Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Čeličnu konstrukciju visine 52 metra od vrha betonskog dela (na 137 metara visine ) i težine 70 tona je izradio "Zavarivač" Vranje. Ovu konstrukciju su na licu mesta spajali radnici preduzeća Ratko Mitrović - Dedinje iz malih segmenata koje je podizala dizalica, dok je okolo stuba bila postavljena skela. Sam antenski sistem na vrhu je visok još nekih 16 metara i njegova težina je zanemarljiva u odnosu na noseću čeličnu konstrukciju. Bilo je najave da će se on postaviti uz pomoć helikoptera, ali nigde ne postoji potvrda toga.

800px-Avala_48.JPG


stub2.jpg
stub1k.jpg
 
Ovaj pilon će sada postati jedna prava srpska urnebes salata. Da vidimo koji su sve sastojci tu: betonski deo, metalna kapica, rešetkasta penjalica za decu, i još će na kraju na nju da natakare antenčugu i ko zna šta sve ne. Baš onako kako sam uvek zamišljao da treba da izgleda jedan lep most. Umesto da je sve jedna skladna celina sada imamo raketu iz više odeljaka koja je spremna za lansiranje, zašto kod nas ni most ne može da bude samo most?
 
vrlenija":2wa9zrc9 je napisao(la):
Prvi pokušaj postavljanja špica je prekinut.

Mi-8 je sa špicem otišao na Makiš ( verovatno ) gde ga je valjda i zakačio.
Gazela iz pratnje je posle još nekog vremena kruženja iznad grada odletela u pravcu Batajnice.

Saobraćaj na mostu je bio u prekidu, a sada je upravo ponovo pušten.

Snimao sam pokušaj postavljanja kamerom pa ću verovatno kraći snimak postaviti uskoro ako bude zadovoljavajućeg kvaliteta.



Edit:
Mi-8 je takođe uzleteo sa Makiša ( verovatno ) bez špica i otišao u smeru Batajnice.

Verujem da će biti još pokušaja iz dobro poznatih razloga.
Ulog je veliki pa će i rizici biti prihvatljiviji. Ako treba zvrndaće i ceo dan.

Naravno, ne isključujem mogućnost da je ovaj prvi pokušaj samo bio proba.
Juče je sam Mi-8 oko pola sata lebdio iznad mosta, pa je i ovo možda bila proba sa zakačenim teretom.

Mala ispravka, nije u pitanju Mi-8 već Mi-17 (modernija verzija ovog prvog, naša vojska ima dva, nasleđena od JSO-a). ;)
 
^^^
Najzad da i ti helikopteri posluže za nešto korisno :)

kumkat":26keymeh je napisao(la):
Nije jos postavljeno ..... sta li rade pojma nemam vrte se vec pola sata :)

scaled.php

Na ovoj fotki se dobro vidi da će se špic jako dobro uklopiti :vops:
 
angry bird":11tvx3ld je napisao(la):
Ovaj pilon će sada postati jedna prava srpska urnebes salata. Da vidimo koji su sve sastojci tu: betonski deo, metalna kapica, rešetkasta penjalica za decu, i još će na kraju na nju da natakare antenčugu i ko zna šta sve ne. Baš onako kako sam uvek zamišljao da treba da izgleda jedan lep most. Umesto da je sve jedna skladna celina sada imamo raketu iz više odeljaka koja je spremna za lansiranje, zašto kod nas ni most ne može da bude samo most?

Nisi u pravu. Dizajneri su imali mnogo manje izbora nego što izgleda. Ustvari, čitav pilon sa ovakvim vrhom je lep primer jasne i dosledno sprovedene inženjerske logike koju je lako rekonstruisati:

