Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

blagoje":9wtbchth je napisao(la):
Delija":9wtbchth je napisao(la):
А и да имамо 2.4 милијарде евра за местимично денивелисани а којекуде семфоризовани булевар одакле нам?! :)

А ако икада улупају толике паре у то спалићу се испред дирекције.

Odakle ti ova cifra? Može neki izvor?

Izvor Jovin.
 
Ruku na srce, cifra nije uopšte nerealna. Trebalo bi sračunati koliko košta sam 3+3 profil na celokupnoj trasi, zatim projektovanje, denivelisanje i raskrsnice, tunel i najvažniju cenu eksproprijacije objekata na trasi.

Zli jezici bi dodali: i kraduckanje. :cool:
 
U povezivanju Vozdovca i Cukarice ne vidite znacaj? :rolleyes: Uostalom Bob je dao vise nego suvisao odgovor.
 
Ovako 2003 stavise u studiju prethodne opravdanosti UMP-a.Da napomenem cene su samo gradjevinskih radova bez ekspropriacija.Dakle umesto 405 miliona planirase da ova deonica UMP-a bude 318 i jos da dodamo nekoliko miliona eura koje je grad dao iz svog budzeta za hipodromsku raskpetlju.

ump.jpg
 
Сва је прилика да ће цена трасе до топчидера бити јако близу цени коју је дирекција предвидела за цео УМП.

Али не брините се другари.УМП се никада неће завршити.Па само код мене на Звездари у једној улици би зарад њега морали да сруше 6-7 стамбених зграда од којих су две П+3 а две П+4(5)

Оће то,ал кад би се гађали трамвајима и то овим шпанским.
 
Dosadasna trasa je oko 40% ukupne trase, tako da prica o 2,4 milijarde ne pije vodu. Uostalom projekat raste svakim danom i vec je poceo da oravadava svoje nastajanje. Stoga uopste se ne brinem da ce biti zavrsen i takodje nemam iluziju da ce to biti skoro.
UMP :kk:
 
GOJE":20wu8lkz je napisao(la):
Ruku na srce, cifra nije uopšte nerealna. Trebalo bi sračunati koliko košta sam 3+3 profil na celokupnoj trasi, zatim projektovanje, denivelisanje i raskrsnice, tunel i najvažniju cenu eksproprijacije objekata na trasi.

Zli jezici bi dodali: i kraduckanje. :cool:

Ali dok Delija ne da neki relevantan izvor, da pokušamo da vidimo neka dokumenta:

Dakle na osnovu "Prethodne studije opravdanosti UMP" iz oktobra 2003. godine (http://www.beoland.com/ump/stud opravd_deo1.pdf) procena troškova realizacije tada usvojene varijante je iznosila:

[box]Troškovi realizacije za funkcionalne delove UMP-a:
a) Za realizaciju dela UMP-a od T6 do Hipodroma ulaz u tunel “Dedinje”: 319 204 480 €
b) Za realizaciju dela UMP-a od Hipodroma ulaz u tunel “Dedinje” do ulaza u tunel “Šumice”: 138 172 800 €
c) Za realizaciju dela UMP-a od ulaza u tunel “Šumice” do Pančevačkog mosta: 140 828 860 €

Troškovi realizacije kompletnog projekta UMP-a od T6 do Pančevačkog mosta: UKUPNO: 598 105 654 €[/box]

U okviru "Izveštaja o reviziji finansijskih izveštaja završnog računa budžeta grada Beograda" od 28. decembra 2011. godine (http://www.dri.rs/images/pdf/revizija2011/izv-bg2010.pdf) može se pročitati sledeće:

[box]Уважавајући податке Дирекције о процени укупних трошкова на изградњи моста преко реке Саве и приступних саобраћајница који су на дан 31.08.2011. г, према до тада плаћеним, уговореним и процењеним износима исказани у износу од 42.010.199.515,87 дин (412.349.818,57 €), ревизија је мишљења да наведеном износу треба додати износ од 3.893.215.752 дин (38.213.739,19 €), који се састоји од: 2.400.000.000 дин (23.557.126 €), а односи се на процену очекиваног смањења ПДВ, за који је 26.07.2011. г, Министарству финансија поднет захтев, на који до дана ревизије није одговорено и од 1.493.215.752 дин (14.656.613,19 €), а који се односи на износ варијације бр. 29. поднете по основу продужетка уговора за изградњу моста преко реке Саве, што представља укупну цену коштања I фазе УМП у износу од 45.903.415.267 дин или 450.563.557,78 €.[/box]

