Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

blagoje":1zpf0v3v je napisao(la):
Toliko od mene. Izvinjavam se ako sam nekoga udavio. :)
Hehe, ne znam koga bi mogao da udaviš ovako, sem možda one koji svrate ovde samo da se svađaju... ;)

blagoje":1zpf0v3v je napisao(la):
q20a.jpg
Pa jel moguće da ova tri stuba nose samo stanicu?
 
stf":1bl4asee je napisao(la):
Не знам на шта би отишле те паре тачно, али знам да не би отишле на метро, из разлога који су очити по целом граду. Имаш доказе за то у задњих 25 година.
А највећи аргумент критичара моста је "стопиран метро".
То најјачи аргумент засигурно није пошто се врло добро зна када је метро стопиран.
stf":1bl4asee je napisao(la):
По мени је крајње рационално. Можда најрационалније утрошен новац у задњих 20 година.

А је ли??? Заборавио си на нашу претходну расправу када си остао без текста када сам ти одговорио на твоју тврдњу шта је била основна поента УМП-а. На страну то,упрааво си себи (бар што се мене тиче) одузео право на позивање на рационаност у случају метроа.
 
Bobb":3clyg6hl je napisao(la):
blagoje":3clyg6hl je napisao(la):
Toliko od mene. Izvinjavam se ako sam nekoga udavio. :)
Hehe, ne znam koga bi mogao da udaviš ovako, sem možda one koji svrate ovde samo da se svađaju... ;)

blagoje":3clyg6hl je napisao(la):
Pa jel moguće da ova tri stuba nose samo stanicu?

Moguce i ocekivano je jel to nije u pitanju samo stanica tj stajaliste vec i isklucenje prakticno dodatna mini traka gde ce se autobusi iskjucivati i ukjucivati sa stajalista.

q23r.jpg
 
blagoje":pwixt4ku je napisao(la):
Što se tiče samog kružnog toka, njegov unutrašnji prečnik je 40 metara. Do sada su završena četiri segmenta, a radovi na poslednjem petom su u toku. Završeno je dizanje skele, pri kraju je postavljanje oplate, a u toku je i armiranje gornje konstrukcije. Ako ne bude nepredviđenih okolnosti, kružni tok bi trebao da se spoji najkasnije do sredine marta:
..............

Toliko od mene. Izvinjavam se ako sam nekoga udavio. :)

Samo ti gnjavi. :)

40 metara je odprilike i unutrašnji prečnik kružnog toka kod Opštine NBG, čisto poređenja radi.
Kod Opštine kružni tok ima 3 ulaza i tri izlaza sa po tri trake, a ako se ne varam, kod Radničke je 4 ulaza i 4 izlaza iz kružnog toka, ali samo sa po jednom trakom (valjda?). Očekivani saobraćaj je značajno manji (nije u pitanju raskrsnica već veza mosta i ostalih ulica)... iskreno, ovo jedva čekam da vidim.
 
Igor":3qr799wc je napisao(la):
Moguce i ocekivano je jel to nije u pitanju samo stanica tj stajaliste vec i isklucenje prakticno dodatna mini traka gde ce se autobusi iskjucivati i ukjucivati sa stajalista.

Ima logike. Autobus blokira celu traku.
 
relja":vc76bddf je napisao(la):
40 metara je odprilike i unutrašnji prečnik kružnog toka kod Opštine NBG, čisto poređenja radi.
Kod Opštine kružni tok ima 3 ulaza i tri izlaza sa po tri trake, a ako se ne varam, kod Radničke je 4 ulaza i 4 izlaza iz kružnog toka, ali samo sa po jednom trakom (valjda?). Očekivani saobraćaj je značajno manji (nije u pitanju raskrsnica već veza mosta i ostalih ulica)... iskreno, ovo jedva čekam da vidim.

Ako je verovati vizuelizaciji, po dve trake imaju uzlazna rampa iz Radničke i ulazna rampa iz pravca Hipodroma, kao i silazna rampa u Bulevar Vojvode Mišića i izlazne sa kružnog toka na most i sa kružnog toka prema Hipodromu. Znači pet od osam rampi je sa dve trake.

