguce po zelji rekonstruisati pristup mostu na Adi. Recimo uvodjenjem direktnog skretanja na most za one koji dolaze sa istoka.
Par slika za ilustraciju ove price. Pocetak zeleznickog nasipa:
Ne znam da li ovo zemljiste "radi", ali maltene kao da nema dva susedna horizontalna bloka platforme koja nemaju ovakav krater na sastavu.
Prostor izmedju trase UMP-a i zeleznickog nasipa.