Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Михаило":1bno96cd je napisao(la):
Što se tiče paralele sa autoputem, bilo je više nego očigledno da autoput, a pre svega gazela ne može da istrpi saobraćaj, i alternativa je bila neophodna.

Završena obilaznica odvlači gro saobraćaja.

Михаило":1bno96cd je napisao(la):
I sa ovako napola završenim pristupima mostu, razlika je ogromna, saobraćaj je preporođen. Ko god koristi autoput i gazelu to može da potvrdi.

Ovo jeste tačno, ali zbog:
- saobraćaja NBG-Čukarica-Rakovica i sl. (što sam ja sve vreme spominjao kao glavnu dobit ovog mosta, a ne "magistralu")
- ruku na srce, Gazela se rekonstrisala skoro dve godine, a i deo Obilaznice je bio pušten u međuvremenu).
 
relja":yuvzd1y5 je napisao(la):
Михаило":yuvzd1y5 je napisao(la):
Što se tiče paralele sa autoputem, bilo je više nego očigledno da autoput, a pre svega gazela ne može da istrpi saobraćaj, i alternativa je bila neophodna.

Završena obilaznica odvlači gro saobraćaja.

Михаило":yuvzd1y5 je napisao(la):
I sa ovako napola završenim pristupima mostu, razlika je ogromna, saobraćaj je preporođen. Ko god koristi autoput i gazelu to može da potvrdi.

Ovo jeste tačno, ali zbog:
- saobraćaja NBG-Čukarica-Rakovica i sl. (što sam ja sve vreme spominjao kao glavnu dobit ovog mosta, a ne "magistralu")
- ruku na srce, Gazela se rekonstrisala skoro dve godine, a i deo Obilaznice je bio pušten u međuvremenu).


Прва констатација, на жалост, уопште није тачна. Према неким студијама, удео транзитног саобраћаја на Газели је у шпицу падао на око три одсто. И без истраживања, здраворазумски је лако закључити да је у пет поподне икс пута више аутомобила који иду са Новог Београда и Земуна на Чукарицу, Вождовац, Звездару, Раковицу, Савски венац и део Врачара, него ли оних који се крећу из Новог Сада у Ниш, из Инђије у Степојевац, или из Сехешфехервара за Пловдив.
Мост на Ади је, незавршен, већ растеретио саобраћај у Београду.
 
Jel možemo da vidimo te studije?

Uostalom, zaboravlja se da su u kratkom vremenskom periodu otvoreni i rekonstruisana Gazela i Most na Adi.
 
Немам је, на жалост, давно је било, али мени је, искрено, потпуно нелогично да буде другачије.
Истина, отворена је реконструисана Газела, али је колапса на њој било и годинама пре реконструкције, са два пута три траке.
 
Nisam pitao zbog prozivke, nego mi, kao laiku, nije jasno šta zapravo znači "3% u špicu"?

3% vozila koji prođu kroz neku tačku u nekom vremenu?
Od 100 vozila u nekom trenutku na nekom delu autoputa oko 3 vozila je samo u tranzitu kroz Beograd?
3 turska kamiona mogu svašta da naprave :)
statistika je kao bikini....
 
relja":3mg1v0co je napisao(la):
Nisam pitao zbog prozivke, nego mi, kao laiku, nije jasno šta zapravo znači "3% u špicu"?

3% vozila koji prođu kroz neku tačku u nekom vremenu?
Od 100 vozila u nekom trenutku na nekom delu autoputa oko 3 vozila je samo u tranzitu kroz Beograd?
3 turska kamiona mogu svašta da naprave :)
statistika je kao bikini....


Три посто возила на Газели у одређеном временском периоду који се има сматрати поподневним шпицом, кад сви крену са посла кући. Мени је потпуно логично да транзитних тада није више од 3% (на Новом Београду ради неколико десетина хиљада људи више него пре 10 година, углавном у солидно плаћеном сектору услуга и они углавном возе кола). А нек их је и 6,5%. Тачно - није исти тип возила; сигурно је међу њима пропорционално знатно више шлепера (не и аутобуса, због ГСП), што донекле мења ствар, али не у бити... јер, чепове на београдским мостовима стварају - београдски возачи.
И није у реду да цитираш Звонка Михајловског без цитирања извора ;)
 
Pa iz iskustva, cele prošle godine je tranzit preusmeravan na "obilaznicu". I to ne samo teretni, svi koji su pratili table su vođeni na obilaznicu. Rasterećenje je bilo minimalno, gotovo da se nije osetilo. A činjenica da su se kolapsi dešavali upravo ujutru kad ljudi odlaze na posao i popodne kad se vraćaju, potkrepljuje to da je najveći broj automobila lokalnog karaktera.