Uzimajući ove podatke u obzir, prva faza UMP-a će nas koštati umesto procenjenih 319.204.480 € približno 450.563.557,78 €, što znači da je u pitanju prekoračenje od 41.15%. Ako ovo prekoračenje predvidimo za celu trasu UMP-a, on bi mogao da nas košta 844.238.186 €. Neka na to dodamo i sve negrađevinske troškove (pre svega eksproprijacija), cena sigurno ne bi trebala da pređe 1.000.000.000 €, ali je verovatno bliža vrednosti od 950.000.000 €. Da je mnogo, mnogo je. Ali mnogo manje od 2.4 milijarde koje nam nudi Delija. E sada, gde Delija iskopa 2.4 milijarde evra, baš bi voleo da znam?

Uhhh, kad sam počeo da pišem post, onaj prvi od Djordje*******g je bio poslednji! :)
 
Mislim da smo mi jednostavno mnogo ALAVI, trenutno gradimo i UMP, i SMT i Obilaznicu, to su 3 ogromna zalogaja za nas grad!

Zavrse jednu deonicu na UMP, pa krenu da grade 10km obilaznice, pa pokrenu pricu o SMT-u i pocnu most preko Dunava, i tako mic po mic se izgradnja kapitalnih investicija oduzi na 10-20 godina.

Mozda je bilo racionalnije da su radili projekat po projekat bar bi nesto bilo zavrseno danas.

Mnogo hteo, mnogo zapoceo...
A rezultata nigde....
 
Ključna reč - redosled.
Prosecati potpuno novi bulevar kroz grad, a da elementarna stvar - obilaznica, nije završena, je meni prosto neshvatljivo.

A da li treba uložiti 2.4 ili 0.95 milijarde eura u automobile - pa, odgovor se valjda sam nameće.
 
relja":2as11079 je napisao(la):
Ključna reč - redosled.
Prosecati potpuno novi bulevar kroz grad, a da elementarna stvar - obilaznica, nije završena, je meni prosto neshvatljivo.

A da li treba uložiti 2.4 ili 0.95 milijarde eura u automobile - pa, odgovor se valjda sam nameće.

Za 2.4 milijarde evra imamo 2 linije teskog metro-a, mislim da nema razmisljanja...
 
MilisaV":18ohnwe5 je napisao(la):
samo da vam napomenem da u 2011 godini i pored ovolike krize ima 150.000 automobila više registrovano nego 2010 godine. pri tome morate računati da je određen broj krševa ispao iz upotrebe. i pri tome da dodam da je samo oko 38.000 novih automobila kupljeno, dok je ostatak verovatno uvežen kao polovan. ako bi srbi kupovali nove automobile proporcionalno hrvatima godišnje bi kupovali preko 100.000 automobila, a ako bi kupovali proporcionalno slovencima kupovali bi preko 200.000 novih automobila godišnje. tu treba dodati i one koje bi uvezli polovne.

hoću da kažem da nikakav metro nas ne može spasiti saobraćajnog kolapsa ako ne gradimo nove puteve. zato je jako bitno izgurati oba projekta, i metro i ump pa makar samo tunel do auto komande, ali i smt i obilaznica i auto putevi.......


Да ли ја морам да променим таблице ако купим полован ауто? Из мог града?
 
mekbejn":2rcabusj je napisao(la):
Meni je ovo sumnjivo da tunel kroz Dedinje + prelazak preko autoputa košta samo 140 miliona. Mnogo sumnjivo.

Pokušaću malo da se igram i razmišljam naglas.

Grčka Terna na obilaznici oko Dimitrovgrada gradi dva tunela Pržojna Padina i Progon. Oba tunela su sa po dve nezavisne tunelske cevi, koje su sa po dve trake širine 3.5 metra. Ukupna dužina ova dva tunela je 1700 metara, a ugovorena cena je 38 miliona evra. Tunel "Topčider" je zamišljen takođe sa dve odvojene cevi, obe sa po dve trake od po 3.5 metra. Dužina ovog tunela je 2172 metra, odnosno oko 30% veća, pa ako kao referentnu cenu uzmemo onu od Terne (sa rezervom), dobijamo cenu nešto manju od 50 miliona evra. Pošto je ovo gradski tunel, koji mora da ispuni strože bezbednosne uslove (ventilacija, zaštita od požara, prolazi za evakuaciju...), a uz rezervu prema Terni, cena tunela će biti veća, verovatno između 60 i 70 miliona evra.

