Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Hmmm, nešto mi sumnjivo...niko ništa više od dva meseca od otvaranja mosta i onda dan posle mog posta, 'Danas' se oglašava sa svojim 'merenjem' i neverovatno indentičnom cifrom... :rolleyes:

Inače tekst pun već viđenih nebuloza, na primer tobože skupo održavanje mosta za koje nema operative u zemlji. Notorna laž. :bash:
 
milanche":2r2c0x5p je napisao(la):
vucko":2r2c0x5p je napisao(la):
Sam most je predviđen kao deo magistralnog poluprstena. Tim stručnjaka među kojima je Ksenija Petovar, profesorka Arhitektonskog fakulteta, smatra da je upravo ta činjenica još jedan problem, jer taj most treba da uđe u Topčidersko brdo. U tom slučaju bilo bi potrebno da se napravi tunel koji bi izašao na Autokomandu, a procena je da bi to koštalo otprilike do 500 miliona evra, što je, kako kažu, nedostižna suma za naše prilike.
Sve bi bilo uredu da Ksenija Petovar nije profesotr sociologije i da nema ama bas nikakve veze sa arhitektonskim, gradjevinskim ili urbanistickim delatnostima van svog okvira tj socioloskog. Inace i ona je pricala da je potpisivala neke peticije sa Jovinom, na svojim predavanjima pricala kako eto avioni nece moci da slecu na aeodrom, mozda zakace pilon....
Hahahaha...Onda mi je sve jasno a i cifra od 500 miliona je sumanuta.Eh,ta Jovinova ekipa,umesto da realno kritikuju idu u krajnost i prave nas budalama.
 
Prvi put čujem za 'sorku, ali vidim da drži i kurs "Metode i tehnike planiranja" na diplomskim studijama (gradivo koje je malo zafalilo u ovom projektu :) ) , ali i da joj je specijalnost stanovanje... možda žena voli da čita....
 
Bobe nemoj tako, potrudili su se da bar zaokruze brojku i pomere vreme ispistivanja. :laugh:
Autorsko novinarstvo najvise kategorije. :notok: resavska skola

Svaka cast autorima: Autor: D. Đurđević, B. Karović
 
Bobb":125t440t je napisao(la):
Hmmm, nešto mi sumnjivo...niko ništa više od dva meseca od otvaranja mosta i onda dan posle mog posta, 'Danas' se oglašava sa svojim 'merenjem' i neverovatno indentičnom cifrom... :rolleyes:

Inače tekst pun već viđenih nebuloza, na primer tobože skupo održavanje mosta za koje nema operative u zemlji. Notorna laž. :bash:

Još ranije sam hteo da pitam - jel se zna koje firme inače održavaju kablove na našim postojećim mostovima sa kosim zategama?


A sledeći put kada budeš radio "istraživanje", poturi i neki netačan podatak da identifikuješ plagijatore :D
 
Takođe ustanovili su da most prelazi oko 50% saobraćaja u poređenju sa Brankovim (koji je naveden kao najopterećeniji), a u naslovu piše da most nije smanjio gužve, što se inače nigde u tekstu ne pominje.

Novinari istraživači. Čak dvojica su uspela da sprovedu ovo izuzetno istraživanje. Još na to dodati i neke urednike, lektore i slične delatnike.
 
Zuma":2cg8kzzg je napisao(la):
Na koji nacin se sa nekog od liftova na obali dolazi do lifta na Adi? Prva dva su sa nizvodne strane, a poslednji je sa uzvodne. Mora da postoji neki nacin da se sa jedne pesacke staze na samom mostu predje na onu sa druge strane?

liftovi.jpg

Zapravo, za time nema ni praktične potrebe.

Lift na špicu služi onima koji sa Novog Beograda dolaze na Adu biciklima i rolerima.
Oni se na most uključuju iz Jurija Gagarina, ali pošto oni ne idu peške, već na točkovima, sasvim je svejedno gde počinje rampa, u kojoj je ulici. Svugde se stiže za minut - dva, a ako već ideš biciklom ili rolerima, onda se rekreacija podrazumeva :)

Oni koji na Adu dolaze iz raznih pravaca na desnoj obali Save nisu ni do sada imali problem pristupa Adi - oni dolaze preko prevlake.

5-6 liftova na jednom mostu bi bio preveliki luksuz, ali mislim da jedno stepenište u ulici Savski nasip ne bi bilo naodmet.
 