110809-RAPET-03.jpg


110809-RAPET-02.jpg
 
Hvala.
Treba samo obezbediti da ljudi vode računa da se prestroje na vreme na tim rampama sa dve trake, pre uključenja u kružni tok.
 
Blagoje, zahvalnost za tvoj doprinos ovoj temi ne moze se iskazati samo jednim klikom na +. A ni Veliki Vracar ne zaostaje... Svaka cast obojici...
 
Jedno pitanje u vezi dela konstrukcije budućeg šinskog sistema, koji je van samog mosta. Da li su stubovi koji nose konstrukciju za šinski sistem tako projektovani da jednog dana nose i metro? Pri tome mislim na bar duplo duža i teža vozila od jednog CAF-a. Vidim da je u pitanju po jedan stub, po meni ne preterano masivan i jak. Da li je taj 1 stub na svakih par metara dovoljan ili će metro zahtevati i neke dodatne stubove i ojačanja? Jasno mi je da radijus krivine koja veže most sa postojećom prugom nije projektovan za metro kompozicije, već samo za tramvaj. I koliki je sam uspon šinske konstrukcije? Verovatno će se jednog dana taj deo (krivina i stubovi za tramvaj) kod tramvajskog nadvožnjaka porušiti i drugačije isprojektovati za potrebe metroa.
 
mibelic":1g9rq08p je napisao(la):
Jedno pitanje u vezi dela konstrukcije budućeg šinskog sistema, koji je van samog mosta. Da li su stubovi koji nose konstrukciju za šinski sistem tako projektovani da jednog dana nose i metro? Pri tome mislim na bar duplo duža i teža vozila od jednog CAF-a. Vidim da je u pitanju po jedan stub, po meni ne preterano masivan i jak. Da li je taj 1 stub na svakih par metara dovoljan ili će metro zahtevati i neke dodatne stubove i ojačanja? Jasno mi je da radijus krivine koja veže most sa postojećom prugom nije projektovan za metro kompozicije, već samo za tramvaj. I koliki je sam uspon šinske konstrukcije? Verovatno će se jednog dana taj deo (krivina i stubovi za tramvaj) kod tramvajskog nadvožnjaka porušiti i drugačije isprojektovati za potrebe metroa.

To je treca ili cetvrta faza metroa koja nece doci na red u narednih 40-50 godina. Do tada ce metro vozovi verovatno postati duplo laksi nego sto su sada :D (aluminijum, kompozitni materijali, itd.). Ili ce sada mladji ucesnici foruma preletati preko Save individualnim raketama privezanim na ledja.

Realnost je da smo pljunuli bar nekih 50ak miliona evra u dodatnim troskovima mosta i pristupnih petlji da bi u sledecih pola veka imali tramvajske linije Blokovi-Banovo Brdo i Blokovi-Rakovica. Za te pare se mogao platiti veci deo metro mosta na decenijama sanjanoj prvoj liniji Zemun - Vuk. Ili u nekoj ultra-racionalnoj kombinaciji, ukoliko je moguca, mogao se Savski most nameniti iskljucivo za teski i laki sinski transport, a onda te pare potrositi na deonice most-arena i most-terazije. Da jos dodas pare koje se planiraju za tunel kroz Senjak ili trenutno totalno neprioritetni deo UMPa od zeleznicke stanice Novi Beograd do Tosinog bunara - eto ti maltene kompletne prve linije metroa. Da ne kazem SADA ono u sledecih 3-5 godina.

No bilo bi to previse racionalnosti za nase "dalekovide" planere koji na ovom mostu gledaju 50 godina unapred ali zato u siroj slici potreba grada i njegovog jako ogranicenog budzeta i sposobnosti zaduzivanja ne vide ni belu macku pred nosom.