Na vrhu ovako visoke strukture mora postojati gromobran. Znači da je bar neki dodatak na vrhu neophodan. Zbog posebnosti gromobrana na takvoj visini i poziciji, mora postojati način da se on servisira. Dakle na vrhu je neophodna servisna platforma i način da joj se pristupi. Ona je apsolutno neophodna i zbog bezbednosti samog mosta. To je mesto na kome se najbolje mogu meriti vibracije pilona, i gde apsolutno moraju postojati kamere jer je jedino sa koga postoji dobar pogled na stanje svih kablova i samog mosta. Mora se računati da će neki kabl nekad da pukne, da će neka bu**** sa letećim zmajem da se upetlja, ili da će se desiti težak sudar koji može oštetiti infrastrukturu mosta. Sad je pitanje gde treba da se zavši betonski deo pilona? Ovde postoji izbor kakav vrh čitavog pilona ustvari želimo: pravi špic ili odsečenu kupu? Ako se ide na špic, dalji izbori su logični. Sam pilon je šuplja cev koja se sužava. Zbog pristupa servisnoj platformi na vrhu pilona, mora se ostaviti dovoljno široki centralni prolaz, a zbog izbegavanja uvođenja novih tačaka naprezanja, debljina betona u zidovima ne bi trebalo da se smanjuje. To znači da se betonski deo mora završti na mestu na kome još uvek postoji dovoljno široki prolaz u sredini. Dalje mora da ide nešto drugo što ima tanke zidove. Dakle metal, tj. metalna kupa. Kad se i ona suzi do prečnika od 1,5 metar, dalje ne može. Tu mora da bude servisna platforma, ili bar njen početak, jer ljudi ne mogu da rade na užem prostoru. Kako dalje, do matematički savršenog vrha, ali tako da ipak ostane mesta za opremu koja ima slobodan vidik na sve strane, a da sa strane izgleda kao da je to i dalje zatvorena kupa koja se sužava? Pa tako da se napravi nešto što uopšte nema zidove, ili bar ne kontinulno zatvorene zidove, ali da izgleda kao da ih ima. Dakle kupasta rešetka. Iz velike daljine i zbog odsjaja svetlog metala rešetki, izgledaće kao da je kupa ustvari zatvorena. A pri tome ima mesta za kačenje opreme, za rad ljudi, i postoji slobodn vidik na sve strane! Elegantno.

Zbog toga, ako do kraja zašiljeni vrh uzmemo kao nešto zadato opštom estetikom čitavog mosta(?), jedini izbori su ustvari bili koliko tačno treba da bude visok metalni deo pilona, i da li ga treba napraviti od reflektivnog materjala. Sve ostalo sledi samo od sebe.
 
Zuma sve je to jasno, sa stanovišta ad hoc rešavanja problema, ovo je stvarno optimalno. Problem je u totalnoj haotičnosti koja prati vrh pilona.
Ok, idejno rešenje je predvidelo zašiljen PUN vrh. U toku razrade, to se, što je i logično, pokazalo što nepraktičnim što tehički prevelikim problemom, pa su ga najjednostavnije, ošišali. Na kraju balade došetao projektant i shvatio da ipak nije u redu što je pristao na to šišanje, pa je ubedio vlasti da ipak zašilje vrh i sad se javlja novi problem.
Da je sve bilo onako kako je trebalo od početka, u toku same razrade je trebalo promeniti kompletan vrh u rešetkast i nikakvih problema ne bi bilo. Ovako, em sve liči na krpačinu, em će sad ljudi da rizikuju živote da bi se ovo nakalemilo navrat nanos. Srećom, pa odgovorni ljudi u Vojsci ipak imaju mozga pa su sve odložili iako su 'ulozi veliki'...kakva budalaština :|
 
blagoje":2l89zp3r je napisao(la):
Čeličnu konstrukciju visine 52 metra od vrha betonskog dela (na 137 metara visine ) i težine 70 tona je izradio "Zavarivač" Vranje. Ovu konstrukciju su na licu mesta spajali radnici preduzeća Ratko Mitrović - Dedinje iz malih segmenata koje je podizala dizalica, dok je okolo stuba bila postavljena skela. Sam antenski sistem na vrhu je visok još nekih 16 metara i njegova težina je zanemarljiva u odnosu na noseću čeličnu konstrukciju. Bilo je najave da će se on postaviti uz pomoć helikoptera, ali nigde ne postoji potvrda toga.


Hvala.
Pokušao sam da pronađem vest o ovome, a mrzelo me da pretražujem forum.

Sad, pitanje je koliko često na tom mestu i na toj visini duva vetar tolike jačine da da ova operacija ne može bezbedno da se obavi.



