Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Благоје хвала ти што си испао коректан док ме није било и што си довољно озбиљно схватио ( за разлику од Гоја нпр ) бар неки од мојих аргумената и сам их проверио. Тај спруд заиста није јединстевн у Европи,постоји још један сличан у Бареселони и чини ми се на још једној локацији у свету и то је то. А што се тиче нових вила оне су само на левом крају спруда у улици Бањичких Жртава а изнад самог спруда су углавном старе,предратне виле.Ту је,широј јавности,непозната Пушкинова улица.По мени једна од најлепших у граду са јако занимљивом историјом...

Можда сам ја субјективан,одрастао сам на том Топчидеру али не би ми то све тако сметало да верујем да то ново вреди колико и фртаљ старог.

Жао ми је што су ми на неки начин везане руке и што овде смем да износим само аргументе у домену урбанизма и цене пројекта али свеједно мислим да је то више него довољно. Ако ништа друг мислим да није спорно да је одлука о изградњи оваквог моста чисто политичка што је случај са већином великих пројеката у Београду па и у Србији.

Још један осврт на Јовина.Није он мени извор информација нити се ја кунем у њега али ако мало премотате филм видећете да је већина аутора најквалитетнијих пројеката у Београду била против моста.


Колико видим пракса са скупим и нерационалним пројектима са наставља.Сва је прилика да су и Французи попустили "стручној комисији" па ће будући лрт мост бити низводно од Бранковог што значи да ће избијати из Косанчићевог Венца,изнад Карађорђеве што даље значи да мост неће имати саобраћајне траке. А о урбанизму у вези те локације боље да не причам,да не бих засмејавао људе овде. :rolleyes:

едит: Мислим да ни ти ни Спот нисте у потпуности у праву за пругу.Нека ме неко исправи ако грешим али ако се добро сећам планирано је да од свега остану два колосека која ће,под претпоставком да је завршен жел. чвор ,бити ту само да сметају и остану до даљнег препрека силаску града на Саву.

И на страну све,и даље тврдим да је цео аутомобилски концепт ка којем је Београд кренуо у великом стилу,потрошивши 400-500 милиона на 3 км булевара апсолутно погрешан и супротан основним урбанистичким принципима што ће се убрзо одразити на потпуно стопирање развоја овог града.
 
...Cena izgradnje mosta Beska 80 miliona eura...Cena izgradnje mosta na Adi-500+ miliona eura...
Hmmm..... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 
@incidente

Ipak treba imati u vidu da je most kod Beske znacajno manji - "jednosmeran" je i ima samo tri trake - Ada ima sest saobracajnih traga i dva tramvajska koloseka u sredini. Uz to, most kod Beske prakticno nema pristupne saobracajnice, tj. postojeci autoput se samo nastavlja na mostovsku konstrukciju i na jednom i na drugom kraju - na Adi imas kompleksne i vrlo skupe pristupne saobracajnice sa obe strane.

Ruku na srce, cak i da se sve to uzme u obzir razlika 80:500 miliona EUR je i dalje velika. Zato je najvecem interesu gradjana da se cena mosta vec jednom demistifikuje objavljivanjem zvanicne dokumentacije. Mislim da je to i u interesu gradskih vlasti jer ce, ako se ovako nastavi, carsijska cena mosta do izbora "prestici" milijardu evra.


I jos nesto - drasticno povecanje iznosa za neke stavke u rebalansu budzeta moze biti indicija, ali ne i dokaz dodatnog zaduzivanja - sta je onda sa stavkama za koje su rebalansom budzeta umanjeni iznosi? Jesmo li taj novac onda poklonili!? Ili npr. ako uzmemo da je novac koji je bio predvidjen za te stavke rebalansom prebacen na most na Adi, onda ne mozemo nikako zakljuciti da svih dodatnih 60 miliona EUR za most dolaze iz kredita, od te sume onda moramo oduzeti iznos koji je sa drugih projekata prebacen na most. Vec sam sam sebe zbunio :D

Dakle, jos uvek lutamo u pretpostavkama. Naravno, mi kao javnost imamo pravo na to, kad god postoji i gram sumnje, pitanja treba postavljati, ali pri tom ne izgubiti nivo gradjanske kulture.
 
tja, nesto gledam danas sa Ski staze i bode mi oči sav taj beton, a ranije je baš bio (više) pogled pun prirode.

možda je još svetlo siv, pa će polako da se vremenom stopi sa okolinom (potamni), ali da li možda ima inače neki plan da se pošumljava taj deo?

hvala.

p.s. svaka čast za priču o Topčiderskom sprudu i sliku, nisam ni znao da to ima tamo. a živim 'prekoputa', na BBR-u.
 
