Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Delija":xnb5djmy je napisao(la):
СТФ, Газела,мостарска петља и аутопут (у ствари одавно градски булевар) кроз БГ су домаћи задатак стар 40 година за УМП!
Ко сад брани аутомобилски концепт?

Или је све опроштено зато што је то радио Јовин.....ајде мало мање пристрасности, помало је морбидно.
 
@blagoje,

sto puta sam ti dao i plus i pozitivan komentar, ali prijatelju, čini mi se da polako postaješ mazohist'

Mani se ćorava posla.
 
Kasne radovi,posto je rok do septembra,a sada pominju novu godinu

Napreduju radovi na petlji u Jurija Gagarina »
29. Februar. 2012 | (18:20 -> 18:37), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Otkad je Most na Adi otvoren za saobraćaj, težište radova premešteno je na pristupne puteve s obe strane.

S čukaričke strane raste petlja Radnička, dok s novobeogradske pratimo izgradnju petlje u Jurija Gagarina.

Do kraja godine vozila će s mosta direktno ići do železničke stanice Novi Beograd.
 
STF Хахахах...Танка сламка ти је то.Поготово што сам још пре месец дана навео да би ми УМП био и разумна ствар да је изведен као аутопут кроз Београд и да је пре тога дат приоритет висококапацитном шинском систему .

А имај на уму да је аутопут изграђен пре 40 година а одприлике је толико година и испред УМП-а 20015-17...

Него

Обратите пажњу на крњи СМТ.Крњи је зато што фали баш онај део где је одувек планиран нови мост преко Саве,а остаће заувек овако фаличан јер је неко пребацио мост на шпиц Аде ближи центру града.

5wfd5s.jpg


Е сад,кад узмемо у обзир да се трећина СМТ-а већ гради (кинески мост + 21км саобраћајница) као и то да би изградњом друге трећине СМТ-а уместо УМП-а остало би још само да се реконструишу постојеће саобраћајнице између та два сектора и добили бисмо готов прстен a не фртаљ УМП-а. То би по мени било знатно логиичније и рационалније решење Али нема везе,оптужићете ме опет да сам Јовинов следбеник па и да сам морбидан.
 
Istina je to da kad bi radili samo na obilaznici i SMT-u, sada bi imali skoro zavrsena ta 2 prstena dok ovako sa ovim trecem koji cini UMP, radovi napreduju sporije na svim deonicama jer je to dodatni trosak za grad.
 
Delija":1qg3hvom je napisao(la):
Обратите пажњу на крњи СМТ.Крњи је зато што фали баш онај део где је одувек планиран нови мост преко Саве,а остаће заувек овако фаличан јер је неко пребацио мост на шпиц Аде ближи центру града
Ja ne mogu da verujem da neko ko je i jednom bio na Adi uopšte može ozbiljno da zagovara most posred nje. SMT se sasvim fino može završiti i preko drugog špica i to će se jednog dana i desiti, kako se grad bude širio u tom pravcu. U ovom trenutku, na ovom špicu je neupredivo bitniji, tačka. :/
 
GOJE":3owktw03 je napisao(la):
@blagoje,

sto puta sam ti dao i plus i pozitivan komentar, ali prijatelju, čini mi se da polako postaješ mazohist'

Mani se ćorava posla.

Apsolutno si u pravu. Vraćam se ja slikama. :kk:
 
Ја не могу да верујем како си сад залетео. Ко је сада поменуо средину Аде? Дакле мост јесте одувек планиран на горњем шпицу а само у једној од тих верзија се нашао на средини Аде. Било би лепо да се мало информишеш и да пажљивије читаш пре него што кренеш овако нервозно да пишеш.

Bobb":20849drt je napisao(la):
Delija":20849drt je napisao(la):
Обратите пажњу на крњи СМТ.Крњи је зато што фали баш онај део где је одувек планиран нови мост преко Саве,а остаће заувек овако фаличан јер је неко пребацио мост на шпиц Аде ближи центру града
Ja ne mogu da verujem da neko ko je i jednom bio na Adi uopšte može ozbiljno da zagovara most posred nje. SMT se sasvim fino može završiti i preko drugog špica i to će se jednog dana i desiti, kako se grad bude širio u tom pravcu. U ovom trenutku, na ovom špicu je neupredivo bitniji, tačka. :/


Уф уф...Ако је тачка онда ок. :lool: Ценим да имаш неку студију која то потврђује. Боље фртаљ него готов прстен. :o Бедан ниво дискусије из које се искључујем.
 
