Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Sta god da bude sa njim (zatrpavanje, ostavljanje za neku servisnu saobracajnicu, itd), definitivno cemo imati dva 3+3 nadvoznjaka izmedju Radnicke i BVM.
 
Večeras nebična situacija na Novom Beogradu.
Nastala je saobraćajna gužva na prilaznim saobraćajnicama novog mosta.
U J. Gagarina je kolona do Belvila, a u Proleterske solidarnosti skoro do raskrsnice sa M. Milankovića.
 
Zivela drzavna revizorska institucija!Ispada da je cena mosta 160 miliona eura bez icega sto je i veceras Djilas priznao u Beogradskoj Hronici,a cela prva faza UMP-a sa pristupnim petljama i UMP-om na NBG 450 miliona eura!!!

1.png


2.jpg


2) Град је 17.12.2009. г. закључио Уговор о финансирању са Европском инвестиционом
банком на износ од 70.000.000 €, као део обезбеђења средстава за финансирање Изградње
новог моста на реци Сави и прилазних путева ка мосту (по процени ЕИБ-а укупни трошкови
наведеног пројекта износе 404.900.000 €.
Град је планирао да повуче кредит од ЕИБ-а у износу
од 160.000.000 € за затварање наведене финансијске конструкције). Скупштина града је
16.12.2009. г. донела Одлуку о задужењу Града за финансирање изградње новог моста на реци
Сави и прилазним путевима ка мосту број: 4-949/09-С, на основу прибављеног Мишљења од
Министарства финансија 23.04.2009. г. У 2010. г. наведена средства нису повлачена.
3) Град је 29.11.2010. г. закључио уговор о финансирању са Европском инвестиционом банком
на износ од 90.000.000 €, као део обезбеђења средстава за финансирање Изградње новог
моста на реци Сави и прилазних путева ка мосту (по процени ЕИБ-а укупни трошкови
наведеног пројекта износе 404.900.000 €). Скупштина Града је 11.11.2010. г. донела Одлуку о
задуживању Града за финансирање изградње прилазних путева у оквиру пројекта „Мост на
Сави и прилазни путеви/Б“, на основу прибављеног Мишљења Министарства финансија број:
401-1436/2010-001 од 20.09.2010. г. У 2010. г. наведена средства нису повлачена.

важавајући податке Дирекције о процени укупних трошкова на изградњи моста
преко реке Саве и приступних саобраћајница који су на дан 31.08.2011. г, према до тада
плаћеним, уговореним и процењеним износима исказани у износу од 42.010.199.515,87
дин (412.349.818,57 €), ревизија је мишљења да наведеном износу треба додати износ од
3.893.215.752 дин (38.213.739,19 €), који се састоји од: 2.400.000.000 дин (23.557.126 €), а
односи се на процену очекиваног смањења ПДВ, за који је 26.07.2011. г, Министарству
финансија поднет захтев, на који до дана ревизије није одговорено и од 1.493.215.752 дин
(14.656.613,19 €), а који се односи на износ варијације бр. 29. поднете по основу
продужетка уговора за изградњу моста преко реке Саве, што представља укупну цену
коштања I фазе УМП у износу од 45.903.415.267 дин или 450.563.557,78 €.


Svi podaci uzeti iz izvestaja drzavne revizorske komisije o reviziji finansijskih ugovora i poslovanja grada Beograda za 2010. godinu objavljenu 28.12.2011. godine.

Link

http://www.dri.rs/images/pdf/revizija2011/izv-bg2010.pdf

Strane dokumenta 119 do 130 se bave troskovima izgradnje mosta.Prvi put vidim dobro sabrane sve ugovore i cifre i tako dodjosmo do 450 miliona eura!
 
Ојсааааа...Виђу "хејтера" у ревизорској комисији. :rolleyes:
 
vrlenija":51zx0dpr je napisao(la):
Večeras nebična situacija na Novom Beogradu.
Nastala je saobraćajna gužva na prilaznim saobraćajnicama novog mosta.
U J. Gagarina je kolona do Belvila, a u Proleterske solidarnosti skoro do raskrsnice sa M. Milankovića.



Sta se cudis, vidis da pada kisa
 
Ovako gledano jasno je da most ne kosta 450+ miliona eura vec ceo projekat UMP prva faza sa sve hipodromom delom ka pozeskoj i delom ka tosinom bunaru ukljucujuci radnicku i petlju jurija gagarina.
 
Игоре , нико ( барем не од форумаша) другачије није ни тврдио. Ја сам овде ко папагај то понављао.
 
Posto su ulazno izlazne rampe na most verovatno kroz neki aneks usle u ugovor koji je porr izveo on ulazi u cenu od 190mil tabela 1 sto se moze reci da osnovna funcnkcionalnost imamo za taj iznos ono sto u vecoj meri sada koristimo.

