Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

OK Zuma, ali trebalo je da odmah to i napišeš.
A u nekoliko reči se to može opisati kao
"nešto slično tramvajskom nivou petlje Mostar", jer se nalazi na obali, i omogućava komunikaciju između nekoliko nivoa
http://www.panoramio.com/photo/15178223
http://www.panoramio.com/photo/23583079
http://www.panoramio.com/photo/23583118
ili "slično kamenom stepeništu na Brankovom mostu"
http://farm7.static.flickr.com/6080/6056285062_d53d0b94c2_z.jpg
I sa punim pravom treba da očekujemo da most ima i takvu komunikaciju.

Ovako posle tri dana dolazimo do toga šta si zapravo mislio.

Sa strane funkcionalnosti je nevažno ko je napravio propust, ali ako je moglo da se u startu projektiju i izvedu stubovi mosta sa ispustima - nosačima za platforme,stepeništa i liftove, onda je prilično bitno.
Sada sa (formalnim) pravom mogu da kažu da ovi dodatni radovi ne ulaze u cenu samog mosta, ali integrisano rešenje bi sigurno ispalo jeftinije nego kada se saberu sve cifre.
 
Bobb":2kjtrjyu je napisao(la):
Ja sam ovo čuo od kolege koji zna nekog iz ekipe sa gradilišta i siguran sam da je bio ozbiljan, a možda me ovde nisu ozbiljno shvatili.........

Zato što i zvuči kao loša šala.
 
edgeman":1655vmgn je napisao(la):
Kakav krov. Do toga ima da čekamo.

Zašto su odustali od nabavke šina i tog krova.
Pa jednostavno daleko je to još da bi se nabavljalo i plaćalo ove godine.
Za krov i ima drugih razloga. Jednostavno im je trenutno bacanje para ako idu mostom tramvaji.
Pogledajte samo dužinu tok krova i sve je jasno. To je tipično za malu metro stanicu ala Dubai.

Pare otisle na kupovinu spanskih tramvaja, pa preko mosta za sad nema ni sina. Tako je valjda i krov prebacen u neku sumnjivu buducnost, a ovi ce zavrsiti samo tramvajsku stanicu bez sina. Posto tu uopste nece ni biti ljudi, ne treba im ni krov :o
 
ја мислим да нажалост од тог крова нема ништа, никада.
 
Da li to znaci da nema nista ni od liftova na tramvajskoj stanici kada vec batalise krov?
 
blagoje":16fjoyoi je napisao(la):
Ta platforma osim što bi povezivala šetalište na obali sa autobuskom stanicom, mogla bi da povezuje i obe pešačko-biciklističke staze na mostu sa istom. Da stvari možda idu u tom smeru, mogao bi da potvrdi i razvoj situacije na terenu. Naime, već sam napomenuo da će lift na čukaričkoj strani imati međusprat. To će izgledati otprilike ovako:

Jedno od logičnih objašnjenja je da će lift i stepenište za penjanje na most i na autobusku stanicu biti zajednički i da će pristup imati sa šetališta na nizvodnoj strani mosta, a da će se pristupna platforma autobuskog stajališta stepenicama spojiti i na uzvodnu pešačko-biciklističku stazu mosta.

Da, tako nesto bi se moglo uraditi. Problem pravi silazna rampa ka Radnickoj ulici koja razdvaja deo setalista gde je autobuska stanica od dela setalista gde zavrsava lift sa Ade, pa je zato neohodno spojiti i ovaj poslednji deo sa preostalim delovima pesackih staza. Ovaj medjusprat na liftu obecava, ako stvarno planiraju neku posebnu platformu do uzvodnog setalista na mostu. Ne treba zaboraviti da sa autobuskom i tramvajskom stanicom na jednoj od najvecih petlji u gradu, ovo postaje pesacko cvoriste javnog saobracaja. Tu ce ljudi silaziti sa jedne GSP linije da bi presli u drugu. Tako vaznoj tacki se onda mora omoguciti pristup i onima koji sa spica Ade izlaze liftom. Nije bas zgodno da svi oni, a bice ih puno, moraju da pesace pola puta do prevlake, samo da bi se onda jos toliko vracali nazad.
 