Petlja kod Autokomande bi morala da se uradi bez kompromisa sa svim potrebnim uzlaznim i silaznim rampama kako bi se UMP kvalitetno povezao sa postojećim saobraćajnicama na Autokomandi, a istovremeno bolje rešio i protok postojećeg saobraćaja ispod UMP-a. U tom smislu, kompleksnost ove petlje ne bi zaostajala za petljom "Radnička", osim što ovde ne bi imali potrebe za šinskim saobraćajem. Ako uzmemo u obzir da je ugovorena cena petlje "Radnička" 68 miliona evra, onda petlja "Autokomanda" ne bi trebala da košta više od 60 miliona evra.

Dva kilometra saobraćajnice UMP od petlje "Autokomanda" do tunela "Šumice" podrazumeva i petlju preko autoputa i nadvožnjak preko Ustaničke ulice sa pristupnim saobraćajnicama prema istoj, što bi trebalo da budu najskuplji objekti na ovoj deonici. Idejnim projektom iznad autoputa je previđena nešto komplikovanija varijanta kružne petlje kod Arene (obe petlje kod Arene su koštale nešto manje od 8 miliona evra). Ako imamo u vidu da je procenjena vrednost LOT1 od Tošinog Bunara do Železničke stanice NBG 27 miliona evra i da je približne dužine i konfiguracije kao ova deonica, mogli bi da pretpostavimo da bi cena ove deonice iznosila između 35 i 45 miliona evra.

Na ovaj način dobijamo cenu između 155 i 175 miliona evra za ovu deonicu što je u odnosu na procenjenu vrednost u proseku nekih 20% više i verovatno je posledica različitog viđenja rešenja petlje "Autokomanda" (njihovo idejno rešenje koje se pojavljuje u animaciji je prilično problematično). Naravno, ovo su samo neka moja razmišljanja, zasnovana na poređenju sa sličnim objektima koje sam uzimao kao referentna i bez pretenzija da pobijam stručne procene, pri čemu sam uzimao u obzir čisto građevinsku cenu, bez troškova eksproprijacije i ostalih pratećih troškova.
 
spatiotecte":3voe2i6h je napisao(la):
relja":3voe2i6h je napisao(la):
Ključna reč - redosled.
Prosecati potpuno novi bulevar kroz grad, a da elementarna stvar - obilaznica, nije završena, je meni prosto neshvatljivo.

A da li treba uložiti 2.4 ili 0.95 milijarde eura u automobile - pa, odgovor se valjda sam nameće.

Za 2.4 milijarde evra imamo 2 linije teskog metro-a, mislim da nema razmisljanja...

Do tog zakljucka se dolazi i direktnim poredjenjem radova koji ti trebaju. Cev koja ti treba za metro je dosta manja od samo jedne cevi za saobracaj u jednom smeru. Tim saobracajnim tunelima bi takodje trebali i zesci sistemi za provetravanje tako da je to jos dodatno.

Ako mi krenemo da kopamo bilo koji saobracajni tunel pre nego sto dobijemo osnovni sistem od dve linije metroa onda smo skroz odlepili. A cak i da imamo dve osnovne linije metroa po istoj racunici se isplati dodati jos jednu novu liniju nego zapoceti ovaj debilizam od projekta. A da imamo razgranatu mrezu metroa kao Pariz OPET bi bolje bilo napraviti jos jedan most preko Dunava, a o zavrstetku zeleznickog cvora da ne govorim.

Na kraju, ovom projektu ni samom nije jasno cemu treba da sluzi. Ako je za izmestanje tranzitnog saobracaja onda se to puno bolje i smislenije postize obilaznicom sa jos jednim mostom preko Dunava. Ako je nekakvo povezivanje Banovih Brda i Vidikovaca sa nekim drugim delovima grada i Pancevom onda se postavlja pitanje zasto je to kriticnije od povezivanja Karaburme/Mirjeva/ili Bulevara/Cubure sa Zemunom. Ili Banjicom/Brace Jerkovica. A to da se jedan takav sistem povezuje na most koji samo sto se ne srusi od muke u Dunav da ne govorim. Jos nisam naisao na smisleno objasnjenje zasto nam zapravo treba taj preskupi tunel. Da je to jeftino, naravno da nije lose imati i taj brzi pravac, ali nije jeftino niti ce ikada biti.

