Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Miki,pogledaj temu o pancevackom mostu pod podforumom autoputevi,zeleznica,infrastruktura.Sve lepo stoji objasnjeno i nacrtano tamo :)

Blagoje,nazalost nikada nece biti petlje kod omladinskih Brigada jer nece biti prostora za izgradnju iste.Recimo morali bi da ruse dobar deo westa 65 ukljucujuci kulu koja je bas na cosku UMP-a i Omladinskih brigada planirana.Dakle bice tamo raskrsnica forever.
 
Osnova statičkog rešenja je pilon visine 200 metara sa asimetričnim kosim kablovima
koji „nose“ glavni raspon.

Greška - osnova statičkog rešenja je stub visok 175m, koji osim mosta nosi i "periku" od 25 metara... koja je jedini deo mosta u koji ne smeju da upere reflektore noću :p
 
JohnnyLee":26o8agl3 je napisao(la):
relja":26o8agl3 je napisao(la):
Proveriću večeras šta se tokom rata zapravo nalazilo u ovom paviljonu sa plavim krovom. Mislim da je u njemu bila smeštena uprava logora, ili možda čuvari. Ukoliko je tako, nikome neće biti žao kada se bude rušio. Navodno su posle rata sa njega skinute mermerne fasadne ploče da bi se iskoristile za izgradnju Beogradskog dramskog.

ако мислимо на исту зграду (централна зграда на горњој слици), онда је у питању немачки павиљон

Da, mislimo na istu zgradu - nemački paviljon.
Bila su dva, ovaj se sagrađen kasnije, kako i piše na
http://www.open.ac.uk/socialsciences/semlin/sr/sajmiste-logor.php
Drugi film sadrži snimke načinjene nakon 1938., kada je druga faza izgradnje Sajma već bila završena. Pored Italijanskog i Čehoslovačkog paviljona i Centralne kule, film prikazuje novoizgrađeni Nemački paviljon ispred koga se vijore nacističke zastave. Tokom rata, u Nemačkom paviljonu i Centralnoj kuli nalazila se komanda logora.

Bila lepa zgrada kad je bila nova, da nije nekih "ukrasa" iznad ulaza.
Ja bih tu zgradu koristio za obuku vozača tenkova, ruske proizvodnje.

sorry za off
 
spatiotecte":mj2zlaet je napisao(la):
^^ Bio bi tup ko budjava olovka inace.

E, od njegovog "uticaja na horizont" ćemo imati koristi koliko i od Univerzijade.
 
Bilo kakvog oblka?

Nenenenenene

Da je nešto ovako napravljeno preko Dunava, ne bih se bunio, meni je ovo preuveličavanje već rešavanog problema.
Ne patim od potrebe za grandioznošću i skupim stvarima, ne nosim teget odelo i braon cipele, ne mešam pruge i kocke, ne nosim trenerku i kožnu jaknu, volim soul i dalmatinska vina, nikad bih vozio fluorescentno zeleni Ferari...ne petljam se sa ženama koje ugradjuju plastiku :p
Meni je ova građevina groteskno velika i nafurana. Nije mi za u sred Beograda, ne vidim u njoj beogradsku Ajfelovu kulu ni Sidnejsku operu.
Volim ovaj grad i ne sviđa mi se kako ga još jednim premošćavanjem zapravo - vizuelno podelili.
Uspeli su da premošćavanje Save predstave gotovo kao herojski podvig. Hajde malo da se spustimo na zemlju.
 
relja":2okllyry je napisao(la):
spatiotecte":2okllyry je napisao(la):
^^ Bio bi tup ko budjava olovka inace.

E, od njegovog "uticaja na horizont" ćemo imati koristi koliko i od Univerzijade.

Uz duzno postovanje, zasto toliko mrznje prema jednim retkim primerom beogradske arhitekture koji moze da parira svetskim mostovima?
 
relja":2w8ckn3k je napisao(la):
Uspeli su da premošćavanje Save predstave gotovo kao herojski podvig. Hajde
malo da se spustimo na zemlju.

Sto je najgore od svega, u sustini si u pravu. U idealnom svetu, da imamo jedno sesnaest mostova na sve strane, mirne duse bih potpisao to sto kazes. Ali u realnosti lisenoj takvih, ili bilo kojih novih znacajnih objekata, vise mi je drago sto je tako pretenciozan, nego sto mi to smeta.
 
^^Pretenciozan jeste, njegova poruka je jasna:
Njujork, Pariz, London, o meni mozete samo da sanjate!

Napokon da dodje i nasih 5 minuta...
 
relja":3dtbs5ig je napisao(la):
Bilo kakvog oblka?

