Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=02&dd=01&nav_category=11&nav_id=578857

sreda 1.02.2012 | 00:31
"Most na Adi košta 161 milion evra"
Izvor: Tanjug

Beograd -- Pomoćnik gradonačelnika i predsednik Gradskog odbora DS-a Aleksandar Šapić izjavio je da je Most na Adi koštao 161 milion evra.

Šapić je dodao da su tvrdnje opozicije da je reč o 450 miliona rezultat nerazumevanja da je most deo projekta Unutrašnjeg magistralnog prstena.

U intervjuu z a "Press", Šapić je precizirao da "sve što danas Beograđani koriste da bi se na Most na Adi popeli, prešli ga ili sa njega sišli košta 161 milion evra" i da je taj most 38 metara duži nego što je prvobitno planirano, kao i da ima dodatne rampe.

Kad je reč o Unutrašnjem magistralnom prstenu, čine ga "i most na Adi i most preko Save i petlja kod Hipodroma i petlja u Radničkoj i petlja u Jurija Gagarina i petlja Tošin Bunar - koje još nisu izgrađene i koje će narednih godina biti završene".

Po Ssapićevim rečima, sve ostalo samo je "pokušaj Aleksandra Vučića" za kojeg je - kako kaže - "neprihvatljiva činjenica da je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas 2008. obećao Beograđanima most na Adi i da ga je u obećanom roku i završio".

"Ali, razumem Vučića, jer kada bi prihvatio da u politici postoje i ljudi koji drže reč i koji urade ono što obećaju onda bi morao da preispita sebe i zapita se kakvom se to politikom on bavi. Bojim se da s tim pitanjem Vučić nije spreman da se suoči", smatra Šapić.

Na opasku da je ranije pominjano da će izgradnja mosta koštati 120 miliona evra, Šapić kaže da je "naravno, sve urađeno po FIDIK standardima koje predvidaju svi poslovi koje finansiraju EBRD I EIB", i da je Beograd zbog transparentnosti angažovao i "svetski renomiranu firmu 'Luis Berger', koja je radila nadzor na ovom projektu".

"Da li zaista verujete da je neko uspeo da na ovom projektu prevari sve ove velike kuće i ukrade pare, kako tvrdi Vučić", upitao je Šapić.

"Sve dok Bogoljub Karić, čovek sa poternice, bude politički faktor u Srbiji pristojni ljudi će se kloniti politike. Sve dok važan političar u Srbiji bude neko ko ima razumevanja za one što kraduckaju pristojni će se kloniti politike. Razumevanje politike i način na koji se ona vodi jeste suštinska razlika između mene i Aleksandra Vučića", zaključio je Šapić.


Ako je urađeno po standardu, onda je sve okej :)
 
4002_2.jpg
 
Dakle sapke je izabran da nam kaze koliko most kosta jer gradonacelnik nije hteo,fino...A kada saberu i petlju radnicka docice do 200 milki.
 
blagoje":1vhswyoq je napisao(la):
@ Delija
A što bi uopšte iko likovao, imajući u vidu da je većina problema (a koji su u istoj ili manjoj meri postojali i ranije) posledica toga što je zamišljeni projekat za sada samo delimično završen? Misliš li da se planiranim tunelom neće rešiti dobar deo ovih, kao i dobar deo problema na drugim lokacijama?

Location location location! ;)

Ма какав тунел-Као прво боље да се не изгради а као друго Београд ће пре добити метро него што ће се тај тунел изградити. У осталом очигледно је да су одустали од тунела и плановима УМП наставили на СМТ.

blagoje":1vhswyoq je napisao(la):
Isto tako je završetak ovog dela projekta rešio veliki broj gorućih problema na više mesta u gradu. Nadam se, da obzirom na tvoj komentar, ne tuguješ zbog toga.

Који велики број горућих проблема? Ја тврдим да је створио много више нових.

relja":1vhswyoq je napisao(la):
Ako je urađeno po standardu, onda je sve okej :)

Још ако је европски стандард! Ма иди бегај,да се у дупе ударамо од среће!
 
