Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Tako je Panto, neke davno zaboravljene metode projektovanja saobraćajnica bi trebalo vratiti u praksu. Zašto mislite da je veliki broj duplih lakat krivina na prolascima regionalnih puteva kroz vojvođanska naselja? Zato što su još Austrougari znali kako da spreče divljake po drumovima, kojih je bilo i tad, u vreme konjskih zaprega... :)
 
Kad već pričate o kružnom toku kako će biti u Radničkoj .Šta se prvo pušta ,koji deo ako neko već ima saznanja.Koji pravac dobija prioritet u puštanju u rad.
 
Зато што "бу**** које не поштују СТОП, обрнути троугао или нешто друго из правила нормалног понашања у саобраћају" има довољно да угрожавају безбедност других - и то у тежем облику, јер им је конструкционим решењем раскрснице омогућено да возе брже. И то раде свакодневно.

Ja ti kazem, bu**** moze da se zaleti i na ravnom putu bez raskrsnice i da te pokosi na pesackom prelazu...

Nije ti kruzni tok kriv za to... Kriva je drzava koja dozvoljava narodu da se ponasa bahato i bezobrazno bez posledice ili sa minimalnom posledicom...
 
zora":28gofnvm je napisao(la):
Kad već pričate o kružnom toku kako će biti u Radničkoj .Šta se prvo pušta ,koji deo ako neko već ima saznanja.Koji pravac dobija prioritet u puštanju u rad.
Verujem da su to pravac most-sajam i sajam-topčider. Na žalost pravac Radnička-most je ostavljena za kraj zbog NIS-a ali je i to krenulo sa mrtve tačke, jer je postignut dogovor pre nekoliko dana.
 
Kartograf":2n3enm65 je napisao(la):
Na Slaviji treba uraditi podzemne pesacke prolaze (ukinuti sve pesacke prelaze) i uz osvezenu i malo izmenjenu horizontalnu saobracajnu signalizaciju problem je resen.

Slazem se, ali kad to predlozis na temi o Slaviji odma' neki graknu kako trebaju pesaci da budu na povrsini a saobracaj da ide pod zemlju :rolleyes:

Sto su zabe i babe, iskopati par podzemne prolaze za ljude je deset puta lakse i jeftinije nego napraviti podzemne gabarite za drumska vozila, da ne pricam o rasponima svodova... plus odvodjenje izduvnih gasova iz tunela.
 
Noću i iz daleka i liči na nešto, a danju pokisla siva rugoba! Mislim na pilon. Za ove novce, za ovolku građevinu i za novi simbol glavnog grada to je moralo i moglo biti mnogo lepše. A ovako što ga duže gledam sve se više pitam šta smo mi to ustvari dobili, a toliko smo se izbekeljili. Niti skupljeg niti ružnijeg tornja! :grand:
 
JohnyBgood":yrit257w je napisao(la):
Kartograf":yrit257w je napisao(la):
Na Slaviji treba uraditi podzemne pesacke prolaze (ukinuti sve pesacke prelaze) i uz osvezenu i malo izmenjenu horizontalnu saobracajnu signalizaciju problem je resen.

Slazem se, ali kad to predlozis na temi o Slaviji odma' neki graknu kako trebaju pesaci da budu na povrsini a saobracaj da ide pod zemlju :rolleyes:

Sto su zabe i babe, iskopati par podzemne prolaze za ljude je deset puta lakse i jeftinije nego napraviti podzemne gabarite za drumska vozila, da ne pricam o rasponima svodova... plus odvodjenje izduvnih gasova iz tunela.
Ево и ја ћу да гракнем опет. То је метод застарео, нехуман и еколошки накарадан превазиђен негде шездесетих, али ајде....

...ако се на Славији ураде две међуетаже, на горњој људи, на доњој кола, ствар је решена на далеко хуманији, лакши и јефтинији начин....замислите, јефтинији....