A da se radi samo deo do Autokomande, tek je to debilizam nad debilizmima. Skrckati milione evra da bi se ljudi zaglavljivali na Autokomandi i gutali izduvne gasove u tom tunelu dok cekaju. Neozbiljno je to cak i pominjati.
 
primetio sam da, kako se približava (uslovno) okončanje prve faze, naknadno spominju neki novi ciljevi projekta UMP-a, za koje ranije nismo čuli.

Bože sačuvaj da ja nekome osporavam da stanovnici Banovog brda treba da imaju bolju automobilsku vezu sa Voždovcem ili Slavijom nego danas, ali, svi znamo da se tako nešto ranije nije spominjalo.
Teško mi je da prihvatim da je pretvaranje dobrog dela gradu u novu Autokomandu izgradnjom tunela, nadbožnjaka, petlji rampi, i to duž postojećih uskih ulica i manjka parking mesta - bolje dugoročno rešenje od unapređenog javnog prevoza.


Belo g***o i dalje pada, ja odoh da kupim novu lopatu za sneg i počnem da čistim. Predlažem da i vi uradite isto jer komunalne službe sliku o životu u gradu dobijaju sa TV Studija B, a sneg se sam neće očistiti.
 
Гледе снега, како су се показале приступне рампе на мост? Прилично су стрме, препостављам да су биле приоритет за чишћење од снега и леда.
 
Projekat tunela Sozina je bio 70 miliona evra. tunel ima 4.2 km i uradjen je svetski. Za te pare sam siguran da se mogu napraviti i dve tunelske cevi u Beogradu.

Tako da prica o 2,4 milijarde ne znam od koga dolazi ali je veoma zlonamerna.

Ponavaljm treci put, Beogradu treba metro ali ne sme se stati ni sa UMP-om, decenijama nije ulagano u saobracajnu infrastrukturu. Bitno je da je pocelo da se radi, a UMP je dobar projekat i svaka nova vlast koje dodje ce ga sigurno nastaviti.
 
Johny B, prouči studiju opravdanosti, biće ti mnogo jasnije. 2 linije metroa siguran sam da koštaju 2.4 milijarde €. I siguran sam da se broj automobila u Beogradu neće tada smanjiti. Sa povećanjem standarda će rasti, vidi Budimpeštu. Tunel i petlja pored autokomande su potrebni. Kao i deo do P.mosta. Automobilski koncept?
Pa život ne može da stane i sačeka metro. Relja ima poentu, da treba sve da bude skromnije, da ima korupcije, nema transparentnosti, novac može da se pametnije preraspodeli. Ali ovo nije fašistička diktatura, pa jednim potezom se odaberu projekti i ljudi. Do 2008 za obilaznicu je bio zadužen ministar V.Iilc u demokratski izabranoj vladi V.Koštunice. Koji skoro ništa nije uradio za obilaznicu. Grad Beograd tu nije imao nikakvog uticaja.

Gradski poluprsten služi za distribuciju saobraćajnih tokova
izmedu dijametralnih perifernih gradskih zona.


Koristi za Beograd:
Poluprsten će se graditi kao tzv. inteligentna saobraćajnica, na taj način biće moguće upravljanje i monitornig saobraćaja
Novi most i prsten smanjiće tokove saobracaja na postojećim mostovima i saobraćajnicama u centru (30%), eliminisati zastoje i time prouzrokovane štetne efekte (sam projekat predviđa niz efikasnih mera zaštite životne sredine, specifične kolovozne konstrukcije, zaštitne zvučne barijere i dr.)


http://www.beoland.com/ump/prethodnastud.asp

http://www.beoland.com/izgradnja/ump.asp
 
nikola32":3rto33yp je napisao(la):
Delija":3rto33yp je napisao(la):
nikola32":3rto33yp je napisao(la):
1 cilj UMP je da se iz centra Beograda izbaci tranzitni saobraćaj.