A što se tiče arhitektonskih kompromisa: idejni projekat, bar što se tiče samog pilona, očigledno nije mogao da prođe proračune opterećenja. Kako drugačije objasniti da je na svim prikazanim crtežima pilon prikazan kao jedna glatka površina, bez "preloma".
Ovaj postaljeni limeni ukras se ne nastavlja "prirodno" na betonski "radni deo", "lomljenje" površine i oblika se jasno vidi. I pored toga, limeni deo se ne završava šiljkom, već kao zarubljena kupa.
Malo neobična situacija: zadata je visina od 200 metara, i zadat je oblik. Ispoštovana je visina kao gabarit, oblik je prilagođen. OK, to je stvarni život.
Ali, nameće se pitanje (bar meni) - ako se toliko insistiralo na vizuelnom i na nekakvom simbolizmu, i ako su inženjeri jedva "uterali" konstrukciju u oblik koji je zadao arhitekta, zar ni u jednom trenutku nije mogla da se napravi revizija tog "ukrasnog" dela? Zašto se to radi sada, kada je kran razmontiran, kolovozna ploča zatvorena i most pušten u saobraćaj? Zar sve ovo nije moglo i ranije da se uoči? Ili - nezgodno pitanje: kako je takvo nelogično rešenje sa punim vrhom - moglo da pobedi na konkursu? :p

Ovo je već druga stvar koja se radi naknadno, mimo idejnog projekta: i stepenište i lifti na špicu Ade se naknadno improvizuju.

Ja navijam da vojska uspe da ovo završi, jer ova rešetka daje neku praktičnu vrednost ovom limenom ošišanom šiljku, koji sam za sebe nema nikakvu svrhu, a da se ruši - ne može.
 
Pozdrav svima,
Da li neko zna da li je ona izgrađena prilazna rampa ka mostu na Staro-beogradskoj strani u smeru ka BB spregnuta konstrukcija? Pošto se sećam da su čelične kutije doneli, ali nisam tada obratio pažnju da li imaju moždanike, odnosno da li je spregnuta sa betonskom pločom. I ako ima neko slike konkretno pre betoniranja, samo čeličnog nosača bio bih mu jako zahvalan, potrebna mi je za seminarski iz spregnutih. Hvala.
 
leti,leti...
view_photo.php

view_photo.php

jako blizu...
view_photo.php

najblize do sad vidjeno.... vidi se otvoren poklopac i cinimi se glavica radnika :)
view_photo.php

preuzeto sa monda ;)
 
Bravo, a taman htedoh da pitam Nisi valjda čamio čekajući ;)
 
Lord":kw20h3he je napisao(la):
Pozdrav svima,
Da li neko zna da li je ona izgrađena prilazna rampa ka mostu na Staro-beogradskoj strani u smeru ka BB spregnuta konstrukcija? Pošto se sećam da su čelične kutije doneli, ali nisam tada obratio pažnju da li imaju moždanike, odnosno da li je spregnuta sa betonskom pločom. I ako ima neko slike konkretno pre betoniranja, samo čeličnog nosača bio bih mu jako zahvalan, potrebna mi je za seminarski iz spregnutih. Hvala.


Možda ovo može da ti pomogne:

oct09.jpg


sept09.jpg


oct10.jpg
 
blagoje":19kles6u je napisao(la):
Lord":19kles6u je napisao(la):
Pozdrav svima,
Da li neko zna da li je ona izgrađena prilazna rampa ka mostu na Staro-beogradskoj strani u smeru ka BB spregnuta konstrukcija? Pošto se sećam da su čelične kutije doneli, ali nisam tada obratio pažnju da li imaju moždanike, odnosno da li je spregnuta sa betonskom pločom. I ako ima neko slike konkretno pre betoniranja, samo čeličnog nosača bio bih mu jako zahvalan, potrebna mi je za seminarski iz spregnutih. Hvala.