PS Ukljucivanje metro opcije bih mogao da progutam da vidim da se vec SADA kopa plitki usek za bar LRT (a ne obican tramvaj) od mosta to z.st NBg i da se planira most u amfiteatru (ili da se savski most prilagodjava za to) da bi se napravila linija METROA raskrpetlja-zstNBg-arena-savamala-terazije-vuk. Zidar je imao odlican predlog u tom duhu ali to naravno necemo videti. Niti ce metro preci tim mostom za pola veka a mozda ni duze.

PPS Naravno ne pada mi na pamet da kritikujem drumsko-saobracajni sadrzaj mosta. Mozda je mogao da bude na drugom spicu Ade no meni je i ovde OK legao. Rasterecuje "Gazelu" a i BVM, i povezuje dva vazna dela grada, sto je bilo preko potrebno. Mozda je mogao da bude malo jeftiniji sa dva pilona ali mi je i ovakav lep. Da se samo nije dodavala metro opcija koja i tako nece trebati pola veka, i jedan pilon je to mogao puno lakse poneti i bilo bi puno jeftinije. Uz kamatnu stopu koju placamo placanje za nesto sto nam nece trebati 40 godina realno UPETNAESTOSTRUCUJE njegovu cenu. Znaci tu deonicu smo realno platili nekih 750 miliona evra ondasnjih para. Da je to deo 1 faze koja se odmah gradi naravno bi bila sasvim druga prica, ali ja tu fazu ne vidim, nego se tuda provlaci tramvaj za (bar) sledecih pola veka.
 
Delija":3cnoaoiz je napisao(la):
stf":3cnoaoiz je napisao(la):
Не знам на шта би отишле те паре тачно, али знам да не би отишле на метро, из разлога који су очити по целом граду. Имаш доказе за то у задњих 25 година.
А највећи аргумент критичара моста је "стопиран метро".
То најјачи аргумент засигурно није пошто се врло добро зна када је метро стопиран.
Чекај, зар се нон стоп не блебеће до крајњих граница да због моста немамо паре за метро, или увек нека слична прича. Зашто толико буквализујеш целу причу хватајући се дословце за једну једину моју реч? Ко је хтео, разумео је шта сам рекао. Ко неће, он ће да банализује као што ти радиш.
Delija":3cnoaoiz je napisao(la):
stf":3cnoaoiz je napisao(la):
По мени је крајње рационално. Можда најрационалније утрошен новац у задњих 20 година.
А је ли??? Заборавио си на нашу претходну расправу када си остао без текста када сам ти одговорио на твоју тврдњу шта је била основна поента УМП-а. На страну то,упрааво си себи (бар што се мене тиче) одузео право на позивање на рационаност у случају метроа.
Нисам остао без текста него сам схватио да нема поенте расправљати се са Јовином јуниором.
Чему толика агресивност? Ваљда имам право да размишљам својом главом а не главом Јовина или Хајдина?
По много параметара, овај пројекат је међу најрационалнијима у Београду у последњих много година. Приметио сам да у последње време наглашаваш цео пројекат УМП-а уместо самог моста, јер УМП има далеко више мана него мост. То је твоје право, али ја нећу насести. Видиш, да си пратио моју расправу са Џонијем, увидео би да је УМП од моста до Тошиног бунара право место да се уштеде паре које ионако позајмљујемо, јер као што сам рекао, саобраћајницу је лако проширити, добуџити, преправити, док је мост целовита грађевина са много дужим пројектованим веком трајања и сврхом да нормално опслужује потребе града у наредних 50-100 година а не да подмирује Јовинове 1980-е.
Дакле, УМП је семафоризован јер су то најбоља и најлогичнија места да се уштеди, са најмањом штетом по будућност.

Покушај гледати ширу слику у дужем временском интервалу и из више углова. Батали Јовина, и његовог става: Београд....то сам ја. Није нимало бољи од Хајдина: Стручна јавност...то сам ја....исто ****** друго паковање.
 
