Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

JohnyBgood":3c015mss je napisao(la):
SMORENI smo ovim vekovnim nadje*******avanjima laki-teski, ovuda-onuda nego HAJDE da to PRELOMIMO i KOPAMO TE PROKLETE TUNELE, USEKE, I PRAVIMO TAJ METRO MOST, pa makar to bilo za teski tramvaj. Ali ne bacajmo onda pare na deo tog sistema koji ce da dodje na red i udje u upotrebu tek za nekih 40-50 godina. Moja poenta je da je trosenje 30-40 miliona evra na tramvajsku liniju Banovo Brdo - blokovi nema nikakvog smisla pa makar i mi na kraju gradili nekakav tesko-tramvajski sistem koji bi komunicirao sa tim tramvajem koji prelazi preko mosta na Adi, recimo zato sto ide bas tunelom koji izlazi na raskrpetlju. To je druga faza metroa tako da to mozemo da ocekujemo za minimum 30 godina (prvo ce se graditi prva faza i to ce s lakocom da traje 20 godina, a onda dok od grada preko Prokopa stignemo do raskrpetlje BAR 10 a verovatno 20.

Mišljenja sam da je kompletan tvoj stav po pitanju šinskog saobraćaja preko Mosta na Adi posledica nerazumevanja trenutnih potreba za kvalitetnim povezivanjem ova dva dela grada, kako po pitanju običnog automobilskog saobraćaja, tako i po pitanju javnog prevoza. U suprotnom, ne bi ovde iznosio stavove tipa "trosenje 30-40 miliona evra na tramvajsku liniju Banovo Brdo - blokovi nema nikakvog smisla" i "skrckane pare na jednu tramvajsku liniju koja je periferno-obodna i ne resava nikakav goruci problem javnog saobracaja u gradu".

Kao što se sa slike može videti, Most preko Ade direktno povezuje dve najmnogoljudnije beogradske opštine. Čukaricu (179.031) i Novi Beograd (212.104). Tu posredno možemo da dodamo i Rakovicu (108.413). Znači, najbanalnije gledano, ne računajući sve južne beogradske opštine, potencijalno je koristan za 499548 ljudi. Poređenja radi, tri centralne beogradske opštine (Vračar, Savski Venac i Stari grad) imaju svega 142184 stanovnika, što je za četvrtinu manje od jedne Čukarice.

Broj-stanovnika-po-opstinama.jpg



E sada, imamo li pravo da kažemo da povezivanje kvalitetnim sistemom javnog prevoza ovih opština "nema nikakvog smisla", da su u pitanju "periferno-obodne linije i da ne rešavaju nikakav gorući problem javnog saobraćaja u gradu"? Nemamo, jer se na primeru automobilskog saobraćaja pokazalo da je ovaj most i te kako potreban i opravdan. Zaslužuje li onda ovoliki broj ljudi da se preko mosta prevozi samo sa par autobuskih linija i čeka, kako kažeš, 50 godina na metro kako bi se vozili ko ljudi? Ili treba uz pomoć dodatnih ulaganja u infrastrukturu koja će se kasnije i onako koristiti za neki vid metroa povezati tramvajske mreže sa obe strane reke? Obzirom da su i prirodno na dohvat ruke (manje od 2.5 kilometra), mislim da se odgovor nameće.

Neko bi mogao da kaže: "Sve je to u redu, ali sve je u centru grada i svi putevi sa periferije treba da vode u centar grada." Možda nekada. Centar grada je odavno iscrpeo svoje potencijale. I da hoće, više ne može da se razvija, bar ne onim tempom koji bi bio prihvatljiv. Limitiran je pre svega ograničenim infrastrukturnim potencijalom (hronični nedostatak parking mesta, saobraćajnice nedovoljnog kapaciteta, komplikovani imovinsko-pravni odnosi...), pa nije čudo što Novi Beograd polako postaje alternativni, a u nekim sferama i glavni centar grada. Na poslovnom planu je u njemu već sada sedište ogromnog broja banaka, velikih i manjih firmi, ima ogromni kapacitet poslovnog prostora, kongresni centar Sava, Ekspo centar, hotele većih kapaciteta i raznih kategorija poput hotela Hyatt Regency, Continental, Hotel In, u budućnosti i hotel Jugoslavija. Postaje sve značajniji komercijalni centar (veliki šoping molovi poput Delta City-ja i Ušća, ogroman broj hipermarketa svih vrsta...) U izgledu je da u budućnosti to postane i na administrativnom planu. Sve je više kulturnih, sportskih i zabavnih sadržaja zahvaljujući Centru Sava, Beogradskoj Areni, multiplex bioskopima sa pratećim sadržajima, a što ne pomenuti i splavove. U svakom slučaju, iz sve više razloga će se ići na Novi Beograd i to će se u budućnosti samo povećavati, pa se u skladu sa tim valja ponašati i pri planiranju i projektovanju saobraćajne infrastrukture i povezivanju ostalog dela grada sa njim. U tom smislu je neophodno i kvalitetno povezivanje Novog Beograda sa ostalim delovima grada i sa te, do sada zapostavljene južne strane, kako po pitanju automobilskog saobraćaja, tako i po pitanju svih oblika javnog prevoza. I to odmah. A u tu svrhu, Most na Adi je ko Bogom dan.
 
cgmiki":ny7yfx97 je napisao(la):
@vucko
Ради се у Јурија Гагарина као и на простору бувљака. Интензивирани радови са лепшим временом.