relja":30v8a1ht je napisao(la):
OK Zuma, ali trebalo je da odmah to i napišeš.
A u nekoliko reči se to može opisati kao
"nešto slično tramvajskom nivou petlje Mostar", jer se nalazi na obali, i omogućava komunikaciju između nekoliko nivoa
ili "slično kamenom stepeništu na Brankovom mostu"
I sa punim pravom treba da očekujemo da most ima i takvu komunikaciju.

Ovako posle tri dana dolazimo do toga šta si zapravo mislio.

Posto ocigledno niko ne ceni duze, ali zato jasnije poruke, prvo sam kratko pitao da li iko zna kako ce se resiti problem liftova koju su na razlicitim stranama mosta. Odmah ste rekli kako je to sasvim u redu posto nema potrebe da se prelazi sa jedne na drugu stranu, pa sam onda morao objasnjavati zasto nije u redu. To ne znaci da sam napao projektante, samo sam objasnjavao zasto mislim da je to pogresno misljenje.
 
Koliko sam ja tebe bio shvatio, ti si se raspitivao kako će rekretaivci i pešaci koji prelaze preko mosta, sa jedne na drugu obalu ili na Adu, prelaziti na drugu stranu - mosta.
Na kraju smo došli do nečeg bitno drugačijeg.
 
Ovaj problem prelaska sa jedne strane mosta na drugu je mogao da se resi kacenjem visece metalne konstrukcije ispod trupa mosta kako bi se obe pesacke staze povezale i tako ustedela izgradnja liftova sa obe strane.
 
A da li je neko predvideo haos kod pilona kad ljudi zaustave auto da ostave nekog pored lifta? :o
 
relja":2qs47uty je napisao(la):
Koliko sam ja tebe bio shvatio, ti si se raspitivao kako će rekretaivci i pešaci koji prelaze preko mosta, sa jedne na drugu obalu ili na Adu, prelaziti na drugu stranu - mosta.
Na kraju smo došli do nečeg bitno drugačijeg.

Pa naravno, pitao sam i to: kako ce prelaziti sa uzvodnog na nizvodno setaliste mosta. Ali to sam pitao samo zato sto je pri sadasnjem rasporedu lifova to neohodno da bi na pesacima prihvatljiv nacin moglo da se sa obale predje na Adu i obrnuto. Dakle da udju na jedan i izadju na drugi lift, jer je zaobilazni put preko silaznih rampi isuvise dugacak i neprijatan. Smatrao sam da je svima jasno da je glavno pitanje kako omoguciti povezivanje obale i Ade koriscenjem liftova, posto su vec napravljeni, ocigledno i za pesake, a oni uobicajeno ne idu po rampama projektovanim za automobile. Kad bi postojao citav jedan poseban povezujuci nivo samo za pesake koji ti i Blagoje sada spominjete (ili makar stepenice do zemlje na svim potrebnim mestima), onda bi problem bio resen na najkvaliteniji nacin, i ne bi bilo potrebe direktnom pasarelom spajati dva setalista. Medjutim, ako to ne postoji, onda onaj ko udje u jedan lift mora da ode do kraja, tj do setalista, pa onda nekako mora da stigne i do suprotnog setalista, jer se onaj drugi lift nalazi na drugoj strani. Otuda i pitanje, kako do suprotnog setalista, ali samo kao posledica nedostatka drugog i boljeg resenja. Ako ipak naprave ovaj pesacki nivo koji spominjete, onda nista drugo nije potrebno.
 
spatiotecte":160w1vvr je napisao(la):
Feanor":160w1vvr je napisao(la):
A da li je neko predvideo haos kod pilona kad ljudi zaustave auto da ostave nekog pored lifta? :o

Naravno, predvidjeno je nekoliko parking mesta.
A planiraju i zone da uvedu.
 