Е Бобе Бобе,уместо да се извиниш што си се залетео сад још глумиш мангупа на интернету. :cool: :rolleyes:
 
Delija":5snptm62 je napisao(la):
Обратите пажњу на крњи СМТ.Крњи је зато што фали баш онај део где је одувек планиран нови мост преко Саве,а остаће заувек овако фаличан јер је неко пребацио мост на шпиц Аде ближи центру града.

А зашто би заувек остао такав? :lol: Зашто по теби Мост на доњем шпицу искључује тунел испод горњег? Ко је то рекао? То је то претенциозно критиковање без икаквог смисла.

На страну то што би мост преко тог дела Аде унаказио излетиште....али то је Јовинов урбанизам, а њему је све опроштено. Може да се иживљава како хоће а? Зар није тотални аутомобилски концепт уништити излетиште зарад аутомобилског моста. Хајде, Делија, поставио сам довољно логичних питања.

Тунел је друга прича. А ти још ниси понудио аргумент или било какву назнаку да би тунел на том месту био јефтинији од садашњег моста. Брани своју идеју.

Јужни Београд су брда, и веома су густо насељена. Најбољи одлива саобраћаја са таквог места је једнако према два моста на крајевима тог урбаног ткива. Мост на Ади имамо. Једног дана ћемо имати и тунел. Не видим по чему је то лошије од концепта да се цела та маса слива само према Радничкој па на мост?
 
СТФ,Ај сад преуреди пост пошто ти је очигледно нешто у међувремену промакло.

Остаће заувек овакав јер је чак и у неком далекосежном плану са слике фаличан.У међувремену се ситуација додатно погоршала јер ће да накаче УМП на СМТ.То више није ни аутомобислки концепт.Ту концепта нема.

Дакле ми смо практично у исто време започели два прстена СМТ и УМП (притом немајући готову обилазницу) и мењајући локацију моста на доњи шпиц аде уместо на горњи. И на крају врхунац (и)рационалности,ћутке су одустали од оба прстена и плановима надовезали један на другог. :o

едит: И не заборавимо финансијско-друштвену страну ове тужне приче. Београд 40 година није имао овако велики пројекат и он је омгућен позајмљеним парама. Младих и образованих је све мање,Задужујемо се одокативно пола милијарде месечно и сад сте нашли овде да причате како сте сигурни у изградњу оба прстена.

Ал кад би се гађали трамвајима и то брзим. ;)

едит 2: И не заборавите на Ференчаков ,у светским оквирима јединствени , ретроградни ГУП! Он је све ово омогућио.
 
Ja najvise zalim sto nemamo 3 prstena pravilnog oblika vec neke djevreke, gricnute jabuke i spirale. TU je delija u pravu da smo sto se toga tice po svetskim okvirima jedinstveni.
 
blagoje":2ezlarqf je napisao(la):
GOJE":2ezlarqf je napisao(la):
@blagoje,

sto puta sam ti dao i plus i pozitivan komentar, ali prijatelju, čini mi se da polako postaješ mazohist'

Mani se ćorava posla.

Apsolutno si u pravu. Vraćam se ja slikama. :kk:

Eh, sad! Tek se nekako dogovorili oko cene koju smo tu pljunuli (35-40 miliona) i sad da odustanes a da mi ne objasnis sta to vredno dobijamo za te pare u sledecih 30-40 godina....
 
JohnyBgood":2q7ms1y6 je napisao(la):
Meni je jako zao sto se metro most (sada kad ga vec imamo a te pare nismo iskoristili da zakotrljamo grudvu na liniji 1) ne koristi u startu za metro. Da su se samo malo vise napeli mogli su da idu sa metro sinama na liniji ZStNBg-raskrpetlja. Pa makar dve kompozicije isle napred-nazad. Ne zato sto bi to bilo popularno u startu (mada bi neke koristi sigurno bilo, za ljude koji stizu Beovozom a i za presedanje sa novobeogradskih na linije koje idu BVM) nego zato sto bi to bio COMMITMENT da se ide dalje.