Pokušaću sutra (odnosno danas) ako bude lepo vreme da napravim par slika na prilaznim petljama sa obe strane Save.
 
blagoje":2k756ydl je napisao(la):
A u tu svrhu, Most na Adi je ko Bogom dan.

Sve je lepo sroceno do ove recenice. Ona se uopste ne uklapa u ostatak price. Sve si lepo rekao, Beograd se siri, gleda se broj stanovnika i sl. Prema tome se i organizuje raspored objekata i saobracajnica. Razmotrimo druge dve solucije koje su bile u opticaju:
1. Za 500 miliona evra bio je prakticno ugovoren kompletan zavrsetak obilaznice sa novim mostom na Dunavu, nizvodno od Pancevackog mosta. Da je taj projekat realizovan, umesto sto je politicki zaustavljen i pare poslate za most na Adi dobio bi potpuno izbacivanje teskih kamiona koji su u tranzitu kroz Beograd, u bilo kom pravcu izmedju Vojvodine, Nisa, Ibarske magistrale i Novog Sada. Znaci nijedan tranzitni kamion ne bi usao u grad, a oni su zapravo najveci problem sto je EU vise puta isticala u nekim svojim analizama.
2. Za 500 miliona evra Mrkonjic je predlagao 2 mosta sa 3+3 trake na oba spica Ade sa pratecim prilaznim saobracajnicama, mnogo jednostavnijim. Ovo resenje je prakticno jer bi pravac Obrenovac odmah isao na onaj drugi most, ne bi prilazio Adi i Sajmu.

Sta dobijamo sa mostom na Adi? Pozeska je u spicu i onako vec preopterecena saobracajem, novi ce tesko da primi. Opet sve sa juga dolazi u nekih 5 saobracajnih traka, 2 u Pozeskoj, i to jedna sa Kosutnjaka, a druga sa Zarkova, i tri iz pravca Obrenovca. Znaci i dalje imamo 5 traka koje dolaze u petlju Radnicka kao i pre, samo ce deo saobracaja nesto ranije da skrece za NBGD, a ako realno pogledamo skretanje na Gazeli, jeste optereceno u spicu, ali ipak to nije bas toliki saobracaj da je potreban ovoliki most.

Dakle, most je potreban, ali ne ovakav. On je zamisljen kao deo jednog jako skupog i lepog projekta, ali kada se vec videlo da grad postaje siromasniji, da mora da gleda sta je nuzno, a sta moze da saceka, trebalo ga je bar za neko vreme zaustaviti.

Prica moze da se poredi sa sledecom: Udjem u stan i treba da kupim sto i stolice za sebe i porodicu. Teska je situacija. Zeni se bas svidjaju neke stravicno skupe, kvalitetne i lepe stolice. Imam para za jednu, a nas je cetvoro. Ona kaze da je bolje da kupujemo po jednu na svakih 5 godina i da se organizujemo u obrocima, jelo na smenu, sedenje u krilu, jer su te bas lepe, a ja kazem da cu da odem u Forma ideale i kupim 4 stolice da bismo funkcionisali normalno za sada, a ako bude zdravlja i para, kupicemo i te lepe. Da li ona realno ima bar jedan dobar razlog da i dalje nastavi da brani svoju lepu skupu stolicu?
 
Slike sa gradilišta na NBG juče (25. feb) popodne (klik na sliku za verziju u punoj rezoluciji):

Od Antifašističke borbe ka mostu:









Od Antifašističke borbe ka Španskih boraca:











Jedan deo od Španskih boraca prema depou je rasčišćen i ograđen:

 
@Линкс, укњижен плусићћћ за слике и труд.

Предпостављам да је исељавање Цигана из тог дела, где је траса УМП-а, прошло безболно !
 
А да и ми као и Словаци гласамо за неки будући мост Чака Нориса или можда мост Анђе Џоли :D. Вероватно о овој анкети нешто више зна и наш члан РокерСВК ;) .


Чак Норис добија мост?
23. фебруар 2012. | 20:45 | Извор: Танјуг
БРАТИСЛАВА -
Велики број Словака гласао је да се један нови мост у близини Братиславе, намењен пешацима и бициклистима, назове по америчкој акционој филмској и ТВ звезди Чаку Норису.