GOJE":jwzqyibp je napisao(la):
Čak dvojica su uspela da sprovedu ovo izuzetno istraživanje.
Jedan stoji sa jedne strane i broji koliko se popelo na most, drugi sa druge strane kolko njih je sišlo... :lool:

@relja
Ne razumem zašto misliš da nema potrebe da budu na istoj strani sva tri lifta. Kako će ljudi od lifta NBG da stignu do lifta na Adi? Jedino da pretrčavaju 6 traka i 2 pruge. Ili si mislio da nije predviđeno da iko koristi lift i prilikom penjanja i spuštanja? Dva lifta sa nizvodne strane su samo za one koji idu sa Čukarice na NBG, jedan uzvodni samo za one koji se penju rampama na obe obale pa se liftom spuštaju na Adu?
Makes no sense to me....
 
relja":g1ax6yeo je napisao(la):
Prvi put čujem za 'sorku, ali vidim da drži i kurs "Metode i tehnike planiranja" na diplomskim studijama (gradivo koje je malo zafalilo u ovom projektu default/smile ) , ali i da joj je specijalnost stanovanje... možda žena voli da čita....
Ne drzi ona predmet "Metode i tehnike planiranja" vec je samo gostujuci predavac na tom predmetu (verovatno vezano za socijalno stanovanje), koji vodi Ksenija Lalovic http://www.arh.bg.ac.rs/upload/0910...2_seminar_2_Metode_i_tehnike_u_planiranju.pdf

da dodam
naslov:
Most na Adi još nije smanjio gužve
tekst:
Procene smo dobili jedino od Saobraćajne policije, Policijske uprave za grad Beograd i u njihovom saopštenju se navodi: „Otvaranjem Mosta na Adi došlo je do rasterećenja saobraćajnica koje su u prethodnom periodu bile izuzetno opterećene, pogotovo u terminima jutarnjeg i popodnevnog špica: auto-put, Brankov most, Bulevar Mihaila Pupina, Bulevar Nikole Tesle, Antifašističke borbe, Španskih boraca, Jurija Gagarina, Vladimira Popovića, Stari tramvajski most, Karađorđeva, Savski trg, Bulevar Vojvode Mišića.“
 
milanche":3c4r1ngy je napisao(la):
relja":3c4r1ngy je napisao(la):
Prvi put čujem za 'sorku, ali vidim da drži i kurs "Metode i tehnike planiranja" na diplomskim studijama (gradivo koje je malo zafalilo u ovom projektu default/smile ) , ali i da joj je specijalnost stanovanje... možda žena voli da čita....
Ne drzi ona predmet "Metode i tehnike planiranja" vec je samo gostujuci predavac na tom predmetu (verovatno vezano za socijalno stanovanje), koji vodi Ksenija Lalovic http://www.arh.bg.ac.rs/upload/0910...2_seminar_2_Metode_i_tehnike_u_planiranju.pdf
Ok, hvala na ispravci.
 
Samo da primetim da je ova tema do sada kliknuta 2,204,000 puta. Broj koji fino premašuje broj Beograda. :gobb:
 
A jel to broji samo po jedan klick za svakog usera i guesta sa određenom ip adresom? Ako meri sve klickove, pa samo ja sam klikno bar 10ak hiljada puta u zadnjih godinu dana... :p
 
Bobb":33tauw5r je napisao(la):
Ne razumem zašto misliš da nema potrebe da budu na istoj strani sva tri lifta. Kako će ljudi od lifta NBG da stignu do lifta na Adi? Jedino da pretrčavaju 6 traka i 2 pruge. Ili si mislio da nije predviđeno da iko koristi lift i prilikom penjanja i spuštanja? Dva lifta sa nizvodne strane su samo za one koji idu sa Čukarice na NBG, jedan uzvodni samo za one koji se penju rampama na obe obale pa se liftom spuštaju na Adu?
Makes no sense to me....