Tunel je naravno potreban, samo je pitanje koliko je prioritetan. Ako se sećate sa Senjaka su pisali peticiju i dogovarali se sa gradom (Bogdanovic) da se istovremeno sa mostom gradi i tunel ili da se most u suprotnom i ne pravi.
Što kaže Blagoje sadašnji problem raskrsnice kod Miloševog konaka se i pre gradnje mosta mogao "videti iz aviona". E sad imamo problem koji se mora rešiti a koji se nalazi na stvarno zahebanoj lokaciji.
 
shumar":cevgrixh je napisao(la):
Tunel je naravno potreban, samo je pitanje koliko je prioritetan. Ako se sećate sa Senjaka su pisali peticiju i dogovarali se sa gradom (Bogdanovic) da se istovremeno sa mostom gradi i tunel ili da se most u suprotnom i ne pravi.
Što kaže Blagoje sadašnji problem raskrsnice kod Miloševog konaka se i pre gradnje mosta mogao "videti iz aviona". E sad imamo problem koji se mora rešiti a koji se nalazi na stvarno zahebanoj lokaciji.

Delija":cevgrixh je napisao(la):
Ја тврдим да је створио много више нових проблема.

Почињемо да се разумемо. :vops:
 
Most je neke stvari zakomplikovao ali je i rešio veliki problem, rasteretio je Gazelu i više nego što sam bar ja očekivao. Po mom mišljenju most preko Save bio je neophodan i prioritetan. Ne bih sad da pričam o tome da li je trebao biti na tom mestu ili ne jer je to odavno završena priča.
Ono što mene nervira su naši saobraćajni "stručnjaci" koji su neke stvari morali da predvide i da imaju rešenje pre nego što dođe do problema. Jednostavno mislim da je ovaj problem mogao predvideti i potpuni laik.
 
Zasto su stanovnici senjaka trazili da se istovremeno gradi i tunel kada i most na tim javnim diskusijama,da li zbog guzvi ili zagadjenja?
 
Zbog povećanja saobraćaja kroz Senjak a to je naravno povezano i sa povećanim zagađenjem.
 
relja":ty2wlloe je napisao(la):
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=02&dd=01&nav_category=11&nav_id=578857

sreda 1.02.2012 | 00:31
"Most na Adi košta 161 milion evra"
Izvor: Tanjug

Beograd -- Pomoćnik gradonačelnika i predsednik Gradskog odbora DS-a Aleksandar Šapić izjavio je da je Most na Adi koštao 161 milion evra.

Šapić je dodao da su tvrdnje opozicije da je reč o 450 miliona rezultat nerazumevanja da je most deo projekta Unutrašnjeg magistralnog prstena.

U intervjuu z a "Press", Šapić je precizirao da "sve što danas Beograđani koriste da bi se na Most na Adi popeli, prešli ga ili sa njega sišli košta 161 milion evra" i da je taj most 38 metara duži nego što je prvobitno planirano, kao i da ima dodatne rampe.

Kad je reč o Unutrašnjem magistralnom prstenu, čine ga "i most na Adi i most preko Save i petlja kod Hipodroma i petlja u Radničkoj i petlja u Jurija Gagarina i petlja Tošin Bunar - koje još nisu izgrađene i koje će narednih godina biti završene".

Po Ssapićevim rečima, sve ostalo samo je "pokušaj Aleksandra Vučića" za kojeg je - kako kaže - "neprihvatljiva činjenica da je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas 2008. obećao Beograđanima most na Adi i da ga je u obećanom roku i završio".

"Ali, razumem Vučića, jer kada bi prihvatio da u politici postoje i ljudi koji drže reč i koji urade ono što obećaju onda bi morao da preispita sebe i zapita se kakvom se to politikom on bavi. Bojim se da s tim pitanjem Vučić nije spreman da se suoči", smatra Šapić.

Na opasku da je ranije pominjano da će izgradnja mosta koštati 120 miliona evra, Šapić kaže da je "naravno, sve urađeno po FIDIK standardima koje predvidaju svi poslovi koje finansiraju EBRD I EIB", i da je Beograd zbog transparentnosti angažovao i "svetski renomiranu firmu 'Luis Berger', koja je radila nadzor na ovom projektu".

"Da li zaista verujete da je neko uspeo da na ovom projektu prevari sve ove velike kuće i ukrade pare, kako tvrdi Vučić", upitao je Šapić.