free image hosting

http://www.rtv.rs/sr_ci/magazin/cak-noris-dobija-most_302191.html


http://www.glassrpske.com/zabava/luda_planeta/Most-Cak-Noris-u-Bratislavi/71720.html
http://belgradelive.com/vesti/3906-a-u-bratislavi-most-caka-norisa
http://www.24sata.rs/vesti/svet/vest/slovaci-dobijaju-most-caka-norisa/30394.phtml
http://www.smedia.rs/vesti/vest/87288/
 
blagoje":136anp7b je napisao(la):
JohnyBgood":136anp7b je napisao(la):
SMORENI smo ovim vekovnim nadje*******avanjima laki-teski, ovuda-onuda nego HAJDE da to PRELOMIMO i KOPAMO TE PROKLETE TUNELE, USEKE, I PRAVIMO TAJ METRO MOST, pa makar to bilo za teski tramvaj. Ali ne bacajmo onda pare na deo tog sistema koji ce da dodje na red i udje u upotrebu tek za nekih 40-50 godina. Moja poenta je da je trosenje 30-40 miliona evra na tramvajsku liniju Banovo Brdo - blokovi nema nikakvog smisla pa makar i mi na kraju gradili nekakav tesko-tramvajski sistem koji bi komunicirao sa tim tramvajem koji prelazi preko mosta na Adi, recimo zato sto ide bas tunelom koji izlazi na raskrpetlju. To je druga faza metroa tako da to mozemo da ocekujemo za minimum 30 godina (prvo ce se graditi prva faza i to ce s lakocom da traje 20 godina, a onda dok od grada preko Prokopa stignemo do raskrpetlje BAR 10 a verovatno 20.

Mišljenja sam da je kompletan tvoj stav po pitanju šinskog saobraćaja preko Mosta na Adi posledica nerazumevanja trenutnih potreba za kvalitetnim povezivanjem ova dva dela grada, kako po pitanju običnog automobilskog saobraćaja, tako i po pitanju javnog prevoza. U suprotnom, ne bi ovde iznosio stavove tipa "trosenje 30-40 miliona evra na tramvajsku liniju Banovo Brdo - blokovi nema nikakvog smisla" i "skrckane pare na jednu tramvajsku liniju koja je periferno-obodna i ne resava nikakav goruci problem javnog saobracaja u gradu".

Kao što se sa slike može videti, Most preko Ade direktno povezuje dve najmnogoljudnije beogradske opštine. Čukaricu (179.031) i Novi Beograd (212.104). Tu posredno možemo da dodamo i Rakovicu (108.413). Znači, najbanalnije gledano, ne računajući sve južne beogradske opštine, potencijalno je koristan za 499548 ljudi. Poređenja radi, tri centralne beogradske opštine (Vračar, Savski Venac i Stari grad) imaju svega 142184 stanovnika, što je za četvrtinu manje od jedne Čukarice.

Broj-stanovnika-po-opstinama.jpg



E sada, imamo li pravo da kažemo da povezivanje kvalitetnim sistemom javnog prevoza ovih opština "nema nikakvog smisla", da su u pitanju "periferno-obodne linije i da ne rešavaju nikakav gorući problem javnog saobraćaja u gradu"? Nemamo, jer se na primeru automobilskog saobraćaja pokazalo da je ovaj most i te kako potreban i opravdan. Zaslužuje li onda ovoliki broj ljudi da se preko mosta prevozi samo sa par autobuskih linija i čeka, kako kažeš, 50 godina na metro kako bi se vozili ko ljudi? Ili treba uz pomoć dodatnih ulaganja u infrastrukturu koja će se kasnije i onako koristiti za neki vid metroa povezati tramvajske mreže sa obe strane reke? Obzirom da su i prirodno na dohvat ruke (manje od 2.5 kilometra), mislim da se odgovor nameće.

Neko bi mogao da kaže: "Sve je to u redu, ali sve je u centru grada i svi putevi sa periferije treba da vode u centar grada." Možda nekada. Centar grada je odavno iscrpeo svoje potencijale. I da hoće, više ne može da se razvija, bar ne onim tempom koji bi bio prihvatljiv. Limitiran je pre svega ograničenim infrastrukturnim potencijalom (hronični nedostatak parking mesta, saobraćajnice nedovoljnog kapaciteta, komplikovani imovinsko-pravni odnosi...), pa nije čudo što Novi Beograd polako postaje alternativni, a u nekim sferama i glavni centar grada. Na poslovnom planu je u njemu već sada sedište ogromnog broja banaka, velikih i manjih firmi, ima ogromni kapacitet poslovnog prostora, kongresni centar Sava, Ekspo centar, hotele većih kapaciteta i raznih kategorija poput hotela Hyatt Regency, Continental, Hotel In, u budućnosti i hotel Jugoslavija. Postaje sve značajniji komercijalni centar (veliki šoping molovi poput Delta City-ja i Ušća, ogroman broj hipermarketa svih vrsta...) U izgledu je da u budućnosti to postane i na administrativnom planu. Sve je više kulturnih, sportskih i zabavnih sadržaja zahvaljujući Centru Sava, Beogradskoj Areni, multiplex bioskopima sa pratećim sadržajima, a što ne pomenuti i splavove. U svakom slučaju, iz sve više razloga će se ići na Novi Beograd i to će se u budućnosti samo povećavati, pa se u skladu sa tim valja ponašati i pri planiranju i projektovanju saobraćajne infrastrukture i povezivanju ostalog dela grada sa njim. U tom smislu je neophodno i kvalitetno povezivanje Novog Beograda sa ostalim delovima grada i sa te, do sada zapostavljene južne strane, kako po pitanju automobilskog saobraćaja, tako i po pitanju svih oblika javnog prevoza. I to odmah. A u tu svrhu, Most na Adi je ko Bogom dan.