Obilaznica je svakako neophodna, ali su neophodne i veze koje će da povežu kraj sa krajem grada. Konfiguracija Beograda je takva da mu netreba prsten, ali mu treba nekoliko poluprstenova, tj upravo ovo što dobijamo obilaznicom, ump-om i smt-om. Btw, pod obilaznicom smatram sve od Batajnice do Pančeva :)

Na kraju svega imam utisak da je ovaj most i ovaj, delimični, ump doneo veću korist nego jedna ili čak 2 linije metroa. Metro je svakako dugoročno i neophodno rešenje, ali i drumski infrastruktura mora da postoji. Na žalost, kasnimo u oba slučaja...
 
Jedno pitanje drugari.
Ali nek mi odgovori neko ko zaista raspolaže pravom informacijom.
Zar tu kod sajma, u Radničkoj i Carevoj ćupriji, nije bilo lakše, jednostavnije i na kraju krajeva jeftinije izmestiti prugi, ili uraditi njenu denivelaciju ???
Eto, na primer sada ne bi bilo potrebna ovolika kružna petlja Radnička,
a pored nje i nadvožnjaci od V. Mišića ka Obrenovcu.

Imam utisak da se ovde nikako nije izabralo najpoptimalnije rešenje ni po pitanju cene ni po pitanju funkcionalnisti saobraćajnica
 
Meni je to malo nategnuto, 3 od 100, ipak je to međunardoni auto put.

Izvinjavam se majstoru mikrofonskih bravura i bisera :)
 
relja":2dwd9x63 je napisao(la):
I naravno da se "namešta" - u smislu da sve do sada izgrađeno od petlje Radniča do Topčidera, kao i sam položaj mosta sa samom špicu Ade - čiji pravac u suprotnom smeru "udara" pravo u železnički nasip i loše se povezuje sa delom NBG sa suprotne strane nasipa - je besmisleno.


Ovo je apsolutno tacno, UMP udara pravo u zeleznicki nasip i lose se povezuje sa delom NBG sa suprotne strane.
A meni je najgluplje cak sto UMP i zeleznicka stanica NBG nisu paralelni vec postoji jedan mali ugao koji "urbanisticki gledano" ubada u oko.
 
Пантограф":3gq9kx1y je napisao(la):
Немам је, на жалост, давно је било, али мени је, искрено, потпуно нелогично да буде другачије.
Истина, отворена је реконструисана Газела, али је колапса на њој било и годинама пре реконструкције, са два пута три траке.
Samo da dodam da nije samo na Gazeli bio kolaps, nego i u bulevaru Vojvode Misica. To je jako bitno za odredjivanje prioriteta gradnje, i lokacije mosta. Ceo taj kolaps koji se nagomilavao kod Mostarske petlje, a prouzrokovan dobrim delom i od kolapsa u BVM se dalje prelivao sve do autokomande.
Igor":3gq9kx1y je napisao(la):
Poznato je da se na terenu ne radi nikakvo ukljucenje tramvaja u pravcu pozeske ulice niti je poznato da je tako nesto planirano po bilo kom aktuelnom ili manje aktuelnom planu
Bice sigurno omoguceno ukljucenje tramvaja u pravcu Pozeske ul, verovatno i ka Rakovici, na kraju krajeva izliveni su i stubovi za to.
 
@Лаки
Јесте, али по важећем ГУП-у, та пруга остаје, за приградске и регионалне возове (као и по Јовиновом плану од пре 35 година, за трећу линију регионалног метроа). И нека остане, али сматрам да је требало додатно је денивелисати код РКПЉ. Овако, мислим да ће једино претварање раскрснице на стубовима у кружни ток бити могуће решење.

@Михаило
Слично размишљам. Поготову што ће нова петља Радничка и укидање уског грла у подвожњаку/на тобогану (сужење са три на две траке по смеру) значити и бржу везу Јужног Београда са центром, укључујући и убрзавање и готово максималну поузданост јавног саобраћаја (аутобуса).

@Реља и Спасиотект
Тачно је да УМП "удара" у насип пруге и да веза Општине НБ и Земуна преко Омладинских бригада, са семафором и левим скретањем на УМП, уопште није најсрећнија. А, можда, да је и ту кружни ток...
 