@zuma
Али ако пређе сто метара испод моста доћи ће до узводних рампи преко којих можеш да се попнеш на мост јер постоји стаза за пешаке и дођеш до лифта за силазак на Аду. Са низводне стране нема пешачке стазе и зато су ту лифтови.
 
cgmiki":1a1z8a88 je napisao(la):
@zuma
Али ако пређе сто метара испод моста доћи ће до узводних рампи преко којих можеш да се попнеш на мост јер постоји стаза за пешаке и дођеш до лифта за силазак на Аду. Са низводне стране нема пешачке стазе и зато су ту лифтови.

Vec sam to vise puta ponovio, ali ocigledno treba jos jednom. To nije 100 metara vise. To je pre od 500 do 700 metara nepotrebnog puta vise, i to prvo po zagadjenoj Radnickoj ulici, na dva metra od kolone vozila, pa zatim uz silaznu rampu koja je projektovana za automobile a ne ljude, na jedan metar od kolone vozila. Meni je potpuno apsurdno da posle toliko utrosenih para ljudi moraju da pesace po automobilskim rampama da bi stigli na pocetak rekreativne zone. To je neozbiljno i neprofesionalno. Vrh Ade sa pilonom je buduci vidikovac na Savi, sa divnim pogledom i uzvodno i nizvodno. Tu ce ljudi masovno dolaziti pa makar samo da bi se slikali i imali uspomenu iz Beograda. Ispod njega i na njemu, sa levog i desnog setalista. I sada treba i njih i bicikliste da uteramo u kolonu po jedan pa, zbog pesackog i biciklistickog "saobracaja" iz suprotnog smera, uz 1/2 sirine pesackog dela rampe, koji ionako ima ... koliko .. citavih 2 metra sirine? To ce biti veseo prizor, cak i sa svim liftovima o kojima pricamo.
 
Zuma":1jsuqk3p je napisao(la):
Vec sam to vise puta ponovio, ali ocigledno treba jos jednom. To nije 100 metara vise. To je pre od 500 do 700 metara nepotrebnog puta vise, i to prvo po zagadjenoj Radnickoj ulici, na dva metra od kolone vozila, pa zatim uz silaznu rampu koja je projektovana za automobile a ne ljude, na jedan metar od kolone vozila. Meni je potpuno apsurdno da posle toliko utrosenih para ljudi moraju da pesace po automobilskim rampama da bi stigli na pocetak rekreativne zone. To je neozbiljno i neprofesionalno. Vrh Ade sa pilonom je buduci vidikovac na Savi, sa divnim pogledom i uzvodno i nizvodno. Tu ce ljudi masovno dolaziti pa makar samo da bi se slikali i imali uspomenu iz Beograda. Ispod njega i na njemu, sa levog i desnog setalista. I sada treba i njih i bicikliste da uteramo u kolonu po jedan pa, zbog pesackog i biciklistickog "saobracaja" iz suprotnog smera, uz 1/2 sirine pesackog dela rampe, koji ionako ima ... koliko .. citavih 2 metra sirine? To ce biti veseo prizor, cak i sa svim liftovima o kojima pricamo.


Da pokušam da razjasnim neke stvari. Uzvodne rampe za pristup mostu nisu rampe projektovane isključivo za automobilski saobraćaj, već rampe sa korektnim pešačko-biciklističkim stazama širine 2.5 metara, istom onom širinom kao i na mostu. Pristup pešacima i biciklistima toj rampi sa čukaričke strane ne počinje od njenog početka, već nešto bliže mostu, tako da je ova varijanta duža za nešto manje od 500 metara od direktnog pristupa sa mosta špicu Ade.