A meni je potpuno logično.
Prvo, kome su namenjeni ovi liftovi? Biciklistima, rolerašima - dakle dobrovoljnim rekreativcima koji su veoma pokretni, i brzo mogu da dodju do pristupne tačke na drugoj strani mosta... i ponekome sa kolicima (bebe, invalidi). Pešacima nisu, jer se NBG strana mosta nalazi u "ne-lokaciji" - tu nema ništa. Ko hoće da pešači - njegova odluka, ali praktičnog razloga za to nema.
6 liftova pokriva sve tačke, ali je to previše. I za tri treba 8-10 ljudi, troškovi su veliki.
3 lifta na istoj strani em zapostavlja celu jednu stranu mosta i pristupne pravce, em dovodi sve bicikliste, pešake, roleraše na istu stranu (nepotrebna gužva), em niko ne dolazi na stranu sa koje je odličan pogled na Beograd (ne mala stvar).

Jedan od ta tri mora da bude na špicu i logično je da bude na strani ulivne rampe iz Jurija Gagarina. Lift na špicu je veza Ade sa Novim Beogradom preko Save, ne sa Čukaricom (odatle se dolazi kao i do sada). Zašto ne lift i na uzvodnoj strani? Ko dolazi na Adu Biciklom sa NBG, ulavnom dolazi iz pravca JG, iz pravca Vladimira Popovića je to zanemarivo mali procenat u nekom poređenju. A biciklisti da pređe put od jedne do druge raskrsnice ili rampe je nikakav napor, čak je i poenta u dužoj vožnji.

Ko baš hoće da pređe sa obale na obalu, a ne da ide na Adu, ima ta dva uzvodna lifta, i to je po meni OK.

Ja to posmatram kroz to kome su namenjeni liftovi, pravcima kretanja, i logici u praksi (rekreativno vozim bicikl kada god mogu).
I meni je u startu bilo čudno zašto takav raspored, ali mi je sada potpuno logično. Još ako stave stepenice u Jurija Gagarina i kod rampe koja se uliva u Radničku, sve će biti pokriveno.


edit: a mogao sam da napišem i sažeto:

Da li nam na Brankovom mostu treba četiri lifta ili je ovaj jedan dovoljan?
Naravno da nam je jedan dovoljan - mi biciklisti uglavnom koristimo onu stranu mosta na kojoj se nalazi lift. Za vožnju bicikla je najbitnija - dobra volja :)
 
Nisi :D - isto kao i na Brankovom (pročitao sam pitanje)

Ponavljam, za takve akcije je najbitnija - dobra volja.
 
relja":1zjgysjz je napisao(la):
Još ranije sam hteo da pitam - jel se zna koje firme inače održavaju kablove na našim postojećim mostovima sa kosim zategama?
Ne znam, ali mislim da ćemo uskoro saznati. Upravo je došla do mene informacija 'iz prve ruke' da je pukla jedna sajla na mostu... :shok:
Svi odgovorni su već bili kod Đileta na ribanju, na žalost nemam više indormacija. Molim insajdere da probaju da saznaju nešto više.
 
Bobe, jel to skorasnje desavanje? Cackali su ih ovih dana, da li je to u pitanju?

Sto se liftova tice, meni ovo deluje sasvim ok. Uostalom pogledajmo i ostale mostove Beograda, sem Brankovog i to delimcno nisu bas prijateljski najstrojeni prema pesacima. Gazela :rolleyes: tamvajski :rolleyes:
 
Možda je neko dete mislilo da su kablovi od bakra, pa probalo bonsekom.... :p
 
djordje*******g":fa89y1wi je napisao(la):
Bobe, jel to skorasnje desavanje? Cackali su ih ovih dana, da li je to u pitanju?

Sto se liftova tice, meni ovo deluje sasvim ok. Uostalom pogledajmo i ostale mostove Beograda, sem Brankovog i to delimcno nisu bas prijateljski najstrojeni prema pesacima. Gazela :rolleyes: tamvajski :rolleyes:
Gazela je most na koridoru 10 i autoputu,tek kada zavrse obilaznicu u punom profilu mozemo razmisljati o pesacko-biciklistickim stazama tamo.

