Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Vala baš smo alavi! Ne treba nas da kradu, nama ne treba da daju leba da jedemo.

Nego....da mi javimo Njiletu, koji je otišao u underground, da je vazduh čist da može čovek opušteno da se vrati, a i da je ovde kao u španskoj seriji (lopov nam je majka), ništa nije propustio.
 
spatiotecte":3shwvjry je napisao(la):
relja":3shwvjry je napisao(la):
- ko je držao taj prethodni rekord? ;)

Mislim da je Bratislava imala rekord pre nas.

Bio sam sarkastičan. Pa da li zaista postoje rang liste mostova po tipu konstrukcije?

Ja sam danas imao baš lud dan na poslu, a vidim da si posebno bio aktivan... :)
 
@relja, zaista postoji rang lista, video sam na francuskoj vikipediji cini mi se, ako pronadjem prosledicu je.

Edit, evo pronasao sam nesto ali nisam siguran da je to, spominje se bratislava kao najduzi most sa zategom i jednim pilonom i spominje se novi zeleznicki most na savi kao prvi te vrste za zeleznicu.

Most na adi izgleda jos nema jer je u izgradnji.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_de_ponts_remarquables#Les_plus_longs_tabliers_hauban.C3.A9s

Danas sam se raspisao, tacno :p
 
Bobb":2k6hp3hq je napisao(la):
relja":2k6hp3hq je napisao(la):
Ali ja sam očigledno izrod, pošto sam za održivi i dugoročni razvoj, štednju i dugoročno planiranje.
Poštujem tvoj stav i nemoj da me shvatiš pogrešno, ona opaska o estetici je više bila u šali, ali činjenica je da si više puta naglašavao da su ti važniji ekonomska računica i funkcija od samog izgleda mosta. Isto je tako činjenica da se ogromna većina ljudi i iz struke i običnih građana slaže da je most sve samo ne ružan i neugledan. Dakle neki društveni koncenzus, bar po pitanju estetike, je postignut,

A što se tiče citata, on divno zvuči sam po sebi, ali zaboravljaš da on navodi ono sve što srpski narod tokom čitave svoje istorije NIKAD nije imao. Nešto sumnjam da će se nešto tako revolucionarno desiti, ni u daljoj budućnosti, da se Srbi toliko promene i prihvate takve ciljeve, bar na globalnom nivou.
I zato još jednom zaključujem da je ovaj most upravo onakav kakvog ga Beograd i Srbija žele, pravo ogledalo i našeg mentaliteta i trenutne situacije u društvu, a upravo je to jedna od odlika dobre arhitekture. Napominjem JEDNA od odlika, da me ne bi odmah napali raznim brojnim bljuvotinama koje su takođe odraz mentaliteta i društva, ali nemaju druge kvalitete koje ovaj most ima....


Pa ne znam da se baš ogromna većina slaže sa tim. Kak god, tu je, nećemo ga rušiti, ali ne moramo da ga volimo.

A što se tiče mentaliteta - prvo, ovo je potpuno "outsorceovan" most, čak i pare kojima se plaća su pozamljene, pa ne možemo da budeo ponosni ni da smo se "stisli" da ga izgradimo.

Drugo - sve ljudske veličine kojima se dičimo i zbog kojih smo ponosni na to što smo i koje su ušle u našu svest kao ono zbog čeka smo mi nešto posebno, su postale veličine i postigle to što su postigle upravo zato što su se izdigle iznad tog menatliteta. Od Tesle do Đokovića ... da, ja sam zaista ponosan što je dečko iz Beograda svetski reket br.1 - ostalo je još samo da osvojimo SP u fudbalu :laugh: ali nas tu j* baš taj mentalitet.

Tako da mi je naš mentalitet nešto iznad čega se treba izdići, a ne da nam služi kao pokriće za ludosti.
 
spatiotecte":k6vqr83f je napisao(la):
@relja, zaista postoji rang lista, video sam na francuskoj vikipediji cini mi se, ako pronadjem prosledicu je.

