JohnyBgood":hrmsbzil je napisao(la):
O, ISUSE! Ovde ima toliko problema, imputacija, i pogresnih tumacenja da ne znam gde zapravo poceti.
Ocigledno je da ili ti nisi razumeo mene ili ja tebe. Jedino sto je sigurno je da se nikada nisam bavio imputacijama.
Rec zagusenje nisam koristio u smislu "cep", situaciju gde se ne mozes pomeriti, nego za svaki saobracaj u kome se propusna moc ulice spusti ispod vrednosti koja se jos uvek smatra prihvatljivom za normalni saobracaj kroz tu ulicu. Dakle zagusenjem se naziva i isuvise spor saobracaj u nekoj oblasti grada. "Sprecavanje zagusenja" je onda odvodjenje viska vozila iz te oblasti da bi saobracaj tu ponovo mogao da radi u rezimu koji je normalan za te i takve ulice.
Tacke A i B su tvoja sopstvena terminologija. Imao sam utisak da cemo se tako lakse razumeti. Na mestu gde si ove pojmove prvi put uveo, nisu se odnosili na bilo koje dve tacke u gradu, kako ih izgleda sada upotrebljavas, nego na neke dve tacke na trasi UMP-a, jedna sa sa jedne, a druga sa druge strane tunela. Citiram te:
"Gledam tunel kao vezu izmedju tacaka A i B, i vidim da izmedju A i B vec postoje sasvim prihvatljive alternative..."
Dakle, moja recenica:
"To resavas tako da taj visak saobracaja tim delovima UMP-a dovodis u tacku A i tacku B ..."
Ustvari znaci:
"To resavas tako da taj visak saobracaja tim delovima UMP-a dovodis na raskrsnicu gde bi pocinjao put za tunel, kad bi ga bilo. Posto tunela po tebi ne treba da bude, taj visak saobracaja u tvojoj verziji resenja skrece na alternativni pravac koji si izabrao da preuzme taj saobracaj umesto nedostajuceg tunela. Ili isto to sa opsirnijim opisom: Od Pancevackog mosta do autoputa po tebi treba da postoji UMP zato sto bi tamo saobracaj po starim ulicama oko Pancevackog mosta bio isuvise veliki, pa je korisno taj visak saobracaja usmeriti na novi put, tj na UMP (Dunavski deo prstena). Stare ulice oko Pancevackog mosta si rasteretio tako sto si deo saobracaja koji bi isao preko njih kad ne bi postajao taj deo UMP-a, skrenuo na UMP, pa je zatim taj visak saobracaja jednim delom stigao i do raskrsnice gde bi pocinjao put za tunel, kad bi ga bilo. Posto ga nema, taj saobracaj sada skrece na put koji si ti izabrao kao alternativni put izmedju tacke A i tacke B, tj kao alternativu tunelu. Kad sve saberemo desilo se sledece. Guzvu koja bi postojala kod Pancevackog mosta da nema tog segmenta UMP-a si pocistio tako sto si opteretio "alternativni put" na drugom kraju grada. Potpuno nove deonice UMPa ne doprinose povecanju guzvi na starim ulicama jer su novo-napravljene, nije ih bilo ranije. Ali onog trenutka kada saobracaj sa novonapravljenih ulica UMP-a skrenes u ulice koji i danas postoje, ti povecavas vec postojeci saobracaj u njima. To je za njih DODATNI saobracaj, jer ga nije bilo ranije. Drugim recima, efektivno si premestio visak saobracaja sa izlaza Pancevackog mosta na izabrani "alternativni put" koji kod tebe preuzima funkciju nepostojeceg tunela. A to se moze kratko opisati onako kao sto sam vec rekao: "Ulicu 1 resavas preusmerenjem viska saobracaja na ulicu 2." Ovo ne mora obavezno da znaci da ce sada i ulica 2 biti preopterecena, ali sigurno znaci da se sav saobracaj koji je bio visak na pocetnom mestu sada pojavio na nekom drugom mestu u gradu, odnosno da je stari saobracaj tu za toliko povecan. On nije prosto nestao time sto ste ulozili pare u resenje jedne tacke u gradu. Na originalnom mestu je sada bolje, ali je na ovom drugom zato sada gore. Znaci, bez izgradnje potpuno novih ulica, ako je moguce magistrala, "viskovi" saobracaja se samo premestaju po gradu. A ulice Beograda nemaju dovoljno velike rezerve u "neiskoriscenom saobracaju" koje bi se mogle iskoristiti u nama neophodnim, vecim preraspodelama saobracaja koje su nuzna posledica svake vece investicije. Efekat, ukupni benefit vase investicije je tako umanjen. Obicnim "popravkama" za vas novac niste dobili onoliki dobitak koliki bi bio u nekom gradu sa boljom saobracajnom infrastrukturom. UMP pokusava to da spreci i zato trazi za sebe sasvim nezavisnu, povezanu i kompletno novu magistralu duz cele svoje duzine. Topcidersko brdo se ne sme upropastiti, pa je jedini nacin da povezete ceo poluprsten, ili da se ono nekako zaobidje isto tako novoprobijenom ulicom, ili da se probusi tunel. Ovo drugo je lakse, bolje i jeftinije.
Ja stvarno ne znam kako da ovaj koncept objasnim jos jednostavnije.
Benefiti projekata koje ti spominjes su zbog ovoga manji nego sto izgledaju, odnosno manji nego zavrsetak kompletnog UMP-a. Topcidersko Brdo deli dve velike oblasti koje gravitiraju UMP-a. Novi Beograd i krajevi zapadno od Topcidera, su sa jedne strane, a centralni i juzni Beograd, Industriska zona Dunav i sve sto dolazi auto putem, a nije u tranzitu, su sa druge strane. Ako izmedju ove dve oblasti ne bude postojala brza, laka i visokopropusna veza, UMP u bitnoj meri gubi ogromni saobracaj koji bi potencijalno po njemu mogao ici izmedju ovih oblasti. Ovde ocekujem i znatni udeo teretnog saobracaja iz industriske zone Dunava. Nece bas svi oni biti voljni da se probijaju pored sajma, niti ce taj put uvek biti u stanju da ih primi zbog vec opisanih pojava opste opterecenosti svih starih ulica, brze preraspodele saobracaja, naglog povecanja zagusenja i slicno. A sto vise saobracaja bude odvuceno na UMP, to ce ostatak Beograda biti oslobodjeniji. Zbog toga je dobra i brza veza delova UMP-a, tj tunel, na ovom mestu bitna. Itd, itd, itd ... citava tema je ogromna ako pokusavate recima da opisujete jedan tako slozen sistem kao sto je saobracaj u velikom gradu. To bi trebalo crtati ali ja za to stvarno nemam vremena a ni potrebnih podataka.
Mi se inace ne slazemo se ni oko toga da je "Paralela autoputu" glupost, ni oko jos niza drugih stvari, ali mislim da vise ne treba opterecivati druge ponavljanjem onoga sto je vec receno. Vazno je samo da se iznese ideja, a ona je sada, iskreno se nadam, dovoljno jasna.