relja":97o1b1om je napisao(la):Ponovo rade kamere na
http://www.savabridge.com/home_sb.htm
Misliš bioskop?
relja":97o1b1om je napisao(la):Ponovo rade kamere na
http://www.savabridge.com/home_sb.htm
Delija":vk6vae7a je napisao(la):И као што рекох та Кнез Михајлова је само последица планираног метроа.
blagoje":19ltvx43 je napisao(la):relja":19ltvx43 je napisao(la):Ponovo rade kamere na
http://www.savabridge.com/home_sb.htm
Misliš bioskop?
blagoje":1kxxz6ab je napisao(la):O bože!
blagoje":ikx6jf07 je napisao(la):Delija":ikx6jf07 je napisao(la):И као што рекох та Кнез Михајлова је само последица планираног метроа.
O bože! Brojim do deset i uzdržavam se da ne komentarišem.
blagoje":3fe7d33t je napisao(la):JohnyBgood":3fe7d33t je napisao(la):Ova ekstravagancija na mostu nas je kostala nekih 50ak miliona evra sigurno. Neka te 10 km podzemnog metroa kosta 750 miliona evra, to znaci da si za nekih 37,5 mogao napraviti deonicu Savamala-Terazije. Za preostalih 12,5 preuredi Savski most da mogu da idu i tramvaji i LRT i vec imas liniju Sava Centar - Terazije. Odrekni se (bar za par decenija, jer ti i tako nije hitno) UMPa po Novom Beogradu i za te pare mozes mozda stici do arene. Odrekni se tunela kroz Senjak po istom principu i za te pare na drugoj strani mozes stici BAR do Tasmajdana. Pa da vidis kako se svaka vlast, svaki gradonacelnik LOMI da u toku svog mandata doda bar jos par deonica. A ovako svi duvaju ko u vrucu supu i nece niko da zagrize jer znaju da je upravo najteze to - POCETI.
Možda su cifre i OK, ali ove tvoje odokativne procene cena bez navođenja bilo čega što bi ih argumetovano potkrepilo, suviše su neozbiljne i nemoj da se ljutiš, ali me više podsećaju na "Kako mali Perica vidi finansiranje i izgradnju metroa". Njihov cilj nije da se objektivno sagleda situacija, već da se svesno ili nesvesno, usmeri voda na jednu vodenicu. To nikako ne doprinosi jačini tvojih argumenata, posebno ako ti je cilj da nekoga ubediš u ispravnost istih. Isto mislim i o suprotnoj strani.
Ako se već beskonačno raspravljamo i vraćamo istim dilemama i cilj nam je da ako ne možemo da se složimo bar dobijemo realnu sliku, ajmo bar da u raspravama koristimo realne procene zasnovane koliko toliko na dostupnim, proverenim ili uporedivim podacima. Ovaj forum to zaslužuje. U suprotnom će svaka strana ostati u svojim šančevima i povremeno bacati bombe. Kao što "stručnjaci" nisu mogli da realno procene cenu mosta i do sada završenog dela UMP-a i ako je sve tu bilo koliko toliko čisto i predvidivo, ubeđen sam da tek kod metroa ima mesta da procenjena vrednost od strane "drugih stručnjaka" raste kao kvasac i tu se slažem sa @Zuma koji kao neke od teško predvidivih problema navodi "gradsko jezgro prepuno prastarih instalacija koje nigde nisu upisane, polusrusenih laguma, pravih podzemnih reka koje teku ispod grada, nestabilnih zgrada, temelja, dragocenih istorijskih nalazista, i problematicnih imovinskih odnosa".
Trenutno su kritičari UMP-a u prednosti jer je druga strana otvorila svoje karte i sve potencijalne mane, problemi i nelogičnosti su izašli na videlo. Međutim , morali bi u svojoj argumentaciji bar malo da ukalkulišu i šta nas čeka ako i kada se otvori Pandorina kutija metroa.
Takodje ruse temelje onog stuba u rukavcu Save.relja":1s9djrwi je napisao(la):Postavljena prva oplata na gradilištu lifta na špicu Ade.
blagoje":2jwzcoej je napisao(la):@JohnyBgood
Ne razumem se u ekonomiju, ali da pokušam da izračunam tu famoznu cenu šinskog koridora po tvom šablonu:
Cena samog mosta na osnovu "Izveštaja o reviziji finansijskih izveštaja završnog računa budžeta grada Beograda" od 28. decembra 2011. godine (http://www.dri.rs/images/pdf/revizija2011/izv-bg2010.pdf) iznosi 146.629.120 evra. Ako tu dodamo i famoznu varijaciju broj 29 koja se tiče ubrzanja radova od 14.656.613 evra (što je besmisleni trošak i mogao je da se izbegne), cena mosta je 161.285.733. Most je širine 45 metara, a deo za šinski sistem 8.5 metara, što znači da je njegov udeo manji od 19%. Na osnovu tvog šablona cena šinskog koridora preko mosta iznosi 0.6*0.19*161.285.733 = 18.386.573 evra.