"Sve dok Bogoljub Karić, čovek sa poternice, bude politički faktor u Srbiji pristojni ljudi će se kloniti politike. Sve dok važan političar u Srbiji bude neko ko ima razumevanja za one što kraduckaju pristojni će se kloniti politike. Razumevanje politike i način na koji se ona vodi jeste suštinska razlika između mene i Aleksandra Vučića", zaključio je Šapić.


Ako je urađeno po standardu, onda je sve okej :)


Sta li ce sada SNS agenti i partijski drugovi koji vise po forumima 24 sata i po svemu pljuju da napisu?? Bas me zanima sta ce sledece da izmisle ....
 
У реду је Борисе , немој да се нервираш. :D
 
Agenture, partijski drugovi, plaćenici... :p

Visoki gradski funkcioner iz redova DSa sa prethodnim radnim iskustvom u bazenu (za to svaka čast, ali - vaterpolo igrač?) se bavi izbornom kampanjom i Vučićem. Samo, u njegovom interesu je da nakon objavljivanja revizorskog izveštaja više nikada ne spominje cenu.

ps - da je "opozicija" iole zainteresovana za ovaj projekat, taj izveštaj bi bilo prava predizorna poslastica. Ali - likovi jednostavno ne kapiraju temu i problematiku. A ako je tako, ni ne zaslužuju da vladaju Gradom (tj da upravljaju, kako ko to shvata).

Uostalom - most još nije završen.
 
Delija":3ogqivfy je napisao(la):
blagoje":3ogqivfy je napisao(la):
Isto tako je završetak ovog dela projekta rešio veliki broj gorućih problema na više mesta u gradu. Nadam se, da obzirom na tvoj komentar, ne tuguješ zbog toga.

Који велики број горућих проблема? Ја тврдим да је створио много више нових.

E sada, ne znam da li ti (mada naslućujem):

a: ne vidiš
b: ne želiš da vidiš
c: uopšte ne voziš gradom

Zavisno od dijagnoze, sledi i moj odgovor, mada u ovom slučaju ne vidim svrhu :(
 
relja":2bq6qxdc je napisao(la):
Agenture, partijski drugovi, plaćenici... :p

Visoki gradski funkcioner iz redova DSa sa prethodnim radnim iskustvom u bazenu (za to svaka čast, ali - vaterpolo igrač?) se bavi izbornom kampanjom i Vučićem. Samo, u njegovom interesu je da nakon objavljivanja revizorskog izveštaja više nikada ne spominje cenu.

ps - da je "opozicija" iole zainteresovana za ovaj projekat, taj izveštaj bi bilo prava predizorna poslastica. Ali - likovi jednostavno ne kapiraju temu i problematiku. A ako je tako, ni ne zaslužuju da vladaju Gradom (tj da upravljaju, kako ko to shvata).

Uostalom - most još nije završen.
E pa "opozicija" odlično kapira temu samo ako je upotrebi znači da mora da preduzme nešto a time
a) rizikuje da je opozicija- bivša pozicija proziva zvog njihovih budućig gluposti i promašaja
b) budu i oni pozatvarani zbog ugrađivanja u buduće projekte
naravno pod uslovom da se uloge promene što je malo verovatno
 
shumar":138dg3yp je napisao(la):
Most je neke stvari zakomplikovao ali je i rešio veliki problem, rasteretio je Gazelu i više nego što sam bar ja očekivao. Po mom mišljenju most preko Save bio je neophodan i prioritetan. Ne bih sad da pričam o tome da li je trebao biti na tom mestu ili ne jer je to odavno završena priča.

