@JohnyBgood
Moram da priznam da uvažavam neke tvoje proklamovane stavove, poput definisanja prioriteta, štednje u uslovima nemaštine i forsiranja metroa u svrhu razvoja koncepta javnog saobraćaja. Namerno kažem proklamovane, jer ovi tvoji stavovi nakon pokušaja iznošenja kontra argumenata ostalih članova foruma koji misle suprotno, a vezani su za druge projekte, i nakon što se diskusija rasplamsa poprimaju neki sasvim drugi oblik. Da li iz potrebe da se stalno kontrira nekom projektu ili nekim članovima foruma, u zanosu često postaješ kontradiktoran, a neki tvoji stavovi se ne podudaraju sa onim što si ranije pisao. Da ne bi ispalo da pričam napamet, a vezano za tvoje argumente o neophodnosti štednje za prioritetne projekte, bacanju para i potcenjivačkom odnosu prema planu (do izgradnje metroa) privremene tramvajske linije preko Mosta na Adi, navešću ti jedan primer. Svojevremeno napadajući izgradnju tunela ispod Topčidera u sklopu druge faze UMP-a si, nema tome ni dve nedelje, napisao:
[box]Kad vec pricamo o podzemnom tramvaju, evo jedne provokacije.
Gledam malo mapu grada i sve nesto mislim da umesto kopanja dve cevke od raskrpetlje do ispod Partizanovog stadiona, moze da se od prilike iskopa dupla duzina samo jedne cevke. Recimo nesto a la raskrpetlja-Prokop-Slavija-Studentski trg. Ista kolicina kopanja, materijala za oblogu tunela, i samo umesto asfalta za kola pruzis najobicnije sine za tramvaj, ali jedno milion puta korisnije od automobilskog tunela do Autokomande. OK, stanice poskupljuju projekat ali i tu ti treba samo par vertikalnih rupa sa obicnim stepenistima i moze krajnje spartanski, kao mnoge linije i stanice u Cikagu (to mi je i cak nekako "cool" - surova funkckionalnost)
Na kraju to da bi bili obicni tramvaji znaci da umes da operises sa njima i ne trebaju ti neki posebni i skupi sistemi. A i j***ni tramvaj ima farove pa valjda moze da "vidi" pod zemljom.
To bi mogla da bude posebna linija koja za prvu ruku ide napred-nazad (nezgoda: presedanje na raskrpetlji) ali sa samo malo dodatnih para moze da se izbije na povrsinu i sine kod zooloskog vrta - znaci moze da bude deo postojece mreze tramvajskih linija a sa raskrpetljaske strane i tako vec ide tramvaj.
Ako bi to proradilo onda po slicnom sistemu mozemo i deonicu Vuk/Bulevar - Savski amfiteatar, gde se izbija na povrsinu. Bezecujes Stari most iskljucivo za tramvaje i ucinio si ogroman posao. Posle toga, ako Bog da, tramvaj plitkim usekom niz Bul. Djindjica pa u Zemun i ja bi bio sasvim zadovoljan. Bitno je da ide pod zemljom i ne ceka na semaforima. OK moze i da ide na stubovima mada mi se to resenje manje svidja.
I moja prva preferenca bi bio jedan lep i kompletan sistem "pravog", "teskog" metroa. Ali tu se previse lome koplja, skupo je, i to jednostavno nije na vidiku. Sa druge strane, neki uporno guraju UMH (unutrasnji magistralni hijeroglif) sa tim glupim tunelom raskrpetlja-autokomanda. Ako za 20 pa i 50 ili cak 100% vise para koje bi dao za taj tunel mozes da dobijes podzemnu tramvajsku trasu raskrpetlja-Prokop-Slavija-Terazije-Studentski Trg-Kalemegdan onda je po meni izbor vise nego jasan.
Naravno dodatna prednost ovog pomalo solomonskog resenja je da nema nikakve dileme da li te tramvaje novi most moze da nosi. Drugim recima automatski dobijas prilicno dobre linije od centra do Blokova, Banovog Brda, i Rakovice. Puna saka brade. Po ceni uporedivoj zbiru cena jednog automobilskog tunela kojim se puno ne dobija, plus dve deonice UMHa koje su i tako paralelne sa i idu jako blizu autoputa. Zivo me zanima da neko pita Banske Brdjane, sta bi radje, tunel do autokomande ili tramvaj koji od raskrpetlje sibne do Slavije, Terazija, i Studentskog Trga dok si rekao keks, sta bi izabrali? A ne verujem da bi se i stanovnici blokova, Rakovice, i vidikovca bunili...[/box]
E sada, ne znam da li je ovo samo tvoja provokacija, ali po istom principu mogu da shvatim i sve tvoje ostale postove, pošto sam u dilemi da li stojiš iza onog označeno iznad crvenim ili iza "skrckane pare na jednu tramvajsku liniju koja je periferno-obodna i ne resava nikakav goruci problem javnog saobracaja u gradu", a navedeno u prethodnom postu. Da ne govorim o konceptu podzemnog tramvaja koji proklamuješ, a gnušaš se privremene tramvajske trase preko Mosta na Adi. Ko pažljivo pročita ovaj tvoj post, a u svetlu poslednje rasprave, može lako da u ovom slučaju odbaci sve tvoje argumente i po definisanju prioriteta, štednje u uslovima nemaštine i forsiranja metroa u svrhu razvoja koncepta javnog saobraćaja. Neko čiji je osnovni argument u osporavanju svih ostalih projekata neophodnost prioritetne izgradnje metroa, ne sme da bude skeptik da će u narednih 50 godina zaživeti, koliko toliko, funkcionalna metro mreža. I obrnuto.