Kada se ovako rasclani jasno je da najveci dodatni finansijski tret nosi lot 2 i petlja radnicka, naravno i hipodrom u nastavku sve do pozeske.
 
Hvala Vučko.
Izračunaše dakle 190miliona.

Nisam bio u pravu - predvideo sam bar 200 sa porezom i bez kamata.

Okreni - obrni, od početka su pokušavali da prikažu umanjenu cenu kako bi i uspeli su da isteraju svoju nameru. Od 80 do 120 pa do 160 neto - a cena čelika beše opala? Nenad Bajić je beše procedio kroz zube da će cena padati ako će da padne cena čelika? Šta je ono beše Đilas prezenotavo novinarma na čuvenoj konferenciji za štampu o ceni projekta?
Na kraju ćemo i doći do iznosa dva skromija mosta, a za razliku od cene ostatka prve faze UMPa su dvamosta mogla da se povežu sa postojećim ulicama.

Ostaje nam da merimo koliko će trajati titula "novog simbola Beograda".

A da li može da se sazna šta je varijacija br. 29 od 14.6 miliona neto?
 
"Đavolji dokument" :p

Уговорен рок завршетка радова је 1.220 дана или 40 месеци, од увођења извођача радова
у посао, односно од 21.05.2008. г. До дана ревизије рок завршетка радова званично није
продужен, а истекао је 23.09.2011. г, иако је извођач радова кроз варијацију бр: 29-Убрзање
изградње од 06.07.2010
. г, поднео захтев за његово продужење. Рок за пријаву недостатака је
730 дана, од дана завршетка радова. Рок је предложен од стране Консултанта, уобичајени
гарантни рок за инфраструктурне објекте је годину дана. Дирекција се позива на посебне
узансе о грађењу које су из 1977. г. и то узанса 85 у којој је регулисано да гарантни рок износи
две године. Према Записнику од 04.04.2008. г, договорено је да извођач радова у току трајања
уговора отвори свој огранак у Србији, како би постао део ПДВ система у Србији, па је извођач
основао Локалну пословницу „Огранак Сава Мост грађевинско предузеће“ Београд. До
31.12.2010. г. поднето је 39 варијација. Дирекција је до 31.08.2011. г. потписала 29 варијација у
вредности од 30.129.253,42 €, без ПДВ. Дирекција је потписане варијације затворила из:
1. провизорних сума од 656.290,02 € за 8 варијација (не утиче на промену уговорене цене),
2. сума за непредвиђене радове у износу од 4.418.185,24 € за 17 варијација (уговорено је
увећање од 5% за непредвиђене радове) и
3. повећања вредности уговорене цене у износу од 25.054.778,16 € за 4 варијације.
Као правни основ прихватања повећања вредности уговора, Дирекција наводи да је у
клаузули 13 услова Уговора, те у политикама и правилима ЕБРД-а, у тачки 3.33 наведено да
клијент мора да тражи и добије банчино одобрење пре него што се сложи са било каквом
материјалном променом услова уговора укључујући и било какав продужетак рока и било какву
варијацију или варијације које у збиру утичу на пораст уговорене цене за више од 15%.
 
Nebojsa":7lwtdy0y je napisao(la):
vrlenija":7lwtdy0y je napisao(la):
Večeras nebična situacija na Novom Beogradu.
Nastala je saobraćajna gužva na prilaznim saobraćajnicama novog mosta.
U J. Gagarina je kolona do Belvila, a u Proleterske solidarnosti skoro do raskrsnice sa M. Milankovića.
Sta se cudis, vidis da pada kisa
Ne znam za novi most, kod sajma bez najmanje problema čitave nedelje, maltene bolje nego nekad nedeljom. Meni dosta... :kk:
 
Igor":2n7u6jc8 je napisao(la):
Posto su ulazno izlazne rampe na most verovatno kroz neki aneks usle u ugovor koji je porr izveo on ulazi u cenu od 190mil tabela 1 sto se moze reci da osnovna funcnkcionalnost imamo za taj iznos ono sto u vecoj meri sada koristimo.

Kada se ovako rasclani jasno je da najveci dodatni finansijski tret nosi lot 2 i petlja radnicka, naravno i hipodrom u nastavku sve do pozeske.
Bas to sto igor kaze.Dakle u cenu mosta su usle i ove 4 rampe sa strane NBG i cukaricke koje su izmenom plana postali sastavni deo mosta.

overview_en_b.jpg


http://www.savabridge.com/images/overview_en_b.jpg

Ta izmena 29 Reljo ne bih znao sta je,ali to je ono ubraznje koje je clan milanche pominjao.