И кад се нема куд мени спомињете Јовина. :D Он је једини противник моста и целог УМП-а? Шта ћемо са читавим удружењем архитеката Србије? Шта ћемо са људима који су најурени из дирекције јер су били противници УМП-а? И јодакле ти право да ме оптужујеш да не мислим својом главом?! Да си боље обратио пажњу увидео би да су неке ствари које сам ја овде писао добијале потврду у ставовима стручне јавности 10-20 дана касније.
И какве су ово контрадикторности? Прво ми замераш што гледам цели пројекат а не само мост а на крају говориш да гледам ширу слику?! :o

Па баш зато што гледам ширу слику сматрам да је УМП катастрофално решење и све само не рационално. За те паре смо комотно могли да да изместимо и аутобуску и жел. станицу и опет да направимо мост у продужетку Немањине.

Уместо тога имамо симбол + 2 километра булевара. :pob: :rolleyes:
 
Ok, i to si rekao do sad bar 30 puta i svaki tvoj post je u tom smeru. Mislim da smo shvatili poentu do sad.
 
Metro do sada nije izgradjen samo zato sto svaka nova i neiskusna generacija političara vrlo brzo uoči koliko je on potreban, pa pokrene inicijativu, da bi tek onda sa potpunim užasom shvatili koliko će to ustvari da košta. Posle toga brze-bolje operu ruke od cele price. Tako se ciklus ponavlja. Slicno je i na ovom forumu. Prvo se precenjuju ustede koja bi se sada mogle postici, da bi se odmah zatim izrazito potcenila i cena metroa i mogucnost njegove gradnje u vrlo malim, jeftinim fazama. Petlja i most koji se predstavljaju kao olicenje nepotrebne komplikovanosti i skupoce su u tehnickom pogledu, to znaci i po ceni, tek vrlo bleda senka onoga sto ce biti potrebno za metro. Ubaciti tramvajsku petlju u saobracajnu petlju je decija igra prema ubacivanju metroa u gradsko jezgro prepuno prastarih instalacija koje nigde nisu upisane, polusrusenih laguma, pravih podzemnih reka koje teku ispod grada, nestabilnih zgrada, temelja, dragocenih istorijskih nalazista, i problematicnih imovinskih odnosa. Pri tome je metro, sistem, nedeljiva celina mnostva delova od koje je tesko videti korist dok njen dobar deo ne bude gotov. Dakle i niz stvari tipa ogromne garaze za parkiranje i opravku svih kompozicija, visestruki sistemi ventilacija i protivpozarnih instalacija u tunelima, odvojen sistem sigurnosnih havarijskih izlaza, specijalne stanice gde se vozovi ukrstaju, savremeni kontrolni centar za integrisano upravljanje saobracajem, kao i citav niz standardnih izlaza za putnike koje nekako treba ugurati u najgusce popunjene delove grada placajuci štetu svima u okolini. Da li ste stvarno sigurni da se ovde prerano ne vezuju jos mnogo vece pare nego sto je to slucaj sa bednim dodatnim parom sina preko mosta koji ionako vec ima 6 traka pa ce tu tezinu jedva i primetiti?
 
Delija":2n6p8e25 je napisao(la):
Па баш зато што гледам ширу слику сматрам да је УМП катастрофално решење и све само не рационално. За те паре смо комотно могли да да изместимо и аутобуску и жел. станицу и опет да направимо мост у продужетку Немањине.

Уместо тога имамо симбол + 2 километра булевара. :pob: :rolleyes:

Da izostavim sada sve vec spomenute argumente protiv ovog stava sem jednog. Brankov most i Gazela su bili na ivici kolapsa. Cak i da je bilo para za izmestanje autobuske i zeleznicke stanice i most u Nemanjinoj (a nije, izmestanje pruge ima veliku cenu i zavisi od drugih objekata) za par godina bi bukvalno stao ceo grad jer saobracaj koji dolazi mostom u Nemanjinoj nema gde da ode dovoljno brzo. Centar grada je beznadezan, on ne moze da propusta bitno vise vozila nego sada. Usko grlo nije toliko Brankov most vec citava centralna oblast starog grada posle njega. Tu se zato ne sme dovoditi novi saobracaj. Jedino sto je moguce je odvuci deo postojeceg saobraca iz njega. JEDINO tako se tu moze doneke rascistiti situacija. UMP i most na Adi bas tome i sluze. Most je to vec doneke uradio, iako nije zavrsen, i iako bez UMP-a nema svoju punu funkciju. Bez toga, uskoro bi nastupio opsti kolaps, a sve drugo je bitno jeftinije.
 