Edit, evo pronasao sam nesto ali nisam siguran da je to, spominje se bratislava kao najduzi most sa zategom i jednim pilonom i spominje se novi zeleznicki most na savi kao prvi te vrste za zeleznicu.

Most na adi izgleda jos nema jer je u izgradnji.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_de_ponts_remarquables#Les_plus_longs_tabliers_hauban.C3.A9s

Danas sam se raspisao, tacno :p

OK, ali to je članak o mostovima izuzetnih karakteristika, ja sam zaista mislio da postoji rang lista asimetričnih mostova sa jednim pilonom i kosim zategama... zar ne misliš da je kićenje tako nečim malo bez veze...šta se sve pravi, kada pročitaš ceo članak (mon franacais n'est pas tres terrible, quand j'pense...pensai...penserais ????) kao da se od svega dičimo jednom skroz sporednom kategorijom?
Zar nije bitno kakva je zapravo prepreka, koje su realne poteškoće?
 
Relja, oh non au contraire, je pense que ton francais est bon! ;)
Nisam siguran da li je ta lista mozda je bila neka druga, uglavom postoje kategorije po tehnoloskom resenju konstrukcije.
Slazem se inace sve sto ovde pricamo o mostu na adi kad je njegov status "naj ovo naj ono" u pitanju, deluje po malo "dick measuring" :p :D
 
@Delija

Daj mi neki argument da se izgradnjom UMP-a zvanično odustalo od izmeštanja pruge sa obala Save?

Delija":32977yo9 je napisao(la):
Радничка и царева ћуприја су много компликованији и скупљи због пруге испод.А горе сам се унапред оградио од оваквих напада написавши да ако којим случајем једног дана уклоне пругу сви ови километри приступних путева и денивелисаних раскрсница постају тешки промашај и доказ непланског трошења наших пара.

Pravi odgovor dao spatiotecte:
spatiotecte":32977yo9 je napisao(la):
Za tvoju informaciju zna se odavno da se pruga NE uklanja tako da je ovo premoscavanje pruge bilo neminovno.


Zanima me i ona tvrdnja da je "UMP nepovratno uništio "topčiderski sprud" koji je jedinstven u Evropi".
Pitanje:

1. Šta je to jedinstveno u Evropi vezano za "topčiderski sprud", a da je to do sada bilo malo poznato u javnosti?
Delija":32977yo9 je napisao(la):
Што се спруда тиче,за почетак,тамо ти је отворена позорница,некада популарно и репрезентативно место а сада заувек отуђена од грађана и до краја оронула.

Reci mi da se šališ.


2. Šta je to što je do sada bilo na toj lokaciji, a što je izgradnjom UMP-a uništeno?

Delija":32977yo9 je napisao(la):
Ту ти је и наш кулутурно и историјски највреднији парк чији је амбијент овиме додатно нарушен.

Trasa UMP-a na ovom potezu ide trasom ranijeg Bulevara vojvode Mišića i u visini parka na njega se nastavlja isti, koji je u potpunosti ostao neizmenjen, tako da sama trasa UMP ni u čemu dodatno ne narušava ambijent parka. Ako UMP spoje sa Rakovičkim putem probijanjem i proširenjem puta pored Železničke stanice Topčider, onda možemo da diskutujemo o narušavanju ambijenta parka, ali to onda definitivno nije do UMP-a.


Delija":32977yo9 je napisao(la):
едит: Кредибилитет Јовина(који по мени не би требао да се доводи у питање,његови пројекти све говоре) у овом случају уоште није битан.Ради се о томе да сам је некима овде пренео своја сазнања а да је 20ак дана касније исте ствари изјавио Јовин на јавном предавању а шта год ти мислио о њему ти не можеш да оспориш његову упућеност у све радње последњих деценија.

Prema gospodinu Jovinu sam u postu iskazao poštovanje, ali poenta nije u kredibilitetu, nego u tome da to što on misli i govori nije Sveto Pismo koga svi treba da se držimo, a upućenost je često potreban, ali ne i dovoljan razlog da se nekom bezrezervno veruje. Da se razumemo, isto mislim i za gospodina Hajdina.
 
spatiotecte":2ht4f76d je napisao(la):
@relja, zaista postoji rang lista, video sam na francuskoj vikipediji cini mi se, ako pronadjem prosledicu je.

