Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

blagoje":8fc2qacy je napisao(la):
g06.jpg

A jel' ima vesti o rampama koje se nadoveziju na ovaj deo kružnog toka?
One treba da se grade na NIS-ovom placu.
Kada će njih da započnu?
 
Svih ostalih šest rampi se uveliko rade. Svojevremeno, priliom reportaže sam napisao, pa ću sam sebe da citiram:

[box]Radovi na rampama koje povezuju Radničku ulicu sa kružnim tokom još nisu ni počeli. To se uklapa u priču Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju grada da će ove godine biti završeno šest od osam pristupnih rampi. Nagađam da je problem sa Gaspromom, preko čijeg objekta treba da pređu te rampe. Šteta, pošto je uzlazna rampa iz Radničke ulice na kružni tok možda i najbitnija za preusmeravanje saobraćaja sa juga na Novi Beograd preko novog mosta.[/box]
 
НИС-ово складиште на сликама делује некако пусто, обично све врви од оних мањих цистерни са приколицом.
 
blagoje":sjseohws je napisao(la):
Svih ostalih šest rampi se uveliko rade. Svojevremeno, priliom reportaže sam napisao, pa ću sam sebe da citiram:

[box]Radovi na rampama koje povezuju Radničku ulicu sa kružnim tokom još nisu ni počeli. To se uklapa u priču Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju grada da će ove godine biti završeno šest od osam pristupnih rampi. Nagađam da je problem sa Gaspromom, preko čijeg objekta treba da pređu te rampe. Šteta, pošto je uzlazna rampa iz Radničke ulice na kružni tok možda i najbitnija za preusmeravanje saobraćaja sa juga na Novi Beograd preko novog mosta.[/box]

Sećam se toga, ali sam mislio da, pošto se nazire kraj izgradnje samog kružnog toka, možda ima i nekih novih momenata...
 
@svsavic
svaka cast kako si uspeo da embedujes mjpeg koji im stoji na sajtu ali morao sam da ga sklonim zbog njihovog protoka i problema jel uglavnom vlasnici web kamera imaju i stavku da neovlsceno pustanje embedovanje na druga mesta bez njihove dozvole nije dozvoljeno tako da je ovako sigurnije.

Kao sto svi vec manje vise znaju link za kamere je http://www.savabridge.com/home_sb.htm

Sa druge strane tvoj post bi vec za par novih postova bio na drugoj strani tako da je razlog tim pre opravdaniji da ga sklonim.

Hvala na razumevanju
 
Постављене су нове слике прогреса за месец фебруар на www.savabridge.com:

february01.jpg

Завршени стубови конструкције за метро у оси 32 и 31 на новобеоградској страни

february02.jpg

Бушење шипова за УМП и БГМ конструкцију на северу

february03.jpg

Монтажа арматуре и оплате за стубове метро конструкције на СПП

february04.jpg

Радови на лифтовима у оси 7 и 6

february05.jpg

Радови на лифту у оси 7

february06.jpg

Радови на лифту у оси 6 на шпицу Аде

february07.jpg

Рушење помоћног стуба HS7

february08.jpg

Монтажа скеле и оплате за 4. сегмент јужне рампе 1б

february09.jpg

Оплата за 4. сегмент јужне силазне рампе 1б

february10.jpg

Монтажа арматуре на последњем пољу кружног тока

february11.jpg

Монтажа арматуре на 4. сегменту БГМ конструкције

february12.jpg

Мост на Ади са јужним приступним путевима
 
blagoje":220ma7cs je napisao(la):
Svih ostalih šest rampi se uveliko rade. Svojevremeno, priliom reportaže sam napisao, pa ću sam sebe da citiram:

[box]Radovi na rampama koje povezuju Radničku ulicu sa kružnim tokom još nisu ni počeli. To se uklapa u priču Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju grada da će ove godine biti završeno šest od osam pristupnih rampi. Nagađam da je problem sa Gaspromom, preko čijeg objekta treba da pređu te rampe. Šteta, pošto je uzlazna rampa iz Radničke ulice na kružni tok možda i najbitnija za preusmeravanje saobraćaja sa juga na Novi Beograd preko novog mosta.[/box]
Može da se uradi izmena projekta i da se sa vrha tobogana ka sajmu odvoji krak i preko pruge uključi na kružni tok sa senjačke strane. Jeste malo komplikovano ali ako Rusi zaj...., a njima sesti na grbaču i naplatiti im svaku kap nafte koju prospu u reku....pa će sami da odu jednog dana.
 