Takodje je i komisija propustila da doda i 5 miliona eura za postavljanje sina na mostu i vodjenje do spustanja na zemlju.Ali to cemo sigurno videti u reviziji poslovanja grada za 2011. godinu jer je tada potpisan i taj ugovor.
 
A na Beobuildu - muk :p

Vučko, pogledaj Nova-in post.

@ Nova - tekst je iz izveštaja DRI? Onaj na sajtu ima 220 strana i odnosi se na 2010.

I jedna zanimljiva stvar - u svim beogradskim medijima su na udarnim mestima prenete izjave gradonačelnika Đilasa povodom poslednjeg izveštaja DRI.
Nisam video da je i jedan medij preneo saopštenje DRI od 17. januara.
Plastičan primer kako danas rade naši novinari.
Đilas im je bombastično servirao svoju verziju i zna da niko neće ni pokušati da mu postavi nezgodno pitanje, a pisano saopštene na sajtu DRI, koja ne sme da polemše preko medija, niko i ne prenosi.
http://www.dri.rs/
 
relja":yfh7tsx5 je napisao(la):
Hvala Vučko.
Izračunaše dakle 190miliona.

Nisam bio u pravu - predvideo sam bar 200 sa porezom i bez kamata.

Okreni - obrni, od početka su pokušavali da prikažu umanjenu cenu kako bi i uspeli su da isteraju svoju nameru. Od 80 do 120 pa do 160 neto - a cena čelika beše opala? Nenad Bajić je beše procedio kroz zube da će cena padati ako će da padne cena čelika? Šta je ono beše Đilas prezenotavo novinarma na čuvenoj konferenciji za štampu o ceni projekta?
Na kraju ćemo i doći do iznosa dva skromija mosta, a za razliku od cene ostatka prve faze UMPa su dvamosta mogla da se povežu sa postojećim ulicama.

Ostaje nam da merimo koliko će trajati titula "novog simbola Beograda".

A da li može da se sazna šta je varijacija br. 29 od 14.6 miliona neto?

Ruku na srce, precizno tumačeći tabelu možemo da zaključimo sledeće:

Osnovna cena mosta je 118.6
Nepredviđeni radovi 5.9
Izgradnja rampi 25
Promena cene -3 (To je verovatno Bajićev čelik)
Varijacija 29 (zvuči kao kvaka 22) 14.6

Izgradnja rampi definitivno spada u pristupne puteve, a varijacija 29 stvarno mora da se detaljno istraži, mada pretpostavljam da će biti objašnjena upravo rampama, jer osnovni rok za izgradnju od 40 meseci se odnosi na most, a pošto su rampe dodatno prikačene, onda se i ubrazanje objašanjava time. Krivac za to je onaj koji nije na vreme raspisao i sproveo tendere za pristupne puteve.
 
Da tekst je sa http://www.dri.rs/images/pdf/revizija2011/izv-bg2010.pdf strana 121.

A na str 126

Према изјави одговорних лица Дирекције очекује се смањење цене коштања моста због
могућности промене (усклађења) цена за износ од 3.000.000 €, што је исказано у датој табели
под тачком 3. у колони Цена коштања, и чиме би укупна нето цена коштања моста износила
161.285.733,33 €. Међутим, ревизији је презентована сагласност ЕБРД на износ од
164.285.733,33 €. На основу података до којих се дошло у поступку ревизије, у наведену цену
није укључен одштетни захтев Извођача, који се односи на убрзање изградње и продужење
уговора до 31.12.2011. г. у износу од 14.656.613,19 €, што је исказано у датој табели на ред. бр.
12, под тачком 4. у колони Цена коштања
.

Meni je takođe zanimljiv i zaključak DRI oko tenderske i procedure vođenja radnih sati, koji se naplaćuju.

На основу извршене ревизије утврдили смо следеће:

 Тендерска документација за Консултантске услуге за управљање пројектом и координацију
активностима за потребе изградње I фазе УМП састављена је само на енглеском језику,
што није у складу са Уставом и важећим законским прописима. Документација коју
доставља консултант као основ за плаћање није преведена на српски језик, нпр. евиденција
о оствареним сатима рада.

Евиденцију о оствареним сатима рада за консултанте не потписују овлашћена лица
Дирекције, већ то чини сам консултант
.


Slažem se za medijsku sliku, bez ikakve namere da zvučim kao nečiji partijski poklonik, ali dešavanje oko DRI izveštaja je klasičan primer spinovanja. Važno je da oni pričaju o platama vaspitačica, što takođe nije nešto čime se DRI bavio na način na koji gospodin predstavlja, a ako primetite čak postoji i optužba da DRI primenjuje nekakve zakone iz 70ih, 80ih, a mi jasno ovde u izveštaju imamo da su se kod isteka roka ugovora za Most na Adi pozvali na zakon iz 77-e .