Ma stvarno genijalno. Prazan voz koji ce ici napred nazad je COMMITMENT. Pre bi to ubedilo ljude da kazu Boegradu nije ni potreban metro.

Pa 10 puta je bolje pustiti i tramvaj preko mosta, i povezati ga sa postojecom mrezom. Tu ce se i stvarno povezati ono sto ti kazes da bi ta ''linija metroa'' povezala.

Metro se gradi kada imas pare. Ali ne u jednom trenutku odredjenu svotu, nego da kazes sledecih 30 godina moci cemo da izdvajamo svake godine po 100-150 miliona evra iz budzeta za metro.

spatiotecte":2q7ms1y6 je napisao(la):
Ja najvise zalim sto nemamo 3 prstena pravilnog oblika vec neke djevreke, gricnute jabuke i spirale. TU je delija u pravu da smo sto se toga tice po svetskim okvirima jedinstveni.

Beograd nema takvu geografiju, kao na primer Moskva, da bi se mogli praviti prstenovi pravilnog oblika, tako da su poluprstenovi zadovoljavajuce resenje. A zasto ni oni ne mogu biti pravilni, to je zato sto bi to zahtevalo ogromna rusenja po samom gradskom jezgru, tj trebalo ih je graditi barem 100 godina ranije da bi imali pravilan oblik.
 
vranac":gnwgbxe9 je napisao(la):
Beograd nema takvu geografiju, kao na primer Moskva, da bi se mogli praviti prstenovi pravilnog oblika, tako da su poluprstenovi zadovoljavajuce resenje. A zasto ni oni ne mogu biti pravilni, to je zato sto bi to zahtevalo ogromna rusenja po samom gradskom jezgru, tj trebalo ih je graditi barem 100 godina ranije da bi imali pravilan oblik.

Hm, nisam bas siguran u to sto kazes...

Evo obilazniva koja prolazi kroz najbrdovitiji deo grada ima najpravilniji oblik, skoro je pravi polu krug.
A SMT koji ide po ravnici na severnom delu grada ima nelogicnu putanju i lakat krivinu u sred ravnice na trecem beogradu (o tome smo vec vise puta razgovarali na forumu)

Nije sve u terenu, ima tu i gresaka nasih planera.
 
vranac":1ou0t91b je napisao(la):
JohnyBgood":1ou0t91b je napisao(la):
Meni je jako zao sto se metro most (sada kad ga vec imamo a te pare nismo iskoristili da zakotrljamo grudvu na liniji 1) ne koristi u startu za metro. Da su se samo malo vise napeli mogli su da idu sa metro sinama na liniji ZStNBg-raskrpetlja. Pa makar dve kompozicije isle napred-nazad. Ne zato sto bi to bilo popularno u startu (mada bi neke koristi sigurno bilo, za ljude koji stizu Beovozom a i za presedanje sa novobeogradskih na linije koje idu BVM) nego zato sto bi to bio COMMITMENT da se ide dalje.

Ma stvarno genijalno. Prazan voz koji ce ici napred nazad je COMMITMENT. Pre bi to ubedilo ljude da kazu Boegradu nije ni potreban metro.

Pa 10 puta je bolje pustiti i tramvaj preko mosta, i povezati ga sa postojecom mrezom. Tu ce se i stvarno povezati ono sto ti kazes da bi ta ''linija metroa'' povezala.

Metro se gradi kada imas pare. Ali ne u jednom trenutku odredjenu svotu, nego da kazes sledecih 30 godina moci cemo da izdvajamo svake godine po 100-150 miliona evra iz budzeta za metro.

OK onda(k). Dodatak sinskih traka mostu nas je po ovdasnjim procenama kostao 35 do 50 miliona evra. Ne vidim zasto Cukaricu i Novi Beograd nije moglo da poveze nekoliko autobuskih linija preko novog mosta i da se te pare ustede ili uloze u pocetak gradnje metroa tamo gde bi taj pocetak imao vise smisla, autobusku stanicu, ili nesto drugo. Ovako ispada de je povezivanje sinama blokova i Banovog Brda bilo hitno i prioritetno. Tramvajem u XXII vek. Po ogromnoj ceni. Pametno, nema sta.