Nenenenenene

Da je nešto ovako napravljeno preko Dunava, ne bih se bunio, meni je ovo preuveličavanje već rešavanog problema.
Ne patim od potrebe za grandioznošću i skupim stvarima, ne nosim teget odelo i braon cipele, ne mešam pruge i kocke, ne nosim trenerku i kožnu jaknu, volim soul i dalmatinska vina, nikad bih vozio fluorescentno zeleni Ferari...ne petljam se sa ženama koje ugradjuju plastiku :p
Meni je ova građevina groteskno velika i nafurana. Nije mi za u sred Beograda, ne vidim u njoj beogradsku Ajfelovu kulu ni Sidnejsku operu.
Volim ovaj grad i ne sviđa mi se kako ga još jednim premošćavanjem zapravo - vizuelno podelili.
Uspeli su da premošćavanje Save predstave gotovo kao herojski podvig. Hajde malo da se spustimo na zemlju.

Nazalost, u nasim uslovima premoscivanje Save i JESTE herojski podvig, to je nesto sto ovde dolazi u razmacima od 2-3-4 decenije, sto je samo malo ucestalije od ratova i bombardovanja, ali ne puno. A premoscavanja Dunava su vise nego herojski podvizi, to su epohalna dostignuca koja se desavaju sa manjom ucestaloscu od ratova i bombardovanja... Naravno, ne bi trebalo da bude tako s obzirom da Sava ipak nije Amazon. A ni Dunav. No ipak je to nama dovoljno komplikovano/tesko/skupo, inace nam ne bi proslo 4 decenije od "Gazele" do ovoga.

Slazem se da bi u nekom idealnom svetu sa manje megalomanije i vise organizovanosti bilo bolje da imamo vise skromnijih mostova, ali mi je OVAJ most, gledan sam za sebe stvarno nevidjeno lep i elegantan. Da iskoristim paralelu sa starim Egiptom, sigurno je to drustvo moglo da ostvari bolji standard i prodje bolje da je umesto Keopsove piramide radilo nesto drugo, ali, JG, meni je Keopsova piramida svejedno impresivna i drago mi je da postoji.

Most takodje i gura neke tehnoloske limite (sa samo jednim stubom, o cemu je neko lepo ovde ranije pisao) i kao takav mi je komplementaran sa halom na sajmu. To mozda jeste ekstravagantno, ali mi je ipak na tragu neceg dobrog i pozitivnog (za razliku od one ***darije od "centra za popularizaciju nauke", ali to je druga prica). Valjda ce domaca preduzeca-podizvodjaci puno toga korisnog tu nauciti i to sigurno moze biti dobro na duzi rok (treba u ovoj zemlji jos PUNO mostova), naravno ako bude pameti.

Verujem da je realni trosak ove ekstravagancije puno manji od troska KORUPCIJE i KRADJE koje je verovatno bilo i u gradnji ovog mosta a o onoj na sirem nivou drustva da se ne govori. Ja bih zato da dizemo graju na kradju i korupciju jer su one po meni veci krivci da nemamo vise mostova, kao i za to da nam obilaznica nije obilaznica, i da Koridor 10 odavno zvuci kao Zidanje Skadra.

Na kraju, meni je ovaj most bas nekako lepo "seo" u gradski pejzaz. Samo da ga ne useru sa nekakvim disko-osvetljenjem, kao sto su uspeli da useru veliki deo centra grada. :bash:
 
U stvari, trebao sam da odgovorim Bobb-u: a ko je proglasio most preko Ade za etalon estetike?

Političari ga prikazuju kao herojski podvig građevine gigantskih razmera - što on nije, samo je ekstreman zbog rešenja stuba koji je visok skoro koliko je širok plovni put ispod njega, kao i što je ukupni gabarit mosta ekstreman prema dubini Save i visini obala. On je herojski podvig naše "elite" - političara, njihovih drugara koji se tale za izvođenje, akademika od 80 decenija (svaka čast za ostvarenja, ali 80 godina i treći mandat?!?! aman) i stručnjaka za marketing (2+2=22, 48 sati svadba, Veliki brat, bilbordi)...

E, pa za mene to nije herojski podvig. Postoji neki svet i van granica ove zemlje.