Možda ovo može da ti pomogne:

(Slike)

Hvala Blagoje na brzom odgovoru :) Odlične slike, sve se vidi što treba, biće mi od koristi!
 
relja":27b8o5y8 je napisao(la):
A što se tiče arhitektonskih kompromisa: idejni projekat, bar što se tiče samog pilona, očigledno nije mogao da prođe proračune opterećenja. Kako drugačije objasniti da je na svim prikazanim crtežima pilon prikazan kao jedna glatka površina, bez "preloma".
Ovaj postaljeni limeni ukras se ne nastavlja "prirodno" na betonski "radni deo", "lomljenje" površine i oblika se jasno vidi. I pored toga, limeni deo se ne završava šiljkom, već kao zarubljena kupa.
Malo neobična situacija: zadata je visina od 200 metara, i zadat je oblik. Ispoštovana je visina kao gabarit, oblik je prilagođen. OK, to je stvarni život.
Ali, nameće se pitanje (bar meni) - ako se toliko insistiralo na vizuelnom i na nekakvom simbolizmu, i ako su inženjeri jedva "uterali" konstrukciju u oblik koji je zadao arhitekta, zar ni u jednom trenutku nije mogla da se napravi revizija tog "ukrasnog" dela? Zašto se to radi sada, kada je kran razmontiran, kolovozna ploča zatvorena i most pušten u saobraćaj? Zar sve ovo nije moglo i ranije da se uoči? Ili - nezgodno pitanje: kako je takvo nelogično rešenje sa punim vrhom - moglo da pobedi na konkursu? :p

Bob i ti ste u pravu što se tiče haotičnosti projektovanja. I kod liftova o kojima sam toliko pisao, i za pilon. Ni ja ne mogu da razumem kako su ovako veliki "detalji" mogli da promaknu neopaženo. Hteo sam prosto da kažem da ne vidim da je moglo da se uradi nešto bitno drugačije i da zato ne treba napadati dizajn mosta i konačni rezultat, već organizaciju čitavog posla. Deo pilona za koji su pričvršćeni kablovi ima neki svoj stepen postepenog sužavanja koji verovatno diktiraju sile naprezanja koje na njega prenose kablovi i potrebe stabilnosti čitavog mosta. Da je isti stepen sužavanja zadržan do vrha "u tačku" zašiljenog pilona, dakle bez preloma, pilon bi morao da bude možda i duplo viši. Kad bi se sve to pravilo od betona, to bi em bilo toliko teško da bi bili potrebni još veći temelji i širi pilon, em bi se težište pilona drastično pomerilo naviše. I ovako skup projekat bi postao ili basnoslovno skup ili potpuno nemoguć (recimo zbog rastresitog zemljišta za temelje, širine dve "noge", dinamičke nestabilnosti zbog visine težišta itd). Beton mora da se završi malo iznad najvišeg kabla, samo onoliko koliko je nephodno da se izbegnu kritične tačke koje su prisutne ne svakom diskontinuitetu. Ostalo je u najboljem slucaju ukras a u najgorem opasna smetnja. Zbog toga je u nastavku pilona morao da ide lakši materijal, a čak i njegovu visinu je trebalo skratiti uvođenjem preloma u stepenu sužavanja pilona. Inače bi i on bio previsok pa bi, u najmanju ruku, sve bilo krajnje ružno i neskladno. Ovako bi stvar još mogla da ispadne sasvim dobro, kao neki futuristički geometrijski stil koji stremi ka nebu, sinergija betona i čelika.
 
Да треба да га тупе лако би они...
 
Britanski magazin „The structural engineer" na pet strana pohvalio beogradske graditelje i inženjere
Simbol nove ere razvoja Beograda

Časopis „The structural engineer", jedan od najuglednijih stručnih britanskih časopisa u oblasti građevinarstva, u novom broju posvetio je opširan članak beogradskom Mostu na Adi.
Izveštač Metju Majerskou, inženjer, posetio je Srbiju i u svom izveštaju naveo da novi most na Savi, sa svojom savršenom strukturom, simbolizuje novu eru u gradnji i razvoju Beograda.
Majerskou navodi da most povezuje severnu obalu Save sa starim delom Beograda, na samo četiri kilometra od ušća Save u Dunav, sa jedinstvenim koničnim pilonom visokim 207 metara u sredini.
- Most poseduje šest traka, duplu prugu za budući beogradski metro, kao i dve trake za pešake i bicikliste. Južni prilazni putevi imaju 38.000 kvadratnih metara - navodi Majerskou./press,6 maja 2012/
http://www.istructe.org/Journal/Vol...ssue-1/Articles/Belgrade’s-new-crossing-point
 
