JohnyBgood":3c015mss je napisao(la):SMORENI smo ovim vekovnim nadje*******avanjima laki-teski, ovuda-onuda nego HAJDE da to PRELOMIMO i KOPAMO TE PROKLETE TUNELE, USEKE, I PRAVIMO TAJ METRO MOST, pa makar to bilo za teski tramvaj. Ali ne bacajmo onda pare na deo tog sistema koji ce da dodje na red i udje u upotrebu tek za nekih 40-50 godina. Moja poenta je da je trosenje 30-40 miliona evra na tramvajsku liniju Banovo Brdo - blokovi nema nikakvog smisla pa makar i mi na kraju gradili nekakav tesko-tramvajski sistem koji bi komunicirao sa tim tramvajem koji prelazi preko mosta na Adi, recimo zato sto ide bas tunelom koji izlazi na raskrpetlju. To je druga faza metroa tako da to mozemo da ocekujemo za minimum 30 godina (prvo ce se graditi prva faza i to ce s lakocom da traje 20 godina, a onda dok od grada preko Prokopa stignemo do raskrpetlje BAR 10 a verovatno 20.
Mišljenja sam da je kompletan tvoj stav po pitanju šinskog saobraćaja preko Mosta na Adi posledica nerazumevanja trenutnih potreba za kvalitetnim povezivanjem ova dva dela grada, kako po pitanju običnog automobilskog saobraćaja, tako i po pitanju javnog prevoza. U suprotnom, ne bi ovde iznosio stavove tipa "trosenje 30-40 miliona evra na tramvajsku liniju Banovo Brdo - blokovi nema nikakvog smisla" i "skrckane pare na jednu tramvajsku liniju koja je periferno-obodna i ne resava nikakav goruci problem javnog saobracaja u gradu".
Kao što se sa slike može videti, Most preko Ade direktno povezuje dve najmnogoljudnije beogradske opštine. Čukaricu (179.031) i Novi Beograd (212.104). Tu posredno možemo da dodamo i Rakovicu (108.413). Znači, najbanalnije gledano, ne računajući sve južne beogradske opštine, potencijalno je koristan za 499548 ljudi. Poređenja radi, tri centralne beogradske opštine (Vračar, Savski Venac i Stari grad) imaju svega 142184 stanovnika, što je za četvrtinu manje od jedne Čukarice.
E sada, imamo li pravo da kažemo da povezivanje kvalitetnim sistemom javnog prevoza ovih opština "nema nikakvog smisla", da su u pitanju "periferno-obodne linije i da ne rešavaju nikakav gorući problem javnog saobraćaja u gradu"? Nemamo, jer se na primeru automobilskog saobraćaja pokazalo da je ovaj most i te kako potreban i opravdan. Zaslužuje li onda ovoliki broj ljudi da se preko mosta prevozi samo sa par autobuskih linija i čeka, kako kažeš, 50 godina na metro kako bi se vozili ko ljudi? Ili treba uz pomoć dodatnih ulaganja u infrastrukturu koja će se kasnije i onako koristiti za neki vid metroa povezati tramvajske mreže sa obe strane reke? Obzirom da su i prirodno na dohvat ruke (manje od 2.5 kilometra), mislim da se odgovor nameće.
Neko bi mogao da kaže: "Sve je to u redu, ali sve je u centru grada i svi putevi sa periferije treba da vode u centar grada." Možda nekada. Centar grada je odavno iscrpeo svoje potencijale. I da hoće, više ne može da se razvija, bar ne onim tempom koji bi bio prihvatljiv. Limitiran je pre svega ograničenim infrastrukturnim potencijalom (hronični nedostatak parking mesta, saobraćajnice nedovoljnog kapaciteta, komplikovani imovinsko-pravni odnosi...), pa nije čudo što Novi Beograd polako postaje alternativni, a u nekim sferama i glavni centar grada. Na poslovnom planu je u njemu već sada sedište ogromnog broja banaka, velikih i manjih firmi, ima ogromni kapacitet poslovnog prostora, kongresni centar Sava, Ekspo centar, hotele većih kapaciteta i raznih kategorija poput hotela Hyatt Regency, Continental, Hotel In, u budućnosti i hotel Jugoslavija. Postaje sve značajniji komercijalni centar (veliki šoping molovi poput Delta City-ja i Ušća, ogroman broj hipermarketa svih vrsta...) U izgledu je da u budućnosti to postane i na administrativnom planu. Sve je više kulturnih, sportskih i zabavnih sadržaja zahvaljujući Centru Sava, Beogradskoj Areni, multiplex bioskopima sa pratećim sadržajima, a što ne pomenuti i splavove. U svakom slučaju, iz sve više razloga će se ići na Novi Beograd i to će se u budućnosti samo povećavati, pa se u skladu sa tim valja ponašati i pri planiranju i projektovanju saobraćajne infrastrukture i povezivanju ostalog dela grada sa njim. U tom smislu je neophodno i kvalitetno povezivanje Novog Beograda sa ostalim delovima grada i sa te, do sada zapostavljene južne strane, kako po pitanju automobilskog saobraćaja, tako i po pitanju svih oblika javnog prevoza. I to odmah. A u tu svrhu, Most na Adi je ko Bogom dan.