I ne samo Gazelu, nego i Brankov most (posebno u špicu), pa samim tim i Bulevar Mihajla Pupina i Bulevar Nikole Tesle. Sada posle mesec dana to postaje očigledno. Ko tuda prolazi, zna o čemu pričam. U odnosu na ranije, Bulevar vojvode Mišića (smer ka Čukarici) u popodnevnom špicu izgleda sablasno prazan. Uveren sam da će se suprotni smer rasteretiti kada se završi petlja "Radnička". Završetkom nadvožnjaka od Požeške do raskrsnice Hipodrom prodisaće i Banovo Brdo. Ostaće problem nesrećno rešene raskrsnice kod Hipodroma. Usko grlo kod Miloševog konaka će se delimično rešiti spajanjem raskrsnice kod Hipodroma sa ulicom Patrijarha Pavla i pretvaranjem ove ulice u Bulevar, a trajno probijanjem tunela ispod Topčidera prema Auto komandi, izgradnjom petlje na tom mestu i spajanjem sa autoputem. Sa druge strane, gradi se petlja "Jurija Gagarina" do železničke stanice NBG, što će delimično rešiti trenutno usko grlo penjanja na most sa NBG strane do završetka LOT1. I konačno, dobar deo toga se već gradi i završiće se veoma brzo, a dobar deo je u kratkoročnim planovima.

I još jedna stvar. Uporno se zanemaruje činjenica da je most na Adi i ceo koncept UMP-a zamišljen kao brza saobraćajnica koja će povezati dobar deo grada, a ne kao alternativa za dolazak do centra grada. Ispunjavajući svoj osnovni cilj, omogućiće da se preko ostala dva mosta lakše dođe do centra.

Da ne bi ispalo kako se (odnosno zašto se) favorizuje koncept automobilskog saobraćaja, a obzirom da je to jedna od glavnih zamerki za UMP, da vidimo šta imamo sa druge strane. Ovde imamo planove za metro koji su duboko u magli (već 35 godina), sada ne znamo čak ni koji tip metroa će se graditi i pitanje je kada će se graditi. Sve to ukazuje da ne postoji iskrena želja da se gradi, jer to ne bi smela da bude (dnevno)politička, već strateška odluka. Treba obezbediti ogromna sredstva, a tek je metro dobra podloga da početna procenjena cena naraste kao kvasac. Željni metroa, prvu liniju metroa na o-ruk možda i dobijemo za desetak godina, a plašim se da će onda nastupiti višedecenijska pauza. I ne treba se zavaravati da će se izgradnjom jedne linije metroa rešiti dobar deo saobraćajnih problema. Šta više, smatram da će se većina razočarati, kako konceptom, tako i efektima. Metro dobija na značaju tek kad postoji više linija, uz pomoć kojih će iz više delova grada biti moguće da se dođe iz tačke A u tačku B. To nije kratkoročan proces, a to upravo ne odgovara političarima, jer im ne donosi poene. Treba ga graditi možda i sporije, ali sistematski i kontinuirano i izbegavati kompromise. Bolje je da sledeće generacije imaju pravi metro sa više linija, pa makar ga ja i ne video, nego da se na brzinu spucaju pare kako bi se divili jednoj liniji "nazovi" metroa. Teška odluka, za koju mislim da naši političari nisu spremni. Ovo govorim sa stanovišta nekoga ko 35 godina sa nestrpljenjem čeka metro (Godoa?) i moram da priznam, malo sam se umorio.

A šta ostaje nama običnim smrtnicima, a da ne izgleda kao borba protiv vetrenjača? Da se podavimo u saobraćajnim gužvama čekajući metro ili da (obzirom na trenutno stanje saobraćajne infrastrukture) prihvatimo neminovni razvoj automobilskog koncepta saobraćaja? Mislim da se odgovor nameće i to sa što manje griže savesti da je to na uštrb izgradnje metroa, pošto to u suštini i nije.
 
Blagoje, samo si propustio da dodaš da nije u pitanju samo nedostatak iskrene želje, sposobnosti i vizije, već i da se metro sabotira već decenijama od strane "ovih gore", i to u nekoliko mandata.

Ako ćemo da prihvatamo samo ono što nam nude kao jedinu moguću realnost, oda smo i definitivno pukli.
Ja se nisam umorio od čekanja. Morao sam da kupim kola da ne bih zavisio od javnog prevoza, sad mi dolazi registracija, obavezno i kasko, plaćam gorivo krš kvaliteta a najavljuju da će skočiti i do 2 eura za litar.... rado bih trampio taj višak udobnosti za brzi i pouzdani metro.
 
blagoje":2ghl0jwu je napisao(la):
E sada, ne znam da li ti (mada naslućujem):

a: ne vidiš
b: ne želiš da vidiš
c: uopšte ne voziš gradom

Zavisno od dijagnoze, sledi i moj odgovor, mada u ovom slučaju ne vidim svrhu :(

Е сад си већ безобразан.Као прво видећемо ми на пролеће какво је стање на мостовима.Као друго >>> реконструкција газеле<<< Као треће,гужве или проточност мостова су мени у овом случају споредни фактори.Ја овде упорно причам о урабнистичким,инфраструктурним и развојним проблемима које нам је овај фртаљ УМПа од (са сада) 450 милиона евра донео.