@ spaciotete:

da li ozbiljno to misliš?
Ti gradovi su imali milione stanovnika kada smo mi izvozili prasiće i suve šljive i kad smo imali jedno pristanište, jednu prugu i simboličnu flotu parobroda.
Pariz i London imaju dvocifren broj mostova i još nešto što mi nemamo - uređene obale reke. I metro.
Njujork je izmislio čelik kao građevinski materijal. Još u devetnaestom veku su sagradili most ispod kojeg i danas može da prođe neki stariji nosač aviona. I nastavli da grade još veće.
Mogu da sanjaju? Pa osetiće ga koliko i prdež muve u Kalkuti. (bez uvrede, pamtim ono za "ženu-zmaja" i propeler od broda :) )
Ovaj je "lider u regionu" (tj. najbolji frajer u selu) al' pošto niko i ne namerava da se takmiči sa ludacima, ostaje "lider" među beogradskim mostovima. Vrlo diskutabilna "čast".

Ne mrzim ga, ali ne podnosim stvari koje se umeću na silu, sa namerom da se ljudi naviknu ("rodilo se , treba ga ljuljati", "ćuti, kakvi na svode, moglo je i gore da bude").
Nije mi opravdanje što se nije gradilo 40 godina. Neka grade tako da može da se finansiranje infrastrukture planira i za narednih 40 godina, ne da "dostojno obeležavaju" decenije zapuštenosti. I da se ne lažemo - dok oni grade "simbol" od nule, i dalje imamo zapušten grad, počev od Karađorđeve, Sajmišta (da ne nabrajam). Tako jemožda i najlakše, izaberi da radiš nešto što zaista nije neophodno (simbol) da bi ispalo da se trudiš i angažuješ, da bi se pokrio što ne rešavaš hronične probleme. Zato ja ne patim od divljenja ovoj "simbolici".

Najgore je što će ubuduće morati da namerno poskupljuju svaki budući projekat mostova zbog upoređivanja i opravdavanja ovoga.
Ovo i znači da očekujem da postojeća garnitura nastavi da upravlja Gradom i planira za dalje - ne mogu da zamislim da sadašnja opozicija upravlja odonošenjem smeća i gradskim prevozom.

Ali ja sam očigledno izrod, pošto sam za održivi i dugoročni razvoj, štednju i dugoročno planiranje.
 
relja":1ohwfwr2 je napisao(la):
Ali ja sam očigledno izrod, pošto sam za održivi i dugoročni razvoj, štednju i dugoročno planiranje.
Poštujem tvoj stav i nemoj da me shvatiš pogrešno, ona opaska o estetici je više bila u šali, ali činjenica je da si više puta naglašavao da su ti važniji ekonomska računica i funkcija od samog izgleda mosta. Isto je tako činjenica da se ogromna većina ljudi i iz struke i običnih građana slaže da je most sve samo ne ružan i neugledan. Dakle neki društveni koncenzus, bar po pitanju estetike, je postignut,

A što se tiče citata, on divno zvuči sam po sebi, ali zaboravljaš da on navodi ono sve što srpski narod tokom čitave svoje istorije NIKAD nije imao. Nešto sumnjam da će se nešto tako revolucionarno desiti, ni u daljoj budućnosti, da se Srbi toliko promene i prihvate takve ciljeve, bar na globalnom nivou.
I zato još jednom zaključujem da je ovaj most upravo onakav kakvog ga Beograd i Srbija žele, pravo ogledalo i našeg mentaliteta i trenutne situacije u društvu, a upravo je to jedna od odlika dobre arhitekture. Napominjem JEDNA od odlika, da me ne bi odmah napali raznim brojnim bljuvotinama koje su takođe odraz mentaliteta i društva, ali nemaju druge kvalitete koje ovaj most ima....
 
Održivi razvoj, lol
Da li je EU ikada dala neki kredit da se otvori neka fabrika npr. odnosno uradi nešto što će kasnije doneti profit?

Tako sam i mislio. A ovde bez kredita očito nemož' ništa
 
Postoji razlika izmedju uzimanja kredita za ovakav most ili za neki malo skromniji.

Kao sto rece gradonacelnik ove godine vracamo 37 miliona eura,sledece 52,one tamo 60 i.t.d.Ali to grad naravno nece osetiti,a pre krize smo 2007me vracali po 15 miliona eura godisnje i to sa mnogo vecim budzetom.
 
Ronche":14e8niie je napisao(la):
A šta se dešava sa onim parčetom mosta na NBG strani koji je u mraku?

Ako misliš na sam most, a ne kablove, na tom delu mosta još uvek nisu postavili bandere za rasvetu.

dscf7301h.jpg

Rekao bih da je problem u dobavljaču. Isporučuju ih na kašičicu. Tek su juče počeli da postavljaju bandere za osvetljenje na rampama na čukaričkoj strani, i ako su one već desetak dana potpuno završene.

