Od kamera sa sajta savabridge nema vajde više...Izgleda da neko od zaduženih za isti prati ovaj forum, pa je odmah posle mog posta (da bi neko mogao da pokuša da provali šifru kamera pa da ih ko ljudi kontrolišemo), iz momenta ugasio kamere :lol:
Ronche":1kctvh5j je napisao(la):Od kamera sa sajta savabridge nema vajde više...Izgleda da neko od zaduženih za isti prati ovaj forum, pa je odmah posle mog posta (da bi neko mogao da pokuša da provali šifru kamera pa da ih ko ljudi kontrolišemo), iz momenta ugasio kamere :lol:
Ronche":2dp9c69f je napisao(la):Pretpostavljam desktop verzija, pošto na online verziji i dalje nema novog mosta.
vucko":1w15ltgo je napisao(la):
ponedeljak 30.01.2012
Kako smanjiti gužve u Topčideru?
Otvaranjem Mosta na Adi, skraćen je put vozačima koji iz južnih delova grada prelaze na novobeogradsku stranu. Međutim, na tom putu, čeka ih saobraćajno “usko grlo” - raskrsnica kod Miloševog konaka, na kojoj u jutarnjim časovima dolazi do stvaranja gužvi.
Kolona u Ulici patrijarha Pavla iz smera Rakovice
Kolona u Ulici patrijarha Pavla iz smera Rakovice
Ako se rano ujutru uputite iz smera Rakovice i Košutnjaka Ulicom patrijarha Pavla (nekada patrijarha Dimitrija) prema Mostu na Adi, naići ćete na kolonu vozila koja se proteže od benzinske pumpe kod skretanja za Košutnjak, pa do Miloševog konaka.
U situaciji kada većina vozača žuri na posao, oni nestrpljiviji u koloni okreću polukružno i pronalaze alternativne pravce, čak i kroz Topčiderski park, kako bi izbegli gužvu i što pre se uključili u Bulevar vojvode Mišića i dalje prema Mostu na Adi.
Za vozače koji dolaze iz Rakovice, Miljakovca i obližnjih delova grada, najkraći put do mosta i Novog Beograda vodi upravo Ulicom patrijarha Pavla, tako da je korist koju su dobili puštanjem novog mosta u saobraćaj poništena čekanjem u koloni.
Do mosta je moguće doći i preko Banovog brda, odnosno Paštrovićeve i petlje Hipodrom, a od marta 2012, kako je najavljeno, to će biti moguće i novim vijaduktom iz Požeške.
Ipak, razna obilaženja i vijuganja, kako bi se izbegla gužva kod Miloševog konaka, dovode do dodatnog gubitka goriva i vremena.
Gužva i na drugom prilazu raskrsnici - iz smera Teodora Drajzera
Gužva i na drugom prilazu raskrsnici - iz smera Teodora Drajzera
Istraživali smo kakve mere se mogu preduzeti u okviru postojeće saobraćajne infrastrukture, kako bi se zastoji i čekanja u koloni smanjili.
U razgovoru sa Zamenikom gradskog sekretara za saobraćaj, Brankom Smiljanićem, saznali smo da su u ovom sekretarijatu uočili problem kod Miloševog konaka i da rade na njegovom otklanjanju.
“Sekretarijat za saobraćaj preduzeće određene mere, kako bi se povećala protočnost, ali i bezbednost u saobraćaju, na raskrsnici kod Miloševog konaka”, rekao je Smiljanić.
Jedna od mera biće reprogramiranje semoforskog uređaja, tako da se omogući njegovo adaptibilno upravljanje, što prosto znači – duže zeleno svetlo za određene pravce na raskrsnici, na kojima dolazi do zastoja.
Za to je potrebno da se u kolovoz ugrade takozvane detektorske petlje, što će biti urađeno u narednih nekoliko dana, objašnjava Smiljanić.
On dodaje da će se, kao jedna od mera, produžiti treća traka u Bulevaru vojvode Mišića, u blizini semofora na raskrsnici kod Miloševog konaka.
Takođe, biće jasno označena saobraćajnica koja vodi od česme u Bulevaru vojvode Putnika ka Mostu na Adi, kao bi se izbegao zastoj i smanjili redovi iz tog smera prema raskrsnici kod Konaka.
Smiljanić kaže da su u planu i još neke mere, kao što je proširenje pojedinih ulica koje vode ka raskrsnici kod Miloševog konaka, ali da su one uslovljene nizom drugih mera, za čije rešavanje je potrebno određeno vreme (imovinsko-pravni odnosi u vezi sa zemljištem i dr.).