Pošto smo u mesecu matematike, da budem u toku sa dešavanjima. Zanimalo me kakve bi tačno bile dimenzije pilona kad ne bi bilo promene nagiba pri prelasku sa betonskog u limeni deo. Odgovor je 233 metra. Ali, na moje iznenađenje, ispalo je da su sa novim rešetkastim vrhom za pilon ustvari uveli još jednu promenu nagiba. U oba slučaja sa istom tendencijom, "da ga zatupe", kako se to Delija proročki izrazio. Iako sam očekivao da je vrh idealne kupe još više, ipak ne mogu reći da ih krivim, pošto bi ukrasni i drastično sjajniji deo bio neproporcionalno veliki i previše upadljiv. Mada, sa druge strane, ne bi bilo loše da nema ove dve grbe. Ne mogu garantovati da su proračuni i podaci tačni pošto sam ih radio na brzinu i bez provere, ne bi li nekako kompenzovao depresivni prenos brojanja glasova na izborima. Rešetkasti špic sa vrhom izgleda ima oko 8 metara (sedam segmenata po metar plus onaj šiljak koji se šrafi na vrh). Elementi na slici su nacrtani u srazmeri, uz četvorostruko razvlačenje X ose.

35vlx.jpg


Inače, ovo je grupa kojoj bi mogla da bude zanimljiva izložba posvećena matematici. Ima lepih predavanja i eksponata. Link je http://www.m3.rs
 
:kk: Nista kao skica/grafik!

Meni se uvek cinilo da pilon nije idealna kupa nego da je ivica malo zakrivljena. Da su ivice vertikalne pri dnu i da se onda gore ivice jako blago krive ka unutrasnjosti? Moguce da je cista percepcija, stvarno mi se tako cinilo po slikama.

Drugo, i ako je beton prava kupa sa odsecenim vrhom, sto priznajem ima smisla sa stanovista gradnje u betonu, cini mi se da su ovaj metalni vrh mogli da naprave da preuzme tu liniju i onda je blago parabolicno svede, sto je puno lakse izvesti u metalu? Imali bi istu visinu a ne bi se video taj prelom, koji mi je od pocetka malo smetao.

E sad, ako ovaj spic dodatno "zatupljuje" celu stvar to moze da bude jako dobro jer se onda postize slican efekat s obzirom na prisutnost dve tacke preloma. I ovaj prvi prelom na liniji beton-metal se malo vizuelno ublazi :/
 
JohnyBgood":2d94ydkr je napisao(la):
:kk: Nista kao skica/grafik!

Meni se uvek cinilo da pilon nije idealna kupa nego da je ivica malo zakrivljena. Da su ivice vertikalne pri dnu i da se onda gore ivice jako blago krive ka unutrasnjosti? Moguce da je cista percepcija, stvarno mi se tako cinilo po slikama.

Sudeći po opisu i tehničkom crtežu na http://www.savabridge.com/the_bridge_sb.htm spoljašnja površina betonskog dela pilona je idealna odsečene kupa.

Inače, uvek sam hteo da pitam: Ima li iko iste ove tehničke crteže, ali u većoj rezoluciji. Tako da se vide brojevi?
 
Zuma":u3db6l09 je napisao(la):
Sudeći po opisu i tehničkom crtežu na http://www.savabridge.com/the_bridge_sb.htm spoljašnja površina betonskog dela pilona je idealna odsečene kupa.

To je zbog "tehnologije" koju smo videli u "Diskaverijevom" dokumentarcu: ista oplata je korišćena za izlivanje segmenata, samo su elementi na licu mesta sužavani "po meri" motornom testerom.
 
Na kamerama se vid da je na špicu Ade postavljen i drugi segment stepeništa kod lifta.
Vidi se i velika količina istovarene (iskopane?) zemlje, valjda za nivelaciju celog špica.

Takođe na špicu, ali na nizvodnoj strani mosta, se vidi i drugi auto-kran.
Šta se tamo dešava?
 
Postoji li nepromenljivi link koji uvek ukazuje na poslednju stranicu unutar neke teme? Glupo je trositi dva klika na tako elementarnu i neophodnu operaciju.
 
Ova verzija foruma nema tu opciju dok ce nova imati nesto slicno. Za sada je najbolje u sekciji projekti odabrati samo poslednju stranu zeljene teme pa spustiti se dole na poslednji post.
 
Vrh