JohnyBgood":364ngcd8 je napisao(la):
Sa druge strane, tunel je vrlo diskutabilan. Em autokomandi dodatni saobracaj sa jos jedne strane ne treba, em se putovanja ne skracuju znacajno. Alternativni pravac BVP-autoput-ustanicka ili Drajzerova-Vozdovac ne traje duze za vise od 3-4 minuta, jos ce ovaj drugi verovatno da se ubrza uredjenjem BPPa a prvi je, kao sto smo gore videli, otcepljen podizanjem mosta.
JohnyBgood":364ngcd8 je napisao(la):
Gledam tunel kao vezu izmedju tacaka A i B, i vidim da izmedju A i B vec postoje sasvim prihvatljive alternative, dakle nema tu veze da li je iza tacke B Zvezdara, Cubura ili juzni Bronks. Od raskrpetlje do autokomande i Vozdovca se moze stici jako slicnom brzinom pored sajma pa na autoput ili Drajzerovom, pri cemu ta putovanja ne traju znacajno duze. Niti su ta dva pravca sada toliko nepodnosljivo zagusena (jer cak i sada most puno rasterecuje BVM, a zavrsetak petlji oko mosta i BPPa ce jos dodatno rasteretiti i BVM i Drajzerovu), dakle ako od A do B vec sada pristojno stizes, STA ce ti tunel izmedju A i B?! (uzgred BPP povezuje dve tacke izmedju kojih ne postoji dobra veza, dakle totalno racionalno, za razliku od ovoga)
JohnyBgood":364ngcd8 je napisao(la):
PS A veza Vracar - Novi Beograd je najlogicnija na utoput pa na Gazelu. Gazela je sada rasterecena. Resen problem, cemu izmisljati toplu vodu? Da ne pricam o totalnoj iracionalnosti teranja tog saobracaja preko te jadne Autokomande kojoj samo jos taj saobracaj fali.
Mislim da je citava stvar u tome sto projektanti NE ZELE jos saobracaja ni po auto putu, ni po BVM, niti po BVP, u stvari, oni ne zele bilo sta sto saobracaj ponovo usmerava ka centralnim zonama starog grada, ili na deo autoputa koji ide kroz grad. Planiranje se ne radi za godinu dana unapred, nego za deset ili dvadeset godina. Videli smo kakav je haos postojao pored Sajma ili na Gazeli. Novi most je to za sada sjajno resio, ali to nece trajati dugo. Saobracaj izmedju Novog Beograda i centralnih delova starog Beograda je vec sada ogroman i bice sve veci. Tu oslobodjenu rezervu u protoku preko autoputa i Gazele treba cuvati za prirodno povecanje saobracaja koje se ne moze spreciti izgradnjom novih puteva. Zadatak projektanta je da osmisli potpuno nove pravce kretanja koje je trenutno jos moguce napraviti, i da sav moguci saobracaj koji ima sanse da bude skrenut na te nove saobracajnice, stvarno i ode na tu stranu. Smisao magistrale Tosin Bunar - Most na Adi jeste da pokupi sto je vise moguce saobracaja sa leve (jugozapadne) strane te linije i skrene ga na most i juzno od njega, smanjuci tako ulazak u centralne delove grada. Autoput bi tada ostao samo za saobracaj koji potice desno od njega (Zemun, Batajnica, Stari deo NBG, Kineski most). Na taj nacin bi se osnovna saobracajna osa citavog Beograda, koja ide u pravcu Severozapad-Jugoistok, sastojala od dve magistrale, a ne samo od jedne. Ovo bi ne samo najzad napravilo dovoljnu rezervu za buducnost, nego bi se ukinuo i neprijatni "single point od failure". Ne sme citav Beograd da zavisi od jednog puta. Zamislite da se nesto dugotrajnije prirode desi Gazeli ili autoputu. Ako svojim resenjima pocnete previse da zavisite od autoputa, stao bi citav Beograd i dobar deo Srbije. To je nedopustivo. Ovim resenjem bi ogromni protok saobracaja po pravcu Severozapad-Jugoistok bio servisiran sa DVE uglavnom paralelne magistrale (autoput sa Gazelom, i pravac Tosin Bunar - most na Adi - deo UMP-a posle mosta), a manji protok po pravcu jugozapad-severoistok bi bio servisiran ostatkom UMP-a do Pancevackog mosta. Ovaj poslednji bi uz to omogucavao ulaz iz nove industrijsko-stambene zone sa druge strane Dunava, preko Pancevca, koji sada jednostavno nema gde da udje u Beograd, a pomogao bi i saobracaju koji auto putem dolazi sa juga Srbije a ima destinaciju unutar juznih i istocnih delova Beograda.
Medjutim, da bi ljudi koji polaze sa Novog Beograda levo od magistrale Tosin Bunar - most na Adi, stvarno zeleli da skrenu na njega i predju Savu novim mostom, morate im ponuditi da do odredista unutar starog dela grada mogu brze da stignu preko mosta na Adi nego preko Gazele, a da pritom opet ne opterete BVM, BVP ili autoput, ulivajuci se na njega samo nesto malo dalje. Zbog toga se mora izgraditi nezavisna "putanja", nazovite to UMP ili kako hocete, koja otvara pristup Beogradu sa juzne strane. A to znaci tunel i magistrala u nastavku tunela, sve do Pancevackog mosta. Takodje, kako god da okrenete, da bi pokrili povrsinu a ne samo pravac (tj da bi se brzo stiglo na bilo koju tacku povrsine), morate imati bar dve magistale unutar centralnih zona grada koji se seku pod pravim uglom. Pri tome se ne nadajte da ce obilaznica nesto bitno da popravi. Glavni deo saobracaja generise sam Beograd, a to je isuvise daleko zaobilazenje da bi bitan procenat ljudi isao obilaznicama ako je i krenuo i zavrsava u Beogradu.
Izgleda mi da u gradu jednostavno moramo da imamo bar dve-tri (ili cetri) ukrstene magistralne saobracajnice. Dakle, bar neki koliko god bio rudimentarni deo "mreze" (resetke) magistralnih puteva, jer je ukupan protok u gradu toliki koliki je, a njega ne mozete da progurate kroz uske i krivudave ulice sa semaforima na svakom cosku bez obzira kakva je topologija tih uskih puteva. Od toga se ne moze pobeci, cak ni pretvaranjem poneke raskrsnice u petlju (ako tamo gde je raskrsnica nekim cudom ima mesta), posto cete po matematickoj nuznosti samo premestati zagusenja levo-desno.