Veliki Vracar":bh64rvwo je napisao(la):blagoje :kk: dobrodošao u k+ klub!
Hvala, bolje vas našao!
Veliki Vracar":bh64rvwo je napisao(la):blagoje :kk: dobrodošao u k+ klub!
blagoje":19ftij9d je napisao(la):Ako prihvatimo činjenicu da je Most na Adi tu gde je, širina reke na tom potezu je celih 320 metara. Ako bi most pravili metodom kontinualne betonske ili čelične grede gde bi bili "stubovi uz obalu (plićak koji će postati obala)" njegov raspon bi bio oko 300 metara, pa bi verovatno i on postao svetski rekorder. (do sada najveći raspon mosta sa kontinualnom betonskom gredom ima most u Norveškoj Stolmasundet sa 301 metar, a sa čeličnim kontinualnim nosačem most u Brazilu Pont Costa de Silva sa 300 metara). E sada, kada već pravimo svetske rekordere, to znači da su oni na gornjim tehničkim granicama, što za realizaciju istih podrazumeva komplikovanija i skuplja tehnička rešenja, a što se opet kosi sa prednostima konstrukcija sa kontinualnim gredama, a koje su se navodile kao glavni argument u odnosu na metodu gradnje sa kosim zategama. Verovatno bi optimalan kompromis između ova dva rešenja bio most sa dva pilona i kosim zategama, ali je pitanje da li bi se time postigli svi efekti koji su investitori izgradnje ovog mosta želeli da postignu.
Stolmasundet (Norveška 1998) - raspon kontinualnog betonskog nosača 301 metar
Pont Costa de Silva (Brazil 1974) - raspon kontinualnog čeličnog nosača 300 metara
PS: 2006 je pored starog izgrađen novi most Shibanpo na reci Jangcekjang u gradu Čungking sa najvećim rasponom nosača od 330 metara, ali je on kombinacija betonskog i čeličnog dela (108 metara).
Shibanpo2 (Kina 2006) - raspon nosača 330 metara (108 metara od čelika)
PSS: Navedeni mostovi su rekorderi među grednim mostovima sa kontinualnim nosačem i sem mosta u Brazilu su znatno manjih širina od Mosta na Adi. Lučni mostovi mogu da imaju veći raspon, ali oni ne odgovaraju konfiguraciji terena oko Save. Najveći rasponi se postižu kod visećih mostova i mostova sa kosim zategama. Koga interesuju detalji, može da pogleda http://www.grf.rs/mm/files/learnmat/97uvodne vezbe.pdf
spatiotecte":zafq8034 je napisao(la):^^ Znaci strasno, kad cemo mi uspeti da uradimo nesto normalno do kraja i da se okanimo tog fuseraja?
relja":3oeqsq4z je napisao(la):Bezbroj puta je navedeno da se most gradio na mestu na kojem je Sava najšira.
I ja sam bezbroj puta ponovio da je to zato što je obala na tom mestu neuređena, i da je to jedini neuređeni potez duž obale u centralnoj gradskog zoni. Uređenjem obale, na račun plićaka, bi se Sava "suzila" na manje od 300 metara, pa i do 270, pa čak malo i "ispravilo" korito u toj krivini. tako da ni raspon ne bi morao da bude ekstremne dužine. Ali, cilj naručioca nije bio premostiti Savu, cilj je bio premostiti Savu velelepnim rešenjem, a cenu i kamate će narod lakše da proguta uz dobar spin.
Zuma":3siog69u je napisao(la):Most na Adi je toliko sirok dobrim sa razlogom, a pitanje je i da li ce bilo koji sledeci da bude uzak. Reka Sava je postala glavna smetnja razvoju grada i ona se mora premostiti sto je bolje moguce. Zbog losih saobracajnica u starom delu grada (neizgradjen UMP), i nedostatka prostora za velike gradjevine, na Novom Beogradu je poceo da se formira novi centar. Zbog toga Beograd polako postaje "podeljena licnost", sa novim poslovnim i stambenim centrom na Novom Beogradu, a starim poslovnim i administrativnim centrom u starom Beogradu. Ovako razdeljena centralna zona grada zahteva ogroman saobracaj izmedju dva centra, a izmedju njih se kao za inat isprecila reka. To je dodatan problem za grad koji ionako ima uske i lose ulice. Koliko ja znam sve analize saobracajnih trendova predvidjaju drasticno povecan saobracaj preko svih reka, i pravi kolaps ako se nesto radikalno ne ucini. Situacija je potpuno jednaka kao i kod price o potrebi provlacenja saobracajnice velikog kapaciteta negde blizu centralnih delova grada, gde imamo najuze ulice, a gde zeli da ide najvise ljudi. Kao grad podeljen sa cak dve VELIKE reke, sa TRI buduca centra razdeljena sa tri recna toka, Beograd jednostavno mora da gradnjom veceg broja mostova premosti ono sto je u saobracajnom smislu bitan hendikep. Na nesrecu, mostovi su skupi, pa se ne mogu graditi u nastavku bas svake ulice koja izlazi na reku (pogotovo ako su uske ili tesko dostupne, pa ne mogu da dovedu vecu kolicinu saobracaja). Ekonomski, to jedino ima smisla u nastavku sirokih, dobro povezanih ulica, ili buducih koridora. A takvih nemamo bas puno. Upravo zbog toga, u lose planiranom Beogradu, ono malo pogodnih mesta gde ima smisla da u buducnosti bude most, NE SME biti protraceno uskim mostom, pa makar pun saobracaj primili nesto kasnije. Zato je na Most na Adi sirok koliko je to bilo moguce napraviti, pa je na njega ubaceno sve sto je moglo da stane: od sinskog saobracaja do biciklistickih staza, uz razne sitnije ali zdrave dodatke tipa toplovod, vodovod i sve moguce energetske, opto i zicane komunikacije dva dela grada. Isuvise je skupo praviti drugi most pored prvog, a cesto je i nemoguce. Ako se na mostu stedi, neko ce u buducnosti morati da rusi stari most, da bi napravio veci. A tako nesto je posle skoro nemoguce. U gradu u kome nema dovoljno mostova, ne smes ukinuti saobracaj po nekoj glavoj magistrali na dve godine.
