Bobb":2uwi1gkb je napisao(la):
Baš me zanima, da li igde u svetu postoji ovakav primer 'denivelisane raskrsnice' kakav mi imamo na Carevoj Ćupriji? Ja nikako ne mogu da nađem...
Pa... ima, može da se nađe... Zapravo prva raskrpetlja u Beogradu je napravljena još 1971. godine! Trokraka raskrsnica Bulevara oslobođenja i Bokeljske ulice (koja se nastavlja na Ustaničklu i Južni Bulevar) ima
sve karakteristike hipodromske raskrpetlje:
* Sva tri kraka semaforizovane raskrsnice su betonske konstrukcije konstrukcije na stubovima.
* Pešački saobraćaj nema pristup semaforskoj raskrsnici
* Obe raskrpetlje su na stubovima zato što jedan krak premošćava nezavisni saobraćajni koridor (autoput kod Franša, odnosno železničku prugu kod Hipodroma)
* Pored semaforizovane raskrsnice za tri glavna kraka, obe raskrpetlje imaju i četvrti krak koji je potpuno sporedan ali zato jedini denivelisan: kod Hipodroma veza Topčidera ka Sajmu, na Autokomandi veza od pravca Franša ka niškom autoputu.
Pored ovih izrazitih podudarnosti uočavam samo jednu razliku:
* Hipodromska raskrpetlja u proseku ima dve trake za "levi" pravac kretanja i jednu za onaj "desni". Raskrpetlja kod Franša u proseku ima tri trake za levo i dve za desno.
Prema tome, raskrpetlja je brend Beograda, onako kao što su široki bulevari koji se spajaju u kružnim tokovima brend Pariza... Projektant hipodromske raskrpetlje je prosto evocirao rešenje iz 1971. godine samo je smanjio broj traka i time je protočnost ostala daleko ispod one kod Franša...
* Ah da, kod hipodroma je planiran i četvrti krak ka tunelu, ali naravno nikada neće biti izveden pa će sve beogradske raskrpetlje ostati trokrake...