Ugovorena cena petlje "Jurija Gagarina" (LOT2) iznosi 40.886.205 evra. Podrazumeva izgradnju dva vijadukta (oba dužine od približno 800 metara sa po tri trake širine 12.1 m i po dve tehničke staze širine 1.47 m) od spoja sa završenim delom do sredine Železničke stanice Novi Beograd, dve silazne i jednu uzlaznu rampu i vijadukt za šinski saobraćaj (širine 9.6 m) u dužini od oko 980 metara od samog mosta do sredine Železničke stanice Novi Beograd, kao i izgradnju stanice za šinski saobraćaj. Na osnovu širina imamo da je udeo manji od 25% (24.19%). Ako imamo u vidu da je duži za 180 metara i da treba izgraditi stanicu za šinski saobraćaj, a sa druge strane dve silazne i jednu uzlaznu rampu, 25% deluje kao realna procena. Tako dolazimo do cene od 10.221.551 evra.
Ugovorena cena petlje "Radnička" je 67.950.244 evra. Ovde je stvarno iluzorno gledati procentualni udeo šinskog vijadukta u odnosu na kružni tok, dva vijadukta za drumski saobraćaj sa po dve trake, osam pristupnih rampi i nadvožnjak preko železničke pruge (3+3). Obzirom da je šinski vijadukt sa ove strane dužine 470 metara i iste konstrukcije kao i onaj na NBG strani, proporcionalno bi cena ovog dela bila 4.902.172 evra. Obzirom da su troškovi stanice fiksni i ne mogu se proporcionalno umanjivati, a noseći stubovi duži, cena je veća, ali ne bi smela da prelazi više od 30% procenjenu vrednost. Tako dolazimo do cene od 6.372.823 evra.
Na osnovu prethodnih procena, cena izgradnje šinskog koridora od spoja kod tramvajskog nadvožnjaka na čukaričkoj strani do sredine železničke stanice iznosi 34.980.911 evra bez pdv-a, koji valjda zato što se vraća u gradske i republičke finansijske tokove, niko ne računa u cenu radova.
Znači cena nečega, što je urađeno, a "što će nam trebati tek za 50 godina" je oko 35.000.000 evra. Možda negde grešim, ali ako imaš primedbu na proračun, ajde da zajedno dođemo do koliko toliko realne cifre.
Pokušaću da procenim i koliko bi nas koštalo da ne čekamo 50 godina, nego da privremeno postavimo šine i kontaktnu mrežu za tramvaj. Uzet je neki kredit od 10 miliona evra u tu svrhu, ali nije potpuno jasno za šta je sve namenjen (pominje se i sistem odvodnjavanja na mostu i prilaznim putevima). Moguće je da je deo novca namenjen i za finansiranje izgradnje stanica na NBG i čukaričkoj strani, a što je ušlo u ugovore o izgradnji petlje "Radnička" i "Jurija Gagarina". U svakom slučaju za postavljanje tramvajskih šina na uređenu podlogu u dužini od 2*2800 m = 5600 m (sa spajanjem na postojeće tramvajske mreže) je potrebno znatno manje para. Prema procenama forumaša Direktor, za koga bih rekao da se dobro razume u železnicu, cena izgradnje od nule jednog kilometra železničke pruge projektovane da ide brzinom od 160 km/h sa kompletnom opremom i gornjim vodom iznosi milion evra. Znači, ako uzmemo u obzir da je trasa uređena i da nije neophodna postavljati odvojene nosače za kontaktne mreže, a imajući u vidu da su neophodne spojnice i skretnice kako bi se šine spojile na postojeću mrežu, ova cena nikako ne bi smela da pređe pet miliona evra, a verujem da nije veća od četiri miliona evra.
Наравно, и приметићеш по мојим постовима на другим темама да ја чак и агресивније агитујем против аутомобила. Зашто сам на овој теми наизглед на "погрешној страни"? Па управо због шире слике.Delija":25ckqqvq je napisao(la):Стф а ти видиш ширу слику? Аутомобилски концепт у европским метрополама је и дефинитивно напуштен још пре више од 50 година.
А Јовин и те како види ширу слику. Ај реци ми који је бољи пример врхунског урбанизма у Београду од Кнез Михајлове и попречних улица? Погледај изглед,атмосферу,микроекономију и свеукупну добит од те пешачке зоне и биће ти јасно зашто је аутомобилски концепт одавно напуштен.
Bobb":19m1m3gr je napisao(la):Nisam siguran šta je Zuma hteo svojim postom, možda neko to shvata kao jadikovanje kako je kupanje tunela pod Beogradom Sizifov posao. Predpostavljam da je suština priče da treba dobro zatvoriti finansijsku konstrukciju za neke delove metroa pre nego što se išta počne na terenu jer se radi o skupim pozicijama. Naravno da je sve moguće uraditi, pa rade se tuneli u moru, ankerisani za dno
pa što ne bi kroz teren pun podzemnih voda. Samo je važno realno proceniti investiciju da nam se ne desi kao mnogo puta do sad da nešto krenemo i onda se posle izvesnog vremena ispostavi kako ipak neće biti dovoljno para. Ne treba nam još jedan podzemni Prokop.
Filozofija 'ma bitno je da se krene' nije dobra kad se radi o izuzetno skupom projektu u izuzetno siromašnoj i pre svega, nestabilnoj državi kakva je, na žalost, Srbija.