Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

boca-ica":conjqu6w je napisao(la):
stanislaw wrote : ,,. . . . Projektant hipodromske raskrpetlje je prosto evocirao rešenje iz 1971. godine samo je smanjio broj traka i time je protočnost ostala daleko ispod one kod Franša... ,,

I posle Tita , Tito :laugh: :lool: :laugh:

+1 :)

Не, него: и после Јовина - Јовин...
(мада се поменути вероватно не би сложио)
 
Bobb":30s1n3u4 je napisao(la):
laki72":30s1n3u4 je napisao(la):
Zašto je ovde kod tolikog broja forumaša prisutan skepticizam po pitanju tunela kroz Topčidersko brdo ???
Da li je razlog ekonomske prirode (prezaduženost grada), ili zaista mislite da je to nepotrebna investicija ???
Detaljno smo u ovoj temi i onoj o nadvožnjaku kod hipodroma elaborirali zašto je tunel i sve oko njega loše zamišljeno i trebalo bi da se vratiš unazad ako te interesuje. Ovako ukratko, mogu da ti navedem glavne razloge našeg skepticizma.
Tunel sam po sebi nema smisla ako nije kvalitetno povezan sa okolnim saobraćajnicama. On će biti u potpunosti opravdan kao investicija tek kad se i ako se ikad kompletira unutrašnji magistralni prsten, sve do Pančevca. Bez kompletne mreže, tunel će biti samo jedna velika čekaonica na oba njegova kraja, s jedne strane će se stvarati kolone ka Autokomandi, sa druge ka raskrpetlji, kojima samo još fali tunel pa da budu konstantna uska grla epskih razmera.
U takvoj situaciji, tunel treba ostaviti bukvalno za kraj, kad kompletan UMP bude gotov. A znajući naše prilike, šanse da UMP bude ikad realizovan, pogotovo po sadašnjem rešenju, su astronomski minimalne.


Тачно, мада би можда - до градње дела УМП-а ка Панчевцу - могла да буде направљена само једна тунелска цев (са двосмерним саобраћајем), чиме се не би навлачило баш превише саобраћаја ни на једну од две несрећне петље (Аутокоманда и РКПЉ), а с друге стране рашчистиле би се неке везе с Мостом на Ади које већ сада трпе велико оптерећење, попут Драјзерове, посебно раскрсница код Железничке болнице.
 
Pao dogovor sa NIS-om.
Poceli rusenje garaza za kamione na samom cosku Jugopetrola, na trasi ulazne rampe od obrenovca ka petlji radnicka odnosno silazne ka obrenovcu.
Uraa!! :)
 
Upravo sam mislio na ovo što je Пантограф napisao.

Sadašnja velika uska grla Beograda su ujedno i njegova pluća.
Čitav potez "beogradskih brda" je odvojen od centralnog dela grada ovim zelenim pojasom koji čine Košutnjak, Dedinje, Topčider i Topčidersko brdo. Otvaranjem novog mosta je pritasak na ovu zonu dodatno pojačan pa se u špicevima stvaraju dodatne gužve na već prezagušenim raskrsnicama i ulicama koje su skoro sve 1+1 u ovoj zoni.
Tek izgradnjom tunela bi se osetila prava korist od novog mosta, jer tada bi bilo smisleno da neko ko ide recimo u Ustaničku ide preko mosta, kroz tunel i preko Autokomande se uključi u Ustaničku.
Takođe, ista je situacija iz pravca Banovog brda, sto bi značilo da bi konačno deo saobraćaja bio izmešten iz V.Mišića i Mostarske petlje.
Treba imati na umu da ako iz pravca ade idete ka Ustaničkoj ili Južnom bulevaru, u svakom slučaju koristite Autokomandu, tako da je o nekom značajnom dodatnom zagušenju diskutabilno govoriti.
Naravno postoji problem priliva saobraćaja na Autokomandi i istoimenoj "petlji" iznad autoputa, ali mislim da bi se on mogao dosta efikasno rešiti izmenom mesta na kome izlazi tunel na strani autokomande, kao i formiranjem kružnog toka saobraćaja na mestu današnjih semafora iznad autoputa.
 