Inače, koga zanima u tom izveštaju postoji i revizija kupovine 30 tramvaja, i sada već kao po pravilu - kod svih javnih nabavki, nešto škripi.

A da, znali smo sve, šta je tu novo...itd. Dobro je videti crno na belo.

I da, kako studio Đ javlja, svako ko hoće da zna koliko košta Most na Adi, može da pročita DRI izveštaj!
 
Za precizno tumačenje treba uraditi reviziju kompletne finansijske dokumentacije, svakog papira.

Poenta je da predstavljena osnovna cena mosta od 118 miliona nije realna i da je deo stručne javnosti to od početka tvrdila (a i nas nekoliko laika :) ) kao i da je ta cifra porasla nakon pobede na konkursu.

Izdvajanje najosnovnijih pristupnih rampi potpuno obesmišljava most i svodi ga na običnu skulpturu. Nekome odgovara da se cena što više usitni, do apsurda, ali očigledno da to nije na vreme sprovedeno i kroz papire što finasijska revizija i ustanovila.
Pošto most zapravo još nije završen, ni ovo nije ukupna cena.


Verujem da se i dalje oko cene nećemo slagati, ali mislim da se svi slažemo da je "varijacija 29" srpska verzija "Kvake 22".
 
Ako se revizorski izveštaj odnosi na 2010, šta će se tek ustanoviti u izveštaju za 2011? :rolleyes:
 
Sa ovog updated plana sa sajta mosta na Adi - vidim da je Pastroviceva najvecim delom obelezena kao zona radova, da li to znaci da ce je rekonstruisati, prosirivati...?
 
Kartograf":2aea7egm je napisao(la):
Sa ovog updated plana sa sajta mosta na Adi - vidim da je Pastroviceva najvecim delom obelezena kao zona radova, da li to znaci da ce je rekonstruisati, prosirivati...?

Šta bi mi bez Državne revizorske institucije:

I Б фаза обухвата извођење радова на релацији-Пожешка улица, од раскрснице са
улицом Владимира Радовановића, до места спајања са рампама: Пожешка-Паштровићева и
реконструкцију Паштровићеве улице, од улице Радничке, до везе на новопројектовану
Пожешку улицу, са припадајућом инфраструктуром.
 
Da li je toliko vazno da li je most kostao 118M ili 190M?

Ajde da zamislimo da je kostao 118M, ceo projekat bi kostao 378M umesto sadasnjih 450M, nismo bog zna sta ustedeli... :rolleyes:
 
spatiotecte":ntgg09ta je napisao(la):
Da li je toliko vazno da li je most kostao 118M ili 190M?

Ajde da zamislimo da je kostao 118M, ceo projekat bi kostao 378M umesto sadasnjih 450M, nismo bog zna sta ustedeli... :rolleyes:

Tebe nije briga gdje su zavrsile tvoje i moje pare koje placas porezom? Sta se sve moglo napraviti za tih tricavih 72M eura u ovom gradu! Imaj u vidu da ce rekonstrukcija Bulevara Kralja Aleksandra kostati oko 7,5M (na potezu od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace)...
 
Trebalo bi imati u vidu i da cena pojedinačne pristupne rampe iznosi skoro 5 miliona Eura, dok je na primer za izgranju pristupne rampe za Pančevački most i proširenje Bulevara despota Stefana predviđeno ispod 3 miliona.

Definitivno oko cene čitavog projekta se nećemo svi slagati. Ja na primer mislim da je jako visoka, i da korupcije ima koliko i svuda oko nas, ali i dalje mislim da ga je trebalo praviti i to baš tu i baš takvog.
 
filozof":2vdjmedf je napisao(la):
spatiotecte":2vdjmedf je napisao(la):
Da li je toliko vazno da li je most kostao 118M ili 190M?

Ajde da zamislimo da je kostao 118M, ceo projekat bi kostao 378M umesto sadasnjih 450M, nismo bog zna sta ustedeli... :rolleyes:

Tebe nije briga gdje su zavrsile tvoje i moje pare koje placas porezom? Sta se sve moglo napraviti za tih tricavih 72M eura u ovom gradu! Imaj u vidu da ce rekonstrukcija Bulevara Kralja Aleksandra kostati oko 7,5M (na potezu od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace)...

Naravno da me brine gde su otisli tih 72 miliona evra, ali mnogo me vise brine u sta su potrosene 40 Milijardi evra koje su usle u Srbiju u poslednjih 10 godina... :shok:
 
Vrh