Uzgred, linija Raskrpetlja-ZstNBg-Arena-staro sajmiste-Terazije-Tasmajdan-Vuk bi imala i-tek-kako smisla. Jedino je pitanje da li ce neki gradonacelnik ikada stisnuti petlju da to izgura (a to sigurno znaci nesto sto bi bilo nepopularno u pocetku, ali to se zove liderstvo), Djiki ocigledno nije taj, jer nas zakucava u tramvajsku opciju. Klaj-klaj.

Najzad, mozda bi upravo trebao jedan zesci COMMITMENT: da nijedan autobus ne prelazi most nego samo laki ili teski metro (za koju god vec opciju se odluce). Napred-nazad, takt bi mogao da bude jako brz jer je rastojanje malo. Jedna od lepih strana projekta je da su presedanja na obe strane mosta dosta elegantno i lepo izvedena. Imas GOMILU linija i na levoj i na desnoj strani Save na koje mozes da presednes. I da jos imas stalnu akciju: dobrovoljni prilozi za pojedince, biznise, organizacije za sto brzu gradnju dodatnih deonica, plus da iz budzeta svake godine izgradis po jednu-dve deonice od 500-600 m. Mislis da gradonacelnik koji tako izgradi za 4 godine recimo nesto tipa:
raskrpetlja-zstnbg-arena-sava centar-staro sajmiste-savamala-terazije
ne bi imao nikakve sanse da bude reizabran? Racionalni glasac bi onda od sledeceg mandata mogao da ocekuje jos nekih 6 segmenata, recimo:
-sv Marko-pravni-vuk sa jedne i recimo ogranak do Fontane na novobeogradskoj strani. Sasvim pristojan sistem. Pa onda idi dalje, i za jos dva mandata imas nesto cega se ne bi postideo ni u evropskim razmerama.

PS Metro se ne gradi kada imas pare za sve sto bi hteo (jer onda ga neces graditi nikada) nego kontinualno. Samo je pocetak tezak i treba nekako stisnuti petlju. Evo i Sofija je pocela sa 5 stanica i dodavala 1-2 godisnje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Metro#History
 
Najzad, mozda bi upravo trebao jedan zesci COMMITMENT: da nijedan autobus ne prelazi most nego samo laki ili teski metro (za koju god vec opciju se odluce). Napred-nazad, takt bi mogao da bude jako brz jer je rastojanje malo. Jedna od lepih strana projekta je da su presedanja na obe strane mosta dosta elegantno i lepo izvedena. Imas GOMILU linija i na levoj i na desnoj strani Save na koje mozes da presednes.
A zasto bi radili komplikovanije, da neko dodje autobusom do mosta, pa predje LRT-om most, pa onda opet na autobus, umesto direktno autobusom ili tramvajem? Na svako presedanje se gubi 5-10 minuta. Cilj je valjda da se motivisu gradjani da koriste javni prevoz.
I da jos imas stalnu akciju: dobrovoljni prilozi za pojedince, biznise, organizacije za sto brzu gradnju dodatnih deonica, plus da iz budzeta svake godine izgradis po jednu-dve deonice od 500-600 m.
Ja ne znam gde ti zivis pa varujes da moze par stotina miliona evra da se prikupi prilozima. Mislis mozda da bi se svi zaposleni beogradjani odrekli po bar jedne godisnje plate zarad metroa? Pa kad bi drzavne sluzbe mogle da funkcionisu od priloga ne bi postojali porezi i doprinosi.

И метро се не гради 500-600 метара годишње, него га или градиш или га не градиш, Овако ти је скупље него да га стварно градиш. Нећеш ваљда да покрећеш целу грађевинску оперативу за 600 метара тунела, и онда замрзнеш радове, па онда следеће године испочетка?

Mislis da gradonacelnik koji tako izgradi za 4 godine recimo nesto tipa:
raskrpetlja-zstnbg-arena-sava centar-staro sajmiste-savamala-terazije

ne bi imao nikakve sanse da bude reizabran?
Мислим да би у сваком случају било глупо да то буде прва траса метро система , не би била довољно искоришћена, а не би била нимало јефтина ако би се радило о правом метро систему.