Ne dao mi đavo mira oko onim 60 miliona, prokopah onu Gradsku bazu odluka, a vođena ovom vešću http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=03&nav_id=436051

Za most na Adi preko 200 mil. evra?
Izvor: Blic
Beograd -- Grad Beograd zadužiće se kod Evropske banke za obnovu i razvoj za još 60 miliona evra, za nastavak izgradnje mosta preko Ade Ciganlije.

Sa poslednjom pozajmicom, ukupan iznos za most preko Ade sa pristupnim saobraćajnicama dostićiće oko 200 miliona evra.

Informacija u vezi sa proširenjem već postojećeg kredita za most preko Ade, naćiće se pred odbornicima gradskog parlamenta u ponedeljak, 7. juna.

U njenom obrazloženju navodi se da kredit iz 2006. godine od 69,6 miliona evra, nije dovoljan za finansiranje izgradnje mosta, zbog čega ga je potrebno proširiti i obezbediti dodatnih 60 miliona evra.

Evo i odluke Gradske skupštine o povlačenju kredita od 60 m eur za most i još 60 m eur za pristupne saobraćajnice,
29. jun 2010. strana 33
http://www.sllistbeograd.rs/pdf/2010/22-2010.pdf#view=Fit&page=29



U vesti B92 iz septembra 2010. http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=09&dd=23&nav_id=460480

Srbija | četvrtak 23.09.2010 | 08:03
Od grada za most kod Ade 60 mil. €Izvor: Beta
Beograd -- Skupština Grada Beograda je odlučila da se sredstva za izgradnju mosta na Adi Ciganliji i pristupnih saobraćanica povećaju za oko 6,2 milijarde dinara.

Cilj je da se ubrzaju radovi, a sredstva su obezbeđena kreditima i preraspodelom sredstava za uređenje građevinskog zemljišta.

Prvobitno je bilo predviđeno da se u izgradnju mosta preko Save uloži 12,2 milijarde dinara, dok su sredstva za to sada 18,4 milijarde dinara.

A tu je ona odluka Grada koju je Vučko iskopao. Zanimljivo je i da većina linkova koja su nekada imale ovu vest, pa čak ni Bete koja je vest prenela, više ne funkcionišu. Ostade samo B92.

Složiću se sa Homerom, naše je da pitamo, njihovo je da daju odgovore.
 
Moguće je uporediti cene ova dva MOSTA. Jedan košta 80, a drugi 120 miliona..
Pristupne saobraćajnice nisu uporedive.
 
radax":1jqqlk4y je napisao(la):
Moguće je uporediti cene ova dva MOSTA. Jedan košta 80, a drugi 120 miliona..
Pristupne saobraćajnice nisu uporedive.

Jedan ima 3 trake, drugi ima 6 traka + 2 koloseka + 2 biciklisticke staze...
 
Ovaj kosta 120?Znamo da ne kosta toliko vec malo vise 129+tramvajska pruga+ubrzanje radova=cifra

Ali bolje da sacekamo da ga zavrse pa da nam lepo gradonacelnik kaze koliko je kostao tacno.
 
vvvv":3f7lr5xc je napisao(la):
tja, nesto gledam danas sa Ski staze i bode mi oči sav taj beton, a ranije je baš bio (više) pogled pun prirode.

možda je još svetlo siv, pa će polako da se vremenom stopi sa okolinom (potamni), ali da li možda ima inače neki plan da se pošumljava taj deo?

hvala.

p.s. svaka čast za priču o Topčiderskom sprudu i sliku, nisam ni znao da to ima tamo. a živim 'prekoputa', na BBR-u.


Da, zaista bi bilo bolje da su odatle sklonili sine i da je UMP isao po zemlji... ali sada je mleko vec prosuto i ne vredi kukati.
 