TOTALAN PROMASAJ! Ja NIGDE, ama bas NIGDE, nisam govorio da nam ovaj sirokokapacitetni most sa 3+3 drumske trake ne treba i da je to previse. Mozda je mogla neka manje upecatljiva konstrukcija sa dva pilona ali se ni na to nisam okomio. Ajde da kazes, to sto je most ekstra impresivan i lep ima nekakvu psiholosku i estetsku vrednost koja ipak nije za baciti. Takodje mi je i lokacija OK tako da te stvari ovde propovedas nekome ko je vec vernik.

ALI, i dalje stojim pri tome da je dodavanje sina koje mogu da nose teski metro cista glupost sa ekonomskog stanovista. To mozda jesu dve najnaseljenije opstine ali one NEMAJU NITI CE IMATI razvijenu mrezu linija metroa koji ce ih povezivati ni u sledecih 50-60 godina i koje bi tu mostovsku vezu ucinile zaista korisnom. Istina, most povezuje dva vazna dela grada saobracajno i to je super i na njemu jos dugo, dugo, dugo nece biti guzve za autobuse koji tuda idu za dzabe zajedno sa drugim saobracajem. I povezuju ta dva dela grada u raznim pravcima. Tramvaj ni sada (kao sto teski metro jos decenijama nece) zapravo NE IDE u CENTAR Novog Beograda gde vecina ljudi koji tamo rade zele da idu. Autobusi to mogu sasvim lepo da obave u sledecih 3-4 decenije. Ako ne mogu i ako se planira nekakav splet linija metroa ili cak tramvaja u tom periodu - pokazi mi te planove. NEMA ih, jer uz puno srece i da se najzad uozbiljimo - treba da dobijemo dve osnovne linije koje su nam goruci problem. A bacanjem para na nesto sto nam nece trebati u sledecih 30-40 godina (deonica teskog metroa preko ovog mosta) samo odlazemo resenje tog goruceg problema.

Mi pozajmljujemo kapital po stopi od preko 7% godisnje, placanje necega 40 godina unapred je ravno placanju PETNAESTOSTRUKE cene. U tvom primeru to bi bilo kao da si se uselio sa zenom u prvi stan kupljen na kredit odmah posle svadbe. Nemate para ni za sta vece nego morate da pozajmljujete uz ogromnu kamatu. I onda umesto toliko drugih stvari koje vam trebaju kupite radni sto za dete koje jos nemate zato sto ce, Boze moj, to buduce dete jednog dana da krene u skolu. Totalno neracionalno.
 
Dozvoliću sebi da sam subjektivan i grešim, ali nekada mi se u komunikaciji sa tobom čini kao da si, programski rečeno, upao u "mrtvu petlju" i ne obraćaš puno pažnje na smisao onoga na šta odgovaraš. Još kad bi te uhvatio da repliciraš samom sebi i pri tome odgovor počinješ sa već čuvenim "O Isuse!", bio bih siguran! Malo šale, naravno. :)
Pošto smatram da smo diskusiju po ovom pitanju iscrpeli, da budem slikovit kao ti, ja ću sići na ovoj tramvajskoj stanici i poneti sa sobom taj je...ni sto, kako bih obradovao ženu i još nerođeno dete, i ako sam bio siguran da sam otišao da kupim krevetac. :)
 
Dragan77":izn694mt je napisao(la):
Ja ne znam kako neko uporedjuje metro i tramvaj. Narocito sto su nase sine uskog koloseka. Pa tramvaj koji ide kroz Istanbul zauzima duplo vecu sirinu, da ne pricam o metrou u Istanbulu, ili npr u Budimpesti koji ide i nadzemno, pa on zauzima 4 puta vecu sirinu.

Nisam uporedjivao metro i tramvaj ... Nego, vidim da je ovo vec postalo tesko pratiti. Zbog toga evo rekapitulacije sustine ove glomazne price.

Cela stvar je pocela kad su SNS i ostali iz neformalne anti-DS koalicije shvatili da je DS tempirao zavrsetak mosta pred izbore i da, sto je jos gore, taj most zaista deluje velelepno. Posle konsultacije sa svojim strucnjacima za psiholoski rat, ocigledno su zakljucili da je najbolje ljudima promeniti percepciju mosta tako da, umesto da pomisle "Gle kako je ovo veliko i lepo" treba da pomisle "Gle kako je ovo veliko i skupo". Iz tako uspostavljene prve asocijacije logicno sledi i misao: "Mora da zele da nas zasene, sto znaci da su tracili nas novac na osobine mosta koje su nepotrebne". Genijalan potez, posto su svi siromasni uvek vise nego spremni da veruju da ih je neko opljackao, pogotovo sto je to vrlo cesto sasvim tacno. U okruzenju za koje smo ubedjeni da je lopovsko, retko ce ko imati strpljenja da svaki put ispocetka analizira sta je dobro a sta lose, i da li mu je ovaj put novac oduzet opravdano ili ne.