86778763.jpg


Namerno naglašavam špic Ade, jer je od mosta do Ade (kod prevlake) rastojanje regularnom trasom duž Radničke ulice 300 metara kraće od one preko mosta (kad već pominješ nepotrebni put). A složićeš se da velika većina ide na Adu zbog sadržaja koji su ili oko ili na suprotnoj strani od prevlake u odnosu na špic Ade. Tvoj glavni argument izbegavanja regularne trase je zagađenost Radničke i blizina saobraćajnice. Pa zar je most na Adi oaza mira i zelenila? Koliko je pešačko-biciklistička staza udaljena od kolovoznih traka na mostu? Više zelenila i drveća ima duž staze u Radničkoj nego preko mosta. Uostalom, ako je već problem u mimoilaženju na pešačko-biciklističkoj stazi na mostu koja je 2.5 metara, duž Radničke tih problema nema. Sama biciklistička staza je 2 metra, a pešačka pored 2.5 metara. Da li onda po svaku cenu treba omogućiti skraćeni pristup sa čukaričke strane liftu na špicu Ade? I ranije sam rekao da je ovaj lift mnogo korisniji za one koji na Adu dolaze sa Novog Beograda.
Sa tvojim drugim delom posta se slažem i zato nemam ništa protiv ni da se preko platforme kod stuba 8 poveže i uzvodna strana mosta sa šetalištem duž čukaričke obale, ali bi onda to bio glavni argument za povezivanje, a ne prelazak na Adu. Treba i to omogućiti ako ne iziskuje neke velike troškove i pored toga što smatram da će suprotna strana mosta okrenuta ka centru grada biti mnogo atraktivnija kao vidikovac i za Beograđane i za turiste, a njoj i ovako ne možeš da pristupiš sa Ade. Ili ćemo da unakaradimo most dodatnim budževinama?
 
@zuma
Каквих 700 метара. Од лифта на низводној страни треба само да стазом прођеш испод моста и попнеш се са супротне стране као што је на фотографији коју је поставио Благоје. Немаш ти бициклистичку ни пешачку стазу дуж БВМ и Радничке. Она иде поред саве, па после Сајма пролази поред лифта и наставља даље ка Ади.
Узводне рампе нису само аутомобилске већ имају и пешачки део. Прочитај добро шта сам написао. Са низводне стране нема стазе и зато су лифтови.
 
Krediti evropskih banaka za poboljšanje javnog gradskog prevoza i saobraćajne infrastrukture
Za nabavku novih tramvaja 30 miliona evra
AUTOR: M. K.
Na sednici Skupštine grada održanoj u petak odlučeno je da se 30 miliona evra od kredita Evropske banke za obnovu i razvoj koji je Grad uzeo u novembru prošle godine prenameni za nabavku novih tramvaja za potrebe GSP „Beograd“.

Kreditom od 57 miliona evra predviđeno je da se pokrije deo troškova finansiranja projekta unapređenja beogradskog javnog prevoza i saobraćajne infrastrukture, čija je ukupna vrednost procenjena na više od 140 miliona evra.

Deo koji je sada izbačen iz prvobitnog projekta je produžetak tramvajske mreže preko novog mosta na Savi i izgradnju gornjeg stroja tramvajske pruge na novim prilazima mostu.

Kako stoji u obrazloženju, do takve odluke je došlo, budući da se, usled posledica ekonomske krize, očekuje odstupanje od planirane dinamike priliva finansijskih sredstava u budžet Grada.

http://www.danas.rs/danasrs/srbija/...amvaja_30_miliona_evra.39.html?news_id=235799

Naravno,tramvaji su uvek zadnja rupa na svirali :notok:
 
vucko":3b9q3xkn je napisao(la):
Naravno,tramvaji su uvek zadnja rupa na svirali :notok:

Pa čekaj, zar ne rekoše da se nabavljaju novi tramvaji za 30 miliona evra! ;)
 
Ne,naprotiv.Nemaju od cega da otplate ove koje smo narucili pa uz pomoc jednog kredita krpe drugi!
 