Racionalni glasac bi onda od sledeceg mandata mogao da ocekuje jos nekih 6 segmenata, recimo:
-sv Marko-pravni-vuk sa jedne i recimo ogranak do Fontane na novobeogradskoj strani. Sasvim pristojan sistem. Pa onda idi dalje, i za jos dva mandata imas nesto cega se ne bi postideo ni u evropskim razmerama.
А на основу чега би рационални гласач могао тако нешто да очекује у оваквој економској ситуацији.

Мислим да рационални гласач једино што може да очекује је стезање каише и заустављање свих капиталних пројеката у наредним годинама.

PS Metro se ne gradi kada imas pare za sve sto bi hteo (jer onda ga neces graditi nikada) nego kontinualno. Samo je pocetak tezak i treba nekako stisnuti petlju. Evo i Sofija je pocela sa 5 stanica i dodavala 1-2 godisnje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Metro#History

Софија је добрим делом градила метро од ЕУ пара. Ми све и да уђемо у ЕУ нећемо добити ни цента, јер ти фондови неће више постојати. ЕУ више не даје паре на тај начин.
 
Bobb":18j9iofq je napisao(la):
Nisam siguran šta je Zuma hteo svojim postom, možda neko to shvata kao jadikovanje kako je kupanje tunela pod Beogradom Sizifov posao. Predpostavljam da je suština priče da treba dobro zatvoriti finansijsku konstrukciju za neke delove metroa pre nego što se išta počne na terenu jer se radi o skupim pozicijama. Naravno da je sve moguće uraditi, pa rade se tuneli u moru, ankerisani za dno pa što ne bi kroz teren pun podzemnih voda. Samo je važno realno proceniti investiciju da nam se ne desi kao mnogo puta do sad da nešto krenemo i onda se posle izvesnog vremena ispostavi kako ipak neće biti dovoljno para. Ne treba nam još jedan podzemni Prokop. Filozofija 'ma bitno je da se krene' nije dobra kad se radi o izuzetno skupom projektu u izuzetno siromašnoj i pre svega, nestabilnoj državi kakva je, na žalost, Srbija.

U prvoj recenici sam napisao da se post odnosi na cenu metroa. Mislio sam na ovo sto si i sam pretpostavio u nastavku. Uopste nema dileme da se sve moze uraditi, samo je pitanje koliko to kosta, a pogotovo da li to MI mozemo platiti. Ukazujem na potpuno nedoslednu logiku koja se koristi, i to po dva osnova. Prvo, vrlo se glasno i neosnovano insistira na ogromnim razmerama ustede koja bi bila moguca izostavljanjem sina sa mosta, da bi se zatim bez ikakvog spominjanja cene metroa pretpostavilo da za te pare mozemo napraviti bilo koji njegov funkcionalni deo u razmerama koje za rasterecenje saobracaja ista znace. Ne mozemo. Razlog je dat u dva posta. U prvom sam objasnio da je metro slozen sistem (sa ogromnim garazama za parkiranje i odrzavanje kompozicija, radionicama, mnostvom obicnih i sigurnosnih izlaza u gusto naseljenjim delovima grada, ventilacionih otvora...a sve to jezivo puno kosta), koji je za klasu iznad trivijalnog prosirenja mosta, i zbog toga za klasu skuplji - bilo gde da se radi. U drugom postu sam objasnio zasto bi to u Beogradu bilo jos skuplje nego inace (zbog nepredvidivog, podvodnog terena). Naravno da se moze napraviti, ali nikako ne za pare koje bi dobili suzavanjem mosta, pa cak ni za one koje imamo. I druga nedoslednost, glavni greh sina na mostu bi trebao biti da tuda jos dugo ne moze proci metro, pa se tako vezuju pare koje bi se mogle bolje iskoristiti danas. Medjutim, uopste se spominje da bi tempom finasiranja koji mi mozemo izdrzati metro mogao proraditi jos MNOGO kasnije, pa bi se tako jos mnogo vise para vezalo ulaganjem u jos skuplje delove metroa koji decenijama ne mogu proraditi. Koncentrisali ste se na sine, a niko da prica sta to ustvari znaci napraviti metro, koliko TO kosta, i koliko bi TO ukupno trajalo. A sta u medjuvremenu?