Edit, evo pronasao sam nesto ali nisam siguran da je to, spominje se bratislava kao najduzi most sa zategom i jednim pilonom i spominje se novi zeleznicki most na savi kao prvi te vrste za zeleznicu.

Most na adi izgleda jos nema jer je u izgradnji.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_de_ponts_remarquables#Les_plus_longs_tabliers_hauban.C3.A9s

Danas sam se raspisao, tacno :p


Ajde ipak da se malo vratimo u realnost:
[box]Поређење са другим мостовима са косим кабловима

Поређење новог моста преко реке Саве са другим светски познатим мостовима, илуструје величину и значај овог пројекта.

Најчешћи критеријум који се користи за рангирање мостова са косим кабловима јесте дужина главног распона. Сутонг мост у Кини и Stonecutter's мост у Хонг Конгу су мостови са косим кабловима са најдужим распоном на свету (1088м и 1010м). Са главним распоном од 376м, мост преко реке Саве рангираће се у првих 10 мостова са косим кабловима и дугачким распоном изграђеним у Европи.

Међутим, у категорији мостова са косим кабловима и ЈЕДНИМ пилоном, са главним распоном од 376м и ширином плоче од 45м као и 200м високим пилоном, мост преко реке Саве је највећи асиметрични мост са косим кабловима који се у овом тренутку гради у свету, са готово 16.936м2 главног распона који виси на ЈЕДНОМ пилону.

www.savabridge.com[/box]

Dakle - koji se trenutno gradi, ako ne lažu Austrijanci
 
+1 Blagoje sto si iskopao ovu informaciju. :kk:
Znam da sam je vec procitao negde, da li je bilo na nekom francuskom sajtu ili srpskom, ne secah se vec, slicnu informaciju.
 
Izvinjavam se ako nekada nekome nisam odgovorio na neki post. Meni samo nije bio jasan deo o "motivima" za izgradnju ovog mosta. O poziciji, idejnom resenju, konceptu UMP-a, most vs metro dilemi, ceni projekta itd. se vec dosta pisalo na forumu u prethodne cetiri godine i misljenja je gotovo koliko i clanova foruma. Ali do sada niko nije pominjao nikakve "motive".

Sorry, Delijo, ali u poslednjih nekoliko meseci tvoji postovi imaju tu dozu misterioznosti (tipa - "kada biste vi znali sta se krije iza svega ovoga" i sl.), kao da nesto znas, a ne smes nama ostalima da kazes.

Mene samo zanima taj denbraunovski momenat u celoj diskusiji. Ja ne znam da se kartam, ali volim da gledam filmove i ako sam nesto iz filmova naucio to je da u pokeru postoji tzv. blefiranje - kada igrac sa slabim kartama pristupi predstavi kako bi velikim samopouzdanjem, mimikom i istrajnoscu ubedio ostale kako ima najjaci set karata u rukama - a ono buckuris. Ja ne znam da li ti blefiras, mogu samo da odaberem da ti verujem ili ne verujem na rec.

To sto se ja ne protivim izgradnji mosta preko Ade i sto me nije stramota sto je izgradjen, ne znaci da ne postujem argumente koje ti iznosis (mada, iskreno, od svih "protivnika" mosta na forumu najvise uvazavam Reljine stavove jer ih uvek tako strpljivo i stalozeno iznosi). Verujem da ce most jos godinama biti predmet ostrih diskusija, kako strucnih tako i laickih, a sve to ce biti podgrejano obzirom na situaciju u kojoj se zemlja i grad nalaze.