tzoran":2lxo7sr4 je napisao(la):
blagoje":2lxo7sr4 je napisao(la):
Svih ostalih šest rampi se uveliko rade. Svojevremeno, priliom reportaže sam napisao, pa ću sam sebe da citiram:

[box]Radovi na rampama koje povezuju Radničku ulicu sa kružnim tokom još nisu ni počeli. To se uklapa u priču Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju grada da će ove godine biti završeno šest od osam pristupnih rampi. Nagađam da je problem sa Gaspromom, preko čijeg objekta treba da pređu te rampe. Šteta, pošto je uzlazna rampa iz Radničke ulice na kružni tok možda i najbitnija za preusmeravanje saobraćaja sa juga na Novi Beograd preko novog mosta.[/box]
Može da se uradi izmena projekta i da se sa vrha tobogana ka sajmu odvoji krak i preko pruge uključi na kružni tok sa senjačke strane. Jeste malo komplikovano ali ako Rusi zaj...., a njima sesti na grbaču i naplatiti im svaku kap nafte koju prospu u reku....pa će sami da odu jednog dana.

Jeste, dok Rusi nisu dosli, to je bio raj na zemlji, divnan i mirisan rukavac, pun cveca i grmlja.
 
Danas sam nešto bio zaludan, pa sam umesto ovaca rešio da brojim saobraćaj na mostu ;) i evo preliminarnih rezultata, sračunatih na uzorku od 10 minuta, projektovanog na period od jednog sata, između 14 i 15h.

rampa od Sajma ka mostu 120 vozila (5.8%)
pravac od Careve Ćuprije ka mostu 735 vozila (35.6%)
pravac od mosta ka Carevoj Ćupriji 528 vozila (25.6%)
rampa od mosta ka Radničkoj 684 vozila (33 %)

što ukupno iznosi 2067 vozila na sat.
Još uvek nemam merenje u vršnom času (a i sumnjam da ću imati, jer sam u tom periodu i sam u procesu komutacije... :) ) ali predpostavljam da bi ono bilo bar za 30% veće, dakle oko 2700 vozila.
Kad to uporedimo sa predviđenim vršnim opterećenjem od 3650 vozila u vršnom času (podatak iz studije opravdanosti iz 2005 godine, nek me neko ispravi ako ima neki drugi podatak) dolazimo da je most u trenutnom stepenu iskorišćenosti dostigao 74% svoje planirane maksimalne opterećenosti u okviru prve faze UMP-a (za 2029 godinu je planirano vršno opterećenje od cca 5000 vozila po satu) i to sa samo osnovnim rampama i bez gotovih petlji.
Iz ovog mi se čini da je planirano opterećenje mosta prilično podcenjeno i to još u samom početku eksploatacije, da ne pričamo o periodu od nekih 30-50 godina.
Za one koji nisu pročitali, a koje interesuje
http://www.savabridge.com/archive/Feasibility_study_sb.pdf
 
Po tome bi se mogao proceniti dnevni broj vozila najgrublje na bar 25,000.
 
blagoje":3rfo5h0l je napisao(la):
february07.jpg

Рушење помоћног стуба HS7

A ovaj u žutoj jakni izviruje da vidi da li će se blokovi i zaista razvojiti na 1/3 visine stuba :D
 
Cortina Dampeco":13l29pgr je napisao(la):
tzoran":13l29pgr je napisao(la):
blagoje":13l29pgr je napisao(la):
Svih ostalih šest rampi se uveliko rade. Svojevremeno, priliom reportaže sam napisao, pa ću sam sebe da citiram:

[box]Radovi na rampama koje povezuju Radničku ulicu sa kružnim tokom još nisu ni počeli. To se uklapa u priču Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju grada da će ove godine biti završeno šest od osam pristupnih rampi. Nagađam da je problem sa Gaspromom, preko čijeg objekta treba da pređu te rampe. Šteta, pošto je uzlazna rampa iz Radničke ulice na kružni tok možda i najbitnija za preusmeravanje saobraćaja sa juga na Novi Beograd preko novog mosta.[/box]
Može da se uradi izmena projekta i da se sa vrha tobogana ka sajmu odvoji krak i preko pruge uključi na kružni tok sa senjačke strane. Jeste malo komplikovano ali ako Rusi zaj...., a njima sesti na grbaču i naplatiti im svaku kap nafte koju prospu u reku....pa će sami da odu jednog dana.