Delija":2s1je8oj je napisao(la):
relja":2s1je8oj je napisao(la):
Znači - Ibarska je OK? :p

Nama treba završena Obilaznica oko grada, mostovi na Dunavu, metro, Prokop i Savski amfiteatar, dobar i pouzdan masovni JGP a ne tunel za automobile. Sad, što se ceo projekat namešta zbog kopanja automobilskog tunela, to je druga priča.

Кратко и јасно!

:kk:

I autobuska stanica i toliko toga drugog je presnije. OK, da neko poklanja tunel ali on kosta. A kad nesto kosta onda treba ici po prioritetima, a to je odnos (sta dobijes)/(koliko kosta).

BVM je zahvaljujuci mostu dosta rasterecen (saobracaj Banska Brda - NBgd/Zemun se odatle izmestio). Raskrnicu kod zeleznicke bolnice treba preurediti da bude kruzna i da saobracaj bolje klizi i to bi bilo to. Nije mi jasno da su te dve ulice toliko sada hitne, i sto bi one imale veci priorited od recimo Brankove u kojoj za razliku od ove dve gotovo da ne moze da se dise? Terazijski tunel da ne pominjemo. Znaci jos jedan most u osi Nemanjine (uz naravno savski amfiteatar) pre ovog tunela, odnosno u sledecih 40-50 godina, jednostavno forget about it.

PS Sto se tice stava "treba nam i metro i saobracaj", slazem se, pa onda 'ajde da vidimo bar M od metroa, jer vec imamo SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS od saobracajnica.
 
Може кружни ток код Железничке болнице, то би помогло. Истина, није тај тунел приоритет.
Али, Џони, Београд нема ССССССС... од саобраћаја; Београд је закржљао град. Ја сам за мост у Савском амфитеатру, али само ако се повеже с Базисним тунелом, без тога - премешта се гужва са Новог Београда у центар, а то нам најмање треба.
Да се разумемо, и ја сам за метро.
 
MilisaV":ow73s8ug je napisao(la):
ne bih se složio sa delijom da UMP na NGBGD deli blokove na pola. Ti blokovi su već podeljeni, ali ne ulicom nego železničkom prugom. tako da tu nema nikakvog govora o deljenju blokova.

Ооооо па нећемо тако мој Милисаве! Ко је рекао да су ти блокови подељени УМП-ом а не насипом??? Какви су то јефтини трикови? Ено Михајло се чак усудио да се надовеже на ту лаж.Ја говорим оно што сам научио на факлултету,оно што ми је рекао професор ,особа која је докторирала архитектуру и која је била дуги низ година шеф ауторима,боље рећи, кривцима за УМП све док се није успротивила истом.

Око овога једноставно не желим да дискутујем.Прављење нових булевара по сред формиране урбанистичке матрице се нигде никад није радило и коси се са свим урбанистичким законима!

MilisaV":ow73s8ug je napisao(la):
pri tome delija pominje uzurpaciju tog zemljišta duž pruge kao da je to extra lokacija.

to jednostavno nije tačno i to zemljište je loše upravo zbog iste. niko ne velo da mu pored prozora zvrje vozovi....

Шта причаш побогу? Дакле земљиште није узурпирано јер не вреди колико земљиште на некој другој локацији?! А ниси у праву ни за то.Где се гради или планира вест 65,ерпорт сити,кампус 41...? Од свих тих локација је вреднија она у блоку 42 која је неповратно изгубљена. А да си посетио било коју метрополу увидео би да је земљиште око железничких станица најатрактивније за приватне инвестиције великог обима тј велике квадратуре.

Ево баш за тај блок сам радио конкурс заједно са једним форумашем који је расписала Жаклина и у једном тренутку смо се запитали ко је овде луд? Они би ту и куле и аутобуску станицу и УМП и тематски парк а у ствари везе немају шта раде.

MilisaV":ow73s8ug je napisao(la):
i daleko od toga da je položaj mosta kriminalan. to priča jovin i ekipa. ali tu priču smo već vodili tako da je glupo da je ponovo pričamo kad nisam primetio nikog da je promenio mišljenje na forumu.

То ти прича скоро целокупна стручна јавност која није на платном списку странака,интересних група и дирекције.То ти прича и ова цифра од 450 милиона евра.То ти причају људи који су посветили живот изучавању урбанизма и људи иза којих стоје најбољи пројекти овога града.

Ево ја сам први променио мишљење а знам још неколико до недавно активних форумаша на овој теми који су такође променили мишљење.

Ево и за крај приказа оригиналног Ференчаковог Г(л)УП из 2003е године са којим се вероватно многи "стручњаци" са форума нису сусретали

untitled.png


Чак је и тај ретроградни ГУП у оригиналу био куд и камо прихватљивији када је у питању УМП од онога што је реализовано.
 