Samo da bi se topčiderski deo V.Mišića i Drajzerova delimično oslobodili pritiska, nije ni izbliza dovoljna korist da opravda cenu tunela. Kad se otvori pravac sa mosta ka Sajmu taj će se pritisak ionako smanjiti, a više bi se isplatilo možda proširenje BVM kod Sajma za još jednu traku da primi dodatni saobraćaj bez većih napora. Takođe proširiti i vezu BVM-a sa auto putem i eto rešenog problema do Autokomande, za jedan delić cene tunela.
Jednostavno, tunel je preskupa rabota i za napraviti i jasnije za održavanje ako nema ozbiljne magistrale čiji bi deo on bio.
 
Pa tunel je deo Unutrasnjeg MAGISTRALNOG prstena i prirodni je nastavak te saobracajnice. Ibarska magistrala ima vise semafora po kilometru u odredjenim urbanijim delovima i manje traka nego nas UMP koga toliko osporavate.
 
Znači - Ibarska je OK? :p

Nama treba završena Obilaznica oko grada, mostovi na Dunavu, metro, Prokop i Savski amfiteatar, dobar i pouzdan masovni JGP a ne tunel za automobile. Sad, što se ceo projekat namešta zbog kopanja automobilskog tunela, to je druga priča.
 
relja":2xtdo12z je napisao(la):
Znači - Ibarska je OK? :p

Nama treba završena Obilaznica oko grada, mostovi na Dunavu, metro, Prokop i Savski amfiteatar, dobar i pouzdan masovni JGP a ne tunel za automobile. Sad, što se ceo projekat namešta zbog kopanja automobilskog tunela, to je druga priča.

Кратко и јасно!
 
Treba nam sve to + tunel za automobile neće škoditi.
 
Igor":3vi2hrz9 je napisao(la):
Pa tunel je deo Unutrasnjeg MAGISTRALNOG prstena i prirodni je nastavak te saobracajnice. Ibarska magistrala ima vise semafora po kilometru u odredjenim urbanijim delovima i manje traka nego nas UMP koga toliko osporavate.
Možda nisi mislio na mene, ali ipak da pojasnim da ja uopšte ne osporavam UMP kao ideju, možda donekle kao konkretan projekat po kome se trenutno radi. Ono protiv čega sam jeste stavljanje tunela pod Senjakom ispred ostalih deonica te magistrale.
 
Tunel je odlicno zamisljen i mnogo bi znacio.

Nego je raskrpetlja kod hipodroma katastrofalno lose zamisljena.
Pruga je, jednostavno, sve na tom potezu upropastila i nije im bilo lako.

Sve da imamo milijarde naraspolaganju, ja ne vidim resenje da se popravi rasrpetlja i da se integrise sa zamisljenim tunelom.

P.S. jesu li stvarno poceli da ruse garazu NIS-a? :) :) :)
 
Nista se ne namesta pogotovo ne zbog tunela on je samo jedan od delova UMP-a. projekta koji je osmisljen u celini a ne zbog tog tunela ili bilo kog dela trase. UMP je ideja ipak nesto starija vecine komentatora na forumu a pogotovo od sadasnje i prosle vlasti koja ga je realizovala

Naravno da ibarska nije kako treba ali hocu da kazem da i ona nosi naziv magistralni pa joj se niko ne podsmeva.

Jos jednom da ponovim na oko 4km nezavisne i denivelisane trase imamo jedan sredisni semafor kod hipodroma. Nijedna saobracajnica u gradu nema takvu pogodnost i kapacitet ne racunajuci naravno auto put kroz grad.
 
Igor":1ix0txu4 je napisao(la):
Jos jednom da ponovim na oko 4km nezavisne i denivelisane trase imamo jedan sredisni semafor kod hipodroma. Nijedna saobracajnica u gradu nema takvu pogodnost i kapacitet ne racunajuci naravno auto put kroz grad.
Za sve pare koje su otišle u tih 4 km 'magistrale' i taj jedan semafor je previše i dovoljan je da obesmisli sve. Znaš izreku da je snaga celokupnog sistema jednaka snazi njegove najslabije tačke?
Niko ne ismeva Ibarsku jer je ona standardna prizemna magistrala sa pokojom 'petljicom' ali ovaj deo UMP-a je najvećim delom na stubovima, praktično paralelno sa prugom, cena izgradnje je uporediva sa cenom auto-puta punog profila i za sve to na kraju dobijemo jednu staru dobru raskrsnicu u sred cele te priče.... :bash:
Ne znam kako vi ali meni je ovo delo diletanta i teško da iko može da me ubedi da je ovo iznuđeno optimalno rešenje.
 