Није тачно. :kafa: Пробај поново. :)

Ne, ti mi reci

Нећу ни ја,дирекција ће

Nije zanemarljiva uloga i značaj UMP-a u poboljšanju uslova odvijanja izvorno-ciljnih
saobraćajnih tokova, kojima je Beograd izvor ili cilj čije je ućešće ≈4,7%, a delimično i u
poboljšanju odvijanja tranzitnih saobraćajnih tokova, kojima je i izvor i cilj van Beograda,
čije je ućešće ≈1,3%
.

Невезано за то,и први део реченице је јако занимљив. :kafa:

ПС: Извињавам се за ону цифру.Пермутовао сам нешто али само за прву трасу су отишли (за сада) преко предвиђене цифре за 135 милиона... А цео УМП је дугачак преко 17км...
 
И немој да овде ико више спомиње тунел пошто само деоница до њега има високу еконмску оправданост,знатно вишу од остатка УМП-а лумпа.

Zaključak Prethodne studije opravdanosti

Rezultati Prethodne studije opravdanosti pokazuju:

1) Da ulaganje utvrđenih sredstava u izgradnju unutrašnjeg magistralnog poluprstena na
ukupnoj dužini od T6 do Pančevačkog mosta, s obzirom na ekonomske koristi koje se
očekuju u dvadesetogodišnjoj upotrebi mreži gradskih saobraćajnica sa UMP-om ima
(graničnu) zadovoljavajuću ekonomsku opravdanost.


2) Da ulaganje utvrđenih sredstava u etapnu realizaciju projekta unutrašnjeg magistralnog
poluprstena na delu od T6 do ulaza u tunel Dedinje ima visoku ekonomsku
opravdanost.
Visoka ekonomska opravdanost ulaganja u izgradnju ovog dela UMPa
u celosti potvrđuje logiku koja glasi: Ako za nekim objektom postoji nedvosmislena
nužnost radi udovoljenja egzistencijalnih društvenih aktivnosti, u tom slučaju mora
postojati i zadovoljavajuća ekonomska opravdanost ulaganja sredstava u izgradnju
istog.

3) Da ulaganje utvrđenih sredstava u etapnu realizaciju projekta unutrašnjeg magistralnog
poluprstena na delovima od T6 do ulaza u tunel Dedinje i od ulaza u tunel Šumice do
Pančevačkog mosta ima zadovoljavajuću ekonomsku opravdanost, ali nešto nižu
od etapnog ulaganja u deo UMP-a od T6 do ulaza u tunel Dedinje.

Preporučuje se :
Dalje angažovanje na pripremnim aktivnostima i na izradi odgovarajuće projektne
dokumentacije i studije opravdanosti za UMP na ukupnoj dužini, a pre svega na delu od T6
do ulaza u tunel Dedinje.
Da se projekat UMP-a realizuje etapno tako što bi se u prvoj etapi i to u što kraćem roku
gradio deo od T6 do ulaza u tunel Dedinje. Gradnja prvog segmenta mora se što hitnije
realizovati zbog iscrpljenih kapaciteta mostova preko Save i neophodnosti saniranja mosta
Gazela, kada jedino može značajnije da rastereti most preko reke Save na donjem Špicu
Ade Ciganlije.

Дакле УМП нема алтернативу! :o А и ова брига за мостове им пада у воду као што им и крајњи циљ УМП-а (Панчевац) прети да сваког тренутка...падне у воду.
 
Delija":2a0ginq7 je napisao(la):
ПС: Извињавам се за ону цифру.Пермутовао сам нешто али само за прву трасу су отишли (за сада) преко предвиђене цифре за 135 милиона... А цео УМП је дугачак преко 17км...

Pa ne bih rekao baš da si permutovao. ;) Istu cifru si pomenuo i 4. januara na temi UMP i most na Adi na SSC-u. Hoće centrala jednom da pogreši... :).

Nego jedan dobronameran savet.
Trudi se da svoje informacije proveriš, a argumente potkrepiš relevantnim činjenicama. Ništa uverljiviji nećeš biti u odbrani svojih stavova ako bacaš bombe i iznosiš spektakularne, ali netačne podatke. To će doprineti da te ostali članovi foruma shvate ozbiljnije i više pažnje posvete tvojim argumentima, a ja verovatno neću dobijati toliko pluseva u diskusijama sa tobom. :)

Uzdravlje!
 