Pa Dobro bre Delija ti još uvek kačiš taj GUP kao dobar primer? Ako je ovo alternativa, loša je. Hajde sad blago meni argumentovano obrazloži zašto je ovo bolje? Ako te mrzi, nema veze, ionako već svi znamo zašto nije.
 
Нисам рекао да је боље,већ да је мање лоше.Мени је то врло значајна разлика јер од мене никада нећеш добити став који у позитивном смислу прича о ГУП-у 2021. ;) Право да ти кажем мени је битније (индикативније) образложење аутора УМП-а зашто не ова верзија која је,поновићу,такође лоша али нешто прихватљивија и вероватно далеко јефтинија.

Едит: Ово до сада нисам качио.Можда јесам качио планове из ранијих ГУП-ова који су када је у питању веза преко Аде и усаглашавање са постојећим ткивом светлосним годинама испред овога са слике као и тумора који сада граде.
 
Ta opcija je izmenjena koliko se secam iz ekoloskih razloga.A evo i gupa 1984 gde se vidi ucrtan UMP sa mostom preko ade na istoj lokaciji.Da li mi se cini ili je tadasnji ump isao preko sredine bloka gde je sada belvil ili je pak isao preko garaze GSP-a?U svakom slucaju jedan od ta dva bloka bi bio presecen na pola.

http://www.urbel.com/img/ilu/velike/slika-12.jpg
 
Ovo je dosta slično onome što sam ja kačio pre par meseci, kao "misaonu vežbu".
Po meni bi položaj mosta (u ovoj alternativnoj verziji, naravno, most je već izgrađen tu gde je izgrađen) trebalo da bude više prema špicu.

Najpozitivnije strane su: dobra veza sa NBG ulicama (mnogo bolja nego što će sada biti realizovano), sa obe strane pruge, jasno insistiranje na vezi sa Rakovicom.
Topčiderski park ostaje netaknut, Hipodrom ima šanse da opstane,
U obe varijante (ove alternativne i ove koja se sad gradi) uspeh zavisi od kvaliteta petlje u Radničkoj. Razlika je u novcu koji treba potrošiti na obezbeđivanje i raščišćavanje zemljišta za petlju. Na čukaričkoj strani taj prostor zauzimaju neke hale propalih preduzeća, ako se ne varam. Trenutno ne raspolažemo ni sa vrednosšću nadoknade NIS-u.
Sam most bi imao kraći raspon preko same Save, mogao bi da bude jednostavniji i jeftiniji. Čukarički zaliv nije tako ozbiljna prepreka da mora da se premosti jednim integrisanim rešenjem. Zimovnik brodogradilišta nije presečen mostom, čak uopšte nema te "treće" vodene površine. Izgradnom se aktivira i taj deo obale na NBG, Nema saobraćajnice na stubovima, i problema šta raditi sa prostorom ispod.
Placevi Buvljaka, Brodogradilišta i još neki ostaju netaknuti.

Naselje Partizan na Adi bi moralo da se raseli. Sad - neko to može da shvati kao trošak, ali realno, ti ljudi neće tamo živeti u tim uslovima do smaka sveta. Ja to vidim kao ulaganje i u ljude i u infrastrukturu.

Paštrovićeva bi se proširila i potpuno promenila, a to znači i raseljavanje.
Izbor je: Paštovićeva ili Topčider? Nije zato što ne živim u toj ulici, ali bih pre izabrao Topčider.

Ada - ekologija, jezero, kupalište.... to ne mora obavezno da bude problem. Most bi bio dovoljno udaljen, a uz malo kreativnosti sve bi bilo OK.


Delija reče da je ovo manje loše rešenje. Pošto mislim da na Savi nema ni jednog preostalog savršenog mesta za most, složio bih se sa njim.
Ako je nešto na savršenom mestu - to je Gazela i magistrala koja je postala auto-put. N ažalost, naši preci nisu mnogo vodili računa da nam ostave još neki prostor na obali Save za još jedan most.
Usud železnice, kao što reče Pantograf.
 
vucko":nfggiw8h je napisao(la):
Ta opcija je izmenjena koliko se secam iz ekoloskih razloga.A evo i gupa 1984 gde se vidi ucrtan UMP sa mostom preko ade na istoj lokaciji.Da li mi se cini ili je tadasnji ump isao preko sredine bloka gde je sada belvil ili je pak isao preko garaze GSP-a?U svakom slucaju jedan od ta dva bloka bi bio presecen na pola.