Zuma":2j3om0wq je napisao(la):
Metro do sada nije izgradjen samo zato sto svaka nova i neiskusna generacija političara vrlo brzo uoči koliko je on potreban, pa pokrene inicijativu, da bi tek onda sa potpunim užasom shvatili koliko će to ustvari da košta. Posle toga brze-bolje operu ruke od cele price. Tako se ciklus ponavlja. Slicno je i na ovom forumu. Prvo se precenjuju ustede koja bi se sada mogle postici, da bi se odmah zatim izrazito potcenila i cena metroa i mogucnost njegove gradnje u vrlo malim, jeftinim fazama. Petlja i most koji se predstavljaju kao olicenje nepotrebne komplikovanosti i skupoce su u tehnickom pogledu, to znaci i po ceni, tek vrlo bleda senka onoga sto ce biti potrebno za metro. Ubaciti tramvajsku petlju u saobracajnu petlju je decija igra prema ubacivanju metroa u gradsko jezgro prepuno prastarih instalacija koje nigde nisu upisane, polusrusenih laguma, pravih podzemnih reka koje teku ispod grada, nestabilnih zgrada, temelja, dragocenih istorijskih nalazista, i problematicnih imovinskih odnosa. Pri tome je metro, sistem, nedeljiva celina mnostva delova od koje je tesko videti korist dok njen dobar deo ne bude gotov. Dakle i niz stvari tipa ogromne garaze za parkiranje i opravku svih kompozicija, visestruki sistemi ventilacija i protivpozarnih instalacija u tunelima, odvojen sistem sigurnosnih havarijskih izlaza, specijalne stanice gde se vozovi ukrstaju, savremeni kontrolni centar za integrisano upravljanje saobracajem, kao i citav niz standardnih izlaza za putnike koje nekako treba ugurati u najgusce popunjene delove grada placajuci štetu svima u okolini. Da li ste stvarno sigurni da se ovde prerano ne vezuju jos mnogo vece pare nego sto je to slucaj sa bednim dodatnim parom sina preko mosta koji ionako vec ima 6 traka pa ce tu tezinu jedva i primetiti?

A KOJ' ce ti *** par "bednih" sina na koje se metro linije ni sa jedne od strana nece nastavljati u sledecih 50 godina?! Metro sistem jeste skup i postaje puno korisniji sto je duzi i kompletniji. I upravo je TO razlog da se pocne graditi od neke puno kriticnije deonice koja ce biti korisnija PRE i koja ce stvoriti politicki pritisak da se dodaju nove.

Ova ekstravagancija na mostu nas je kostala nekih 50ak miliona evra sigurno. Neka te 10 km podzemnog metroa kosta 750 miliona evra, to znaci da si za nekih 37,5 mogao napraviti deonicu Savamala-Terazije. Za preostalih 12,5 preuredi Savski most da mogu da idu i tramvaji i LRT i vec imas liniju Sava Centar - Terazije. Odrekni se (bar za par decenija, jer ti i tako nije hitno) UMPa po Novom Beogradu i za te pare mozes mozda stici do arene. Odrekni se tunela kroz Senjak po istom principu i za te pare na drugoj strani mozes stici BAR do Tasmajdana. Pa da vidis kako se svaka vlast, svaki gradonacelnik LOMI da u toku svog mandata doda bar jos par deonica. A ovako svi duvaju ko u vrucu supu i nece niko da zagrize jer znaju da je upravo najteze to - POCETI.

PS Jos jednom ponavljam da bi mi ovakav most mozda imao smisla da njime ne ide tramvaj nego BAR LRT, pa makar napred-nazad, od raskrpetlje do z.st. Novi Beograd. Jer bi onda imao neku nadu da ce se ici dalje i da je investicija imala kakvog-takvog smisla (mada je i dalje verovatno bilo bolje metro poceti od linije 1). Prelazak tramvaja preko mosta znaci da Beograd verovatno ide tramvajem u XXII vek. I da je 50 miliona baceno niz vetar.