Naime, izostavlja se ogranicenje koje postavlja faktor vremena. Metro sistem Beogrda se mora praviti brzinom koja je veca od brzine povecanja zagusenja saobracaja. Ako vi vecinu para sa resenja saobracajnica (kao sto je UMP) preusmerite u metro, a zbog tog zanemarivanja zagusenje saobracaja raste brze nego sto uspevamo da pravimo metro (koji ionako tek delimicno rasterecuje automobilski saobracaj), nastupice kolaps saobracaja pre zavrsetka metroa. Ili ce prosto kriva zagusenja da raste brze od tempa gradnje i procenta rasterećujećeg uticaja metroa na ostali saobracaj. U gradu koji nema ni osnovne magistralne pravce kroz centar, moze se lako desiti da je komibnacija losih saobracajnica i malih prihoda drzave takva da sada jednostavno ne smemo uopste ni poceti da pravimo metro, posto ga ne mozemo praviti dovoljno brzo za nase potrebe, a NE SMEMO zapustiti ulaganje u ulice. Vezuju se pare, a ne postize se nista (bar ne dovoljno brzo). Ovo je skoro sigurno razlog promene koncepta i prelaska na teskog na laki metro, a kod nekih i na ono "tramvajem u 21. vek". Jednostavno, odredjen nivo prosecne produktivnosti po coveku odredjuje kakve uslove za zivot moze da si prusti. Neka plemena u Africi zaradjuju dovoljno samo za saobracajni sistem sa konjima i taljigama. Grubo receno, ako metro smanji prosecno vreme prevoza za pola sata, onda produktivnost po coveku te drzave mora da bude takva da bi svi oni za tih dodatnih pola sata (u periodu amortizacije metroa) mogli da zarade vise od cene metroa. Od toga zavisi da li mi sebi trenutno uopste smemo da "kupimo" metro. Neki su zakljucili da mi jos dugo necemo biti na tom nivou produktivnosti. Posto u medjuvremenu ne smemo zapustiti saobracaj, jedino preostaje da se u pocetku razvija jeftiniji vid masovnog transporta. Dakle, tramvaj ili, mozda, LRT.

I sad dolazimo opet do sina na mostu. U ovakvim uslovima jedina stvarno realisticna opcija je krajnja optimizacija onoga sto se gradi. Treba raditi samo ono sto stvarno daje najveci trenutni efekat, ali ako je moguce tako da to bude bar deo nekog kasnijeg boljeg i trajnijeg resenja. Ovo su doneke protvrecni zahtevi, ali je u praksi to moguce ublaziti.

Naprimer, projektujemo sva tri prstena oko Beograda, pa ih onda gradimo u delovima, i to onim redom kojim bi ti delovi imali najveci efekat a najmanju cenu, spajajuci ih privremeno. Verovatno zbog toga UMP, SMT i obilaznica imaju tako osakacne oblike. To nije konacno stanje, nego ono koje sada resava tragicno stanje saobracaja toliko da kupimo vreme za bolje resenje.

Ono sto je vazniji primer ove optimizacije je tramvaj na mostu. Stalno se pogresno tvrdi da je prostor za sine na mostu "neiskoriscen". Nije neiskoriscen ako tuda prolazi tramvaj. Ono sto cini daleko najveci deo citavog koncepta metroa je nezavisna putanja i nedostak semafora, a mnogo manje tip vozila koje po toj putanji ide. Ako mi za sada svuda provlacimo tramvaj, ali po putanjama koje bi se sa malim prepravkama mogle iskoristiti za metro, onda je to najbolji nacin da efektivno zapocnemo neku vrstu gradnje metroa, ali sa mnogo manje pare i sa trenutnim efektima rasterecenja saobracaja. Zbog toga sine na mostu. Napraviti dobre i brze sine, kupiti puno tramvaja tako da idu brzo i jedan za drugim, i da nigde nema semafora. Time ustvari dobijamo veliki deo koristi metroa, a da to ipak mozemo da platimo i da usput polako gradimo infrastrukturu za pravi metro. Dovoljno je samo zamisliti saobracaj bez semafora i bez zastoja, da bi se shvatilo koje bi to bilo poboljsanje, pa ma cime da se prevozimo. Metro se sada moze graditi polako, uz skromnije investicije, i polako pustati u rad, a da ne moramo da jurimo vreme zato sto saobracaj vec resava jedna vrsta masovnog transporta, tramvaji, a pri tome ostaje para i za puteve. Naravno da bi bilo lepo najzad krenuti u pravi metro, ali nasa finansijska situacija nije postala bolja zato sto uzimamo kredite, naprotiv. Ovo nije lepo resenje ali je tesko videti drugo koje se ne zasniva na emocijama: "hajde da najzad krenemo, pa sta kosta da kosta".
 