Dalje je sledio neverovatan niz kreativnih ideja u kojima se sve drugo menjalo sem jedne jedine stvari koja je bila fiksirana i zadata: "kako dokazati da je most preskup". Tako smo culi: da je most isuvise sirok, da je isuvise tehnoloski napredan, da bi mogao da ima dva niža pilona umesto jednog visokog, da nije morao da bude viseci, da je mogao da ima stubove u vodi, da je isuvise dugacak zato sto je namerno stavljen na najsirem delu reke, da su petlje prevelike ali istovremeno nedovoljne jer nema nekih veza, da smo mogli nasuti deo reke i tako suziti glavni raspon. Poslednja iz serije je bila ideja da se deo za sinski saobracaj mogao izbaciti jer na tom potezu nije neophodan jos 50 godina, a ima precih troskova.

Ja sam pokusavao da predupredim beskonacna ponavljanja i buduce price na istu temu iznosenjem onoga sto vidim kao osnovne principe saobracajne politike Beograda, iz kojih se onda mogu naslutiti i konkretni prioriteti. Otprilike:

Pocetna osnova celokupnog zivota grada je automobilski saobracaj, metro je sekundarna infrastuktura koja jeste neophodna ali se zasniva, odnosno pociva na postojanju primarnih, magistralnih saobracajnica za osnovni transport. Delovi grada mogu da zive i razvijaju se samo ako takve saobracajnice postoje. Grad Beograd nije imao radikalnu rekonstrukciju saobracajnica jos od turskog vremena, pa je zbog toga neophodno zavrsiti kompletan UMP, zajedno sa tunelom, kao i obilaznice. Most na Adi je na tom mestu zato sto je deo UMP-a, i zato sto je to najblize mesto centru grada gde se moze provuci siroka kruzna saobracajnica izmedju dve reke. Samo takva saobracajnica moze rasteretiti saobracaj u centru jer se tamo ulice ne mogu menjati. Jedino sto se moze uciniti jeste da se saobracaj odvuce sa njih nudjenjem bliske i brze, nove, kruzne magistrale. Tako se stvara i altenativa osnovnim ulicama Beograda (no single point od failure) i otvara nedostajuci pravac kretanja po obodnim opsinama. Novi Beograd postaje ne samo najmnogoljudnija opstina nego i alternativni centar grada, sto otvara intenzivan saobracaj izmedju dva centra, pa reka Sava postaje ogromna smetnja daljem razvoju. Zbog toga svi novi mostovi na njoj moraju biti sto je moguce veci, i sa sto raznovrsnijim vidovima saobracaja, da u buducnosti ne bi postali usko grlo za neki vid saobracaja susednih teritorija (biciklisticki, tramvajski, metro, pesacki, toplovodi...). Posto je Most na Adi jos i na UMP-u, on MORA biti sirok. Petlje, bez obzira gde su, deo su saobracajnica grada i omogucuju ukrstanje opstih tokova saobracaja. Zbog toga imaju vrednost same po sebi, buduci da ih je u svakom slucaju negde neophodno napraviti. Zato se moraju birati, projektovati i racunati nezavisno od mostova sa kojima nemaju nikakvu sustinski vaznu vezu. Da bi petlje sto manje unistavale gradsko zemljiste bolje je da budu uze, vise i komplikovanije. Sto vise saobracaja bude ukrsteno na nekoj od njih, to ce manje biti potrebno da se dodatnim raskrsnicama i petljama unisti jos neki deo grada.

Sto se tice estetike, ako neko smatra da ovaj jadni narod zasluzuje bar jedan jedini velelepni simbol neke moguce svetlije buducnosti, onda je pravi izbor bas most, i to ovaj. Onima koji su imali Andrica za skolsku lektiru valjda ne treba objasnjavati prakticne i simbolicne vrednosti mostova. Ako ikome, valjda bi Srbima to moralo biti blisko. A od mostova, ovaj je najbolji i jedini pravi kandidat za simbol i estetiku. Oni dalji su isuvise daleko i nema ko da ih gleda, a most blize centru ne moze biti ovako veliki jer tamo nema odgovarajuce ulice u koju bi se ulivao. Najveca gradska rekreativna i turisticka zona i relativna blizina centra su pravo mesto za nesto vitko, elegantno i lepo. Ne moze bas sve da ceka "bolja vremena" jer ce onda idealno mesto za simbol grada vec biti zauzeto tuznim, stogodisnjim spomenikom "zlih vremena".

Ovo do sada pokriva pitanja UMP-a, tunela, petlji, pozicije mosta, njegove sirine i grandioznog koncepta. Sta je sa šinskim saobracajem?