@Delija, obmanjuješ ljude na forumu. Manipulišeš napisanim kako ti odgovara. Da ne upotrebljavam teže reči. Promenio si smisao mog posta, citirajući samo deo. Kad se pročita sve, zna se tačno na koji tranzit se odnosi.

nikola32":35leakmt je napisao(la):
1 cilj UMP je da se iz centra Beograda izbaci tranzitni saobraćaj. Od Pančevačkog mosta, Palilule, Zvezdare, Vračara ka NBG, Čukarici, Banovom Brdu, Rakovici.

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=165911#p165911

A ovo je ostatak teksta direkcije, koji si zaboravio da staviš:

1.3. Osnovna uloga i značaj projekta unutrašnjeg magistralnog poluprstena UMP-a

Unutrašnji magistralni poluprsten - UMP koji je fragmentarno prisutan u našoj svesti i
planovima već više od pola veka, predstavlja jednu od ključnih saobraćajnih arterija u
Beogradu. Već od GP-a 1950. godine pojavljuju se most preko Ade Ciganlije i tzv. Istočna tangenta - ključni segmenti distributivnog magistralnog poluprstena koji treba da rastereti centralnu gradsku zonu.
Pokrivajući gotovo ceo značajniji deo Beograda, prolazeći kroz najosetljivije delove grada, UMP je postao nezaobilazna tema. Iako je njegov kontinuitet, položaj i značaj u pojedinim planovima bio diskutabilan (uglavnom u delu one javnosti koja manje vrednuje saobraćajne potrebe), sve saobraćajne analize pokazuju upravo obrnuto.

Saobraćajni položaj verovatno nema alternativu i predstavlja jedino rešenje za savladavanje osnovnih saobraćajnih problema monocentričnog grada sa izrazito razvijenom radijalnom orijentacijom osnovnih magistralnih uvodnih pravaca.
Osnovna uloga i značaj UMP-a odnosi se prvenstveno na poboljšanje uslova odvijanja
međuzonskih saobraćajnih tokova, tj tokova koji imaju i izvor i cilj u Beogradu, čije je ućešće u ukupnoj matrici vožnji oko ≈94%.

Nije zanemarljiva uloga i značaj UMP-a u poboljšanju uslova odvijanja izvorno-ciljnih
saobraćajnih tokova, kojima je Beograd izvor ili cilj čije je ućešće ≈4,7%, a delimično i u
poboljšanju odvijanja tranzitnih saobraćajnih tokova, kojima je i izvor i cilj van Beograda, čije je ućešće ≈1,3%.

Prelaskom na “UMP” značajnog dela međuzonskih i izvorno-ciljnih, kao i delimično tranzitnih saobraćajnih tokova rasteretiti će se već prezagušena osnovna mreža saobraćajnica iz užeg jezgra Beograda. Time će se na osnovnoj mreži iz užeg jezgra grada bitno poboljšati uslovi saobraćaja (smanjiti vreme putovanja, smanjiti vremenski gubici, smanjiti buka, aerozagađenje, poboljšati bezbednost saobraćaja, smanjiti troškovi eksploatacije vozila i dr), što predstavlja osnov za ostvarenje najznačajnijih pozitivnih efekata koji se očekuju od UMP-a.
U rešavanju nagomilanih problema saobraćaja u Beogradu potrebno je posebno istaći
ulogu i značaj UMP-a u rasterećivanju postojećih gradskih mostova preko reke Save.

Imajući u vidu da je praktični kapacitet postojećih mostova ispunjen dostignutim saobraćajnim tokovima, a pre svega mosta “GAZELA”, kao i imajući u vidu da je ovaj most s obzirom na njegovo stanje neophodno što pre SANIRATI, proizilazi logičan zaključak da je saobraćajna uloga kompletnog UMP-a vrlo ZNAČAJNA. Za neke delove UMP-a bez dileme se može reći da, sa aspekta rešavanja dostignutih zahteva saobraćaja, predstavljaju nezaobilaznu NUŽNOST. Ovo se pre svega odnosi na potez od Tošinog Bunara do Hipodroma, ili pak samo na kraći deo navedenog poteza PRVE ETAPE, kojim se povezuju leva i desna obala reke Save u zoni ADE CIGANLIJE.

http://www.beoland.com/ump/stud opravd_deo1.pdf str.24/25
 
Vrh