Jeste, dok Rusi nisu dosli, to je bio raj na zemlji, divnan i mirisan rukavac, pun cveca i grmlja.

Раније су објављиване слике како тај рукавац изгледа кад штампарија новца испусти фарбу. Не кажем да су Руси цвећке али кривљење њих "као Руса" нас нигде не води. Да те резервоаре има и Мајка Тереза опет би је се морало мотрити и терати да се нафта не просипа, а ако се проспе да је они који су просули почисте.
 
Bobb":1cljpai4 je napisao(la):
Danas sam nešto bio zaludan, pa sam umesto ovaca rešio da brojim saobraćaj na mostu ;) i evo preliminarnih rezultata, sračunatih na uzorku od 10 minuta, projektovanog na period od jednog sata, između 14 i 15h.

rampa od Sajma ka mostu 120 vozila (5.8%)
pravac od Careve Ćuprije ka mostu 735 vozila (35.6%)
pravac od mosta ka Carevoj Ćupriji 528 vozila (25.6%)
rampa od mosta ka Radničkoj 684 vozila (33 %)

što ukupno iznosi 2067 vozila na sat.
Još uvek nemam merenje u vršnom času (a i sumnjam da ću imati, jer sam u tom periodu i sam u procesu komutacije... :) ) ali predpostavljam da bi ono bilo bar za 30% veće, dakle oko 2700 vozila.
Kad to uporedimo sa predviđenim vršnim opterećenjem od 3650 vozila u vršnom času (podatak iz studije opravdanosti iz 2005 godine, nek me neko ispravi ako ima neki drugi podatak) dolazimo da je most u trenutnom stepenu iskorišćenosti dostigao 74% svoje planirane maksimalne opterećenosti u okviru prve faze UMP-a (za 2029 godinu je planirano vršno opterećenje od cca 5000 vozila po satu) i to sa samo osnovnim rampama i bez gotovih petlji.
Iz ovog mi se čini da je planirano opterećenje mosta prilično podcenjeno i to još u samom početku eksploatacije, da ne pričamo o periodu od nekih 30-50 godina.
Za one koji nisu pročitali, a koje interesuje
http://www.savabridge.com/archive/Feasibility_study_sb.pdf

:kk: Ништа као стварни подаци.

Само кратак коментар да не верујем да недостатак пар приступних рампи смањује саобраћај преко моста. Ко туда иде он ће да иде, једино ће мало више да се манта приступајући на мост, тако да ће ту те рампе њима само да олакшају али не верујем да ће саме по себи да привлаче нов саобраћај.

Ја сам иначе раније писао да ће изградња новог моста да доведе до повећања саобраћаја између старог и новог дела града јер су се у оном старом хаосу многи уздржавали од путовања или планирали свој дан да што мање прелазе. Тако да ме ово не изненађује, и диван је знак повратка НОРМАЛНОСТИ тога да кад ти се негде иде - једноставно идеш.

На крају, ово је по мени додатни аргумент да преко моста пређе метро и да се са обе стране преседа на многобројне линије које туда иду. Ем се тако капацитет преласка шинама максимизира, ем се друмске траке не загушују многобројним линијама. А и најзад почињеш да градиш метро, па дељи даље према Пожешкој, Арени, и граду темпом који можеш да исфинансираш...
 
JohnyBgood":1sqajrsa je napisao(la):
Само кратак коментар да не верујем да недостатак пар приступних рампи смањује саобраћај преко моста. Ко туда иде он ће да иде, једино ће мало више да се манта приступајући на мост, тако да ће ту те рампе њима само да олакшају али не верујем да ће саме по себи да привлаче нов саобраћај.
Ja mislim da hoće. Masa saobraćaja iz Radničke i dalje ne ide na NBG preko Ade već Gazele, samo da bi izbegao čep kod Hipodroma. Slično važi i za Požešku. Ja kad vidim red ispred raskrpetlje, skoro se uvek odlučim za Radničku, Mišića pa Gazelu. Saobaćaj iz pravca Sajma će uvek biti najslabiji jer će kupiti samo Sajam i deo Senjaka, ostali će i dalje ići Gazelom.
Kad se konačno završi petlja Radnička, priliv na most sa juga će se osetno povećati.
 