Mene brine samo ta geneza diskusije - u pocetku se raspravljalo o tome da li nam je uopste potreban jos jedan most na Savi, a onda da li nam je potreban most na ovom mestu, pa zatim da li nam je potreban ovakav most na ovakvom mestu sa svim detaljima od cene do toga da preko njega ne mogu da idu zglobni autobusi, a kada se posle svega polarizovanost izmedju "pristalica" i "protivnika" nije smanjila nego je cak postala veca i izrazitija, preslo se na "vanmostovske" argumente, odnosno na to da je ceo projekat deo jedne vece antibeogradske agende, sto dalje dovodi do u poslednje vreme cesto pominjane teze da iza svega stoje "ljudi koji mrze Beograd", a bojim se da iza toga sledi da i oni koji ih podrzavaju, pa cak i oni koji im se otvoreno ne protive takodje "mrze Beograd".... Sta ide posle toga, ne smem ni da zamislim.
 
Videh jutros na kamerama da su stubovi za reflektore dekorativnog osvetljeja ofarbani u belo, pa za sada, barem na monitoru, manje štrče.


Hvala Homere.
 
+ Postavljeni putokazi na izlazima sa mosta (koliko vidim sa obe strane)
+ Postavljena rasveta na ulazne rampe
+ Na deo gde ce ici tramvaj/metro stavljen je sloj necega :) nesto kao sljunak ....

Poz
 
Kumkat,
ajde ako ti nije teško baci neku sličicu. Ovo bi, za sada, trebalo da bude konačan izgled sa NBG strane.
 
Inače, danas je (subota) "Džems Bond" do otvaranja mosta.
 
evo ...
dscf7329r.jpg


Za punu velicinu....

http://img842.imageshack.us/img842/4474/dscf7329r.jpg
 
Mogli su da se zaduze jos koji dinar :) i tu pesacko-biciklisticku prosire za bar jos metar...
 
приметио сам једну периодичност на овој теми. наиме, на сваких 10 до 20 страна долази до опште полемике да ли нам је потребан, колико кошта и слично
 
Kartograf":1ju2trzw je napisao(la):
Mogli su da se zaduze jos koji dinar :) i tu pesacko-biciklisticku prosire za bar jos metar...

Možda sa slike ne može da se tačno proceni i ne znam koliko je po standardu, ali meni 2.5 metara čistog prostora deluje OK:

86778763.jpg
 
Delija":e57khr45 je napisao(la):
Да су теби познати мотиви за изградњу овога као и последице....

Uglavnom se ne obazirem na stanovišta nekih sujetnih profesora i mogu da razumem njihove antiprotivne stavove, ali stvarno mi nije jasno kako neki mladi, obrazovani, pametni ljudi - budući akademci mogu da imaju ovakve stavove.

Delijo, uvek se deklarativno pozivaš na neke argumente, a kada dođe do potezanja istih, to deluje kao parodija. Bolje da nisi uopšte pominjao ni topčiderski sprud, ni skrivene motive, ni potencijalnu cenu metroa za te pare.... ja sam razmišljao kako da odgovorim na takve stavove, pa mi sve što započnem deluje bezveze.

Ako imaš neki stvarno kredibilan argument protiv mosta oko koga bi bar jedan od tvojih "protivnika" na ovoj temi pristao da diskutuje, daj ga. Mislim da sve ostalo opet vodi u začaranu spiralu trolovanja teme.

PS: Jedino oko čega bih mogao da se složim je predimenzionisanost samog mosta što je Relja isticao, u smislu da je viši u odnosu na plovni put nego što je u bližoj budućnosti realno iskoristljivo, i da je bespotrebno širi. Međutim, teško mi je da zamislim da bi bio baš mnogo jeftiniji da je manje grandiozan, a pošto će most trajati decenijama, gotovo sam siguran da će i te kako njegova grandioznost biti iskorišćena kako vreme bude odmicalo.
 
Hmmm, a kredit za ubrzanje radova... Evo priznajem pojma nemam, jel može neko stručan da objasni opravdanost istog.
 
nova":nnxcqv2d je napisao(la):
Hmmm, a kredit za ubrzanje radova... Evo priznajem pojma nemam, jel može neko stručan da objasni opravdanost istog.

Ništa logičnije, radovi su ubrzani da bi sada mogli da se uspore do Nove godine! :)
 
Vrh