Kad se već pominje ibarska, trebalo bi znati da pravi magistalni put kreće tek posle semafora na raskrsnici sa jablaničkom ulicom, i da subotom prepodne jedini semafor na magistralnom puto (kod Metroa :bash: :bash: :bash: ) svakom putniku u automobilu koji izlazi iz grada oduzme 30 minuta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Posle toga je semafor tek u Stepojevcu, ali i on čini slična čuda, osim kad ga nemajući druge jednostavno ugase.
 
Jeste stara ideja, ali od kada postoji je i osporavana.

Porediti nešto što se projetuje i izvodi u sadašnjem trenutku uz toliko očiglednih grešaka sa nečim što je zateknuto (Ibarska) - nije u redu.

A ako se ne varam, i taj autoput je, sve sa Mostarom, i bio zamišljen kao gradska magistrala, ali gradska obilaznica nikad nije izgrađena, pa je i faktički - postao i ostao međunarodni autoput.
Sada se projektuje nova magistrala, u jednom delu čak paralelna sa tim autoputem.
Čemu to? Kada se izgradi obilaznica u fulu, imaćemo - dve magistrale: jednu oko koje je gradjen Beograd i jednu koja je na silu prosečena kroz već izgrađen grad.
Sa Bobb-om, koji ipak smatra da je "UMP" dobra ideja, se potpuno slažem u ovome
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=185143#p185143

I naravno da se "namešta" - u smislu da sve do sada izgrađeno od petlje Radniča do Topčidera, kao i sam položaj mosta sa samom špicu Ade - čiji pravac u suprotnom smeru "udara" pravo u železnički nasip i loše se povezuje sa delom NBG sa suprotne strane nasipa - je besmisleno.
 
Bobb":3lcb3urz je napisao(la):
Igor":3lcb3urz je napisao(la):
Pa tunel je deo Unutrasnjeg MAGISTRALNOG prstena i prirodni je nastavak te saobracajnice. Ibarska magistrala ima vise semafora po kilometru u odredjenim urbanijim delovima i manje traka nego nas UMP koga toliko osporavate.
Možda nisi mislio na mene, ali ipak da pojasnim da ja uopšte ne osporavam UMP kao ideju, možda donekle kao konkretan projekat po kome se trenutno radi. Ono protiv čega sam jeste stavljanje tunela pod Senjakom ispred ostalih deonica te magistrale.

Зато га многи оспоравају укључујући и добар део струке.

Чак и у идеји УМП се коси са оновним принципима урбанизма а о коначној верзији која се и реализује да не причам.Најочигледнији пример је део УМП-а на Новом Београду где су они преко већ формираних блокова потерали нови булевар и то местимично денивелисан, којекуде семафоризован но, чак ни у томе није највећи проблем.Проблем је у томе што је тај булевар директна последица криминалне локације моста тј потреба за новим булеваром на НБГ-у није ни постојала пре изградње моста. А тек беспотребно узурпирање толиког земљишта у блоковима је посебна категорија па тако ми у ствари никада нећемо открити коначну цену овог фртаља УМП-а. Ја на УМП гледам као на страно ткиво за чију уградњу у већ болесни организам смо позајмили 450 милиона евра.

Целу ствар вади оно што је и највише оспоравано а то је мост који сам по себи не може бити лоша ствар у којем год облику и где год га градили.
 
Bobb":3iztd7w3 je napisao(la):
Znaš izreku da je snaga celokupnog sistema jednaka snazi njegove najslabije tačke?


I ovo je suština svega. Jedan ležeći policajac, jedna raskrsnica, jedan semafor, jedna nedovoljno dugačka traka za skretanje u desno... mogu da celu investiciju učine promašenom.
 
Углавном је све што сте написали тачно; и ја мислим да семафор на РКПЉ може да искомпромитује цео пројекат - али опет, с једном тунелском цеви можда и има смисла, док се, евентуално, не поправи то код хиподрома. Можда...

@Delija
Ценим ја свашта што је Јовин урадио, али је сличност између његове раскрснице на стубовима код Франша и РКПЉ очигледна. И Јовин је (а напомињем да га добро познајем), на жалост, велики противник кружних токова, јер их сматра "заоставштином запрежног саобраћаја". И све петље на Аутопуту му имају семафор...