Bobb":rz5cy0zb je napisao(la):
JohnyBgood":rz5cy0zb je napisao(la):
Само кратак коментар да не верујем да недостатак пар приступних рампи смањује саобраћај преко моста. Ко туда иде он ће да иде, једино ће мало више да се манта приступајући на мост, тако да ће ту те рампе њима само да олакшају али не верујем да ће саме по себи да привлаче нов саобраћај.
Ja mislim da hoće. Masa saobraćaja iz Radničke i dalje ne ide na NBG preko Ade već Gazele, samo da bi izbegao čep kod Hipodroma. Slično važi i za Požešku. Ja kad vidim red ispred raskrpetlje, skoro se uvek odlučim za Radničku, Mišića pa Gazelu. Saobaćaj iz pravca Sajma će uvek biti najslabiji jer će kupiti samo Sajam i deo Senjaka, ostali će i dalje ići Gazelom.
Kad se konačno završi petlja Radnička, priliv na most sa juga će se osetno povećati.

A, OK, onda to sigurno ima veze. Koliki su ti cepovi? Koliko se ceka?
 
Na koji nacin se sa nekog od liftova na obali dolazi do lifta na Adi? Prva dva su sa nizvodne strane, a poslednji je sa uzvodne. Mora da postoji neki nacin da se sa jedne pesacke staze na samom mostu predje na onu sa druge strane?

liftovi.jpg
 
Kad vec spominjete brojeve. Evo slike buduceg lifta sa ljudima, tako da se moze proceniti njegova velicina.

35db29z.jpg


Ovde bez posebnog pakovanja tesko da moze da stane vise od tri bicikla i cetvoro ljudi, a verovatnije dva bicikla i troje ljudi. Ako trajanje jednog ciklusa prevoza u jednom smeru zaokruzimo na jedan minut, onda ispada da se liftom na Adu ne mogu prebaciti vise od troje biciklista na minut. Izgleda mi da je to isuvise malo kad se uzme u obzir da ce ovim liftovima gravitirati citav Novi Beograd i Zemun, sa mnostvom ljudi koji se ranije nisu lako odlucivali da krenu ka Adi.
 
Liči na dimenzije kabine prvog srpskog lifta za bicikliste (na Brankovom mostu).
U taj lift može bez problema da stane i 5 bicikala kada pratilac lifta lepo rasporedi bicikliste i bicikle: u jednom redu bicikli, u drugom redu biciklisti ispred volana, ili iza zadnjih točkova (ja se tako vozio n-puta).

Za razliku od Brankovog, ovde će postojati i stepenite odmah pored lifta, pa ko je mlađi i žuri mu se može i "na mišiće".
 
Zuma":2b62kcbd je napisao(la):
Na koji nacin se sa nekog od liftova na obali dolazi do lifta na Adi? Prva dva su sa nizvodne strane, a poslednji je sa uzvodne. Mora da postoji neki nacin da se sa jedne pesacke staze na samom mostu predje na onu sa druge strane?
Odlično pitanje! Blagojeeeee!! :D

JohnyBgood":2b62kcbd je napisao(la):
A, OK, onda to sigurno ima veze. Koliki su ti cepovi? Koliko se ceka?
Retko idem preko C.Ćuprije jer me kolona uvek obeshrabri, ali eto jutros sam baš išao. Nema klasičnog čepa u kojem se stoji (semafor je bio na trepćućem žutom pa je i to malo pomoglo), već se radi o klasičnom uskom grlu, kolona koja mili malo brže od brzine hoda. Doduše sad je i potez od šećerane do podvožnjaka u Radničkoj usporen zbog radova na petlji ali je brzina ipak dosta veća. Po nekoj mojoj slobodnoj proceni gubi se oko 5 minuta ako se ide Paštrovićevom a ne Radničkom.
Verovatno se isplati ići tuda samo ako idete prema blokovima.
 