...него, шта је то међуетажа мајку му???.... :rolleyes:
 
angry bird":1ywdsxfy je napisao(la):
Noću i iz daleka i liči na nešto, a danju pokisla siva rugoba! Mislim na pilon. Za ove novce, za ovolku građevinu i za novi simbol glavnog grada to je moralo i moglo biti mnogo lepše. A ovako što ga duže gledam sve se više pitam šta smo mi to ustvari dobili, a toliko smo se izbekeljili. Niti skupljeg niti ružnijeg tornja! :grand:


Tu se potpuno slazem sa tobom, pilon me vise podseca na nos Pinokia. I ona metalna budz na vrhu kome je to palo na pamet. Zar ne bi bilo nesto lepse ovako ako su vec zeleli most sa kablovima

bridges%2525204.jpg


NanningConcept-07.jpg


2159-625-469.jpg


Lab_boom_13.png


Cak je i bilo nekih slicnih a na izgled bas mocnih resenja, a po starem nasem obicaju operisani smo od estetike i izbora dobrog resenja.
 
Bobb":2v5cv3gu je napisao(la):
zora":2v5cv3gu je napisao(la):
Kad već pričate o kružnom toku kako će biti u Radničkoj .Šta se prvo pušta ,koji deo ako neko već ima saznanja.Koji pravac dobija prioritet u puštanju u rad.
Verujem da su to pravac most-sajam i sajam-topčider. Na žalost pravac Radnička-most je ostavljena za kraj zbog NIS-a ali je i to krenulo sa mrtve tačke, jer je postignut dogovor pre nekoliko dana.

Radovi na NIS-ovom zemljištu su uveliko u toku. Na slici je označen objekat koji je VEĆ srušen, a objekat bliži Radničkoj ulici je u većem delu demontiran.



Uploaded with ImageShack.us
 
@Commandant Carlos Iskreno svaki od tih mostova sa tvojih slika mi je lepši od našeg pa neka kažu da sam hejter i kompleksaš. Ali sad ne vredi da plačemo, posle građenja nema kajanja! :lol:
 
Ne razumem zasto vam se ne svidja nas most, pa nije mogao da bude iskrivljen pilon kao ovi sto ste naveli iznad jer je visok 200 metara. Ovde je upitanju konstruktivno resenje, a i daleko od toga da nam je mosta ruzan ili da nema estetske vrednosti.
 
Šelovi rezervoari su nekad izgrađeni "nadomak Beograda" u predivnom okruženju blizu Save i pruge.

U međuvremenu je ekološka svest narasla i Beograd je narastao. Sada su NISovi rezevoari usred gradskog tkiva. Pretakanje goriva se obavlja u marini! Industrijska pruga se uplela između stubova najnovijih saobraćajnica. Ekološki hazard je OGROMAN. Međutim, nigde nisam video da je zvanično ovo ekološka crna tačka grada Beograda.

Sasvim je opravdano da se odavde isele rezervoari jer ne postoji ni logičko ni zakonsko a pogotovo ne ekološko opravdanje za ovakvu vrstu hazarda.

Moje pitanje upućenima glasi: da li se samo deo ruši ili se sve iseljava odavde?
 
Hoće li biti skoro nekih novih fotki iz aviona koje su nam svojevremeno kačili @Relja ili ko beše? :D
 
brdjanin":1d1wgr13 je napisao(la):
Šelovi rezervoari su nekad izgrađeni "nadomak Beograda" u predivnom okruženju blizu Save i pruge.

U međuvremenu je ekološka svest narasla i Beograd je narastao. Sada su NISovi rezevoari usred gradskog tkiva. Pretakanje goriva se obavlja u marini! Industrijska pruga se uplela između stubova najnovijih saobraćajnica. Ekološki hazard je OGROMAN. Međutim, nigde nisam video da je zvanično ovo ekološka crna tačka grada Beograda.

Sasvim je opravdano da se odavde isele rezervoari jer ne postoji ni logičko ni zakonsko a pogotovo ne ekološko opravdanje za ovakvu vrstu hazarda.

Moje pitanje upućenima glasi: da li se samo deo ruši ili se sve iseljava odavde?