Ukratko, u siromasnim zemljama mostova uvek ima malo, predstavljaju centralnu infrastukturu grada, i zbog toga se na njima ne sme stedeti. Posredna cena koja se svakog dana placa kad nesto toliko retko i nezaobilazno nije vise dovoljno dobro, je isuvise ogromna u isuvise velikom broju oblasti.
Somi303":2m2mmhu1 je napisao(la):Ево пар сличица од мене
Ништа посебно
Фале два шрафа
Овај је крив и нису га скроз зашрафили -.-
JohnyBgood":2ehz8pj9 je napisao(la):Postavlja se pitanje cemu u celu tu pricu o "sirokim sobracajnicama" uguravati i metro? Ako je metrou vec najbolje da udje u plitke useke po Novom Beogradu a po starom delu grada da ide klasicnim tunelima onda on i ne mora a verovatno i ne treba da se poklapa sa tim sirokim pravcima.
Koliko god se ustedi zdudavanjem metroa i drumskog saobracaja na jedan most verovatno se priblizno gubi na prilazninm petljama koje postaju komplikovanije i skuplje.
Razdvojiti lokaciju prelaska reke metroom i drumskim saobracajem ima smisla, tako da se pitam koliko bi nas kostao ovaj most na Adi + sve prilazne petlje da je samo 3+3 drumski i koliko bi to sto bi tu ustedeli bilo u odnosu na metro most negde blizu starog mosta gde bi nam on zapravo vise trebao nego ovde na Adi?
PS Argument "pa tuda ce za prvu ruku ici tramvaj" fakticki opravdava trosak METRO mosta da bi njime sledecih 30 godina isao tramvaj Banovo Brdo - blokovi tako da je to malo smesno.
blagoje":2be9gt6d je napisao(la):I ono što je u celoj priči paradoksalno, izgradnjom prve faze UMP-a, ma koliko on bio osporavan, biće izgrađeno 2200 metara budućeg nezavisnog metro sistema sa dve stanice sa različite strane Save, a to je priznaćeš, bez obzira na prioritete, neuporedivo više nego što se na njemu uradilo u prethodnih više od 35 godina.
Kako ovo deluje kao da je postavljeno malo ranije a ne pre dva meseca.Somi303":rmeuw3no je napisao(la):Ево пар сличица од мене
Ништа посебно
blagoje":ko8o5z47 je napisao(la):JohnyBgood":ko8o5z47 je napisao(la):Postavlja se pitanje cemu u celu tu pricu o "sirokim sobracajnicama" uguravati i metro? Ako je metrou vec najbolje da udje u plitke useke po Novom Beogradu a po starom delu grada da ide klasicnim tunelima onda on i ne mora a verovatno i ne treba da se poklapa sa tim sirokim pravcima.
Koliko god se ustedi zdudavanjem metroa i drumskog saobracaja na jedan most verovatno se priblizno gubi na prilazninm petljama koje postaju komplikovanije i skuplje.
Razdvojiti lokaciju prelaska reke metroom i drumskim saobracajem ima smisla, tako da se pitam koliko bi nas kostao ovaj most na Adi + sve prilazne petlje da je samo 3+3 drumski i koliko bi to sto bi tu ustedeli bilo u odnosu na metro most negde blizu starog mosta gde bi nam on zapravo vise trebao nego ovde na Adi?
PS Argument "pa tuda ce za prvu ruku ici tramvaj" fakticki opravdava trosak METRO mosta da bi njime sledecih 30 godina isao tramvaj Banovo Brdo - blokovi tako da je to malo smesno.