С обзиром да се са низводне стране можеш попети на мост пешке, има стаза, једини начин да пређеш са једне стране на другу је испод моста на обали, па онда на мост пешке или лифтом. Не можеш на самом мосту.

Застој у Радничкој је до НИС-а где три траке прелазе у две да би после подвожњака опет прешле у три и нема више гужве поред Сајма. Проблем је зато што аутобуси морају да пређу из жуте у до тада средњу траку и то ствара застој ујутру.
 
cgmiki":3br4q6vc je napisao(la):
Застој у Радничкој је до НИС-а где три траке прелазе у две да би после подвожњака опет прешле у три и нема више гужве поред Сајма. Проблем је зато што аутобуси морају да пређу из жуте у до тада средњу траку и то ствара застој ујутру.
Tako je oduvek bilo. Trenutno je dodatno usporeno kanalom i oštećenim asfaltom u zoni gradilišta, radnicima koji tu često pretrčavaju ulicu (pravo je čudo što tu još neko nije stradao) i raznim kamionima i mašinama koji se tu često zadržavaju.
 
Ni posle dva meseca od otvaranja nema zvaničnih merenja koliko dnevno pređe vozila s jedne na drugu obalu Save
Most na Adi još nije smanjio gužve


AUTOR: D. ĐURĐEVIĆ, B. KAROVIĆ
Prošlo je više od dva meseca otkako je novi Most na Adi otvoren za saobraćaj i od tada niko od gradskih ili republičkih službi nije merio koliko vozila dnevno pređe s jedne na drugu obalu Save. Takođe, ne postoje ni podaci o tome koliko je novi most rasteretio saobraćaj u gradu.

Novinari Danasa obraćali su se gradskim službama, počev od Sekretarijata za saobraćaj, Zavoda za statistiku i informatiku, kabineta gradonačelnika, ali niko nam nije prosledio podatke, jer niko nije merio efikasnost mosta. Procene smo dobili jedino od Saobraćajne policije, Policijske uprave za grad Beograd i u njihovom saopštenju se navodi: „Otvaranjem Mosta na Adi došlo je do rasterećenja saobraćajnica koje su u prethodnom periodu bile izuzetno opterećene, pogotovo u terminima jutarnjeg i popodnevnog špica: auto-put, Brankov most, Bulevar Mihaila Pupina, Bulevar Nikole Tesle, Antifašističke borbe, Španskih boraca, Jurija Gagarina, Vladimira Popovića, Stari tramvajski most, Karađorđeva, Savski trg, Bulevar Vojvode Mišića.“

Međutim, ni Policijska uprava nije mogla ništa preciznije da nam kaže jer ne poseduje podatke o dnevnom protoku vozila, odnosno nema instaliranih brojača saobraćaja na tom mestu.

Čekajući na odgovore nadležnih službi ekipa Danasa napravila je malo istraživanje brojeći iz sata u sat broj vozila koja prelaze most. Očekivano, saobraćaj je bio najgušći u periodu od 16 do 17 časova kada je preko Save prešlo 2.070 vozila. Sat vremena pre toga most je bio rasterećeniji za 500 vozila, tačnije, njime je prošlo 1.584 automobila, kamiona i autobusa. Pre podne, u terminu od devet do deset časova, most nije prelazilo ni 1.500 vozila. Tokom noći, radnim danima, od dva do četiri časa na svaka dva do tri minuta Savu je prelazilo po jedno vozilo. Oko podneva, tačnije od 12 do 13 časova, mostom je išlo u proseku 1.690 vozila. Poređenja radi, u istom periodu Brankovim mostom saobraćalo je 3.660 vozila.

Most na Adi je deo plana za izgradnju unutrašnjeg magistralnog poluprstena, a njegova potpuna funkcionalnost doći će do izražaja tek kada budu izgrađene sve pristupne saobraćajnice. Projektom su predviđena i dva šinska koloseka kojima bi prolazio budući metro.

Kompletan objekat saobraćajne petlje „Radnička“ na čukaričkoj i „Jurija Gagarina“ na novobeogradskoj obali, kao i preostali pristupni putevi biće gotovi 2013. godine kada se očekuje uspostavljanje saobraćaja u punom obimu iz oba pravca. Za sada, vreme putovanja smanjeno je za pola sata, i s jedne na drugu stranu Save prelazi se za nekoliko minuta.