http://www.urbel.com/img/ilu/velike/slika-12.jpg

Most bi išao preko prevlake na Adi - što je promašaj koji ne vredi ni objašnjavati.
Ono nije ni bio "UMP", već samo još jedan bulevar počen od Tošinog bunara, preko nikad spojene raskrsnice kod današnje perionice Petošević, i dalje paraleleno duž pruge...ali tada ni III bulevar nije bio kompletiran.
Ekologija kao argument? Čisto sumnjam, u bilo kojoj varijanti ;)
 
relja":32925axn je napisao(la):
Ekologija kao argument? Čisto sumnjam, u bilo kojoj varijanti ;)

На то сам ја алудирао горе.У образложењу промена ГлУП-а тј трасе УМП-а они су навели искључиво еколошки фактор а то је још једна у низу контрадикторности аутора свега овога јер је топчидерска долина вероватно много осетљивија по том питању од Аде а тунел по сред топчидерског спруда ће бити завршни чин.

Вучко,иза тог плана из 84е вероватно стоје исти људи каји данас воде главну реч у дирекцији.
 
Da li ste znali za ovo?Razmisljano je o tome da umesto raskpetlje bude kruzni tok ali su dosli do zakljucaka da bi smer banovo brdo most bio u zagusenju kao i smer rakovica-banovo brdo.Zanimljivo je da ni u jednoj verziji procena saobracajnog otperecenja za 2027. godinu ili ranije nisu nigde ucrtali UMP tunel senjak.

petlja.jpg
 
@Делија,

Већина тих људи је сада у пензији, ако боље израчунаш (мада ми није јасно како твој профа, као њихов бивши шеф, још увек ради). И већина знају доста више од тебе који си, признаћеш, још увек само студент, без иједног дана радног искуства. Лепо је бити самоуверен, али ме збуњује потпуно негирање професионалног кредибилитета људи који су пројектовали УМП и апсолутно идолопоклонство које гајиш према свом професору. А раније, у случају ЈДП-а, и професорки :laugh:. Ако већ гајиш сумњу (што није лоше), расподели је, као Декарт, на обе стране.

Зашто су ти у комуникацији с колегама с форума потребне високопарне реченице: "Какви су то јефтини трикови?... Шта причаш побогу?... А да си посетио било коју метрополу..." Ако мислиш да ћеш неваспитањем додати снагу својим аргументима - грешиш.
 
У овој теми мало ко може бити чисто објективан :) И Делија ће бити увек пљуван, то је јасно, машина генерализације увек ради пуном паром.
 
sizif":8dmvdtgq je napisao(la):
@Делија,

Већина тих људи је сада у пензији, ако боље израчунаш (мада ми није јасно како твој профа, као њихов бивши шеф, још увек ради). И већина знају доста више од тебе који си, признаћеш, још увек само студент, без иједног дана радног искуства. Лепо је бити самоуверен, али ме збуњује потпуно негирање професионалног кредибилитета људи који су пројектовали УМП и апсолутно идолопоклонство које гајиш према свом професору. А раније, у случају ЈДП-а, и професорки :laugh:. Ако већ гајиш сумњу (што није лоше), расподели је, као Декарт, на обе стране.

Већина тих људи није у пензији и ваљда капираш колико је било потребно деценија рада да се дође до челних позиција у дирекцији или заводу.У пензији су махом они који су се противили овом пројекту.И не гајим ништа према никоме јер за све оно што сам чуо или научио добио сам потвру из стручних кругова или наредних потеза градске управе.Како да не негирам њихов професионални кредибилитет?Па погледај те пројекте и планове: ГУП 2021,Студија високих објеката,крњи СМТ,УМП од чије основне поенте се одустало у старту и који ће да каче на СМТ,наставак урбицида у свим деловима града,избегавање решавања проблема савског амфитетатра,брзи трамвај за 22. век,северна траса "коридора 11" ,тематски парк...

Заправо,не негирам их ја већ њихови пројекти који су сви до једног срамота за струку!

sizif":8dmvdtgq je napisao(la):
Зашто су ти у комуникацији с колегама с форума потребне високопарне реченице: "Какви су то јефтини трикови?... Шта причаш побогу?... А да си посетио било коју метрополу..."

Зато што су чак двојица упућених и интелигентних форумаша у мом посту прочитали оно што су желели да прочитају и на основу тога терали своју причу.

sizif":8dmvdtgq je napisao(la):
Ако мислиш да ћеш неваспитањем додати снагу својим аргументима - грешиш.

Горе поменути њихов превид сматрам много јачим примером неваспитања,да не употребим прикладнију реч.
 
Vrh