Ne razumem te. Na osnovu ove tvoje priče sve navodi na zaključak da treba graditi samo jedan metro most koji će biti bliže centru. Taj most nije sporan i on će se svakako graditi, ako se ne varam, bilo kao dodatak pored Brankovog mosta, bilo kao potpuno novi most na potezu od tramvajskog mosta do železničke stanice. Međutim, ako ozbiljno razmišljamo o metro sistemu, ne možemo zasnivati metro mrežu grada na samo jednom metro mostu koji će spajati dve podjednako važne celine grada. Ako se slažemo da su neophodna dva metro mosta, onda stvarno ne vidim optimalniju lokaciju bliže centru grada za gradnju drugog, a da se njihovom blizinom ne gubi smisao. Već sada predosećam da ćeš se dohvatiti prioriteta kao argumenta protiv ovog rešenja drumsko-metro mosta. Ali zar nije bliže zdravoj pameti, da kad se već gradi most, on predvidi i za šinski saobraćaj, nego da se za 20 godina pri gradnji potpuno novog nedaleko od postojećeg pozivamo na "poslovičnu kratkovidost i glupost svojstvenu samo nama". Pa već se sada lome koplja oko toga da li je trebalo ostaviti mogućnost za šinski saobraćaj preko mosta Zemun - Borča. Priča o, zahvaljujući mostu, nametnutom rešenju buduće metro linije Banovo Brdo (kasnije eventualno Cerak, Rakovica, Miljakovac ...) - blokovi NBG (kasnije eventualno Bežanijska kosa, Zemun ...) za mene nema nikakvog smisla, jer ovo povezivanje se nameće kao prirodno, a kao deo kompletne metro mreže i neophodno za pokrivanje dobrog dela grada.
I ono što je u celoj priči paradoksalno, izgradnjom prve faze UMP-a, ma koliko on bio osporavan, biće izgrađeno 2200 metara budućeg nezavisnog metro sistema sa dve stanice sa različite strane Save, a to je priznaćeš, bez obzira na prioritete, neuporedivo više nego što se na njemu uradilo u prethodnih više od 35 godina.
Оволико блиска будућност се узима у обзир прилико реконструкције најобичније улице. приликом градње моста узима се у обзир управо потребе за нредних 50 годинаJohnyBgood":12uq9q5r je napisao(la):(A) Jako su korisni SADA i u sledecih 10-20 godina, i pri tome
stf":3vt93ooe je napisao(la):Оволико блиска будућност се узима у обзир прилико реконструкције најобичније улице. приликом градње моста узима се у обзир управо потребе за нредних 50 годинаJohnyBgood":3vt93ooe je napisao(la):(A) Jako su korisni SADA i u sledecih 10-20 godina, i pri tome
Zuma":czsoytlc je napisao(la):Prica o bacanju para na tramvajsku prugu na mostu je potpuno apsurdna. Metro nam naravno treba, ali je toliko skup, a gradnja dugotrajna, da je ogromno pitanje kada ce on realno poceti da smanjuje saobracajno opterecenje u gradu. U medjuvremenu tramvaji vec POSTOJE. I ne samo da postoje nego imaju i svoje sopstvene, odvojene putanje u dobrom delu ukupne trase. To znaci da nema prepreka za bitno povecanje njihovog broja (idu jedan iza drugog pa ne smetaju jedan drugom). Ima izvesnog smisla pretpostavka da prosecan covek u Beogradu jednu trecinu vremena ceka prevoz a dve trecine se vozi. A vrlo je moguce da se ovaj odnos priblizava i 50-50, da se cesto prevoz ceka onoliko koliko se provede u njemu. Iz ovoga je ocigledno da je i jednostavnom kupovinom veceg broja tramvaja vec sada moguce smanjiti ogromno vreme cekanja, postici BITNO poboljsanje, i premostiti vreme do pravog metroa. Da i ne spominjem da ne trose naftu, da su udobniji i da imaju manje eksploatacione troskove od autobusa, a da se mogu koristiti na drugim trasama i posle uvodjenja metroa. Uopste ne vidim u cemu je problem da se svaka nova i veca saobracajnica - a pogotovo SVAKI NOVI MOST - unapred pripremi za odvojeni sinski saobracaj, pa ma kakav on bio. Ako su podloga i stanice unapred spremni za metro (a bar po sirini), onda nista ne gubimo ako za sada tuda prolazi tramvaj. Naprotiv, to moze biti veliko povecanje kvaliteta javnog saobracaja po cenu kupovine jos tramvaja, a dodatno vec gradimo deo povrsinske infrastrukture za metro. I sta je jedina trenutna cena takvog pristupa? Da se svaki novi most projektuje sa tih bednih par metara sirine vise. Pa makar tuda za sad provukli jedino biciklisticku stazu sa cetri trake. Ja bih se cak slozio i sa cvetnom alejom sa travom i puzavicama koji se penju po kablovima Pa bi se OPET isplatilo ako stvarno gledamo u buducnost i najzad shvatimo koliko mostovi traju i za koliko to vremena unapred mi ustvari planiramo.