Očekivano je da intenzitet saobraćaja preko sadašnjih mostova i Bulevara vojvode Mišića bude smanjen za oko 40 odsto. Novim Mostom na Adi povećaće se kapaciteti mreže kako lokalnog tako i tranzitnog saobraćaja. Maksimalna propusna moć biće 12.000 vozila na sat, predviđeno je i provlačenje svih neophodnih vodova gradske komunalne i javne infrastrukture kroz konstrukciju mosta. Vožnjom preko novog mosta, umesto kroz centar Beograda, vozila će dnevno uštedeti 11 tona goriva i preći 100.000 kilometara manje, što će značajno uticati i na smanjenje zagađenosti vazduha.

Sam most je predviđen kao deo magistralnog poluprstena. Tim stručnjaka među kojima je Ksenija Petovar, profesorka Arhitektonskog fakulteta, smatra da je upravo ta činjenica još jedan problem, jer taj most treba da uđe u Topčidersko brdo. U tom slučaju bilo bi potrebno da se napravi tunel koji bi izašao na Autokomandu, a procena je da bi to koštalo otprilike do 500 miliona evra, što je, kako kažu, nedostižna suma za naše prilike.

- Nažalost, štete koje ovi projekti donose Gradu još nije moguće utvrditi. Njihove razorne posledice na građenu i prirodnu sredinu Beograda bivaće sve vidljivije kako se posao bude privodio kraju. Prosecanje novog auto-puta kroz centralne gradske opštine je tek započeto, a širenje uskih saobraćajnica i skrnavljenje Topčiderskog parka nužni su da bi se omogućio silazak vozila sa Mosta u pravcu opština Savski venac i Rakovica. Ako se projekat metroa bude radio po istoj mustri, ima razloga za ozbiljnu strepnju. Posebno, ako se zna da su stručnjaci koji su stajali iza ovih projekata sada i glavni savetnici ispred Beograda za novi projekat metroa. Bilo bi korisno dobiti odgovor da li je izgradnjom ovog mosta poboljšan javni gradski prevoz i u kojoj meri - ističe profesorka Petovar.

Još jedna od nelogičnosti prilikom izgradnje mosta je i činjenica da je vodeni put od 150 metara premošćen mostom dužine 969 metara.

Stručnjaci, profesori Arhitektonskog, Građevinskog i Saobraćajnog fakulteta svojevremeno su kritikovali čitav koncept Mosta na Adi i upozoravali da je održavanje mosta izuzetno skupo i da u Srbiji ne postoji operativa za tako nešto.

Najopterećeniji Brankov most
Najopterećeniji most je Brankov, dok je najprometnija Gazela. Inače, Gazela je građena u periodu kada je u Beogradu bilo 10.000 automobila, a projektovana je za autoputski saobraćaj i promet od 20.000 vozila.
Nove linije
Za sada od novobeogradske do čukaričke obale, saobraćaju autobusi 94 i 85. Da bi se uključile nove linije GSP-a potrebno je izgraditi pristupne saobraćajnice. Po završetku radova mostom bi mogle da prolaze i linije 88 i 89.

http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beograd/most_na_adi_jos_nije_smanjio_guzve.39.html?news_id=235621
 
vucko":gldv3tmr je napisao(la):
Sam most je predviđen kao deo magistralnog poluprstena. Tim stručnjaka među kojima je Ksenija Petovar, profesorka Arhitektonskog fakulteta, smatra da je upravo ta činjenica još jedan problem, jer taj most treba da uđe u Topčidersko brdo. U tom slučaju bilo bi potrebno da se napravi tunel koji bi izašao na Autokomandu, a procena je da bi to koštalo otprilike do 500 miliona evra, što je, kako kažu, nedostižna suma za naše prilike.
Sve bi bilo uredu da Ksenija Petovar nije profesotr sociologije i da nema ama bas nikakve veze sa arhitektonskim, gradjevinskim ili urbanistickim delatnostima van svog okvira tj socioloskog. Inace i ona je pricala da je potpisivala neke peticije sa Jovinom, na svojim predavanjima pricala kako eto avioni nece moci da slecu na aeodrom, mozda zakace pilon....
 
Vrh