vranac":1ah94epm je napisao(la):
A zasto bi radili komplikovanije, da neko dodje autobusom do mosta, pa predje LRT-om most, pa onda opet na autobus, umesto direktno autobusom ili tramvajem? Na svako presedanje se gubi 5-10 minuta. Cilj je valjda da se motivisu gradjani da koriste javni prevoz.

Jedan jedini razlog: DA BI JEDNOG DANA IMALI METRO SISTEM! Koji se gradi na duzi rok ali i put od hiljadu milja pocinje prvim korakom. Koji nije lak. Ja bi mnogo vise voleo da smo taj prvi metro korak ucinili na liniji 1 ali i OK sada imamo most koji to moze da nosi i zasto onda ne poceti upravo odatle? Uostalom tu se blizu i zgodno moze napraviti i depo kod Belvila.

vranac":1ah94epm je napisao(la):
Ja ne znam gde ti zivis pa varujes da moze par stotina miliona evra da se prikupi prilozima. Mislis mozda da bi se svi zaposleni beogradjani odrekli po bar jedne godisnje plate zarad metroa? Pa kad bi drzavne sluzbe mogle da funkcionisu od priloga ne bi postojali porezi i doprinosi.

И метро се не гради 500-600 метара годишње, него га или градиш или га не градиш, Овако ти је скупље него да га стварно градиш. Нећеш ваљда да покрећеш целу грађевинску оперативу за 600 метара тунела, и онда замрзнеш радове, па онда следеће године испочетка?

Prilozeni link upravo dokumentuje da je Sofija dodavala po jednu-dve stanice nakon izgradnje prvobitne trase od 5 stanica.

Sto se tice priloga, i sam kazem da bi se finansiralo iz budzeta, ali zasto ljude ne ukljuciti da se osecaju da je to njihovo i ponosni na to? I presedanje bi im onda lakse palo. Neka se skupe pare da se kupi samo jedan VAGON i to je nesto, i to se lepo na njemu moze napisati da ljudi znaju kad se tim voze. Lako je biti cinican i skeptican ali zatsto ne probati? I uz malo srece moze da krene moda da se malo imucniji medju nama malo nadmecu ko ce vise da da. Sve je moguce, samo kad bi to bilo transparentno a ljudi sigurni da te pare stvarno idu u izgradnju a ne kradu se.

vranac":1ah94epm je napisao(la):
Мислим да би у сваком случају било глупо да то буде прва траса метро система , не би била довољно искоришћена, а не би била нимало јефтина ако би се радило о правом метро систему.

I ja se slazem da je bilo boljih deonica od kojih se moglo poceti. ALI ovde je prelaz preko reke vec prakticno izgradjen/placen tako da se samo malo treba napeti do ZstNbg, i to je vec nesto. Ako bi to bio jedini javni prevoz preko mosta i-tek-kako bi bilo iskorisceno. Naravno, mnogi bi gundjali ali je to cena da to jednog dana preraste u pravi metro sistem. A da dobijes brzu vezu raskrpetlja - NBg - Centar - Vuk to bi bilo I-HI-HI i korisno i korisceno.

Uzgred, a KOJA trasa metroa po tebi treba prva da dodje na red? Nesto sa recimo 5-6 km duzine i najvise 10 stanica? Jer JG, tako se svugde radi i toliko max mozemo da dobijemo u prvoj fazi?

vranac":1ah94epm je napisao(la):
А на основу чега би рационални гласач могао тако нешто да очекује у оваквој економској ситуацији.

Мислим да рационални гласач једино што може да очекује је стезање каише и заустављање свих капиталних пројеката у наредним годинама.

Ako je TOLIKA kriza zasto prostiremo tramvajske sine, sto je nesto sto nas zakucava u tramvajsko resenje za sledecih 40 godina? Zasto ne pustimo da nekoliko autobuskih linija poveze Cukaricu i Novi Beograd dok ne skupimo pare da ovo pocnemo? Most je vec otvoren i spreman za autobuse i tu NIKAKVA investicija ne treba.