А Реља ти је управо изнео суштину погубности аутомобилског концепта.
 
relja":1uby0h6e je napisao(la):
Blagoje, samo si propustio da dodaš da nije u pitanju samo nedostatak iskrene želje, sposobnosti i vizije, već i da se metro sabotira već decenijama od strane "ovih gore", i to u nekoliko mandata.

Ako ćemo da prihvatamo samo ono što nam nude kao jedinu moguću realnost, oda smo i definitivno pukli.

Slažem se ja sa tobom. Ali nisam tek tako pomenuo "borbu sa vetrenjačama". Ovde pre svega treba da se promeni mentalitet, kako građana, tako i političara, da bi bilo kakva borba imala smisla. Do tada će se raditi samo projekti koji mogu da se zaokruže kao celina, a koji budu mogli da se realizuju u toku jednog izbornog ciklusa. Da nije tako, odavno bi imali završen i metro i kompletan Koridor10 sa sve obilaznicom oko Beograda. Zašto bi neka vlast za vreme svog izbornog ciklusa završavala na primer Prokop i Beogradski železnički čvor, bez obzira na sve benefite koje bi doneo Savski amfiteatar, kada bi ne daj Bože posle izbora, koristi od tog građevinskog zemljišta mogla da ima neka druga vlast. Tipično srpski. Tužno, ali istinito. :(

relja":1uby0h6e je napisao(la):
Ja se nisam umorio od čekanja. Morao sam da kupim kola da ne bih zavisio od javnog prevoza, sad mi dolazi registracija, obavezno i kasko, plaćam gorivo krš kvaliteta a najavljuju da će skočiti i do 2 eura za litar.... rado bih trampio taj višak udobnosti za brzi i pouzdani metro.

Razumem te, ali ne verujem da isti entuzijazam drži i one građane Beograda koji ne gravitiraju liniji Ustanička - Tvornička. Ne znamo ni tip metroa, a da ne govorim o finansijskoj konstrukciji. Da li ćemo metro graditi od kredita koje ćemo sami otplaćivati ili će na osnovu nekog koncesionog ugovora njime upravljati stranci (što me ne bi začudilo)? Da li će biti u jedinstvenom tarifnom sistemu GSP, ili će funkcionisati kao samostalni sistem (verovatnije)? Sadašnje troškove prevoza znamo, bilo javnog prevoza, bilo sopstvenog. Kakve će biti cene prevoza metroom možemo samo da nagađamo, ali će dobrim delom zavisiti od finansijske sposobnosti grada da subvencioniše funkcionisanje i održavanje ovog oblika transporta. Tako me ne bi iznenadilo da se posle početne euforije, iz finansijskih razloga dobar deo građana vrati na tramvaje i autobuse, posebno ako budu morali da presedaju. Bar dok se ne izgradi više linija. A do tada ćemo da se načekamo. Možda i u ovome leži nedoumica vlasti oko početka njegove izgradnje.
 
relja":3qwkjb0i je napisao(la):
Blagoje, samo si propustio da dodaš da nije u pitanju samo nedostatak iskrene želje, sposobnosti i vizije, već i da se metro sabotira već decenijama od strane "ovih gore", i to u nekoliko mandata.

Ako ćemo da prihvatamo samo ono što nam nude kao jedinu moguću realnost, oda smo i definitivno pukli.
Ja se nisam umorio od čekanja. Morao sam da kupim kola da ne bih zavisio od javnog prevoza, sad mi dolazi registracija, obavezno i kasko, plaćam gorivo krš kvaliteta a najavljuju da će skočiti i do 2 eura za litar.... rado bih trampio taj višak udobnosti za brzi i pouzdani metro.