Ruši se samo deo.... :rolleyes:

Da dodam...
Još u vreme puštanja trasiranja pruge ka BB, sredinom ´80 postojala je inicijativa da se izmesti skladište Jugopetrola, ali od toga nije bilo ništa.
Realno , mislim da je prodajom NIS-a prokockana poslednja ozbiljna šansa da se to iseli.
Sada objekti i prostor imaju novog vlasnika, na koga realno samo ekološkim taksama i kaznama država može da utiče da se izmesti odatle.
Sa druge strane novi vlasnik, Gasprom bi u tom slučaju imao zemljište koje je zbog UMP i Mosta preko Ade značajno osakaćeno za neke stambene namene, pa bi preostala samo komercijalna, tipa Autocentar ili eventualno neki šoping mol.
Ali ostaje pitanje ima li interesenata za tu lokaciju koja bi ekonomski zainteresovala Gasprom da sve to demontira, proda i napravi na nekom drugom mestu.
Takodje ostaje pitanje gde bi se to moglo postaviti jer već par stotina metara uzvodno počinje vodozaštitno područje, a ako bi bilo mnogo uzvodnije preseljeno , postavlja se pitanje ekonomske opravdanosti da Gasprom gradi skladište koje je od Beograda kao najvećeg tržišta jednako udalje kao i sama rafinerija u Pančevu.

Sve je ovo moglo mnogo jednostavnije da se reši dok je NIS bio u vlasništvu Republike Srbije, ali nije bilo nikog da misli o tome. :bash:
 
Постављене су слике прогреса за месец април на www.savabridge.com
Судећи по сликама, нису се баш претргли прошлог месеца.


april01.jpg

Северне приступне саобраћајнице

april02.jpg

Завршени стубови БГМ и УМП конструкције на Новом Београду

april03.jpg

Монтажа арматуре за конструкцију метроа код бродоградилишта

april04.jpg

Монтажа оплате за конструкцију УМП-а код жел. станице НБГ

april05.jpg

Рушење помоћних стубова

april06.jpg

Преостали шипови срушених помоћних стубова

april07.jpg

Мост преко Аде

april08.jpg

Мост преко Аде са јужним приступним путевима

april09.jpg

Радови на степеништу за аутобуско стајалиште на УМП-у ка северу

april10.jpg

Бетонирање првог сегмента јужне прилазне рампе 6б

april11.jpg

Бетонирање десетог сегмента конструкције метроа

april12.jpg

Јужне приступне саобраћајнице
 
Mislim da svako zna da se o ukusu ne vredi raspravljati. Nekom se svidja, nekom ne - stvar afiniteta. Sto se mene licno tice, ovo je najelegantnije resenje od svih pristiglih na konkurs. Ako zanemarimo afinitete i bavimo se konstrukcijom, pitanje je da li je na ovim rasponima i dimenzijama krivljenje pilona u Kalatravinom fazonu moguce i ako jeste koliko bi tek to kostalo.
 
Savijeni beton nit je elegantan nit emotivno uliva samopouzdanje, ko da se muci. Nas Most je jedan od najlepsih ikada. Da je mogao sve zajedno sa pilonom da bude skroz beo (znam lako se prlja) pa da se nekako postepeno to belo izgubi dalje uz puteve, to bi tek bilo ko snovidjenje.

Da li imate sliku iz pticije perspektive kako je sve to izgledalo pre mosta vs. most sada sa petljom, pa da posetioci foruma mogu odmah da vide direktan napredak?
 
Spic ce "pokusati" da montirajuu ili sad u Nedeljno jutro ili jos verovatnije u Ponedeljak rano jutro...javlja mi se :) i radije me, tada ce i price o estetici verovatno malo utihnuti, jer ce i sam most izgledati dovrsen !!
 
I meni se puno, puno vise svidja nas most od ovih iskrivljenih ili prelomljenih, a neki od njih me iskreno asociraju na fasisticku arhitekturu (prelaze tu neuhvatljivu liniju koju je tesko opistati).

Cak mi ni neravnomerna boja betona nesto ne smeta, OK, ne znam koliko je to moguce da se ujednaci bojom za beton ali i da to moze nikako ne bih odstupao od prirodne boje betona.