Иначе, многи не знају, али су обе раскрснице последица тог злог усуда београдског - железнице. РКПЉ је таква због железничке пруге (која ће једном можда постати прошлост). Аутопут кроз БГ је грађен према ГУП-у из 1950, по којем је главна ж. ст. требало да буде - на Аутокоманди. Отуда и такав облик петље, и првобитни недостатак укључења у правцу Ниша - ту је требало да буде штајга...
 
ne bih se složio sa delijom da UMP na NGBGD deli blokove na pola. Ti blokovi su već podeljeni, ali ne ulicom nego železničkom prugom. tako da tu nema nikakvog govora o deljenju blokova.

i još nešto. čak i da nema pruge. to bi onda verovatno bili najveći blokovi na nbgd. razdaljina od milutina milankovića do bulevara z. dj. je oko 820 metara, a to je dva bloka. razdaljina od milutina milankovića do đorđa stanojevića je oko 700, a to je jedan blok koji bi se delio kad nema pruge. tako da i kad bi se podelio na dva dela sa stranicom od 350 metara ne bi bilo ništa strašno.


pri tome delija pominje uzurpaciju tog zemljišta duž pruge kao da je to extra lokacija.

to jednostavno nije tačno i to zemljište je loše upravo zbog iste. niko ne velo da mu pored prozora zvrje vozovi....

i daleko od toga da je položaj mosta kriminalan. to priča jovin i ekipa. ali tu priču smo već vodili tako da je glupo da je ponovo pričamo kad nisam primetio nikog da je promenio mišljenje na forumu.


elem sa umpom ili bez njega deonica od auto puta do pančevca je potrebna. ta deonica bi rasteretila i bulevar oslobođenja, beogradsku, despota stefana..... ž

njoj treba dati u budućnosti prioritet a ne proširivanju patrijarha pavla ili kopanju tunela.
 
"UMP" ne deli NBG, ali znog toga što "udara" u nasip zbog položaja mosta i ide tik u njega, ima lošu vezu sa delom NBG koji se nalazi severno od pruge.
Plus, silazne rampe sa UMP-a su vrlo blizu postojećih raskrsnica. Prvi slučaj je raskrsnica Jurija Gagarina i Vladimira Popovića i suženje ulice za jednu traku, bez mogućnosti skretanja levo za one koji dolaze sa "UMP-a", a slično će biti i na ostalim rampama u severnom pravcu.

Položaj? Ja sam bio, doduše kasno, "ponudio" alternativni položaj koji podrazumeva iseljavanje naselja "Partizan" sa Ade, ali onda većina saobraćajnih problema ne bi uopšte postojala (i tunel ne bi bio ni predviđen).

MilisaV":3qgobebb je napisao(la):
elem sa umpom ili bez njega deonica od auto puta do pančevca je potrebna. ta deonica bi rasteretila i bulevar oslobođenja, beogradsku, despota stefana..... ž

njoj treba dati u budućnosti prioritet a ne proširivanju patrijarha pavla ili kopanju tunela.


1000% tačno
 
Тачно, главни саобраћајни проблем у Београду је недостатак попречних веза. И тај проблем би био велики и да имамо 10 линија метроа. А пошто нема ништа од базисног тунела, ни од трансверзале (Врачарски булевар), преостаје једино та деоница УМП-а, коју треба градити пре тунела Хиподром - гробарски стадион. Једино помињем могућност да се, ипак, изгради једна тунелска цев...
Проширење Патријарха Павла није по обиму трошкова упоредиво са ове две ставке.
А да је мост на добром месту, јесте.
 
@Milisav - upravo, kao što je autoput sjajna veza istok-zapad, tako bi i deonica pančevački most (ili još bolje, ada Huja)- raskrpetlja bila veza sever-jug, ono što jako nedostaje Beogradu u ovom trenutku.

Kad se bude izgradilo sve to, najmanji problem će biti preurediti raskpetlju, bilo malim proširivanjem u kružni tok, bilo komplet denivelacijom, do tad možda neće biti ni pruge.

Što se tiče paralele sa autoputem, bilo je više nego očigledno da autoput, a pre svega gazela ne može da istrpi saobraćaj, i alternativa je bila neophodna. I sa ovako napola završenim pristupima mostu, razlika je ogromna, saobraćaj je preporođen. Ko god koristi autoput i gazelu to može da potvrdi.
 
Vrh