blagoje":3dcml002 je napisao(la):
Pa zar je problem za one koji su već odlučili da od centra pešače do Ade i to baš preko mosta, prepešače 300 metara duže i popnu se na most preko silazne rampe u Radničku (dodatnih 200 metara)? Ako im je to problem, mogu regularno na Adu. To im je i onako najkraće i najbrže. Tim pre što kod špica i nema nekih zanimljivih sadržaja. Veći značaj lift na špicu će imati za one koji na Adu dolaze sa Novog Beograda.
Ulaz na silaznu rampu u Radnickoj je na pola pola puta od mosta do prevlake. Treba otici do tamo, pa onda jos toliko nazad, samo da bismo se opet nasli na istom mestu dvadesetak metara vise. Ukupno cak 700 metara viska po zagadjenoj Radnickoj ulici. Dovoljno je da ljudi nastave pravo, pa bi vec bili kod prevlake i usput ustedeli penjanje do nivoa mosta. To efektivno znaci da niko od njih to nece koristiti. A dobitak bi bio da bi se za pesake otvorio novi i do sada malo korisceni deo Ade (sa divnim malim jezerom i restoranom), i sto bi se ustedelo 700 metara "rekreacije" na dva metra od neprekidne reke vozila jedne od retkih magistrala koje Beograd uopste ima.
Ispašće da insistiram na sitnicama pa, uprkos duzine posta, moram da objasnim u cemu je uopste smisao price o ovakvim detaljima.
Jedine prave komparativne prednosti Beograda u odnosu na druge Evropske gradove su njegove prirodne prednosti: nekoliko reka, vise ostrva u "prirodnom" stanju, raznovrstan reljef, relativno ocuvana priroda i vrlo opusteno shvatanje zivota njegovih stanovnika koji su veci eksperti u provodjenju nego u poslu. Postoji puno ljudi u svetu koji smatraju da su ovo kvaliteti koji opravdavaju dolazak. Tako smo na turistickom trzistu i postali grad sa "dobrom zabavom", a ne grad sa "istorijskim spomenicima i dobrom arhitekturom". Smatram da nismo u situaciji u kojoj sebi smemo dozvoliti da propustimo i ovu sansu. Zbog toga bi se trebalo maksimalno truditi da unapredimo sve prirodne kvaltete koje imamo i da ih objedinimo u jedinstven i povezan sistem u kome su svi oni lako dostupni. Pre svega zbog nas, ali i zbog turista koji treba da finansiraju sve ove projekte o kojima vi pricate. Ili to ili jos prljave industrije kao u Pancevu, a nesto preterano ne verujem u mnogo "cistih" i visokotehnoloskih parkova iz kojih cemo bas mi prodavati robu po celom svetu. Vec sam pricao o povezivanju Topcidera, Kosutnjaka, buduceg parka oko Topciderske reke, Ade Ciganlije, Kalimegdana i Velikog Ratnog ostrva, a na Dunavu i Savi ima jos ostrva. To je ono sto treba "prodati" kao nas imidz: jedinstven sportsko-rekreativno-zabavni paket koji, uz dobru i zdravu hranu, nas grad nudi svima koji zele da borave u njemu. To je ono sto bismo mogli lako izvesti, sve drugo je na dugackom stapu.
Ja nista ne prebacujem dizajnerima mosta. Ja sam ih branio objasnjavajuci koncept UMP-a i filozofiju koji stoji iza njega. Elementarni nivo visokopropusne i donekle redundantne saobracajne infrastrukture, koji trenutno nemamo, je pretpostavka za bilo koji drugi razvoj grada. Pa i za metro. Potrebne su nam nove ulice blizu centra. Pošto se u sred grada isprečilo brdo, moramo ga probušiti. Zbog toga tunel. I to je sve. Dizajneri su se koncentrisali na resavanje ovog, centralnog problema automobilskog saobracaja, pa se prosto nisu bavili manje vaznim pesackim saobracajem. Zaboravljeno je da Ada Ciganlija u letnjim mesecima ima vise stanovnika od mnogih gradova u Srbiji. I to pokretnih stanovnika sa specijalnim potrebama kojima treba obezbediti putanje kretanja kojima oni žele da idu. Most na mestu koje je konacno odrediste tolikog, i tako pokretnog broja ljudi, je idealan da jeftino i usput obezbedi i neophodni pesacki saobracaj bez novih investicija. Drugih mostova na ovom delu Ade ne moze biti, pa se ovaj problem ne moze resiti bilo gde drugde. Ada je isuvise dugacka da bi imala samo jedan (i to izuzetno ružan) ulaz. Sa ovoliko ljudi, strateškim projektom silaska na reke, i turistički orjentisanim razvojnim planovima, pešački saobraćaj postaje isuviše važan da bi se rešavao improvizacijama tipa sad će svi ili da se voze kolima ili da pešače tik pored magistrale. Ako ne moraju, ako već imamo most, zašto se ne bi potrudili još samo malo, pa rešili i to?