Tramvajski je privremeno resenje,pa zato nisu nikada dogradili drugu pesacku stazu.Nadam se da ce to uraditi jednog dana i da ce taj most biti iskljucen za automobile vec samo za javni prevoz i pesake-bicikliste.
 
vucko":3dh6z0q1 je napisao(la):
milanche":3dh6z0q1 je napisao(la):
vucko":3dh6z0q1 je napisao(la):
Sam most je predviđen kao deo magistralnog poluprstena. Tim stručnjaka među kojima je Ksenija Petovar, profesorka Arhitektonskog fakulteta, smatra da je upravo ta činjenica još jedan problem, jer taj most treba da uđe u Topčidersko brdo. U tom slučaju bilo bi potrebno da se napravi tunel koji bi izašao na Autokomandu, a procena je da bi to koštalo otprilike do 500 miliona evra, što je, kako kažu, nedostižna suma za naše prilike.
Sve bi bilo uredu da Ksenija Petovar nije profesotr sociologije i da nema ama bas nikakve veze sa arhitektonskim, gradjevinskim ili urbanistickim delatnostima van svog okvira tj socioloskog. Inace i ona je pricala da je potpisivala neke peticije sa Jovinom, na svojim predavanjima pricala kako eto avioni nece moci da slecu na aeodrom, mozda zakace pilon....
Hahahaha...Onda mi je sve jasno a i cifra od 500 miliona je sumanuta.Eh,ta Jovinova ekipa,umesto da realno kritikuju idu u krajnost i prave nas budalama.

I onda kazu da su procene (izmedju ostalih i moje) koje se ovde daju poredjenjem sa necim slicnim i skorasnjim, negde sagradjenim (recimo Sozina ili metro drugde), proizvoljne! Pa i te odokativne racunice sigurno pogode bar red velicine i imaju puuuuno vise smisla od ovakvih bombi kasikara koje se bacaju po tzv. ozbiljnim medijima od tzv. strucnjaka. Ili primedba da se ovde "caska", pa ovo ovde je NASA ili Sorbona u odnosu na ovakve clanke.
 
Bobb":2wucccn3 je napisao(la):
cgmiki":2wucccn3 je napisao(la):
Застој у Радничкој је до НИС-а где три траке прелазе у две да би после подвожњака опет прешле у три и нема више гужве поред Сајма. Проблем је зато што аутобуси морају да пређу из жуте у до тада средњу траку и то ствара застој ујутру.
Tako je oduvek bilo. Trenutno je dodatno usporeno kanalom i oštećenim asfaltom u zoni gradilišta, radnicima koji tu često pretrčavaju ulicu (pravo je čudo što tu još neko nije stradao) i raznim kamionima i mašinama koji se tu često zadržavaju.
А раније се гужва настављала на Сајам. Сада када прођеш кроз подвожњак сване ти.
Затрпали су канал, тако да је сада главни проблем ако неко иде брже да ти не баци камен на шофершајбу.
 
relja":3sy1hbso je napisao(la):
Zapravo, za time nema ni praktične potrebe.

Lift na špicu služi onima koji sa Novog Beograda dolaze na Adu biciklima i rolerima.
Oni se na most uključuju iz Jurija Gagarina, ali pošto oni ne idu peške, već na točkovima, sasvim je svejedno gde počinje rampa, u kojoj je ulici. Svugde se stiže za minut - dva, a ako već ideš biciklom ili rolerima, onda se rekreacija podrazumeva :)

Oni koji na Adu dolaze iz raznih pravaca na desnoj obali Save nisu ni do sada imali problem pristupa Adi - oni dolaze preko prevlake.

5-6 liftova na jednom mostu bi bio preveliki luksuz, ali mislim da jedno stepenište u ulici Savski nasip ne bi bilo naodmet.

Ne, lift je namenjen i drugim rekreativcima ali i običnim šetačima, dakle i onima koji trče i onima koji idu peške. A tu uračunaj i turiste, porodice sa malom decom i penzionere koji lako idu po ravnom, ali se na sedmi sprat ne penju ako ne moraju. Zašto bi svi oni išli baš ovuda? Pa, Ada Ciganlija je sportski, rekreativni i zabavni centar koji je zanimljiv čitavom Beogradu. To znači da većina ionako mora da u prvoj fazi putovanja koristi gradski saobraćaj da bi stigla do Ade. Jedino pitanje je gde će da napuste GSP, i da "zvanično" počnu sa rekreativnim delom šetnje. Do sada su bili prisiljeni da idu do prevlake. Da su liftovi pametnije postavljeni, za tim više ne bi bilo potrebe. Sam most je divno mesto za šetnju. Fantastičan pogled na reku, na Beograd, čist vazduh i mogućnost da direktno - daleko od ulica i prevlake - uđu na Adu više od kilometar ranije. I to na deo Ade na koji ranije niko peške nije odlazio baš zato što nema izlaza, nego se moraš vraćati istim putem. Ubrzo će valjda postojati i pošteno šetalište pored obe obale Save, čak i ovde, ispod mosta. Zar nije logično krenuti u dužu šetnju pored reke pa otići na Adu - peške ili trčeći? I to čitava porodica. A ako ne stanujemo blizu, prvo dođemo GSPom do bilo kog dela budućeg Savskog šetalista pa, uvek pored reke, polako na Adu.