Kartograf":g9t0gjev je napisao(la):
Da, zaista bi bilo bolje da su odatle sklonili sine i da je UMP isao po zemlji... ali sada je mleko vec prosuto i ne vredi kukati.
Pa kuda bi onda tutnjali oni silni vozovi koji skoro svakih par dana projure impresivnom brzinom laganog trka?!? :laugh:
Stvarno, kad prisustvujete takvoj Monty Pajtonovskoj sceni, shvatite sa kakvim apsudrom imamo posla. Ja se sve nadam da će taj nesrećni železnički koridor biti ipak jednom iskorišćen kako valja. Neko je predlagao zeleni rekreativni pojas, bilo šta što ima više smisla...
 
http://studiob.rs/info/vest.php?id=71712

Vesti :: Beograd
Proširen Bulevar Jurija Gagarina »
25. Decembar. 2011 | (17:07 -> 18:14), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Bulevar Jurija Gagarina dobio četvrtu traku, do ukrštanja sa ulicama Vladimira i Milentija Popovića.

Zbog novog broja vozila koja će se od Nove godine posle prelaska Save uključivati na jednu od najprometnijih novobeogradskih saobraćajnica, Bulevar Jurija Gagarina dobio je još jednu, četvrtu, traku dužine par stotina metara pre raskrsnice na kojoj se ukršta sa ulicama Vladimira Popovića i Milentija Popovića.

U sekretarijatu za saobraćaj kažu da su smanjili pešačko ostrvo na toj raskrsnici i napravili traku za skretanje ulevo da se ubuduće na kraju Bulevara Jurija Gagarina ne bi stvarale velike gužve, odnosno da bi vozači imali tri saobraćajne trake u pravcu Gazele i dve koje skreću ka Centru Sava.

Ali ne povezuju te dve stvari: uključenje sa rampe 7 i nastavk skretanja ka Milentija Popovića.
 
bolje da su napravili kružni tok tu i na raskrsnici milentija popovića i milutina milankovića.
 
Разлог зашто Бешка 2 и Ада не могу да се пореде није броја трака и врсте конструкције. То се прерачуна у јединицу милиона евра по километру саобраћајне траке. Разлог је то што се мост преко Аде рачуна само од обале до обале, а код Бешке 2 је на бачкој страни преко 1400 м изнад сувог тла.
 
blagoje":p8pbtwg3 je napisao(la):
nova":p8pbtwg3 je napisao(la):
Hmmm, a kredit za ubrzanje radova... Evo priznajem pojma nemam, jel može neko stručan da objasni opravdanost istog.

Ništa logičnije, radovi su ubrzani da bi sada mogli da se uspore do Nove godine! :)
Blagoja za predCednika :)
+ od mene za ovaj komentar
 
Primećen Njile da se mota unaokolo.

Njile, vrati se. Sunce SSC-a neće te grejat, ko što ovo greje! :)
 
Mala pomoć i ako može neko da objasni. Kako se razlikuje rešenje geodetskog zavoda o uknjiženju prava korišćenja dela parcele ,od rešenja opštine gde je izvršena eksproprijacija. MOžda ovo nije pravp mesto ali vezano je za izgradnju pristupne saobraćajnice mosta .Izvinjavam se za skretanje sa teme ali ima vas puno koji mogu da objasne kako se to dešava a nije štamparska greška.
 
Još samo 5 dana do otvaranja mosta, a ono parče mosta sa NBG strane i dalje bleji neosvetljeno :p :bash:
 
Eh, ranije nam most preko Save nije ni trebao :grand:

Mostovi-Beograda-019.jpg


Pogledajte izlozbu o mostovima Beograda u Knez Mihajlovoj. Nije lose imati neku istorijsku perspektivu dok pricate o ovom novom. Ko ne moze da dodje, na ovom linku se, uprkos maloj rezloluciji, moze videti i poneka slika. Kliknite na panel koji zelite.

http://www.mgb.org.rs/sr/component/content/article/340-mostovi-beograda

Mostovi-Beograda-007.jpg
 
Auu, zapazi kompleks Starog sajmista, deluje nestvarno...
 
Da,deluje nestvarno i bljestavo...Ko bi pomislio da ce nekoliko godina posto je ova slika napravljena,tu biti formiran logor gde ce zivote izgubiti hiljade ljudi....
 
Vrh