PPS Da samo nekako zakotrljas tu grudvu i da se napnes da napravis deonicu Tasmajdan - Arena em stvaras pritisak da se ide dalje na obe strane, em ODMAH ozivljavas Savamalu i manje autobusa mora da ti tutnji kroz grad, znaci Zelenjak, Terazijski tunel, itd sve to postaje manje bucno i sivo. Dodaj jos efekat kineskog mosta na rasterecenje Karadjordjeve i imas OGROMAN/TRANSFORMACIONI podstreh razvoju grada, za razliku od tramvaja Banovo Brdo - Blokovi, a o bulevaru do i tako dosta dobro povezanog Tosinog bunara da i ne govorim. I to sve u sledecih 5-6 godina.
 
Mnogo ovde razglabate o nekim perifernim stvarima tipa metro, cena mosta, položaj, funkcija itd, a ja sam pogledao ove prethodne slike i bojim se da su se ostvarile moje najcrnje slutnje da će biciklistička staza u zoni mosta, pa makar i privremeno, biti prekinuta. :(
Nadam se da ipak nisam dobro video i voleo bi da me neko demantuje. ;)
 
@Delija
У реду, схватили смо. Јужни део Београда не постоји. Важно је скркати још више саобраћаја у централне градске улице са мостом из Немањине и на Газелу. Загушити БВМ са саобраћајем из Чукарице и делом Раковице. И све то само да би био у праву да је мост на погрешној локацији.
Е, па видиш, није на погрешној локацији већ на савршеној.

@grado
Зар мислиш да би ико при здравој памети допустио кретање пешака и бициклиста у зони радова без заштите? Да ли сваки пут када пролази бициклиста да сви стану док не прође, па да наставе са радовима?
 
U zdravu pamet i procedure ne ulazim, ali znam da se most gradi već nekoliko godina i da nikada nije bio prekidan automobilski, biciklistički i pešački saobraćaj ispod. I Gazela se radila pa su biciklisti ispod prolazili. Iz tvog odgovora zaključujem da je biciklistička staza koja povezuje Dorćol i Adu sada u prekidu.
 
Pa da je na savršenoj - baš i nije. Savršena trenutno ne postoji u Beogradu.

Most na severnoj strani izbija pravo na nasip (OK, prati zamisao "UMP"-a duž nasipa), ali je rampa za silazak sa mosta ponovo suzila nedavno proširenu ulicu Jurija Gagarina. Rampa izlazi pravo na semafor. Buduće rampe silazne će se takođe ulivati u postojeće ulice, vrlo blizu semafora.
Pričali smo o tome.

Ja nemam ništa protiv tramvajske linije koja bi išla preko mosta, samo ne bih voleo da se siluje sprovođenje linije "pravog" metroa od užeg centra prema ovom mostu, samo zbog mosta.
Prva asocijacija mi je "laki" metro.
 
@grado
Јутрос сам се враћао одатле аутобусом, и с обзиром да се гужва померила јужније (до НИС-а због сужења у две траке) видим да се тренутно ради нова стаза. И по ономе што сам видео стара више није у функцији. Из перспективе аутобуса.

@relja
Јесте, то стоји за НБ страну јер је баш близу раскрснице. И често пресецају све три траке да би скренули у булевар Милутина Миланковића уместо да иду у Јурија Гагарина, па поред бувљака даље. И проблем ће бити док се то не растерети са следећом петљом.
 
@ Делија

Нема никаквих контрадикторности, јер ти манипулишеш широм и ужом сликом како теби одговара. Када си оптужио да "симбол" кошта 450 милииона, ја сам ти рекао да је то неистина и да погледаш ширу слику......ти мислиш да је булевар шира слика? :) Или цео пројекат УМП-а? Она је много шира од тога и укључује мого фактора који су се у фрагментима испољавали током веше различитих дискусија међу више форумаша.