Sve studije saobracaja u svetu su dosle do nedvosmislenog zakljucka da veliki gradovi moraju da imaju neku vrstu masovnog javnog saobracaja. U poslednje vreme je postalo jasno i to da masovni javni saobracaj mora da ide putanjom koja je odvojena od ostalog saobracaja. To je ono sto razlikuje tramvaj od metroa. Posto je ovo tesko, skupo ili potpuno nemoguce postici na starim ulicama, preporucuje se da se bar na svakom novom objektu koji sluzi saobracaju (novi put, most, petlja) unapred izgradi posebna putanja kojom ce odmah ili u buducnosti da ide neki vid masovnog javnog transporta. Kad ovako nesto vec postoji, lako je promeniti podlogu i sine, pa preci sa tramvaja na metro, ili sa metroa na buduca "lebdeca vozila" itd. Pretpostavlja se da su projektanti put ostavili onoliko sirok i bez ostrih krivina koliko vec imaju para i mogucnosti. Od toga zavisi koje vrste transporta tuda mogu ici. To je ono na sta sam mislio. Nisam poredio tramvaj i metro, vec sam rekao da je sasvim u redu sto su projektanti mosta ostavili posebnu, odvojenu putanju za razlicite vrste lakog sinskog saobracaja. To je u skladu sa savremenim preporukama ne samo za mostove nego za sve nove i vece puteve. Kod mosta koji ionako vec ima 6 klasicnih traka, koje su tehnicki zahtevnije, ovaj dodatak ne poskupljuje most toliko koliko se tvrdi, a od sustinske je vaznosti za moderni koncept koji tezi da se masovni transport provuce kroz sto je moguce vise gradskih ulica. To ne mora da bas u svim ulicama bude metro, vec se transport prilagodjava potrebi tog kraja. Posto je most uvek usko grlo i zajednicka tacka svih saobracajnica, a bice tu, nepromenljiv, bar 100 godina, u njemu unapred MORA postojati putanja rezervisana za te namene. Manje je vazno da li ce tu prvo ici tramvaj ili metro. Glavno je da je put dovoljno sirok i dovoljno prav za obe vrste, a izbor ce zavisiti od trenutnih finansijskih mogucnosti, kao i potreba saobracaja u odredjenom trenutku. Ako to ne moze odmah da se izvede bas svuda, napravi se kako treba tamo gde su izmene skupe, a ostalo moze i kasnije. Naprimer na mostu, a isuvise ostra krivina na petlji moze i da se srusi i napravi nova. Do vremena kad to postane neophodno, mozda se iseli stovariste nafte ili hipodrom, pa to bude lakse, itd. To su standardne tehnike optimizacije koristi, troskova i vremena. Drugi veliki gradovi nekad ne slede ove preporuke ili zato sto vec imaju i metro i toliko mostova da si mogu dozvoliti luksuz da izostave ružne šine po nekima od njih, ili zato što su jednostavno stari, pa su skoro svi ti mostovi iz nekog davnog vremena.

To su, koliko mogu da se setim, pokrenuta pitanja. Ja stvarno ne vidim da su projektanti napravili bilo koju veliku gresku. Postoji problem raznih pristupnih puteva, ali to je nesto sto ce se još dugo raditi, pa mozda i ispraviti. Isto tako, tesko se izjasniti o ceni bez mnogo vise podataka.
 
Zuma":2fv30786 je napisao(la):
[
Cela stvar je pocela kad su SNS i ostali iz neformalne anti-DS koalicije shvatili da je DS tempirao zavrsetak mosta pred izbore i da, sto je jos gore, taj most zaista deluje velelepno. Posle konsultacije sa svojim strucnjacima za psiholoski rat, ocigledno su zakljucili da je najbolje ljudima promeniti percepciju mosta tako da, umesto da pomisle "Gle kako je ovo veliko i lepo" treba da pomisle "Gle kako je ovo veliko i skupo". Iz tako uspostavljene prve asocijacije logicno sledi i misao: "Mora da zele da nas zasene, sto znaci da su tracili nas novac na osobine mosta koje su nepotrebne". Genijalan potez, posto su svi siromasni uvek vise nego spremni da veruju da ih je neko opljackao, pogotovo sto je to vrlo cesto sasvim tacno. U okruzenju za koje smo ubedjeni da je lopovsko, retko ce ko imati strpljenja da svaki put ispocetka analizira sta je dobro a sta lose, i da li mu je ovaj put novac oduzet opravdano ili ne.

Dalje je sledio neverovatan niz kreativnih ideja u kojima se sve drugo menjalo sem jedne jedine stvari koja je bila fiksirana i zadata: "kako dokazati da je most preskup". Tako smo culi: da je most isuvise sirok, da je isuvise tehnoloski napredan, da bi mogao da ima dva niža pilona umesto jednog visokog, da nije morao da bude viseci, da je mogao da ima stubove u vodi, da je isuvise dugacak zato sto je namerno stavljen na najsirem delu reke, da su petlje prevelike ali istovremeno nedovoljne jer nema nekih veza, da smo mogli nasuti deo reke i tako suziti glavni raspon. Poslednja iz serije je bila ideja da se deo za sinski saobracaj mogao izbaciti jer na tom potezu nije neophodan jos 50 godina, a ima precih troskova.


Zuma, ovo je nisko podmetanje. Ništa ovde nije poteklo od SNS, može samo da bude obrnuto (ali vidimo da nije).
Ova diskusija se manje-više vrti u krug od početka teme, dakle još od pre prethodnih izbora koji su održani pre početka izgradnje mosta. Ama ništa od toga što si naveo nema veze sa opozicijom. Oni su retardi koji ne ulaze (a misllim da i ne razumeju niti da su sposobni da razumeju) suštinu priče. Dovoljno bi bilo da pitaju: a zašto ste nam poturili most koji navodno košta 80, pa ste promenili cenu na 120, pa sad kažete da košta 140, a revizorski izveštaj za 2010 kaže da je do tada koštao 190, vrlo blizu cifre koju su oponenti - iz struke- predviđali ? Oni su debili.
Jel' ja sad treba da poturam da si ti pred izbore došao na forum kao "ubačeni element" trenutne vlasti? Ponavljam, ovo što si napisao je veoma nisko i nema veze sa tokom diskusije.