Sekretarijat za saobraćaj će do konačnog završetka petlji “Hipodrom” i “Radnička” i prilaznih saobraćajnica mostu, uključujući i Ulicu patrijarha Pavla, pratiti stanje u ovoj zoni i preduzeti sve neophodne, a moguće, tehničko-regultivne mere, zaključio je Smiljanić.
Što se tiče dugoročnih rešenja koja bi donela rasterećenje i bolju protičnost u saobraćaju, ona su vezana za planove izgradnje magistralnog poluprstena kroz Beograd i obuhvataju izgradnju tunela kroz Senjak, od Autokomande ka Hipodromu, kao i denivelaciju ulica patrijarha Pavla i vojvode Mišića.
Zeleno svetlo na semaforu kod Miloševog konaka traje kratko
Gužve po silasku sa Mosta na Adi
Stručnjaci kažu da će uskladiti signalizaciju, a da bi trajno rešenje bilo da se od raskrsnice Bulevara vojvode Mišića i Ulice patrijarha Pavla napravi kružni tok.
Deo Bulevara Vojvode Mišića, od Mosta na Adi ka Miloševom konaku, u popodnevnim satima glavni je pravac vozačima koji sa mosta idu ka Ulici Teodora Drajzera i Dedinju. Tu se stvaraju kolone vozila duge i do 500 metara. U Sekretarijatu za saobraćaj nameravaju da trajanje zelenog svetla na raskrsnici kod Miloševog konaka produže za 10 do 15 sekundi da bi se prekratile muke vozača koji dolaze iz pravca mosta.
Silazak sa mosta u smeru ka Miloševom konaku postaje problem, posebno posle 16 sati kada se mnogi iz Novog Beograda vraćaju sa posla. – Išao sam ka Kumodražu, logično mi je bilo da krenem sa mosta ka Drajzerovoj, pa posle sa Dedinja dalje kući. Na samom mostu nema problema, ali se gužva stvara posle prelaska preko tramvajskih šina u smeru ka Dedinju. Bio sam dovoljno dokon da izmerim. Čekao sam 15 minuta da prođem raskrsnicu kod Miloševog konaka – kaže vozač Marko S.
Kolovoz na problematičnom mestu ima dve saobraćajne trake, po jednu u oba smera, i veoma je uzak, tako da su i preticanja opasna, iako ovde nema pune linije. Takođe, stanari koji žive u blizini kažu da bi pod hitno trebalo ucrtati pešački prelaz ka Topčiderskom parku.
Još jedan problem je to što se na prilasku raskrsnici Bulevara vojvode Mišića i Ulice patrijarha Pavla (bivši Rakovički put) iz smera mosta jedna traka deli u dve, jednu za pravo i drugu za skretanje levo. Dešava se da se i na tom mestu razdvoje saobraćajni tokovi, pošto je preusko, oni koji čekaju levo skretanje često smetaju ovima koji žele pravo u Drajzerovu ulicu. Problem je još veći ukoliko se zna da kroz Drajzerovu odnedavno prolazi i gradski prevoz, autobus na liniji 94.
U Sekretarijatu za saobraćaj navode da će vrlo brzo reagovati, samo čekaju da prođe još neko vreme jer, kako kažu, dosta vozača i dalje traži prave putanje kretanja i ispituje sve solucije.
- Promenićemo signalni plan na raskrsnici Bulevara vojvode Mišića i Patrijarha Pavla. Planiramo da produžimo trajanje zelenog svetla za vozače koji idu iz smera mosta, recimo za oko 15 sekundi. Međutim, to nije trajno rešenje, jer će onda sve to ići na uštrb pravca Rakoviči put – Topčiderska zvezda, koji je takođe frekventan – kaže Čedomir Vukašinović iz Sekretarijata.
Stručnjaci kažu da bi trajno rešenje bilo da se od raskrsnice Bulevar vojvode Mišića – Patrijarha Pavla napravi kružni tok, međutim, to verovatno ne bi bilo moguće zbog toga što je ovo mesto proglašeno kao kulturno dobro, a čitav Topčider kao prostor od kulturno-istorijskog značaja.
- Prisustvovao sam nekim sastancima gde su ljudi iz Zavoda za zaštitu spomenika čak predlagali i da se zatvori deo Bulevara vojvode Mišića ka Miloševom konaku, kao i deo Rakovičkog puta od pumpe „Jugopetrol“ ka konaku – kaže Vukašinović.
Ulica patrijarha Pavla kao bulevar
Jedno od rešenja, prema dugoročnijim planovima, bilo bi i pretvaranje Ulice patrijarha Pavla u bulevar, sa razdelnim ostrvima i dve trake u oba smera, što bi dosta rasteretilo uske ulice na Topčideru. Posle prelaska preko tramvajskih šina vozači bi mogli da nastave da voze pravo. O tom planu govorilo se prilikom gradnje mosta preko Ade.