Ne verujem da je do sada bilo u pitanju sabotiranje metroa...samo niko do sada nije uspeo da nađe dovoljno efikasan način za eventualne malverzacije :D A izgleda da su ovi sada napokon našli način :D
 
relja":3o0sfcop je napisao(la):
rado bih trampio taj višak udobnosti za brzi i pouzdani metro.

Resenje za novonastale crne tacke na potezu Radnicka-Milosev Konak lezi u tunelu.

Ali ne u drumskom UMP tunelu od Topcidera do Autokomande koji bi od uskog grla isao do jos uzeg grla vec u metro-tunelu koji bi stvorio juznu transverzalu i direktno spojio beogradska brda normalno njihovoj osi: Topcider-Dedinje-Banjica-Vozdovac-Jerkovic-Medak-Konjarnik

Ako je za nesto metro koristan to je da se podzemno vezu tacke koje je nadzemno nezgodno povezivati

66_metro-beograd-belgrade.png

Na mostu je ostavljen prostor za sinski sistem, treba ga sto pre iskoristiti, tu lezi deo resenja saobracaja u gradu
 
zidar":f27bf61g je napisao(la):
relja":f27bf61g je napisao(la):
rado bih trampio taj višak udobnosti za brzi i pouzdani metro.

Resenje za novonastale crne tacke na potezu Radnicka-Milosev Konak lezi u tunelu.

Ali ne u drumskom UMP tunelu od Topcidera do Autokomande koji bi od uskog grla isao do jos uzeg grla vec u metro-tunelu koji bi stvorio juznu transverzalu i direktno spojio beogradska brda normalno njihovoj osi: Topcider-Dedinje-Banjica-Vozdovac-Jerkovic-Medak-Konjarnik

Ako je za nesto metro koristan to je da se podzemno vezu tacke koje je nadzemno nezgodno povezivati

66_metro-beograd-belgrade.png

Na mostu je ostavljen prostor za sinski sistem, treba ga sto pre iskoristiti, tu lezi deo resenja saobracaja u gradu

Prva ideja za metro preko ovog mosta koja ima neki smisao.
 
@Blagoje, Ronche

sve navedene nepoznanice potiču upravo od sabotiranja Sektora za metro, koji je trebao da se bavi tim pitanjima.
Inače, ja ne gravitiram potezu "Ustanička-Tvornička" :)
 
Bogami ja gravitiram...stanica bi mi bila 100m iza zgrade, pošto živim na kraju Otona Župančiča :D
 
Delija":11l0qtlm je napisao(la):
blagoje":11l0qtlm je napisao(la):
E sada, ne znam da li ti (mada naslućujem):

a: ne vidiš
b: ne želiš da vidiš
c: uopšte ne voziš gradom

Zavisno od dijagnoze, sledi i moj odgovor, mada u ovom slučaju ne vidim svrhu :(

Е сад си већ безобразан.Као прво видећемо ми на пролеће какво је стање на мостовима.Као друго >>> реконструкција газеле<<< Као треће,гужве или проточност мостова су мени у овом случају споредни фактори.Ја овде упорно причам о урабнистичким,инфраструктурним и развојним проблемима које нам је овај фртаљ УМПа од (са сада) 450 милиона евра донео...

Žao mi je ako si to tako shvatio, nije mi bila namera.

Što se tiče završetka rekonstrukcije Gazele, slažem se da je doprinela relaksaciji saobraćaja, ali ja sam drastičnu razliku na pomenutim NBG bulevarima, Brankovom mostu i u Bulevaru vojvode Mišića osetio tek od Nove godine, i to i dalje traje.

A kad smo već kod bezobrazluka, po mojim kriterijumima je veći problem da ono što ja danas vidim kao dobit, a što je donelo otvaranje ovog mosta, ti pobijaš onim što ću videti na proleće, a pri tome ničim to ne argumentuješ. Stvarno, šta će se epohalno desiti na proleće? Da ne govorim o tvojoj konstataciji: "гужве или проточност мостова су мени у овом случају споредни фактори." Time me samo jačaš u uverenju da je odgovor na gore postavljeno pitanje onaj pod b.

Zdrav mi bio!
 
Vrh