Mnogo pre nego što je most i bio blizu da bude završen, ja sam napisao da će najveći benefit od njega biti veza NBG sa Čukaricom i Rakovicom, a da je sve planirano nakon toga biti promašena investicija. Reakcija je bila: "UUUUUUU!?!?!" Takođe, da postoji velika šansa da će most biti jedan od glavnih arumenata da se izabere koncept LRT. I još mnogo toga...
I dalje stojim iza toga. Rešenje mi i dalje izgleda neprimereno, neuklapa se i ako mogu da primetim - samoživo.
 
Nešto jučerašnjih slika sa špica ade (nije ih bilo dugo sa te strane)

aktuelno je uklanjanje pomoćnih stubova iz rukavca, izgradnja liftova i stepeništa za pristup mostu sa obala i špica ade i nastavak gradnje rampi na petlji Radnička:

img4049vp.jpg


img4083ml.jpg


img4058s.jpg


img4059r.jpg


img4082v.jpg


img4069wq.jpg


img4063g.jpg


img4085gw.jpg


img4091am.jpg


img4093ue.jpg


img4071i.jpg


img4088s.jpg


img4078jc.jpg


img4107k.jpg


xxxaj.jpg


img4100sd.jpg


img4095n.jpg


Meni najinteresantniji stub (br.7) za koji je privezana konstrukcija mosta kako je sila kablova nebi podigla u vis:

img4081j.jpg


Srećan put :) :

img4080n.jpg
 
Bravissimo za slike VV. :cool:

Sta mislite, da li bi valjalo ove celicne kosnike ofarbati u boju betona, nekako mi se cini da bi se tako puno bolje uklopili?

edit: typo
 
Гага":3ln50ygm je napisao(la):
А да и ми као и Словаци гласамо за неки будући мост Чака Нориса или можда мост Анђе Џоли :D. Вероватно о овој анкети нешто више зна и наш члан РокерСВК ;) .


Чак Норис добија мост?
23. фебруар 2012. | 20:45 | Извор: Танјуг
БРАТИСЛАВА -
Велики број Словака гласао је да се један нови мост у близини Братиславе, намењен пешацима и бициклистима, назове по америчкој акционој филмској и ТВ звезди Чаку Норису.

free image hosting

Веровали или не, овај бициклистичко-пешачки мостић се гради баш у делу града у коме живим :D Наравно да сам гласао за Чака и ако треба гласаћу опет. Гласање се иначе врши на Фејсбук страници Братиславске самоуправне области, за сада је Чак Норис добио више од 7000 гласова. То, да ли ће мост стварно добити овакво име није сигурно, али вредело је барем покушати. Ако хоћете, могу некада окачити и слиџе са градилишта пошто живим сасвим близу :)
 
Okaci ali u drugoj temi plz da ne idemo u off ;)
 
Veliki Vracar":1pjbevua je napisao(la):
Nešto jučerašnjih slika sa špica ade (nije ih bilo dugo sa te strane)

aktuelno je uklanjanje pomoćnih stubova iz rukavca, izgradnja liftova i stepeništa za pristup mostu sa obala i špica ade i nastavak gradnje rampi na petlji Radnička:

........

img4100sd.jpg


img4095n.jpg


......

Da li je ovo privremena platforma za montitanje lifta ili će ostati?
Da li se prostire i do pešačke staze na drugoj strani mosta?
 
Jel' se to meni čini ili nema ništa od panoramskih liftova? Tako barem deluje onaj kod ulazne rampe na čukaričkoj strani.
 
relja":164domi9 je napisao(la):
Da li je ovo privremena platforma za montitanje lifta ili će ostati?
Da li se prostire i do pešačke staze na drugoj strani mosta?

To je pokretna skela montirana na vođice na mostu za završne radove na "potpalublju" :p
 
Dragan77":21rjd4yk je napisao(la):
Prica moze da se poredi sa sledecom: Udjem u stan i treba da kupim sto i stolice za sebe i porodicu. Teska je situacija. Zeni se bas svidjaju neke stravicno skupe, kvalitetne i lepe stolice. Imam para za jednu, a nas je cetvoro. Ona kaze da je bolje da kupujemo po jednu na svakih 5 godina i da se organizujemo u obrocima, jelo na smenu, sedenje u krilu, jer su te bas lepe, a ja kazem da cu da odem u Forma ideale i kupim 4 stolice da bismo funkcionisali normalno za sada, a ako bude zdravlja i para, kupicemo i te lepe. Da li ona realno ima bar jedan dobar razlog da i dalje nastavi da brani svoju lepu skupu stolicu?
Sasvim pogrešno poredjenje. Stolica je pokretna oprema, most je infrastrukturna nekretnina. Ispravno bi bilo da si uporedio sa kanalizacionom ili elekro-instalacijom u stanu. Hoćeš li pre štedeti na tome ako nemaš dovoljno para za sve što ti treba, ili ćeš ipak štedeti na nameštaju? Ako si ikad sredjivao stan, znaćeš odgovor.
Uzgred, moj ti je savet da ti je bolje da ne kupuješ nikakve stolice nego bilo šta iz 'Forma Ideale', jer ćeš se vrlo brzo naći pred istim problemom: 'jel opet da uzimam jeftine stolice koje će se raspasti za par meseci, ili ovaj put ipak da kupim jednu pravu stolicu...' ;)
 
