U stvari, trebao sam da odgovorim Bobb-u: a ko je proglasio most preko Ade za etalon estetike?
Političari ga prikazuju kao herojski podvig građevine gigantskih razmera - što on nije, samo je ekstreman zbog rešenja stuba koji je visok skoro koliko je širok plovni put ispod njega, kao i što je ukupni gabarit mosta ekstreman prema dubini Save i visini obala. On je herojski podvig naše "elite" - političara, njihovih drugara koji se tale za izvođenje, akademika od 80 decenija (svaka čast za ostvarenja, ali 80 godina i treći mandat?!?! aman) i stručnjaka za marketing (2+2=22, 48 sati svadba, Veliki brat, bilbordi)...
E, pa za mene to nije herojski podvig. Postoji neki svet i van granica ove zemlje.
@ spaciotete:
da li ozbiljno to misliš?
Ti gradovi su imali milione stanovnika kada smo mi izvozili prasiće i suve šljive i kad smo imali jedno pristanište, jednu prugu i simboličnu flotu parobroda.
Pariz i London imaju dvocifren broj mostova i još nešto što mi nemamo - uređene obale reke. I metro.
Njujork je izmislio čelik kao građevinski materijal. Još u devetnaestom veku su sagradili most ispod kojeg i danas može da prođe neki stariji nosač aviona. I nastavli da grade još veće.
Mogu da sanjaju? Pa osetiće ga koliko i prdež muve u Kalkuti. (bez uvrede, pamtim ono za "ženu-zmaja" i propeler od broda
)
Ovaj je "lider u regionu" (tj. najbolji frajer u selu) al' pošto niko i ne namerava da se takmiči sa ludacima, ostaje "lider" među beogradskim mostovima. Vrlo diskutabilna "čast".
Ne mrzim ga, ali ne podnosim stvari koje se umeću na silu, sa namerom da se ljudi naviknu ("rodilo se , treba ga ljuljati", "ćuti, kakvi na svode, moglo je i gore da bude").
Nije mi opravdanje što se nije gradilo 40 godina. Neka grade tako da može da se finansiranje infrastrukture planira i za narednih 40 godina, ne da "dostojno obeležavaju" decenije zapuštenosti. I da se ne lažemo - dok oni grade "simbol" od nule, i dalje imamo zapušten grad, počev od Karađorđeve, Sajmišta (da ne nabrajam). Tako jemožda i najlakše, izaberi da radiš nešto što zaista nije neophodno (simbol) da bi ispalo da se trudiš i angažuješ, da bi se pokrio što ne rešavaš hronične probleme. Zato ja ne patim od divljenja ovoj "simbolici".
Najgore je što će ubuduće morati da namerno poskupljuju svaki budući projekat mostova zbog upoređivanja i opravdavanja ovoga.
Ovo i znači da očekujem da postojeća garnitura nastavi da upravlja Gradom i planira za dalje - ne mogu da zamislim da sadašnja opozicija upravlja odonošenjem smeća i gradskim prevozom.
Ali ja sam očigledno izrod, pošto sam za održivi i dugoročni razvoj, štednju i dugoročno planiranje.