Ako imas para za vezu od Zeleznicke stanice do Tosinog bunara, ako planiras dupli tunel kroz Senjak, onda ipak imas para i mogao bi da najzad krenes da radis metro. Znaci za te pare izgradi nesto pa ce ljudi da kazu "e ovaj gradi, verovatno ce da nastavi iz istih izvora iz kojih je izgradio i ovo". Ja bi za takvog gradonacelnika rado glasao. Pogotovo sto mislim da bi grad ekonomski zivnuo, aktiviranje Savamale/Karadjordjeve, smanjenje pritiska na Brankovu i Zelenjak, a i na BVM jer bi mnogi koji se sada probijaju kroz grad da stignu do Vuka i Tasa verovatno radje preseli na tu liniju.

vranac":1ah94epm je napisao(la):
Софија је добрим делом градила метро од ЕУ пара. Ми све и да уђемо у ЕУ нећемо добити ни цента, јер ти фондови неће више постојати. ЕУ више не даје паре на тај начин.

Ovde si promasio temu, koja je bila "kako se gradi metro". Od kakvih god da para gradis metro, racionalno je da to ide po fazama. I ako to budemo gradili sto sopstenim snagama sto od kredita time ce te faze samo verovatnije da budu usitnjenije.
 
vucko":1oegyq1c je napisao(la):
Kasne radovi,posto je rok do septembra,a sada pominju novu godinu

Napreduju radovi na petlji u Jurija Gagarina »
29. Februar. 2012 | (18:20 -> 18:37), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Otkad je Most na Adi otvoren za saobraćaj, težište radova premešteno je na pristupne puteve s obe strane.

S čukaričke strane raste petlja Radnička, dok s novobeogradske pratimo izgradnju petlje u Jurija Gagarina.

Do kraja godine vozila će s mosta direktno ići do železničke stanice Novi Beograd.
Da li bi pomogao jedan kreditić za ubrzanje radova ( kao onaj pred novu godinu) :|
 
Evo par slika, koje nisam stigao da postavim, a mogle bi da budu interesantne:

Radovi na uređenju špica Ade:

s01ic.jpg


s02u.jpg



Ovako nameravaju da "presvuku" beton na pešačko-biciklističkim stazama:

s03hi.jpg



Počeli su da ispravljaju propuste nastale pri postavljanju ograde:

s04u.jpg


s05s.jpg



Ima još da se radi na tome:

s06h.jpg



Radovi na kućici lifta na špicu Ade:

s07wf.jpg


s08ti.jpg



I na čukaričkoj strani:

s09m.jpg
 
Kog tipa će da budu liftovi?
Hidraulični, električni, gde će se nalaziti mašinske prostorije?
Jel' betonsko okno zbog toga što će istalacija biti na vrhu ili treba da služi kao "kada"...ili nešto treće?
 
relja":1qg19xiy je napisao(la):
Kog tipa će da budu liftovi?
Hidraulični, električni, gde će se nalaziti mašinske prostorije?
Jel' betonsko okno zbog toga što će istalacija biti na vrhu ili treba da služi kao "kada"...ili nešto treće?


Pretpostavljam da će kompletne instalacije zbog rizika od potapanja biti na vrhu, pa je neophodno betonsko okno. A cenim i da je neophodan čvrst oslonac za stepenište koje će se raditi pored.
 
blagoje":id21cr6a je napisao(la):
relja":id21cr6a je napisao(la):
Kog tipa će da budu liftovi?
Hidraulični, električni, gde će se nalaziti mašinske prostorije?
Jel' betonsko okno zbog toga što će istalacija biti na vrhu ili treba da služi kao "kada"...ili nešto treće?


Pretpostavljam da će kompletne instalacije zbog rizika od potapanja biti na vrhu, pa je neophodno betonsko okno. A cenim i da je neophodan čvrst oslonac za stepenište koje će se raditi pored.


Pa da, i jedno i drugo. Videćemo koliko će biti popularni, tako "zatvoreni".
Dobro bi bilo da na tim stepenicama predvide i usku "rampu" za točkove bicikala (nešto slično postoji i na starom kamenom stepeništu u Karađorđevoj).
 
Vrh