Sem ako ne postoji neki prolaz o kome nismo obavešteni, imamo prilično apsurdnu situaciju. Uopšte nije predviđeno da se sa same obale reke može doći do Ade, ili obrnuto. Sa jedne obale liftom možete samo do druge, a sa Ade morate porodično planinariti po rampama i, na NBG strani, završiti 600 metara daleko od vode. Sa BG strane uopšte ne znam kuda je zamišljeno da se ide. Kako sa Ade stići do stanice GSPa na petlji? Da ne spominjem hendikepirane i posebne putanje za njih.

Ni biciklistima koji dolaze obalom iz pravca centra Beograda nije svejedno. Kod njih nije u pitanju dužina puta, već želja da što pre i što više budu na zelenom i na čistom vazduhu. Njima je uskraćeno da izbegnu čitav kilometar vožnje pored ružne, zagađene i bučne magistrale.

Sve bi se ove mane lako izbegle da su sva tri lifta sa iste strane. A ako je u pitanju neka optimizacija gužvi ili prostora raspoloživog za gradnju lifta, i dalje se može napraviti neki prolaz sa jedne pešačke staze na drugu. Naprimer, pored stuba na desnoj obali Save, odmah ispod nivoa pešačke staze.
 
vucko":31mke18z je napisao(la):
AUTOR: D. ĐURĐEVIĆ, B. KAROVIĆ

Stručnjaci, profesori Arhitektonskog, Građevinskog i Saobraćajnog fakulteta svojevremeno su kritikovali čitav koncept Mosta na Adi i upozoravali da je održavanje mosta izuzetno skupo i da u Srbiji ne postoji operativa za tako nešto.

Čim vidite ovakvu formulaciju bežite istog trenutka, pošto je već to jasan znak manipulacije. "Stručnjaci ... su rekli." Sugestija je SVI umesto NEKI. Prvo se sopstveni stav brani u formi odbrane mišljenja struke, a zatim se lažno sugeriše da svi, ili čak većina njih, tako misli. Pa na kraju fale imena tih stručnjaka koji tako misle, ako ih uopšte ima. Takodje, oni koji ne misle tako, mora da nisu stručnjaci, pošto su, eto, stručnjaci rekli nešto drugo. Tako se naprimer sopstveni partijski program spominje samo u formulaciji "narod misli", pa je zatim drugačija procena koristi i štete od nekog političkog poteza uvek samo izraz mišljenja ili izdajnika Srpstva, ili neobrazovanog lokalnog glupaka, a ne prosto drugačije analize ... više mi je muka od svakodnevnog trovanja te vrste.
 
@Zuma
ako sam te dobro razumeo, treba nam više liftova na mostu, da bi ljudi (rekreativci, ljudi sa malo decom, babe, dede) mogli da se dovezu GSP-om do mosta, namerno siđu sa prevoza (koji prelazi na drugu obalu) i pređu peške preko mosta? I da svi, zajedno sa biciklistima i rolerašima koriste samo jednu stranu mosta?

Veruj mi, biciklistima je bitno i trajanje vožnje i raznovrsnost staze i pejzaža kroz koje prolaze.

PS - ovde se stalno zanemaruje da će pored liftova postojati i stepeništa.
 
Obzirom da duž uzvodne strane mosta (uključujući i pristupne rampe) celom dužinom postoji korektna pešačko-biciklistička staza koja je spojena na pešačko-biciklističke staze sa čukaričke i NBG strane, moje mišljenje je da je trenutna situacija zadovoljavajuća. U budućnosti bi eventualno mogli da se dodaju lift i stepenište (označeno žutim) kada bi se duž same obale pored toplane produžio Savski kej kod Blokova i povezao sa samim špicom Ade. To mu dođe nekih 1600 metara neuređene obale. Tada bi se svi sa Novog Beograda spuštali direktno na Kej i pešačko-biciklistička staza u Jurija Gagarina bi dobrim delom izgubila na značaju.

liftovi.jpg
 
Vrh