Nekoliko vizura sa juče suncem okupane ade:

img4119c.jpg


img4130g.jpg


img4120z.jpg


img4135q.jpg


img4134u.jpg


img4139y.jpg


Tu je i čuveno pretakalište nafte, valjalo bi to ipak preseliti negde...

img4153b.jpg


img4155d.jpg


img4199b.jpg


img4201iq.jpg


Izgradnja pešačkog pristupa na špic ade:

img4204t.jpg


img4207h.jpg


img4210i.jpg


img4222w.jpg


img4225ur.jpg


img4227j.jpg


img4231m.jpg


img4250s.jpg


img4232ft.jpg
 
Dragan77":3u8q0tbj je napisao(la):
1. Za 500 miliona evra bio je prakticno ugovoren kompletan zavrsetak obilaznice sa novim mostom na Dunavu, nizvodno od Pancevackog mosta. Da je taj projekat realizovan, umesto sto je politicki zaustavljen i pare poslate za most na Adi dobio bi potpuno izbacivanje teskih kamiona koji su u tranzitu kroz Beograd, u bilo kom pravcu izmedju Vojvodine, Nisa, Ibarske magistrale i Novog Sada. Znaci nijedan tranzitni kamion ne bi usao u grad, a oni su zapravo najveci problem sto je EU vise puta isticala u nekim svojim analizama.
Велика је разлика у томе што је обилазница републички пројекат, а Мост на Ади градски. Паре нису пребачене јер су различити начини финансирања. Мост на Ади није појео паре за обилазницу.
Dragan77":3u8q0tbj je napisao(la):
2. Za 500 miliona evra Mrkonjic je predlagao 2 mosta sa 3+3 trake na oba spica Ade sa pratecim prilaznim saobracajnicama, mnogo jednostavnijim. Ovo resenje je prakticno jer bi pravac Obrenovac odmah isao na onaj drugi most, ne bi prilazio Adi i Sajmu.
Мрка се налупетао глупости за свог мандата као сви остали заједно. Та његова офрље претпостава је потпуно нетачна, и срамотна за министра инфраструктуре.....
 
Danas sam prolazio Pastrovicevom ulicom,da bi preko Hipodroma dosao do mosta.
Radi se na nadvoznjaku koji treba da poveze Hipodrom i Pozesku,video sam radnike a i 4 novoizgradjena stuba i 50 metara konstrukcije koje nisam video kada sam tu poslednjji put prolazio pre otprilike mesec dana.
Nazalost,nisam imao aparat da fotografisem taj izuzetno bitan pristupni put za most preko Ade,o kome se na ovom forumu malo govori.

poz :)
 
Veliki Vracar":27nh921l je napisao(la):
relja":27nh921l je napisao(la):
Da li je ovo privremena platforma za montitanje lifta ili će ostati?
Da li se prostire i do pešačke staze na drugoj strani mosta?

To je pokretna skela montirana na vođice na mostu za završne radove na "potpalublju" :p

Pitao zato što mi ovi nosači u obliku "obrnutog V" ne deluju kao stalno rešenje, a ranije nisam viđao ovu skelu, nisam znao ni da postoji.
Nema veze, lift je potreban samo za one koji na Adu dolaze sa Novog Beograda.
Pešačka staza sa druge strane je interesantna samo kao vidikovac sa kojeg bi se video dobar deo Beograda.
 
stf":3uaze6he je napisao(la):
Велика је разлика у томе што је обилазница републички пројекат, а Мост на Ади градски. Паре нису пребачене јер су различити начини финансирања. Мост на Ади није појео паре за обилазницу.

Sve to stoji, ali ono što mene izludjuje je to što su skoro pa uspeli da i nas ubede koliko je to šatro važno.
Pare se ili ubiraju od nas - poreskih obvezika, ili uzimaju u kao kredit u naše ime, a na oba nivoa vlasti je ista koalicija.
 
Postoji tema za taj nadvoznjak ali niko ne kači slike u poslednje vreme.
Hladno je bilo i nikom se ne lomata da ide da slika.
Uskoro očekujemo da se to promeni i osvanu neke slike.

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=789&p=40

Inače često prolazim tuda i podigli su još stubova. Došlo je do razvajanja stubova kako bi ulica išla ispod. Polako se penju uzbrdo. Ne znam kad je krajni rok ali bi trebalo do izbora da ga završe. Ovaj nadvožnjak je jako bitan za dalji rad na novim nadvožnjacima u Radničkoj. Dobar deo saobraćaja sa BB će ići tuda ka gradu ako ne i sav.
 
Vrh