Јовина помињем јер је он врхунски стручњак који очито не гледа ширу слику. Ако један стручњак таквог калибра то не ради, шта да очекујемо од осталих? Од Удружења? Они као гледају ширу слику? Очигледно ширу слику ретко ко види. Заслепио их је пилон. Не виде ништа сем њега. :lol:

Када причамо у теорији, критике су потпуно оправдане. Али теорија и пракса се дијаметрално разликују.
 
JohnyBgood":28mxo6te je napisao(la):
Ova ekstravagancija na mostu nas je kostala nekih 50ak miliona evra sigurno. Neka te 10 km podzemnog metroa kosta 750 miliona evra, to znaci da si za nekih 37,5 mogao napraviti deonicu Savamala-Terazije. Za preostalih 12,5 preuredi Savski most da mogu da idu i tramvaji i LRT i vec imas liniju Sava Centar - Terazije. Odrekni se (bar za par decenija, jer ti i tako nije hitno) UMPa po Novom Beogradu i za te pare mozes mozda stici do arene. Odrekni se tunela kroz Senjak po istom principu i za te pare na drugoj strani mozes stici BAR do Tasmajdana. Pa da vidis kako se svaka vlast, svaki gradonacelnik LOMI da u toku svog mandata doda bar jos par deonica. A ovako svi duvaju ko u vrucu supu i nece niko da zagrize jer znaju da je upravo najteze to - POCETI.

Možda su cifre i OK, ali ove tvoje odokativne procene cena bez navođenja bilo čega što bi ih argumetovano potkrepilo, suviše su neozbiljne i nemoj da se ljutiš, ali me više podsećaju na "Kako mali Perica vidi finansiranje i izgradnju metroa". Njihov cilj nije da se objektivno sagleda situacija, već da se svesno ili nesvesno, usmeri voda na jednu vodenicu. To nikako ne doprinosi jačini tvojih argumenata, posebno ako ti je cilj da nekoga ubediš u ispravnost istih. Isto mislim i o suprotnoj strani.

Ako se već beskonačno raspravljamo i vraćamo istim dilemama i cilj nam je da ako ne možemo da se složimo bar dobijemo realnu sliku, ajmo bar da u raspravama koristimo realne procene zasnovane koliko toliko na dostupnim, proverenim ili uporedivim podacima. Ovaj forum to zaslužuje. U suprotnom će svaka strana ostati u svojim šančevima i povremeno bacati bombe. Kao što "stručnjaci" nisu mogli da realno procene cenu mosta i do sada završenog dela UMP-a i ako je sve tu bilo koliko toliko čisto i predvidivo, ubeđen sam da tek kod metroa ima mesta da procenjena vrednost od strane "drugih stručnjaka" raste kao kvasac i tu se slažem sa @Zuma koji kao neke od teško predvidivih problema navodi "gradsko jezgro prepuno prastarih instalacija koje nigde nisu upisane, polusrusenih laguma, pravih podzemnih reka koje teku ispod grada, nestabilnih zgrada, temelja, dragocenih istorijskih nalazista, i problematicnih imovinskih odnosa".

Trenutno su kritičari UMP-a u prednosti jer je druga strana otvorila svoje karte i sve potencijalne mane, problemi i nelogičnosti su izašli na videlo. Međutim , morali bi u svojoj argumentaciji bar malo da ukalkulišu i šta nas čeka ako i kada se otvori Pandorina kutija metroa.
 
Сgmiki,у реду је ниси схватио.

Стф а ти видиш ширу слику? Аутомобилски концепт у европским метрополама је и дефинитивно напуштен још пре више од 50 година.

А Јовин и те како види ширу слику. Ај реци ми који је бољи пример врхунског урбанизма у Београду од Кнез Михајлове и попречних улица? Погледај изглед,атмосферу,микроекономију и свеукупну добит од те пешачке зоне и биће ти јасно зашто је аутомобилски концепт одавно напуштен.

И као што рекох та Кнез Михајлова је само последица планираног метроа. Са друге стране,УМП иде у контра смеру што се лепо види у топчидерској долини и квалитету живота на сењачкој падини.
 
Vrh