Ja sam bio ubeđen da smo za ove već uzeli kredit, koji tek treba da počnemo da otplaćujemo u dužem periodu, pa mi sada novi kredit za istu stvar nema smisla, čak i po pitanju refinansiranja.
 
Ne mogu sada traziti,stoji lepo u budzetu da je prosle godine namenjeno 30 miliona ove jos toliko i 2013. godine onaj ostatak,zaboravih koliko celi kontingent kosta.Videcemo kada izadje sluzbeni list grada Beograda to crno na belo,ali je steta sto nece biti nista od sina preko mosta ove godine s obzirom da ce sve konstrukcije sa strane Novog Beograda i Cukarice bite gotove u septembru ako sam dobro razumeo.

Ili su to uradili jer znaju da nece raditi LOT2 ove godine od sredine zeleznicke stanice NBG do spustanja kod GSP-ove garaze gde ce se i tramvaji spustati pa nema svrhe da postave sine?

To bi vec imalo smisla ali bi onda bilo jasno da su lose organizovali tendere jer su trebali taj deo sa vijaduktima od mosta da stave u jedan tender a ne da ga dele.
 
Evo, našao sam:
[box]Куповина 30 трамваја за ГСП „Београд“, ЈН бр. XXVIII/01 404-1/09 oд 06.04.2009. г,
отворени поступак

Процењена вредност набавке је 6.270.000.000 дин. За реализацију ове јавне набавке,
предвиђена су финансијска средства у укупном износу од 7.398.600.000 дин, са ПДВ-ом.
Предметна јавна набавка треба да се финансира делимично из средстава ЕИБ-а и то: у 2009. г.
700.000.000 дин; а у 2010. г. 1.200.000.000 дин. Преостали износ за набавку треба да се
финансира из буџета Града, и то: у 2010. г. 411.000.000 дин; у 2011. г. 1.293.900.000 дин; у
2012. г. 1.333.700.000 дин; у 2013. г. 1.434.000.000 дин; и у 2014. г. 1.026.000.000 дин.


http://www.dri.rs/images/pdf/revizija2011/izv-bg2010.pdf
[/box]

Što se tiče konstrukcije za šinski saobraćaj sa NBG strane, sada stvarno rade punom parom. Do sada je završeno, ili je pri samom kraju polovina stubova za šinski vijadukt i već su počeli da postavljaju fiksne skele za gornju konstrukciju prvog segmenta pored samog mosta. Nadao sam se pokretnim skelama i kliznoj oplati. Ovako ne verujem da posao oko šinskog vijadukta mogu da završe do septembra. Jedino ako istovremeno iz suprotnog smera krenu sa pokretnom skelom, a i to je nategnuto. Možda je kraj godine realniji rok.

LOT2 koji trenutno rade podrazumeva spuštanje šina na zemlju u visini sredine železničke stanice. Odavno je izliven poslednji stub pre spuštanja na zemlju (obavijen plavom folijom), tako da završetkom ovog dela posla postoje svi konstrukcijski preduslovi za spajanje na postojeću tramvajsku mrežu na NBG strani.

y01m.jpg
 
vucko":phubofa2 je napisao(la):
Deo koji je sada izbačen iz prvobitnog projekta je produžetak tramvajske mreže preko novog mosta na Savi i izgradnju gornjeg stroja tramvajske pruge na novim prilazima mostu.

Kako stoji u obrazloženju, do takve odluke je došlo, budući da se, usled posledica ekonomske krize, očekuje odstupanje od planirane dinamike priliva finansijskih sredstava u budžet Grada.

Mozda ta odluka i nije tako losa, eto sanse da tu postave sine za metro ako su vec odustali od tramvaja.
 
Vrh