I jedva cekam vrh jer mislim da ce dobro da svede liniju spica pilona. Sa dva prekida u liniji, jos jedan uz postojeci prelom na mestu gde se susrecu metal i beton, a na sledecem se sastaju resetka i zatvorena metalna konstrukcija, cini mi se da ce to biti jako efektno :kk:
 
angry bird":183w3xf2 je napisao(la):
Noću i iz daleka i liči na nešto, a danju pokisla siva rugoba! Mislim na pilon. Za ove novce, za ovolku građevinu i za novi simbol glavnog grada to je moralo i moglo biti mnogo lepše. A ovako što ga duže gledam sve se više pitam šta smo mi to ustvari dobili, a toliko smo se izbekeljili. Niti skupljeg niti ružnijeg tornja! :grand:

Питање укуса, као што неко изнад рече, али кад је време кишно и депресивно као претходна два дана, много ствари делује као сива ругоба. Имам прилику да често гледам мост преко дана и када је нормално време, изгледа много лепо.
 
Staklena_Wool_nica":ao62m6le je napisao(la):
Da li imate sliku iz pticije perspektive kako je sve to izgledalo pre mosta vs. most sada sa petljom, pa da posetioci foruma mogu odmah da vide direktan napredak?
Baš sam skoro nabasao na ovu staru sliku pa me ti podseti na nju i reko da stavim, biće nekom zanimljivo videti taj deo grada iz 1938...
link preuzet od dexpreess-a sa SSC-a
topcider04mu3.jpg

1938
topc1pq82012.jpg

2012
 
Čuvena fotografija, autor - neznani junak (bar za sada)

brodogradilistesajamcu.jpg
 
Конструкција моста сама по себи је јако елегантна.Проблем је само у томе што није беле боје како смо се сви надали и како смо очекивали пошто су нам такве рендере сервирали. Да су само то испоштовали ово би по мени био најлепши мост са кабловима на свету,шта год ја мислио о целом пројекту.
 
relja":iyeqorou je napisao(la):
Čuvena fotografija, autor - neznani junak (bar za sada)

Ne bih da izvoljevam, ali da li imate iz slicnog ugla slike sadasnjice i od pre kako je bilo pa da se vidi jos upecatljivija razlika te promene?
 
relja":p6lhhsz0 je napisao(la):
Ideja o uklanjanju pruge sa NBG nije nova.
Ima tu samo nekoliko zezova, osim para - kuda će da saobraća železnica dok se bude rušio nasip i gradio most? Opet, i sada železnička stanica NBG, koja je na stubovima, je na putu pristupnim saobraćajnicama "UMP"-a. Ili, na oba kraja NBG pruge se nalaze važna železnička čvorišta. Odeći vezu između njih, jer je neko loše osmislio automobilsku komunikaciju? Čisto sumnjam.

Plitki tunel lepo zvuči, ali - morao bi da se uklopi u savske mostove sa jedne, i postojeći tunel na Tošinom bunaru. Visinske razlike su velike za tako kratko rastojanje, plus što bi svaka stanica između mosta i tunela značika savlađivanje uspona "iz mesta". Sa druge strane, tu je već izgrađena stanica sa 6 koloseka, koja bi se rušila zbog tunela. Teško.

Isao sam da pogledam kako trenutno izgleda okolina zeleznicke stanice Novi Beograd. Posle malog soka kad covek vidi u kakvom je stanju sama stanica, brzo postane ocigledno da se svi problemi koje si naveo mogu resiti jednom modifikacijom ovoga sto sam predlozio.

Izmedju trase UMP-a i pruge ostalo je dovoljno potpuno praznog prostora. U nekom trenutku u buducnosti, kad bude para za to, tuda je moguce provuci potpuno novu trasu zeleznice koja je kompletno na stubovima, od zeleznickog mosta do Tosinog Bunara. Posle toga se citav sadasnji zeleznicki nasip zajedno sa prugom porusi i odnese. Prednosti ovog pristupa su sledece:

1. Priblizavanjam trasa UMP-a i zeleznice i rusenjem trenutnog nasipa, oslobodicemo veliki prostor u samom centru Novog Beograda, od Tosinog Bunara do Save. Isuvise kratko iseceni blokovi prema bulevaru Milutina Milankovica ce dobiti pravilnije dimenzije. Vec bi cena ovako oslobodjenog zemljista mogla da isplati dobar deo troskova.