BTW, interesantno je da je osvetljenje kompletnog mosta sa rampama bele boje kao na slici, a od vijadukta koji spaja most sa raskrsnicom kod Hipodroma pa nadalje ono karakteristično žuto. Šteta, mogli su celom dužinom da stave belo.
 
Ali nikad mi neće biti jasno zašto se uvek ostavljaju "prazan" prostori...npr. kad na fasadama zgrada (staklenih) ostave jedno parče (panel) nepopunjeno sve dok ne završe ostatak fasade i to redovno viđam, ovde na mostu postavljali nasumično,...koja im je to logika bila da ređaju bandere, naprave "rupu" pa nastave dalje...
 
Krenuli sa suprotnih strana, pa im ponestale bandere na sredini. :)
 
@Relja,
Svakako Njujurk, Pariz i London imaju mnogo vise mostova od Beograda i ne mogu da se uporede svetske metropole sa Beogradom. to si definitivno u pravu.

Ali ovo je ipak most koji, kao sto je rekao Bobb, estetski lepo izgleda i obavlja svoju funkciju, na stranu sto je grandizan i kad bi pokazao sliku mosta jednom strancu rekao bi da se radi o nekoj svetskoj metropoli.

Onda druga stvar, kad su mostovi u pitanju, Beograd nije mala beba, imamo dugu tradiciju u mostogradnji, Brankov most je bio most sa najvecim rasponom na svetu sa tehnologijom kontinualne grede, novi zeleznicki most je bio prvi most na svetu sa kosim kablovima namenjen za zeleznicki saobracaj.

Nastavljamo tradiciju i dobijamo jos jednog rekordera, najveci most na svetu sa jednim pilonom i kosim kablovima. Bilo je logicno da ostvarimo jedno novo dostignuce u mostogradnji.

BTW koliko god Njujork, Pariz i London bile svetske metropole sa X mostova, verovatno ne mogu da se pohvale da imaju 3 mosta rekordera kao sto Beograd ima.
 
spatiotecte":16xgtmlx je napisao(la):
@Relja,
Onda druga stvar, kad su mostovi u pitanju, Beograd nije mala beba, imamo dugu tradiciju u mostogradnji, Brankov most je bio most sa najvecim rasponom na svetu sa tehnologijom kontinualne grede, novi zeleznicki most je bio prvi most na svetu sa kosim kablovima namenjen za zeleznicki saobracaj.
Управо за разлику од осталих овај мост уопште није наш понос, нити смо га пројектовали нити изградили а тек треба да га отплатимо.

Дигнеш кредит, дотераш мерцедес у село па га онда показујеш по вашарима и док коло врти стоти круг у теби понос расте ли расте...
 
spatiotecte":2atfw1yl je napisao(la):
.........

Nastavljamo tradiciju i dobijamo jos jednog rekordera, najveci most na svetu sa jednim pilonom i kosim kablovima. Bilo je logicno da ostvarimo jedno novo dostignuce u mostogradnji.

BTW koliko god Njujork, Pariz i London bile svetske metropole sa X mostova, verovatno ne mogu da se pohvale da imaju 3 mosta rekordera kao sto Beograd ima.

OK, mislim da niko neće biti posebno impresioniran ako mu kažem da je neki most držao rekord 50-tih i 70-tih, ali, čisto zbog svoje opšte kulture i ako budem došao u situaciju da hvalim Beograd rekordima ovog mosta - ko je držao taj prethodni rekord?
;)
 
evo da malo prekinemo uzavrelu diskusiju jednom divnom fotografijom (naleteo sam na nju negde na FB, nije moja):

411500275128189620710824.jpg
 
Nurko7000":24c1yurb je napisao(la):
spatiotecte":24c1yurb je napisao(la):
@Relja,
Onda druga stvar, kad su mostovi u pitanju, Beograd nije mala beba, imamo dugu tradiciju u mostogradnji, Brankov most je bio most sa najvecim rasponom na svetu sa tehnologijom kontinualne grede, novi zeleznicki most je bio prvi most na svetu sa kosim kablovima namenjen za zeleznicki saobracaj.
Управо за разлику од осталих овај мост уопште није наш понос, нити смо га пројектовали нити изградили а тек треба да га отплатимо.

Projektovali ga alpski srbi, izgradili ga tesari, armiraci itd iz bosne :D Nadje se tu jos po neki svaba da nadgleda i to bi bilo to.

Bilo je angazovano dosta nasih podizvodjaca tako da deo ovog mosta moze biti nas ponos s pravom.
 
Vrh