2. Nema potrebe tokom radova zaustavljati zeleznicki saobracaj. Na kraju se nova pruga na dva mesta preusmeri na staru i to je sve. Za to je dovljno jedan ili dva dana.

3. Deo ovog prostora, u sredini, je ionako ostavljen zeleznici. Citiram sa http://www.savabridge.com/archive/EIA_sb.pdf
"Situaciono trasa UMP-a na Novom Beogradu prati železnicku prugu i koridor koji je predviden generalnim projektom. Radi racionalnog korišcenja zemljišta, izmedu trase i železnicke pruge ostavljen je prostor koji odgovara planiranom proširenju železnicke pruge koje je navedeno u pretprojektnim uslovima JŽTP-a Beograd." Posto ne mogu da zamislim da im je kroz centar Novog Beograda potrebno vise od dva koloseka (sem kod dve zeleznicke stanice), nema nikakve potrebe da zauzimaju toliko mesta. Ionako sa jedne strane imaju most a sa druge tunel, a tamo sigurno nema vise od dva koloseka.

4. Posto je i UMP najvecim delom na stubovima, postace moguca svaka vrsta poprecnog saobracaja na svakoj tacki bivse trase nasipa, od pesackog do automobilskog. Ne moramo unapred predvidjati buduce potrebe. Ustvari, tamo gde je i UMP na stubovima, NBG blokovi koji ove dve trase seku vise uopste nisu odvojeni na nivou zemlje. A tamo gde se UMP spusta na zemlju, imamo jednu obicnu saobracajnicu na nivou zemlje i drugu na stubovima. Ni ovo ne ometa komunikaciju jedne i druge strane.

5. Bice moguce modernizovati trasu zeleznice polaganjam sina na gumene podmetace i osavremenjavanjem citave opreme. Smanjenje nocne buke bi moglo bitno da popravi uslove stanovanja i podigne cenu okolnih placeva. Ovo je ponovo zarada a ne trosak.

6. Zeleznicku stanicu Novi Beograd bi bilo potrebno pomeriti malo ulevo ili je napraviti ponovo na potpuno drugom mestu. Ovo je ozbiljan trosak. Medjutim: Ona je sada u tako ocajnom stanju da se verovatno mogu iskoristiti samo noseci stubovi. Trosak za temeljnu opravku ionako ceka. Zasto se onda ne bi napravila nova, moderna stanica, koja bi mogla biti na bilo kom pogodnom mestu buduce trase? Tada bi je recimo bilo moguce potpuno integrisati sa metro stanicom. Buduci poslovni centar grada zasluzuje moderno opremljenu stanicu, a ceo grad dostojno cvoriste neke vrste masovnog javnog transporta. Kad se uzme u obzir trenutno stanje i buduce potrebe, ne verujem da bi pravljnje nove stanice bilo bitno skuplje od neophodne temeljne popravke ove ruinirane i prazne platforme koju neki i dalje zovu stanicom.

7. Cak i da nova zeleznicka stanica Novi Beograd bude odmah pored sadasnje, sve je sada na stubovima, pa je moguce po zelji rekonstruisati pristup mostu na Adi. Recimo uvodjenjem direktnog skretanja na most za one koji dolaze sa istoka.

Par slika za ilustraciju ove price. Pocetak zeleznickog nasipa:

2vnjitg.jpg


Ne znam da li ovo zemljiste "radi", ali maltene kao da nema dva susedna horizontalna bloka platforme koja nemaju ovakav krater na sastavu.

2u6iukx.jpg


Prostor izmedju trase UMP-a i zeleznickog nasipa.

29zxwck.jpg

2rz45fp.jpg

15ezq10.jpg
 
Vrh